Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner; Kjelsås - Vålerenga 2-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• san Paolo
    replied
    Originally posted by Ogni M View Post
    Og: Vi er Vål'enga - vi kan tape mot hvem som helst, når som helst.
    Det og, joda -

Men en merkelig greie: I 1997 - opprykksesongen fra 1.divisjon, så gikk det jo ganske bra det meste av tida. Men den kampen som ga meg den endelige bekreftelsen på at vålerenga var 'sitt gamle jeg' og kom til å rykke opp, var da de presterte å tape 0-4 borte mot bånnlaget Harstad.

Nederlaget ble betegna som flaut, elendig, pinlig etc. etc. (Kjente gloser...) Mej ikke desto mindre - dette var 'god gammeldags VIF-elendighet' som de sikkert mått innom for å heve seg igjen... Og det gjorde de.

Ok, nå har jo vært dårlige i flere kamper på rad - men Vålerenga er ikke vitenskap - Vålerenga er en ulogisk bohem-greie som burde vært dau, konkurs og sperra inne på de verste anstalter for lenge sida. Men likevel lever dette rare ugresset av en klubb videre. 'Ukrutt forgår ikke så lett' er det noe som heter. Amen til det. VI er ukrutt - vi er overlevere - og vi overlever med et skeivt flir om munnen - får vi bank, så gir vi igjen. Vi reiser oss hver gang vi blir trøkka ned. Den LIVSKRAFTA som Vålerenga representerer er INTENS - det gjelder bare å få den ut.

Jeg har tro på at 'Villdyret' i oss og resten av klubben er i ferd med å våkne!
    (Dægern dette ble langt! - hva var det jeg svarte på egentlig? Whatever - det handla om Vålerenga - da kommer følelsene!

Leave a comment:

• Ogni M
    replied
    Originally posted by san Paolo View Post
    'Vi er Vålerenga - vi kan banke hvem som helst!'
    Og: Vi er Vål'enga - vi kan tape mot hvem som helst, når som helst.

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Originally posted by Ogni M View Post
    Dette brevet er verdt ingenting, null komma niks, zip, zilch, zero uten seier i Fredrikstad. Vinner vi ikke der er seriemesterskapet over for i år. Vi er langt nok fra tabelltoppen som det er og trenger å få igang en seriøs seiersrekke. Jeg vil ikke lese brev, jeg vil se gode kamper, og jeg vil lese tabellen med et tilfreds smil om munnen.
    (...)
    Uenig mht. brevets verdi.
    Vi etterlyser at spillerne bryr seg - Ok, brevet er en start for å vise dette - men de må la beina snakke også - og vise helhjerta innsats.

Også uenig mht. at seriemesteskapet 'over' om det skulle bli tap i Frexta. Vi har da fortsatt 23 kamper å spille og 69 poeng å kjempe om. Vi supportere er som vanlig altfor flinke til å 'oppsummere sesongen etter forrige kamp'.

Og noen tror at de neste 20+ kampene blir alle ganske nøyaktige kopier av de tre siste kampene. Av en eller annen grunn kan jeg ikke huske at det noen gang har gått slik, men vi klarer å lure oss sjøl til å tro det - opptil flere ganger per sesong...

Ok det har vært flere dårlige kamper på rad. MEN 'hver kamp lever sitt liv', 'vi tar en kamp ad gangen' etc. Klisjeer, ja - men mange klisjeer er det mye sannhet i. Her er enda en (som jeg stadig har tro på 'Vi er Vålerenga - vi kan banke hvem som helst!'

Leave a comment:

• Dust
    replied
    Jaja da var den arbeidsdagen over, det var jaggu gøy. Har ikke hørt så mye piss på lenge. Det er sant som de sier, skadefryd er og blir den ene sanne glede for noen. Jeg ble derfor nødt til å minne dem på dems eget forferdelige triste liv som tross alt aldri får vært med på noen oppturer, siden de befinner seg i nederst i gropa der hotell Ceasar? og melodi grand prix er "høydepunktene". Wow så spennende... I tillegg fikk de med seg plenty med tarmgass, samt en kaskade av pur ondsinna sure oppstøt fra en syreholk som knuger på hemoridene, for å holde motivasjonen oppe til å forfølge svina til døra var behørig lukket bak dem. Det var ingen som snakka til meg om fotball utover dagen, etter endt tirade.
    En god dag tross alt.
    Takk for +1 Alex.
    Gå med hevet hode, vi er føkkings Vål'enga!
    I n g e n k ø d d e r u s t r a f f a m e d o s s !

Leave a comment:

• Ogni M
    replied
    Originally posted by g-maZta View Post
    Takk skal dere ha gutter!

Slikt varmer en supporters hjerte!
    Nå gjenstår bare å følge opp på banen, så skal vi gjøre vårt fra tribunen!

Kom igjen Enga!
    Dette brevet er verdt ingenting, null komma niks, zip, zilch, zero uten seier i Fredrikstad. Vinner vi ikke der er seriemesterskapet over for i år. Vi er langt nok fra tabelltoppen som det er og trenger å få igang en seriøs seiersrekke. Jeg vil ikke lese brev, jeg vil se gode kamper, og jeg vil lese tabellen med et tilfreds smil om munnen.
    Ta dere sammen, da slipper dere å skrive åpne brev!
    Noe så uprofesjonelt som kampen i går er det lenge jeg har sett. Nei, vent, laget klarte jo det samme kunststykket i fjor.
    Skal Vålerenga aldri lære?!

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Originally posted by MOS! View Post
    Husk en ting godtfolk!

Vi kunne vært værre, vi kunne vært Lyn *3
    Lyn who??

Vi kunne også ha vært Skeid, Frigg, M/S eller Kjelsås. Ikke all verdens det heller - (selv om Kjelsås nettopp har kommet seg en runde videre i cupen på vår bekostning...) Resten av sesongen skal de spille mot 2. divisjonslag.

Leave a comment:

• MOS!
    replied
    Husk en ting godtfolk!

Vi kunne vært værre, vi kunne vært Lyn *3

Leave a comment:

• MadsAndre
    replied
    Originally posted by Sosua View Post
    Naturligvis allt for tidlig å sparke Martin, men han må jammen ta hovedannsvaret. Hvorfor iallverden er ikke spillerne gode nok for systemet iår, når de var det i fjor ?

Enig her ja..Martin er trossalt generalen,men å snakke om at han skal gå blir for dumt.Altfor tidlig,men igjen.Hvor ofte ser vi ikke dette? Skal ingenting til før det skrikes om en trenes avgang.Latterlig!

dette er jo helt feil fokus.

Martin har vært i dette før og jeg har trua på at han skal greie å hjelpe oss ut av dette igjen også..

står 100% på Martins side her!.Så får vi se åssen det går mot Fredrikstad..

Leave a comment:

• Sankt Hallvard
    replied
    Ingen vinnerkultur. Sånn har det alltid vært og sånn vil det alltid være. Det eneste laget i Norge som har hatt en skikkelig vinnerkultur er RBK, alle andre lag kaster dartpiler på tabellen før sesongen for å avgjøre plasseringene. Sånn sett er det ingen "krise" at vi ligger langt nede på tabellen og er ute av cupen etter 2. runde. Det er derimot HELT NORMALT og jo før folk avfinner seg med dette faktum jo mer frustrasjon kan man unngå.

Leave a comment:

• Nico 8
    replied
    Originally posted by Sosua View Post
    Naturligvis allt for tidlig å sparke Martin, men han må jammen ta hovedannsvaret. Hvorfor iallverden er ikke spillerne gode nok for systemet iår, når de var det i fjor ?
    Fordi at ifjor spilte vi med så og si det samme laget i hver kamp, så de var samspilte og visste alltid hvor de hadde hverandre. Gutta visste hvordan lagkameratene beveget seg, og visste hvilke arbeidsoppgaver de skulle ha. I år har vi ikke spilt med en lik lagoppstilling og folk i uvante posisjoner, som fører til usikkerhet. (Men er enig i at innsatsen skal være det samme selvom det teknisk/taktiske svikter).

Leave a comment:

• Sosua
    replied
    Originally posted by Mr.Laffer View Post
    Å begynne å snakke om å fjerne Martin blir totalt latterlig spør du meg.
    Liker vi ikke måten han ønsker å spille fotball?
    At vi har litt motgang og spillerne ikke er gode nok for denne stilen enda, betyr vel ikke at vi må sparke treneren??
    Han må få trene på å takle litt motgang, det er da vi blir bedre!
    Synes jeg ser mange positive trekk i troppen og trener gruppa.
    Spillerne har selv blitt enige om at de ikke har vært gode nok på trening og Martin lover endringer i spillestil/spillere frem til vi klarer å håndtere måten han egentlig ønsker å spille.

Andre hadde normalt (basert på hva som har skjedd med lag i motgang i TL de siste 20 åra) bare surmulet og klaget på treneren i påvente på at han skulle få all skyld og sparket...

Jeg har 110% tillit til Martin!

Ellers har jeg et forslag til neste år når vi skal spille cup:
    Vis dem DVD'n fra cupfinalen i 2008!
    Hvis de ikke ønsker å oppleve noe sånt flere ganger kan vi jo heller sette i sammen et lag av spillere som ønsker det - selv om vi må hente spillere nede på miniputt nivå!

Leave a comment:

• Mr.Laffer
    replied
    Å begynne å snakke om å fjerne Martin blir totalt latterlig spør du meg.
    Liker vi ikke måten han ønsker å spille fotball?
    At vi har litt motgang og spillerne ikke er gode nok for denne stilen enda, betyr vel ikke at vi må sparke treneren??
    Han må få trene på å takle litt motgang, det er da vi blir bedre!
    Synes jeg ser mange positive trekk i troppen og trener gruppa.
    Spillerne har selv blitt enige om at de ikke har vært gode nok på trening og Martin lover endringer i spillestil/spillere frem til vi klarer å håndtere måten han egentlig ønsker å spille.

Andre hadde normalt (basert på hva som har skjedd med lag i motgang i TL de siste 20 åra) bare surmulet og klaget på treneren i påvente på at han skulle få all skyld og sparket...

Jeg har 110% tillit til Martin!

Ellers har jeg et forslag til neste år når vi skal spille cup:
    Vis dem DVD'n fra cupfinalen i 2008!
    Hvis de ikke ønsker å oppleve noe sånt flere ganger kan vi jo heller sette i sammen et lag av spillere som ønsker det - selv om vi må hente spillere nede på miniputt nivå!

Leave a comment:

• bJas
    replied
    http://fotball.kjelsaas.no/artikler/...torsdag-morgen

UFC med en liten hilsen til Kjelsås

Leave a comment:

• panzerkris
    replied
    Originally posted by Nesrene View Post
    Hvor i all verden har du det fra at "brorparten av supporterne velger å hoppe fra skuta"?
    Det lurer jeg på og. Selv om jeg med flere er kritiske til spillere og innsats osv osv så betyr jo ikke det at vi skal hoppe av skuta.
    Hadde jeg ville gi f i enga så hadde jeg jo ikke giddi å skrive her. Vi skriver fordi Enga engasjerer oss, både på godt og vondt. Jeg svikter aldri Enga, uansett hvordan vi spiller. Men krtikk må man få lov til å dele ut etter "innsatsen" den siste tiden.
    (Er vel bare en her inne som direkte sa at han ville hoppe av. Han om det, men det er ikke brorparten)

Leave a comment:

• Nesrene
    replied
    Originally posted by Dragsnes View Post
    At brorparten av supporterne velger å hoppe fra skuta, gjør meg direkte kvalm. Vi skal liksom være norges best supportere?
    Hvor i all verden har du det fra at "brorparten av supporterne velger å hoppe fra skuta"?

Leave a comment:

Working...
X