Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner FFK - VIF 3-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ehby View Post
    Gi nordvik en break. Han er faen ikke dårligere enn noen andre.. Uten han - hvem skulle spilt back i dag?
    Nouri, som får ødelagt et fantastisk talent i Vålerenga. Ja, jeg mener det.
    Man må delta for å vinne

Comment

Det er sykt mange her som snakker om flaks, jeg mener det handler om taktikk og selvtillit.

Vi taper garantert borte mot Haugesund hvis vi ikke spiller mer gjerrig akkurat nå, men folk nekter jo på dette så da kommer jeg til å gjenta meg selv etter den kampen å dessverre.

Faen at ikke Martin kunne vært litt mer Rekdal noen ganger i det minste!!
      I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Vi spiller en veldig god kamp i dag, men mener vi må bli enda mer kyniske i valgene våre. Vi er fryktelig unøyaktige i forsvarsfirern og jeg mener bestemt at vi må gjøre noe bak der. Det er så non-chalant, vrient og ikke-kommuniserende. De kløner det til for hverandre og jeg savner en definitiv sjef bak. Muri og Strandberg skl få enda en kamp til å rette opp inntrykket, men de sammen har kniven på strupen.

Offensivt er det bra i dag og Ogude skal ha skryt for sin vinginnsats. Synd vi ikke bytter posisjoner oftere i dag for Shelton kunne strukket ut og skapt uro i en friere rolle.

Er veldig fornøyd med innsats som ikke teller noe hvis den ikke følges opp på haugesund. Vi skal begynne på 2/3 av sesongen med seier!
        Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by Disko View Post
          Slik jeg ser det kunne viking kampen, brann, stabæk og nå FFK endt med annet resultat.
          Hadde vi hatt jevn "flaks" så skulle vi nok sittet med -2 fra viking kampen og +1 i de 3 andre. Dermed har vi kun fått 1 poeng for lite pga uflaks i mine øyne.
          Litt uenig i denne analysen. Hvisomatte og dersomatte så kunne alle kamper endt annerledes. Ditt regnestykke tilsier vel at alle kamper ender U.

Vi er ikke bedre enn at vi er avhengig av marginer vi og. Vi hadde det mot Viking. Selv om det ikke er noe å si på at RBK vant kunne kampbildet vært helt annerledes om det var VI som scoret etter to min.

Uansett, jeg mente ikke gjøre opp et regnskap på pluss og minus poeng basert på flaks og uflaks. Men å gjøre oppmerksom på at flaks også spiller inn. Vi kommer til å spille mye dårligere enn i dag og likevel vinne kamper.

Comment

Når man er avhengig av flaks hele tiden er det noe som er galt. Så enkelt er det. Med selvtillit, riktige taktiske grep osv kommer den "flaksen# alle snakker om uansett.
            I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Skuffa men stolt!

Ja, jeg er jo skuffa jeg også som mange andre her. Men denne gangen ikke fordi vi spilte så dårlig....nei idag var det et annet lag på banen enn på lenge!

Kampvilje (kanskje noe overtenning på enkelte, men det er svært forståelig), løpsvilje, løsningsorientering og de fleste baller i riktig retning!

Sjanser 10-5 i favør Enga er positivt å ta med seg , og ved neste anledning så sitter det.

Jeg er STOLT idag, stolt fordi gutta ser ut til å ha gått i seg sjæl, innsett at de spiller på et lag og ikke fokuserte så mye på egen lyst til å drible, ta et par ekstra touch på ballen når de først har den, og rote seg inn i så mange vanskelige posisjoner som f.eks mot Brann.

Det er fremdeles masse å ta tak i, som f.eks avslutninger og presisjon i oppspill. Nordvik bør snarest erstattes, og Strandberg må slutte å be om kort og straffer....en dag ser dommeren litt mindre godvillig på dette enn i dag...og det er svært små marginer for unge Strandberg...

Muri var svinaktig bra i dag, Shelton løp som en gud så lenge han var innpå...og jeg synes Harmet gjorde jobben...Fellah, du er briljant....men når det ikke funker med finesse må du legge lista litt lavere og bli mer kynisk...

Men takk gutter!, dette var stor fremgang...fortsett på samme vei så blir det gøy på søndag!

Og dere Klansmenn og kvinner som tok turen til Fredrikstad....dere gjorde en utrolig bra figur
              Enga for alltid

Comment

Synes vi viste en god moral i denne kampen, synd vi havnet under med 2 ellers tror jeg vi hadde vunnet. Spillerene gir ihvertfall ikke opp, det er et godt tegn!

Comment

Originally posted by Jepp View Post
                  Det er sykt mange her som snakker om flaks, jeg mener det handler om taktikk og selvtillit.

Vi taper garantert borte mot Haugesund hvis vi ikke spiller mer gjerrig akkurat nå, men folk nekter jo på dette så da kommer jeg til å gjenta meg selv etter den kampen å dessverre.

Faen at ikke Martin kunne vært litt mer Rekdal noen ganger i det minste!!
                  Var det taktikken i dag som avgjorde at FFK scorer etter 35 sekunder? Var det dårlig selvtillit som gjorde at Fellah fikk ballen i kneet?

Av mangel på et bedre ord kaller jeg det flaks. Suksess avler suksess. Selvtillit er viktig. For å få selvtillit så trenger vi også en dose flaks. Kampene er såpass jevne at de avgjøres på dyktighet og tilfeldighet i enkeltsituasjoner i en enkelt kamp. Dyktighet kan vi gjøre noe med. Tilfeldigheter ikke så mye.

Martin var vel èn kamp unna å få sparken et par år tilbake, men Dawda fyrte av fra 35 meter mot Molde, keepern så en annen vei, vi kontret inn nummer to og tre og avgjorde kampen. Martin beholdt jobben. Det var vel et ran, men en kombinasjon av flaks og dyktighet. Martin beholdt jobben og året etter ble det sølv og festfotball.

Vi trenger en slik kamp nå. En kamp der vi ikke ødelegger for oss selv ved å slippe inn etter sekunder. Og en der ballen går stang inn i stedet for stang ut. Samtidig må selvsagt spillet sitte enda bedre. Spillemessig var i alle fall kampen i dag et skritt fremover.

Comment

Bra kamp!

Jeg skal ikke strø salt i såret til noe av dere. faktum er faktisk at Vålenga er det beste laget som har besøkt Fredrikstad stadion i år.. Dette er første kampen hvor FFK har ligget litt bakpå og kontret på hjemmebane! Jeg må si jeg ble positivt overrasket over Vålenga ikveld.. det er ren tilfeldighet at FFK vinner 3-1.

1. omgang er Vif helt klart best, men FFK scorer på sine 2 sjangser.

2.omgang starter FFK best, men enga tar helt over spillet etter 2-1 målet.
                    Derfra og ut ligger det et mål i lufta, og det er heldigvis FFK som putter den gollen, det kunne like gjerne vært Enga!
                    Denne kampen var en klassisk kamp med et lag i medgang og et lag i motgang. Enga sliter med å score mens FFK scorer på de sjangsene de har.

Takk for kampen og takk klanen som var med på å skape en fantastisk stemmning og publikumsrekord!

Comment

Originally posted by Jepp View Post
                      Når man er avhengig av flaks hele tiden er det noe som er galt. Så enkelt er det. Med selvtillit, riktige taktiske grep osv kommer den "flaksen# alle snakker om uansett.
                      Ja, helt enig. Hvis vi ikke scorer på opplagte målsjanser daler selvtilliten. Det er ren og skjær flaks for FFK at vi ikke utliknet rett etterpå.

Når vi ikke gjør det daler selvtilliten. Det er en ond sirkel.

Men det er ikke uflaks alene som gjør at vi ikke vinner for tiden. Men jeg synes vi hadde fortjen bedre enn et av de siste femten poengene vi har spilt om.

Comment

Alltid surt å reise hjem uten poeng, men i dag var det lett å riste det av seg. Mye positivt å se i dag, til tross for et uheldig mål i mot så trykker vi faktisk bra på. Og hadde vi vært i "sonen" så hadde vi minst fått med oss ett poeng.
                        Synes vi viser oss fra vår beste side, vel så godt som i alle fall. Når det gjelder synging i dag så herja vi rett og slett, morsomt. Lite "grøftefyll" gjorde at folk flest hang med. Alt i alt fornøyd.

Comment

Strandberg er en katastrofe om dagen.

Comment

Originally posted by Goal´n View Post
                            Sesongen begynner vel egentlig nå mot HBK og MFK. MA sa ifjor og i år at tabellen "setter seg" etter rundt 10 runder.

Vi har spilt ca 25% av kampene og Northug er vel ikke oppe og "drar" fra 10-12km på en 5-mil og til mål...?

____
                            Huh, skal vi spille mot Hønefoss nå snart?

Resultatet suger, men vi viser i hvert fall vilje i dag. Stolt.

Comment

Originally posted by Carez View Post
                              Strandberg er en katastrofe om dagen.
                              Jeg synes Carez på forumet er helt ute av form om dagen.
                              Bidrar ikke med mye konstruktivt og klarer sjelden å se bak resultatet.
                              Får håpe han skjerper seg til neste kamp.
                              EVIG VIF

Comment

Originally posted by DonNasty View Post
                                Ærlig talt, var det virkelig noen som trodde at vi skulle vinne i dag?

En ting er og være supporter å håpe på at vi skulle vinne, men det er lov og være realist. Vi har ikke vunnet siden den nye stadion kom i 2007, vi spiller mot Fredrikstad som tok RævBK, en utsolgt stadion, og de har spisser som scorer og er et godt hjemmelag. Vi tapte mot Kjelsås, og ikke vunnet siden 1 april, og bytter på laget og plasser oftere en jeg bytter truser, ja da er det ikke håp.

Jeg ville så gjerne finne noe jeg kunne gi meg et håp om seier i dag, men det fant jeg ikke
                                Men da gutta spiller fotball tennis på trening, etter og ha blitt banka av Kjelsås, ja da var det ikke vanskelig og skjønne tegninga.

Så kanskje de burde holde seg til fotball tennis, der er de jo gode
                                Hadde ikke tro på seier nei, men det er rart hvordan troa endrer seg når kampen starter.

Comment

Working...
                                X