Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Haugesund - Vålerenga 1-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by enga86 View Post
    Er flau på vegne av Stoor og Kone som trodde de kom til en toppklubb..
    He he, hadde Stoor kommet til en storklubb, hadde tribunetilværelsen hans fotsatt, han er ikke noe bedre enn resten, og har ingen ting å klage på.

Kone kan jo bare være sjeleglad at noen var så dumme å hente han uten å sjekke helsetilstanden grundig nok.

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
      1-1 til slutt er affal framgang borte mot HFK. Vi har tatt få poeng her.

Som en over her, etterlyser jeg Sid i neste kamptropp nå.
      Vi har hatt en sjuk uflaks med skader på angripere, men vi kommer da til sjanser.

Er nesten glad at jeg ikke hadde sjans til å se kampen - hørte bare litt på NRK radio og holdt på å få hjertestans av sjansene vi brant mot slutten - men vi skaper, vi skaper...
      Sid utmerker seg jo ikke spesiellt på laget vårt som ligger på sisteplass i 2 divisjon, kan ikke skjønne at han skal kunne styrke et tippeliga lag, selv om det sliter i bunnstriden.

Comment

Originally posted by tipppeliga View Post
        Er ikke lagt til grunn, bare nevnt. Når han scorer og ellers vinner mye dueller, plasserer seg riktig, leser spillet og slår passninger som varmer et gammelt stopperhjerte (fantastisk passningsteknikk) da fortjener du minimum 8. Resten av forsvaret er også solide, men syns han har en ekstra dimensjon i passningsspillet sitt
        Strandberg tok seg opp kraftig i dag, men han taper duellen på målet til FKH. Får sikkert en arm i ryggen, men han ser bare på ballen og har spenst som en våt tepose. Håper å se Stefan bli tøffere utover.. Hadde han vært tettere på mannen sin der kunne han gått hardere i kroppen, og selv om han taper duellen kan han i alle fall forstyrre motstanderen såpass at det blir lett for Lars å plukke opp ballen!
        negativ optimist!

Comment

Originally posted by DonNasty View Post
          Vi har kjøpt/fått 3 spisser, en fersking, Sid, en skadet Kone og en rusten Boa, men ingen ting på kant?
          Jepp, og i tillegg har vi lånt bort vår (antagelig)nest beste på den plassen til det laget som nå må være den største favoritten i år: Tromsø.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
            Jepp, og i tillegg har vi lånt bort vår (antagelig)nest beste på den plassen til det laget som nå må være den største favoritten i år: Tromsø.
            Han hadde vært livsviktig nå

Comment

Originally posted by tipppeliga View Post
              Han hadde vært livsviktig nå
              Hadde kanskje vært greit å ha mos istedenfor dawda som eneste spissalternativ i går ja.

Comment

Kampen mot Haugesund var for meg et nytt steg i riktig retning og "stang-ut" gjør at vi ikke vinner denne slik som mot bl.a. Fredrikstad.

MEN jeg synes vi er dårlige til å gå på helhjertede gjennombruddsløp.
                Boa har en vanskelig jobb i dag da vingene ikke kommer raskt nok etter, men han skaper lite eller ingenting på egenhånd i dag heller.

Finner det også merkelig at vi ikke spille flere høye bakromspasninger når man ser den voldsomt uberegnelige spretten som fører til sjanser gang etter gang.
                Dette burde jo benk og spillere hatt IQ nok til å forstå etter kort tid.

Forsvaret vårt er veldig opp og ned, men så faktisk en klar forbedring når Freddy tok backplassen. Savner Nouri litt da han fortjener flere muligheter. Kunne med hell hatt Nouri på venstre og Freddy på høyreback i går da Stoor har veldig mye pasningsfeil.
                Strandberg har mye å hente på duellspill i feltet og jeg finner det merkelig at de ikke har øvd på lovlige, enkle måter å ta ut folk slik at de ikke får satset skikkelig til hodeduellene. Muri har ganske langt igjen før han er på fjorårsnivå og må faktisk ta seg sammen hvis han ikke skal bli benket. Nordvik kan gjøre en like god jobb på midtstopperplassen nå for back er han ikke.

Ja, jeg finner fremdeles mye å sette fingeren på, men jeg ser at laget er i ferd med å finne seg selv. De må bli mer kyniske i det defensive og kontante i angrepsspillet. Enkle grep
                Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by Pagge View Post
                  Strandberg tok seg opp kraftig i dag, men han taper duellen på målet til FKH. Får sikkert en arm i ryggen, men han ser bare på ballen og har spenst som en våt tepose. Håper å se Stefan bli tøffere utover.. Hadde han vært tettere på mannen sin der kunne han gått hardere i kroppen, og selv om han taper duellen kan han i alle fall forstyrre motstanderen såpass at det blir lett for Lars å plukke opp ballen!
                  Enig at det er der han har mest å hente, men han vinner mye dueller, og taper en av 10 på døball imot i går, litt tilfeldig at det blir mål.. mange andre som tapte uten nettkjenning(eks muri når svensken header 10 cm utenfor). Kanskje Lars også bør ut å ta legget før scoringen, veldig nære mål.

Ellers syns jeg forsvaret generelt virker veldige solide i de kampene vi ikke slipper opp en stopper (viking, haugesund), da slipper strandberg å komme løpende 80 meter hjem for å hjelpe.. da har de hele spillet foran seg å virker også piggere når de først må i aksjon(ikke like slitne etter å ha vært opp og ned på midta). Men det går jo selvfølgelig på bekostning av overtall på midten og trykk/målsjanser vi klarer å skape

Men ærlig talt er det vel midtbane/angrep vi bør bruke tid på å diskutere, vi slipper jo til minst sjanser i tippeligaen og 3 minst mål

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                    Skal folk snakke om Mos i hver eneste kamptråd denne sesongen?

Face it, han er hos Tromsø for å få erfaring, pondus og en positiv opplevelse før han kommer tilbake til oss neste år. Ingen vits i å grine om at han er lånt bort hver bidige gang vi sliter med å score. Hvorfor ikke grine om at Moa som garantert hadde putta i går ble solgt for lommerusk når man først er i gang?

Ingen automatikk i at vi hadde vunnet med Mos på banen verken i går eller noen av de andre kampene..
                    Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                    -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Skjønner at en del prøver å se mest mulig positive ting. Selv ble jeg skuffa, synes vi spilte dårlig mot et dårlig lag, Haugesund holder ikke fjorårsstandard, og har masse skader, flere enn oss.
                      Er redd det blir nedrykksstrid iår.

Hirhsfeldt Eneste klassespiller i laget.
                      Stoor Veldig oppskrytt
                      Muri Overpresterte forrige sesong, tilbake på gammelt nivå nå.
                      Strandberg Talent, men gjør en del rart, og svikter innimellom.
                      Dos Santos Trefot, men bra innsatsvilje.
                      Haidar Holder ikke helt nivået, men kan bli god.
                      Singh Ja hvor ble det av han ?
                      Fellah Er fortsatt skada, og bærer preg av det.
                      Nielsen Stort talent, kan bli veldig bra, men er litt for veik og forsiktig.
                      Ogude Ingen dårlig spiller, men helt ubrukelig på vingen. Svakt av Martin.
                      Boa Avdanka Bundesligaspiller.

Bojan Klassespiller, men blir mye borte. Vanligvis best som innbytter.
                      Leigh Var bedre enn vanlig igår, holder normalt ikke tippeliganivå.
                      Nouri Bra talent, burde fått flere sjanser på backplass.

Comment

" Skal folk snakke om Mos i hver eneste kamptråd denne sesongen?"

Vet ikke hva folk kommer til å skrive om utover, men jeg kommer i hvertfall til å gnåle om Mos så lenge vi ikke har spillere som klarer å putte ballen i kassa fra 5 meter, samma faen hvor mange muligheter de får. Ufattelig at ikke noen tiok seg tid til å slipe diamanten litt i vinter. Mos er beviselig en målskårer. Nei, det er ingen automatikk i at vi hadde vunnet noe mer med Mos på laget, men jeg har en sterk mistanke om at vi ihvertfall hadde hatt et par poeng til og kanskje også vært klar for 3 runde i cupen. Så er du lei av maset om Mos, se bort fra mine innlegg på forumet i tiden framover.
                        Vi er Vål'enga!!

Comment

maestro:Så er du lei av maset om Mos, se bort fra mine innlegg på forumet i tiden framover.
                          Ikke noe problem, jeg forstår godt frustrasjonen (og andre) at vi ga bort Mos. Tanken er god, da han vulle få mer spilletid i Tromsø, men de som jeg setter meg et lite spørsmål ved, er at vi ikke hadde noen utfordrere til plassen da han forsvant. Riktig nok hentet inn 3 nye (skadet++) og i tillegg gitt bort Bengt, så synes jeg det er lov og stille seg spørsmålet om det var vel gjennomtenkt utlånet av Mos.

Mange vil nok si at Bengt ikke er en suksess i Viking, men han var god hos oss, en suber sub, han kjenner også spillet og andre klubber. Det er ikke bare Bengt som er problemt i Viking, det er resten av de 10 andre.

Litt hypotetisk, men om Mos ikke hadde scoret i siste kamp, ville Tromsø hatt 3 poeng mindre og ikke serieleder

For og få denne topicen litt inn mot Haugesund (i frykt for og bli deleted) så er jeg enig i det som skrives her, Mos ville vært et bedre alternativ en Leigh.

Boa vil komme, det har jeg sterk tro på
                          Men må innrømme at det er under all kritikk, at et lag som tar sølv ikke satser på gull året etter, forstår ikke det helt
                          enga4ever

Comment

Har gjort en regneøvelse.
                            Det er jo opplest og vedtatt at man vinner gull i år på 60 poeng, og det er/var vel også Martins tro og mål.
                            Vi har 1 poeng i snitt på 8 kamper. Tromsø har 2.
                            Tromsø styrer altså mot 60 hvis de ikke sprekker.
                            For å lande på 60 må vi ha 2,33 poeng i snitt på de resterende 22 kampene. Det er 2 seire 1 uavgjort, 2 seire 1 uavgjort osv.
                            Er vel ikke noe grunn til å tro at vi plutselig skal være der.
                            Man kan jo stille spm ved om Tromsø holder hele veien, men de er svært vanskelige å slå og vinner mye hjemme.
                            Molde later til å være på gang og de har 14 poeng(nesten 2 i snitt)……

Del lukter sterkt at 2011 alt er kjørt

Comment

men de som jeg setter meg et lite spørsmål ved, er at vi ikke hadde noen utfordrere til plassen da han forsvant. Riktig nok hentet inn 3 nye (skadet++) og i tillegg gitt bort Bengt,

Spikern på hodet! Sid: Kjempetalent (javel...??) som skal blomstre neste år eller året etter der igjen. Konè: Kneskade, opptreningsperiode, god etter sommer'n. Hørt'n før?
                              Boakye: Henta "fra gata" i Tyskland, nada å vise til de siste tre-fire år. Bengt: greit nok, vondt i ryggen og ikke akkurat framtida foran seg. Dawda overrasket i går, men det er vel mer det at jeg ikke forventet noe av han som spiss enn at han var brilliant. Men-men, 1 poeng kommer godt med, men nå begynner det å brenne noen blå lys for oss (håper det ikke er blålys fra ambulansen som kommer for å hente flereskadde spillere. Vet ikke om Martin og Kaz akkurat er forsterkninger...).
                              Vi er Vål'enga!!

Comment

Nå trenger man neppe 60 poeng for å vinne i år. Serien er så jevn.

Comment

Working...
                                X