Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Alternativ formasjon?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Problemet ligger mer i hva vi gjør i den formasjonen vi nå kjører, enn i at vi må bytte formasjon. Ofte går både en back og en midtstopper frem, noe som gjør at vi da blir veldig utsatt for kontringer, vi er altfor tafatte foran mål, og skal i 9/10 situasjoner tråkle oss igjennom på midten, kantene ser ut til å ha dødd ut inntil videre. Dette tror jeg kan løses bra om vi starter med Boa som spiss, og Shelton på venstre kant, i tillegg kan vi kjøre opp Dawda som høyrekant i Berre sitt fravær, Bojan kan komme inn etterhvert for Fellah som spiller offensiv midtbane/hengende spiss eller hva pokker den korrekte termen er... Ogude benkes, Doffen og Hæstad på midten. Bakre fireren kommer Freddy inn for Nordvik, vil faktisk se han som midtstopper igjen, fremfor Strandberg.

Comment

Tror kanskje vi bør bruke Strandberg sentralt en periode, han er vår beste spiller om dagen, i hverfall med ball.. Han kan også hjelpe til med å balansere midtbanen og vinne mye dueller..

Stoor Muri Nordvik Dos

Hæstad Strandberg

Ogude

Berre Kone Shelton

Bør nok bruke Singh (trenger løpskraft på midten) til Berre er klar og Boa som avlaster for Kone..

Comment

Originally posted by Vål'enga View Post
        Jeg vet ikke hvor han har tatt det fra, men jeg har lest det samme selv.

Helt nederst i denne artikkelen.
        Takk. Jeg håper det ikke betyr at vi skal fortsette med to trange kanter/indreløpere og en "ikkespiss" på midtspissplassen.

Comment

Never change a winning team

Jeg synes ikke vi skal begynne og bytte formasjon, men begynne og sette spillerene på riktig plass. Vi kan denne formasjonen, de viste vi i fjor. men i år har vi rota det til med spillere her og der. Skal vi fortsette med det, ja da kan vi bytte formasjon, men jeg ser ikke helt grunnen til det.
          Det er en mann vi mangler nå, Berre, ingen grunn ti og bytte formasjon av den grunn.

På en annen side, stort sett dårligere en det vi har gjort kan det jo ikke bli, så hvorfor ikke
          enga4ever

Comment

Originally posted by DonNasty View Post
            Jeg synes ikke vi skal begynne og bytte formasjon, men begynne og sette spillerene på riktig plass. Vi kan denne formasjonen, de viste vi i fjor. men i år har vi rota det til med spillere her og der. Skal vi fortsette med det, ja da kan vi bytte formasjon, men jeg ser ikke helt grunnen til det.
            Det er en mann vi mangler nå, Berre, ingen grunn ti og bytte formasjon av den grunn.

På en annen side, stort sett dårligere en det vi har gjort kan det jo ikke bli, så hvorfor ikke
            Jeg er i bunn og grunn enig i at vi bør holde oss til formasjon og stil (dvs. den vi hadde suksess med i fjor), men tenker at det i neste kamp borte i Fredrikstad kanskje kan være lurt å kjøre et litt annet løp hvis det er sånn at sjøltilliten er for lav til å få spillet til å fungere. MA har jo gjort det et par ganger før, f.eks borte mot Molde.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
              Hvor er denne henta fra ?

Kan ikke huske å ha hørt ham si det på noen av intervjuene på VIF-TV ?
              Står i en artikkel i dagens Dagsavisen.

"VIF kommer likevel ikke til å endre spillestil. Bare utføre alt bedre."

Comment

Originally posted by donny View Post

Står også "sånn situasjonen er nå, hadde vi trengt han", på spørsmål om MA angret på å ha leid ut på Mos.

Comment

Originally posted by donny View Post

Så lenge vi får inn en EKTE spiss på topp blir jeg fornøyd, er Boa virkelig i så darlig form fortsatt? Burde vel starte snart.

Comment

Working...
                  X