Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner FFK - VIF 3-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Bojan View Post
    Jeg synes Carez på forumet er helt ute av form om dagen.
    Bidrar ikke med mye konstruktivt og klarer sjelden å se bak resultatet.
    Får håpe han skjerper seg til neste kamp.
    Jeg syns one-linern hans i dag viser framgang ifht. tidligere innlegg. Den er både konsentrert og begrensa - selv om meldinga i seg selv er negativ. Så jeg mener det er grunn til å se lysere på framtida hans. Han er (langsomt?) på gang, sier nå jeg...
    'Never say: die!'

Comment

Han skrev tidligere i tråden "Reaksjoner; Kjelsås - Vålerenga 2-1" Og jeg siterer: "Skjer ikke. Allerede trykka på "liker ikke" på Vålerenga Fotball på Facebook, og nå skal jeg slette brukern på VPN." Sitat slutt.

Personlig forventa jeg at han var borte fra det forumet her for lenge siden.

Comment

Originally posted by henrig View Post

FFK, sympatisk lag sympatiske supportere.
        Deg om det. Andre gang jeg har vært i Fredrikstad, og andre gang jeg har blitt dissa av ffk-supportere med mindreverdighetskomplekser etter kampen.

Nok om møkk.

Bittert å tape, men i bilen hjem hadde jeg god tid til å tenke igjennom kampen. Er faktisk det beste jeg har sett av oss denne sesongen. Det er selvfølgelig litt smårusk men det gleder meg å se gutta er tente og kjemper etter ballene. Selv gjenvinning av baller begynner vi å bli gode på. Vi har enda en del igjen på avslutningene da de virker som samtlige spillere har mer eller mindre avslutningsvegring. Vi har en del stang ut samtidig som ffk var gode defensivt. De hadde faenmeg lange tær i dag hele bekkfirern.

Vi eide hele banespillet frem til 2-0 da det dabba litt av. Fredrikstad hadde alle man i forsvar og begynte ikke spille offensivt før tomålsledelsen.

En annen ting vi bør se på er når vi får frispark på 20-25 meter. Da skal vi alltid på død og liv ta den raskt og sette i gang pasningsspill. Det funker kanskje for Barca, men for oss er det ikke like effektivt. Enda! I mellomtiden er det lurt å veksle litt med å dytte opp folk i boksen og ta ett klassisk innlegsfrispark. I allefall i ny og ne.

Jeg er i alle fall veldig fornøyd med hvordan vi hever oss fra kampene mot Brann, lsk og rbk. Dette er mye bedre enn om vi hadde vinni 1-0 på flaks og drittspill.

Comment

Kan folk nå slutte å se positivitet i det vi gjør? Helt seriøst.

Som manager, Martin Andresen, så burde du vel kanskje bare klappe igjen kjeften din. Det hjelper faen meg ikke å si at vi har spilt en bra omgang, blablabla. VI skal vi gode etter sommeren, blablabla. NOK. MANAGERE er ute etter resultater. Å tape 2-0 for Rosenborg, 0-2 for Brann, 2-1 mot Kjelsås og 1-3 mot Fredrikstad er faen meg ikke godkjent. Nå må gutta tåle å få litt kritikk.

Selvom jeg er jævlig skuffa, irritert, såret og flau, så kommer jeg alltid til å være på stadion!

Comment

For oss som var forsiktige pessimister før kamp, var dette egentlig veldig bra. Ser litt 2010 i deler av førsteomgangen og siste halvdel av andre omgang.

Kan noen motsi at denne kampen spillemessig var bedre enn da vi vant 4-1 på Åråsen i fjor?

Håper det som skjer nå, fortsetter mot Haugesund. Araberne har mye skader og kommer fra en tung jobbekamp mot RBK, det burde ligge an til i hvert fall poeng i den kampen.

Comment

Originally posted by FuriousMachine View Post
              HOHOHO, jeg er så fornøyd i dag!!

Jeg vet dette vil provosere mange av dere, men her er min begrunnelse:

Jeg er IKKE fornøyd med forsvaret vårt... som mildt sagt har vært rufsete i hele år...

Jeg er IKKE fornøyd med avslutningsegenskapene våre.... men, i dag kom vi til flere avslutninger på én kamp enn vi har gjort på flere runder... er klart, de går over, utenfor og i en og annen ivrig FFK spiller som står på strek... men vi avslutter, og DET er + i boka...

men, jeg ER fornøyd med at det er rundt 200% mer jobbing i denne kampen enn det har vært på lenge... kanskje ikke siden i fjor.... jeg tar heller et lag som VIL men ikke evner enn et lag som evner og ikke VIL... som jeg har følt Enga har vært i de siste rundene.

Joda, vi gikk på et tap i dag, men vi gjorde (for det meste) en ærlig innsats og det føler jeg er litt nytt av året.

Som jeg sa til min mor via SMS: For første gang på lenge kan jeg skimte en tunnel som vi etterhvert kan se lyset i enden av ;-)
              Saa enig! Sier som Muri, sitter igjen med en HELT annen feeling etter dagens kamp enn etter de siste.

Comment

Hmm..

[QUOTE=way_;249294]Deg om det. Andre gang jeg har vært i Fredrikstad, og andre gang jeg har blitt dissa av ffk-supportere med mindreverdighetskomplekser etter kampen.

Nok om møkk.

Mindreverdighetskomplekser?? skjønner ikke helt hvorfor vi skulle hatt det ovenfor et lag som ligger i bunn av tippeligaen. Har du hatt dårlig opplevelse i Fredrikstad så er det selvsagt trist, men jeg håper og tror de fleste fra oslo hadde en bra tur.
                Når det er sagt, så er vel stregttatt bengalskelys forbudt, og straffer kun deres egen klubb.. Hva §?!?§ er vitsen med å fyre opp bengalskelys når du vet klubben i ditt hjerte får bot pga det.. Det er meg helt uforstålig!
                Nok om det, klanen er fantastisk å ha på stadion!

( mindreverdighetskomplekser har vi ikke oven for et lag som kjemper om å overleve tippeligaen)

Comment

Mer

Også tror og mener jeg det er forbudt å kaste gjenstander inn på banen.. tror du skal ordne opp i egne rekker før du kritiserer FFK supportere..

Comment

Bedring

Sitter igjen med en god følelse etter kampen.
                    Vi skaper klart mest, og rødbuksene er griseheldige som slipper inn bare ett mål.

Idag var vi det beste laget, ferdig snakka.

Jeg er ikke så sikker på om vi tar tre poeng mot Haugesund, men viser gutta samme vilje som idag, kommer vi til å høvle over Molde!

Sesongen er lang, og det er mange poeng å spille om. Europa blir gulrota, og Vålerenga kommer til å reise seg.

ÆRE VÆRE!

Comment

Ok... Blir direkte lei meg hvor negative folk er her. dette var årets beste kamp uten tvil! Så hvorfor vil folk her benke spillere? har lest så jævla mange ganger etter kamper at den ene etter den andre skal benkes. Ser ikke folk at det går fremover? ser ikke folk at vi var sinnsykt uheldeige som fikk den første goalen mot oss? på et frispark som forandre retning. + det andre målet( som man kan si at enga burde måket vekk i lang tid før drømmetreffet til stygge tarik) ok men folk må skjønne at vi ikke har en ren høyreving og en spiss som er i toppform, vi mangler en morten berre som kan små jogge forbi alle og skape noe selv+ en god spiss (boakye gjorde en god jobb før han ble byttet ut og hadde marginene mot seg etter min mening. vi har for mange rene midtbanspillere som ikke passer i spiss rollen eller midtbane rollen. jeg synes ikke vi som supportere kan klage på noe, vi hadde marginene mot for alle pengene! Og før matchen var det få som krevde seier, men heller 110% innsats og jeg syntes gutta viste 120%.

så over til martin! hvorfor har folk baller til og kritisere han nå?? målene kunne ikke han gjøre noe med. marginer kunne ikke han gjøre noe med. Man så han coacha og sto oppe på sidelinja kosntant og ropte ut hva han krevde. og gutta etter min mening spilte så. Vålerenga spilte bra fotball idag og skapte sjanser i fleng.

Forsvaret? eneste som skuffet meg var Strandberg vet ikke om det er mest pga. all holdinga eller pga. ukloke valg. men håper trenere tar grep der, har personlig lite til overs på holding og filming som etter min mening er usportselig og ikke hører Vålerenga familien hjemme. Nordvik og stoor syntes jeg hadde deres beste kamper så langt(mest pga. offensive ferdigheter fra stoor og det motsatte fra nordvik. de er på gang begge 2.

Det eneste vi mangler nå er en heltent Berre ok en målfarlig Kone på topp. Alt ender vel til slutt skal mine Vålerenga venner vite. og det er forbedringer i alt av spill. Og dere som har vært med i gamet en stund vet at vi er mest kjent for å være landet beste motgangs supporter så da er det dags for og vise hva vi i klanen har og tilby også, vanskelig og forstå hvorfor så mange klager på spillerne når de ikke er gode nok, enn heller oss selv som står 70% av hele bend-it med den ene hånda i lommenog den andre som holder kaffekoppen?! full skjerpings av alle nå. på tide og brette opp ermene og vise hele Norge både på og utenfor banen om hvem som er best. Og igjen etter min mening, Fortjener alle trenere, spillere og støtte apparat den hyllest og støtte den fortjener. Vi er ikke vant til og være norges mestere men gir vår støtte uansett!

ÆRE VÆRE VÅLERENGA
                      Oslos stolthet VÅLERENGA. Året rundt

Comment

Hehe. Ser den.

Men jeg mener bestemt at Strandberg gjør mye rart om dagen. Men han er ikke alene.

Vi må uansett forsterke forsvaret vårt til sommeren, men det virker bedre rent offensivt (pasninger o.l). Det er helt klart forbedringspotensiale her, men det er lyspunkter vi må ta med oss. Til høsten tror jeg vi klarer å få en langvarig form, og det kan fort bli seriegull enda. Ikke grav dere ned på grunn av et tap i ny og ne.

Satser på at en av spissene våre plutselig blir scoringskåt.

Comment

Originally posted by Jepp View Post
                          Masse fjortisspjatt
                          Kan ikke du bare holde deg til et eller annet managerspill da?
                          Sånne "hva-var-det-jeg-sa"-folk kan dra dit peppern gror.
                          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Vil samtidig nevne at FrankO er inne på hvorfor vi sliter så veldig om dagen.
                            Hæstad fungerer ikke i det hele tatt, og har skyld i flere baklengsmål og poeng i år.
                            Når Hæstad ikke fungerer som førsteforsvarer i midten, går det utover stopperne som gang på gang blir undertallig. Dette gjør sidebackene usikre og selvtilliten bak visner sakte men sikkert bort.

Jeg mener det eneste rette er nå å ta Hæstad ut av laget, og bruke O'Gude i stedenfor. O'Gude er vår beste ballvinner sammen med Hæstad, men som sagt. Hæstad er helt vekke om dagen.
                            Singh spilte sin beste kamp for året, og trives godt i den rollen.
                            Fellah sliter fortsatt med teknikken og pasningskvaliteten (stadion hadde forøvrig en elendig matte), men med stadige vikarer på høyre side og i midten framme, blir det ingen samhandling og Fellah ser enda verre ut.

I neste kamp ser jeg da helst at Hæstad byttes ut mot O'Gude og hvis Berre ikke plutselig dukker opp, bør vi kanskje forsøke å "fjerne" høyreving og spille med en ekstra på midten og da Shelton i en fri rolle med Boa som spiss.

Forsvaret er ikke så rævva som folk skal ha det til, se bare hvor lite Hæstad bidrar, så ser dere tegninga bedre.
                            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Ser at Muri får litt pes her (og litt ros også), men jeg tror aldri jeg har sett Muri bedre enn mot FFK. Han var overlegen i lufta mot Piirjoa, sto godt plassert i forsvar, og var livsfarlig på offensive dødballer.

Det er nesten merkelig å tenke tilbake på hva jeg syntes om Muri for noen år siden... Men definitivt gledelig at han nå ofte framstår som i går.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                                Jeg mener det eneste rette er nå å ta Hæstad ut av laget, og bruke O'Gude i stedenfor.
                                Det hadde kanskje vært det beste, men er lite realistisk. Jeg tror derfor vi må ofre Fellah slik at Ogude får plass ved siden av Hæstad (og kan hjelpe han), mens Singh tar nier'n sentralt.

Comment

Working...
                                X