Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Haugesund - Vålerenga 1-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oppsummering

To stoppere som eneste målscorer de to siste rundene er bekymringsverdig.. Syns vi er fantastisk defensivt, slipper til 3 sjanser mot et lag som scorer 4 i snitt hjemme.. Midtbanen er helt hjelpesløse, ekstremt mye balltap som gjøre det enda mer imponerende av forsvaret, etter utallige kontringer mot..

Lars 6 solid
    Dos 6 flink til å posisjonere seg
    Muri 6 solid, gjør lite feil, svak med ball
    Strandberg 8 BB enormt potensial, leser spillet bra, slår gode passninger med begge bein (burde hatt frispark på 1-1 målet)
    Stoor 6 sin beste kamp, litt possisjoneringsslurv, god en mot en
    Fellah 2 fortsetter å være jevnt svak, uttalige ballmist, brenner 1000% sjanse
    Singh 3 dekker litt mer, men ekstremt mye passningsfeil, duellsvak
    Haidar 4 Svak med ball, mye unødvendige frispark, vinner litt dueller, bedre utover kampen
    Bojan 5 ro med ball skaper mye, løper for lite, svak i duellspillet
    Ogude 3 helt borte som kant, virker utilpass, sein inn i duellene, mye slurv
    Boa 2 skaper ingenting, står i offside konstant, har ikke fart, luftstyrke, eller jobber hardt

Comment

Originally posted by tipppeliga View Post
      To stoppere som eneste målscorer de to siste rundene er bekymringsverdig.
      faktisk de 4 siste rundene.. 2 kamper uten mål også..

Comment

Originally posted by McCabre View Post
        Statistikken er vel ikke gledelig men...
        Etter 8 runder i fjor lå vi på 4. plasss med 15 poeng, 4 bak serieleder Tromsø.
        Etter 8 runder i år ligger vi på 13. plass med 8 poeng, 8 bak serieleder Tromsø.
        I fjor endte vi også 11 poeng foran tromsø, så om vi kopierer de resterende 22 kampene fra i fjor og tromsø spiller likt som i fjor så vinner vi trolig hele dritten med 4 poeng foran tromsø

Comment

Opp med hue folkens, ble tross alt 1 poeng idag, og allerede i helga får vi ny mulighet til 3 poeng mot Molde, spillemessig har Enga framstått mye bedre de siste 2 kampene, og må bare få igang spissene nå, så vil poengene og målene komme

Ære Være
          engaman
          -----------
          Ære Være Enga!!!

Comment

Svært positivt at forsvaret leverer en solid kamp, gjør ting enkelt og rydder unna. Strandberg og Muri var gode i dag. Freddy og Fredrik litt shaky i begynnelsen men spilte seg opp utover i kampen. Lars er trygg og hadde et par gode redninger.

Målet i mot kunne godt vært avblåst for dytt i ryggen på Strandberg, men Skjerven lar Muri gjør det samme i andre enden senere i kampen (men da går ballen like utenfor).

Midtbanen tapte vi. Vi hadde alt for mange balltap og unøyaktigeter som gjorde det vanskelig å få til et etablert spill. Ett positivt trekk er likevel at jeg synes bevegelsene var bedre enn på lenge.

Vi kunne trengt Ogude sentralt, men tipper Martin ikke tok sjansen på at han skulle få gult og karantene mot Molde. Haidar jobbet greit og var flink til å posisjonere seg, men hadde alt for mange balltap. Singh beveger seg godt, involverer seg fremover og har noen smarte pasninger, men vinner for lite dueller.

Fellah var bedre i dag enn mot FFK, men har fortsatt langt igjen til toppformen. Sinnsykt irriterende at han ikke fikk satt en av de to gigantsjansene hvor han er alene med keeper.

Ogude får ikke ut potensialet sitt på kanten, skaper mer eller mindre ingenting fremover, men er flink til å jobbe bakover. Forsåvidt greit hvis Stoor overlapper, men det gjorde han sjeldent.

Nielsen jobbet bra og hadde ok bevegelser, men var for unøyaktig i pasningene. Bojan var frisk rett etter at han kom inn, men sleit etterhvert med å få til noe særlig på kanten.

Boakye hadde vanskelige arbeidsforhold da han stort sett var alene med fire forsvarere i nesten alle dueller. Burde alikevel vinne noen av dem og gjøre en bedre jobb som førsteforsvarer, men har vel ikke ork til det foreløpig.

Dawda gjorde det faktisk ikke så verst på spissplass (jeg hadde lave forventninger), kom seg gjennom og fikk skapt noen farligheter. Svak posisjonering i boksen, men har vel neppe mye trening i den posisjonen.

Positivt at vi produserer nok store sjanser til å avgjøre kampen, men vi MÅ bli mer effektive. 1 poeng i Haugesund er uansett ett mer enn i fjor.

Det vi ikke trengte var flere skader. Vi er helt avhengige av å få tilbake flere av spillerne for å ha mulighet til å tukte et Molde i flyt.

Comment

Originally posted by tipppeliga View Post
              Strandberg 8 BB enormt potensial
              Ikke verst å få en åtter på børsen hvor bl. a. potensial er lagt til grunn...

Strandberg hadde en mye bedre kamp i dag enn mot FFK, men en åtter?

Comment

Hvis det er noen som skal gies cred i dag, så er det Bojan.Syns han var vår beste mann fremover etter han kom inn. Og det er adskillig bedre kvalitet på innlegg (cornere/frispark) fra Bojan, enn det er tilfelle med Fellah.
                Syns dog det går fortsatt litt for tregt med han som det er med resten av laget. Men det blir vel ordnings på en gang etter sommerferien
                Vålerengas største tribunelegende - Jørund Smedhus

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                  Ikke verst å få en åtter på børsen hvor bl. a. potensial er lagt til grunn...

Strandberg hadde en mye bedre kamp i dag enn mot FFK, men en åtter?
                  Er ikke lagt til grunn, bare nevnt. Når han scorer og ellers vinner mye dueller, plasserer seg riktig, leser spillet og slår passninger som varmer et gammelt stopperhjerte (fantastisk passningsteknikk) da fortjener du minimum 8. Resten av forsvaret er også solide, men syns han har en ekstra dimensjon i passningsspillet sitt

Comment

Originally posted by Jepp View Post
                    Strandberg var bedre idag etter han fikk selvtillit av scoringen.
                    Ja det var nokk garantert derfor han var god!

Forøvrig synes jeg dommeren la seg på en alt for lav linje i dag, spesielt i første omgang. Når man spiller på en så liten og humpete bane som i dag må man bare regne med at fotball blir en kontaktsport. Skulle gjerne sett at han godtok litt mer intensivitet i duelene, kampen ble jo blåst helt fullstendig av i starten.

Ellers synes jeg det var en del oppløftende, og en del nedslående.

- Boa er tydeligvis ingen target spiss hvis man tenker på høye oppspill. Stopperne hadde overhode ingen problemer med å håndtere han i dag, og når han i tillegg ikke truer bakrommet nevneverdig blir det ikke skapt mange farligheter rundt han.

- Ogude fikk ikke til en dritt på kanten, men jeg tror vi skal la han få litt tid.

- Haidar kommer inn å gjør en godskjent innhopp, tror han kan bli god.

- Singh og Fellah på bedringens vei. Singh var hvertfall med offensivt igjen, spesielt når Bojan kom inn var han høyt og lavt når vi hadde ballen.

- Solide defensivt selv om det virker som Stoor sliter litt offensivt, mye mulig dette blir bedre når han får en ordentlig kantspiller på sin side alla Berre.

- Nilsen kommer til å bli god!

Sitter bare å gleder meg til vi får spillere tilbake fra skade, tror det kan bli mer fres fremover da!

Jeg sitter bare å

Comment

skuffa selv om et poeng er like mange poeng som vi har tatt borte mot haugesund på de 5 foregående forsøkene. Synes det også var en dårligere gjennomført kamp en den mot fredrikstad. Vet vi har hatt og forsetter med å pådra oss mye skader men eksprimenteringen og flyttingen rundt av spillerne og da spesielt midtbanen må ta slutt. jeg har mer tro på å sette inn tredjevalget på en plass og la de andre spille seg varme på sine faste plasser sammen med andre på laget som spiller på sine faste plasser. Hvordan man skal få relasjoner på plass mellom spillerne når man i løpet av samme kamp spiller på to tre forskjellige plasser forstår jeg ikke. I dag er midtbanen fraværende i store deler av kampen. Selv om det motsier det jeg sa om å bytte folk rundt på midten så mener jeg at Fellah og Singh begge trenger å få en kamp på benken, så få de heller komme inn i løpet av kampen. Begge har levert langt under hva vi kan forvente av dem i alle kampene så langt i år. Dårlig tempo, elendig passningskvalitet og vaksinert mot å skåre. Selv om jeg ser at vi ikke har noen veldig gode alternativer å sette innpå om dagen.

Nå har snart alle laga fra bunnen og til midten av tabellen like mange poeng, dersom vi ikke spiller på oss selvtilit og får noe flyt i spillet snart så er jeg redd for at serieavsluttningen kan bli av det veldig spennende slaget og da ikke på en god måte.
                      En liberalist er en som hele tiden vil gjøre som han vil, helt til noen gjør som de vil og det går ut over ham....

Comment

Sagt det før og jeg sier det igjen: Martin, jeg er ledig. Bare å ringe.

Omsette sjansene sine - selv i trange situasjoner - er så latterlig enkelt at jeg blir lei meg som spiss å se på dette her.

Comment

Godkjent med 1 poeng i Haugesund. Spillemessig et skritt tilbake fra FFK kampen. Bortsett fra forsvaret vårt som har en klar årsbeste i går. Fellah, Singh, Nielsen, og Haidar kan ta seg en bolle eller to. De holder rett og slett ikke nivået pr nå, og blir enkelt pissa på av Haugesunds midtbane.
                          Boakye hadde vel ikke et skikkelig mottak/nedtak av ball? Så ut som en hodeløs kylling utpå der....
                          Dawda kom inn som et friskt pust. Imponerte meg i går den gutten. Pluttselig skapte vi litt fart og røre i forsvaret dems. Gledelig.
                          Bojan var stor sammen med Strandberg.

Vi som venter på formstigning "etter sommeren" som MA sier kan vel nå glede oss over at Molde kampen ser ut til å bli utsatt.. Tror vi måtte klargjort vasselin til fiseringen før den kampen gitt, for molde er i form og hadde rævkjørt oss no alvorlig er jeg redd....
                          Hater,hater,hater bergen by!!!

Comment

Syns dette var et ok resultat.
                            I hvertfall om jeg tar med i ligninga at jeg var stygt redd for et knepent tap.
                            1 poeng borte mot haugesund, er et ok resultat, isolert sett. Det er ikke alle som vil få med seg poeng fra haugalandet i år heller.

Allikevel litt synd, og veldig frustrerende at den forbanna ballen faen ikke vil inn!
                            Men sånt snur. Forhåpentligvis allerede på søndag!

Får se hva som skjer med streiken nå, kanskje vi må stille juniorlaget mot molde... da kan alt skje.

Comment

Kampen var ok i går, bra at vi klarte oss såpass med et skadeskutt lag med Hestad og Luton ute (men nå slet Haugesund med skader også). Men nå må MA begynne og bruke Bojan fra start. skjønner at han ikke holder 90min, men det er bedre å bruke toppa lag, en og spare de beste til slutt.

- Fellah gjorde en bra jobb, burde ha score minimum 2, men han er den som er nærmest mål, og de kommer snart.

- Boa kommer også, litt mer trening så går dette veien, han er den med det hardeste skuddet i laget, og har gjort det bra med såpass lite spilletid i forhold til de andre, har troa på han. han har jo også scoret.

- Håvard kommer også, har også scoret, dette er spilleren for fremtiden.

- Singh, no comment.

Det emst positive jeg så i går, som mot Fræstad, var at vi npå ikke spiller så trangt som vi har gjort i de forrige kantene, det er bra

Laget er bra, men som andre har sagt, det er for mye rokeringer, så vi får aldri satt et lag, det er der jeg mener problemet er.
                              Håper det blir fotball streik til søndag, vi trenger litt tid før vi møter Molde nå, er redd det kan bli vondt

Litt off topic, men det er en ting som bekymrer meg og som jeg gjerne skull ha hatt svar på. Slik det er nå så har vi kun Berre som holder klasse på høyre kant, ingen andre som direkte er kvalifisert til plassen. Hvordan kan vi gå hele vintersesongen og TL sesongen frem til sommerferien, basere laget på at Berre alltid er klar? Med andre ord, hvorfor er det ikke gjort noe forsøk på å få en reserve til berre på plassen? Har MA&co trodd at hvem som helst kan ta den plassen etter Berre med de vi har nå?
                              Vi har mange gode spillere til og spille på kant, men de er bedre på sin faste plass.

Vi har kjøpt/fått 3 spisser, en fersking, Sid, en skadet Kone og en rusten Boa, men ingen ting på kant?
                              enga4ever

Comment

Med Berre på topp, spilte jo Bojan på høyrekanten og gjorde det bra mot slutten ifjor. Håper vi fortsetter med det nå. Fellah trenger en pause nå etter min mening. Han er jo småskadet fortsatt også.

Får håpe vi vinner på Søndag. Om det blir noen kamp da.

Comment

Working...
                                X