Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner FFK - VIF 3-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Gellik View Post
    Til tross for fremgang spillemessig (synes jeg) er det helt utrolig hvor handlingslammet det virker når vi nærmer oss motstanders 16 meter.
    Det blir for passivt foran mål der det ser ut som ingen tør avslutte. Nå må
    selvtilliten opp før neste kamp. Haugesund er jo kjent for å være et godt hjemmelag, så den kampen blir ikke noe lettere enn mot FFK. Det bli i tillegg for mange pasningsfeil. Vi må trå til i duellene og starte gjennvinning av ball
    med en gang den er hos motstander, synes vi var mye hissigere når vi mistet ball i fjor der motstander sjelden fikk ro på seg til å spille sitt spill, nå synes jeg at vårt spill er for lett å lese for motstanderene vår som virker å ligge ett
    trekk foran oss i de fleste perioder av kampen. Nå MÅ kampen mot Haugesund vinnes, det er fortsatt bare 6 poeng opp til tabelltopp.
    enig enig og enig

Comment

Originally posted by enga14 View Post
      Kan dere slutte å gjøre si ''slapp av vi vinner gull''!? Vi gjør ikke det.
      Jo da, for "Vi taper aldri!"

Comment

Ffk-vif

For å være helt ærlig, så spilte laget bra idag.Bare småting før det løsner foran mål.Andre målet til FFK skulle vært avblåst for frispark.Hæstad´s bein blir hengt opp når han skal klarere ut, men det klarer ikke dommeren å se.
        Synes dette var en bra spilt kamp av oss.

Comment

Originally posted by henrig View Post
          hehe!

flaks = form
          Over tid ja. Enkeltkamper kan avgjøres på flaks. Det er ikke dyktighet å score på et frispark fra 35 meter. Det er ikke udyktighet som gjør at FFK kan redde på streken.

RBK scoret etter to minutter, FFK også. Brann scorer tidlig etter at vi presser. Stabæk var vel også en jevn affære. Vi slipper inn enkle mål tidlig i kampene og blir stressa.

Over tid vil selvsagt de beste lagene vise sine kvaliteter.

Helst skulle jeg si at vi hadde vært gode, men uheldige. Det har vi ikke vært. Men vi har vært uheldige. Vi er bedre enn resultatene viser. Mye av problemene sitter i hodet på gutta. Vi trenger simpelthen uttelling på sjansene for å snu dette.

Comment

Originally posted by Gellik View Post
            Til tross for fremgang spillemessig (synes jeg) er det helt utrolig hvor handlingslammet det virker når vi nærmer oss motstanders 16 meter.
            Det blir for passivt foran mål der det ser ut som ingen tør avslutte. Nå må
            selvtilliten opp før neste kamp. Haugesund er jo kjent for å være et godt hjemmelag, så den kampen blir ikke noe lettere enn mot FFK. Det bli i tillegg for mange pasningsfeil. Vi må trå til i duellene og starte gjennvinning av ball
            med en gang den er hos motstander, synes vi var mye hissigere når vi mistet ball i fjor der motstander sjelden fikk ro på seg til å spille sitt spill, nå synes jeg at vårt spill er for lett å lese for motstanderene vår som virker å ligge ett
            trekk foran oss i de fleste perioder av kampen. Nå MÅ kampen mot Haugesund vinnes, det er fortsatt bare 6 poeng opp til tabelltopp.
            Synes dette bare er tidvis er riktig. Kall det flyt form eller flaks men vi taper ikke i dag fordi vi ikke klarer gjør noe med kula. Samme innstilling på torsdag + litt flyt/form/flaks så kan det bli poeng der.

Comment

fremskritt!

Tror det var sundt for oss å tape denne kampen, nå er vi sett på som underdogs i de neste kampene. Vi tar med oss masse positivt fra denne kampen, tidvis spiller vi godt og bruker kantene bra, får slått inn endel innlegg og kommer til mange gode skudd.
              Vi har litt marginene imot føler jeg, det kunne like så godt gått våres vei!

Fortsetter vi i dette sporet vil vi komme sterkt tilbake, prøv å legg dette resultatet til side, så ser vi fremover!
              Gleder meg allerede til neste kamp. Vi står sammen, og kjemper og vinner til slutt!

Comment

Originally posted by maefteda View Post
                Tror vi kan ha godt av å ikke være favoritter nå.
                I hvilket univers var Vålerenga favoritter mot Fredrikstad?
                DIXI

Comment

bedre!

I dag viser gutta at de faktisk kan, det er bare det at fjorårets flyt ikke er med oss.. Ser faktisk et lys i den evig lange tunnelen! Det tidlige målet ødelegger utrolig mye for oss! Og man ser på gutta at de faktisk vil idag selvom ikke alt går som det skal! Fellah, ser ut til å nærme seg den fine ballkontrollen han hadde ifjor, men han beveger seg jo ikke, vil han ikke ha ball?

men når jeg ser prestasjonen til gutta idag (selvom det dabber av utover i 2.omgang) så har jeg stor tro på at det her kommer til å snu, å snart går det vår vei!

Syns Håvard snart skal få starte igjen, føler vi kommer oss etter at han kommer inn!
                  Men hva skjer med forsvaret? Hvor er " den kalde Muri" ? ser ut som om Strandberg bare vil ha drakta til motstanderen...

Nå håper jeg at vi fortsetter å jobbe for hverandre, så snur det her!!

Fantastisk på tribuna idag!!
                  Fikk SMS etter kampen av en FFK-supporter: "Fantastisk. Har ikke mer jeg skulle sagt. Dere overdøver oss til tider, dere bør være stolte. "

VI STÅR SAMMEN, OG KJEMPER, OG VINNER TIL SLUTT!
                  Hater Bergen by!

Comment

Føler med gutta akkurat nå.
                    De har bra innsats idag, men lag i motgang har ingen marginer med seg hverken forover eller bakover.
                    Kun knall hardt arbeid og positive tanker vil få oss ut av sumpa, men det skal vi klare!
                    Vi står sammen og vinner til slutt!
                    Vi vil alltid være her!

god 17.mai til alle gutta både på matta og her på forumet!

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                      Over tid ja. Enkeltkamper kan avgjøres på flaks. Det er ikke dyktighet å score på et frispark fra 35 meter. Det er ikke udyktighet som gjør at FFK kan redde på streken.

RBK scoret etter to minutter, FFK også. Brann scorer tidlig etter at vi presser. Stabæk var vel også en jevn affære. Vi slipper inn enkle mål tidlig i kampene og blir stressa.

Over tid vil selvsagt de beste lagene vise sine kvaliteter.

Helst skulle jeg si at vi hadde vært gode, men uheldige. Det har vi ikke vært. Men vi har vært uheldige. Vi er bedre enn resultatene viser. Mye av problemene sitter i hodet på gutta. Vi trenger simpelthen uttelling på sjansene for å snu dette.
                      Slik jeg ser det kunne viking kampen, brann, stabæk og nå FFK endt med annet resultat.
                      Hadde vi hatt jevn "flaks" så skulle vi nok sittet med -2 fra viking kampen og +1 i de 3 andre. Dermed har vi kun fått 1 poeng for lite pga uflaks i mine øyne.

Comment

Fikk ikke sett mye av kampen av div. grunner, men så på TV2 at vi vant sjansestatistikken med 10-5. Det er da affal noe - faktisk ganske mye. Har fått styrka tro på at Martin og gutta vil klare å snu dette.

Seff er jeg skuffa over tapet - men som flere sier, har det mye å si hvordan vi taper. Jeg holder hodet høyt etter denne kampen - det syns jeg gutta også bør gjøre - og være like tente når de spiller mot Haugesund!

Interessant å høre Tarik Elyonoussi i intervju etter kampen:
                        Bredeli: Er FFK et topplag?
                        Tarik: Nei. (.......) - det var stort å slå et topplag som Vålerenga i dag.

Vel, takk for de ordene.
                        Ivar Hoff har sagt at 'Tabellen ljuger aldri'. Da kan det umulig være helt sant. Tabellen er uansett jevn. Og vi veit at vi har hatt en del uflaks og at vi kan bedre.

Vi står sammen og kjemper
                        og vinner til slutt

Comment

Egentlig utrolig at jeg skal klare å presse ut av meg noe sånt, men dette tapet her svir overhodet ikke like mye som de mot Brann og Rævbk. Grunn? Gutta viser en fantastisk innsats, og later til å ha en helt annen holdning enn tidligere. La meg minne om at FFK får in 2 flaksemål(TO FORBANNA MÅL), typisk for et lag i form. Hadde dette vært for 12 mnd siden ville denne kampen endt uavgjort.

Av de på banen må vel Strandberg og Fellah slåss om banens dårligste, Strandberg er katastrofal, bruker armer ala Erik Hoftun, tar ofte dårlige valg, og later til å ha glemt mesteparten av hva han kunne ifjor. Både Strandberg og Fellah kan fint starte på benken neste kamp, så kan Nordvik endelig få spille i sin vante posisjon. Forøvrig fint å se at vi har flere avslutninger på mål, Boa kan bli god utover, synes også Singh og Shelton var langt bedre idag enn på lenge. Dessverre så er ikke Shelton noen dribler overhodet, og får problemer straks han møter en spiller som kan matche han på fart. Men bare han finner formen, er det ikke lenger noe problem.

Håpet mitt fremover nå er at vi unngår flere skader, opprettholder den innsatsen vi hadde idag, og finner flyten igjen. Om disse 3 holdes, er det bare et spørsmål om tid før det løsner.
                          Jeg er stolt og 17. Mai "pynten" imorra blir igjen VIF drakt.

Comment

Ærlig talt, var det virkelig noen som trodde at vi skulle vinne i dag?

En ting er og være supporter å håpe på at vi skulle vinne, men det er lov og være realist. Vi har ikke vunnet siden den nye stadion kom i 2007, vi spiller mot Fredrikstad som tok RævBK, en utsolgt stadion, og de har spisser som scorer og er et godt hjemmelag. Vi tapte mot Kjelsås, og ikke vunnet siden 1 april, og bytter på laget og plasser oftere en jeg bytter truser, ja da er det ikke håp.

Jeg ville så gjerne finne noe jeg kunne gi meg et håp om seier i dag, men det fant jeg ikke
                            Men da gutta spiller fotball tennis på trening, etter og ha blitt banka av Kjelsås, ja da var det ikke vanskelig og skjønne tegninga.

Så kanskje de burde holde seg til fotball tennis, der er de jo gode
                            enga4ever

Comment

Gi nordvik en break. Han er faen ikke dårligere enn noen andre.. Uten han - hvem skulle spilt back i dag?

Comment

Sesongen begynner vel egentlig nå mot HBK og MFK. MA sa ifjor og i år at tabellen "setter seg" etter rundt 10 runder.

Vi har spilt ca 25% av kampene og Northug er vel ikke oppe og "drar" fra 10-12km på en 5-mil og til mål...?

____

Comment

Working...
                                X