Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Streik i Tippeligaen til helgen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Streik i Tippeligaen til helgen?

Søndagens tippeligarunde kan bli avlyst etter meklingsbrudd mellom NISO og NHO idrett melder NRK:
    http://www.nrk.no/sport/fotball/1.7640701

faen, håper røyrsla og motparten blir enig

http://www.vg.no/sport/fotball/artik...artid=10093915

Joachim Walltin, leder av spillerfagforeningen NISO, bekrefter streik overfor VG Nett.
    Spillere fra disse klubbene er tatt ut i streik:

Brann, Vålerenga, Aalesund, Viking, Start, Molde, Sogndal, Tromsø og Fredrikstad.
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Comment

Stridsspørsmålene i saken er:

I) Bedre vern mot oppsigelse
      II) Større valgfrihet mhp arbeidsutstyr
      III) Fastsatt antall feriedager i sesongen
      In the beginning the Universe was created.
      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
      - Douglas Adams

Comment

Er det noen som vet hvilke Vålerengaspillere som er tatt ut?

Comment

Hurra! Måtte streiken vare til over sommeren. Da er jo vi i form igjen i følge MA......

Vi er enga, og vi streiker oss til toppform!
          Hater,hater,hater bergen by!!!

Comment

Originally posted by JohnF View Post
            Stridsspørsmålene i saken er:

I) Bedre vern mot oppsigelse
            II) Større valgfrihet mhp arbeidsutstyr
            III) Fastsatt antall feriedager i sesongen
            Det at fotballspillere MÅ ha ett spesielt merke på fotballskoa sine er fullstendig latterlig. Her er det enten snakk om overtro eller en personlig utstyrsavtale.

De vil ha mer ferie om sommeren. Kødder du? De spille fotball åtte måneder i året og så vil de ha ferie i de åtte månedene også? Hva blir det neste? De vil ha lønn utenfor sesong også?

Bedre vern mot oppsigelse? Er du ikke god nok i jobben din får du advarsler og så sparken i den virkelige verden. Hadde det vært sånn i fotballen hadde det vært langt flere arbeidsløse spillere.

Null respekt for denne streiken.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
              Det at fotballspillere MÅ ha ett spesielt merke på fotballskoa sine er fullstendig latterlig. Her er det enten snakk om overtro eller en personlig utstyrsavtale.

De vil ha mer ferie om sommeren. Kødder du? De spille fotball åtte måneder i året og så vil de ha ferie i de åtte månedene også? Hva blir det neste? De vil ha lønn utenfor sesong også?

Bedre vern mot oppsigelse? Er du ikke god nok i jobben din får du advarsler og så sparken i den virkelige verden. Hadde det vært sånn i fotballen hadde det vært langt flere arbeidsløse spillere.

Null respekt for denne streiken.
              Tja, sommerferien kan de drite i, det er jo da det er pene matter i Norge.

Når det gjelder vern mot oppsigelse tror jeg det først og fremst er snakk om spillere i Addecco som plutselig har fått beskjed om å finne seg noe annet å gjøre. Jeg kan ikke skjønne at det er tillatt i alle tilfeller, men jeg har en viss sympati med de som er under kontrakt og plutselig får denne oppsagt uten lønn ut kontrakten.

Dette med skoene er litt vrient, synes jeg. Klubben har jo sine avtaler, men det er jo flere kjente tilfeller av skadeutsatte spillere som er avhengige av å spille med den skoen som passer dem. Jeg trodde det var vanlig at man da brukte skoene man likte, sprettet av merket, og sydde på merket til utstyrsleverandøren...

Kort sagt: Jeg har forståelse for deler av kravene til NISO. Om motparten tilbyr så lite at de bør gå i strek, er en annen sak.

Comment

Originally posted by panzerkris View Post
                Hurra! Måtte streiken vare til over sommeren. Da er jo vi i form igjen i følge MA......

Vi er enga, og vi streiker oss til toppform!
                Hahahaha! må si meg enig her, hadde ikke gjort noe om denne streiken varte ett par uker, da kunne vi kanskje ha rukket å få igang flere spillere fra skade samt få sammkjørt spillestilen... I mine øyne kunne ikke denne streiken ah kommet på ett mer gunstig tidspunkt enn nå!

Får bare håpe at gutta får trent og slepper å stå streikevakt (noe de egentlig har gjort store deler av sesongen allerede)
                "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

[QUOTE=FrankO;249768]Det at fotballspillere MÅ ha ett spesielt merke på fotballskoa sine er fullstendig latterlig. Her er det enten snakk om overtro eller en personlig utstyrsavtale.QUOTE]

Også finnes det andre grunner som bør nevnes. Alle som har spilt en del fotball vet at det er rimelig stor forskjell på en sko fra f.eks Adidas og Diadora, da det kommer til form på skoen, bredden osv. Skoene er tross alt det viktigste "arbeidsantrekket" til spillerne, så at de ønsker en sko som passer dem er forståelig.

Forøvrig, enig med deg.
                  Ære Være Enga!

Comment

Hva som skjer med søndagens runde blir klart i løpet av dagen (fredag 20. mai), melder NFF i en pressemelding.

LD.
                    Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Ja min første tanke var også at dette passet veldig bra, helt til jeg leste at spillerne som var tatt ut heller ikke får møte på trening.
                      Dette vil gi store fordeler for de klubbene som ikke er tatt ut, da disse kan trene som vanlig og spisse form.

Comment

Originally posted by Loke View Post
                        Hahahaha! må si meg enig her, hadde ikke gjort noe om denne streiken varte ett par uker, da kunne vi kanskje ha rukket å få igang flere spillere fra skade samt få sammkjørt spillestilen... I mine øyne kunne ikke denne streiken ah kommet på ett mer gunstig tidspunkt enn nå!

Får bare håpe at gutta får trent og slepper å stå streikevakt (noe de egentlig har gjort store deler av sesongen allerede)
                        Jeg vet nå ikke helt det... for streiken innebærer "Dette innebærer at de ikke kan trene på arbeidsgivers område eller med klubbens utstyr." ifølge nff sin hjemmeside...

med andre ord får ikke de spillerne som er tatt ut i streik trene med laget.. og dermed hjelper det lite for vår del at det er streik, når spillerne ikke får spillt sammen..

Comment

Så ikke noe om det på vif-fotball.no, og syns artiklene på nett var litt uklare. Kommer spillerne til å trene med laget under streiken? Det logiske hadde jo vært å ikke trene, men håper det bare er kamper det gjelder. Å ikke spiller kamper rammer jo fotballforbundet, men ikke klubbene i like stor grad.

Comment

Originally posted by Deliverium View Post
                            Så ikke noe om det på vif-fotball.no, og syns artiklene på nett var litt uklare. Kommer spillerne til å trene med laget under streiken? Det logiske hadde jo vært å ikke trene, men håper det bare er kamper det gjelder. Å ikke spiller kamper rammer jo fotballforbundet, men ikke klubbene i like stor grad.
                            sjekk ut nff sin hjemmeside. der står det som nevnt tidligere at spillere spm er tatt ut i streik, ikke kan trene på arbeidsgivers grunn.. eller for å si det enklere: de kan ikke trene på valle..

Comment

Jeg blir så inni helvette provosert. Hvis ikke spillerne skjønner hvor priviligerte de er kan de finne på noe annet. Spent på å se hvem av våre spillere det gjelder. Skjønner ikke spillerne at utstyrsavtalene genererer penger til klubben? Jo det gjør de, men vil ha pengene selv.. Sommerferie!?! Hva faen!?!

Jeg får lyst til å bare drite i neste kamp med mindre våre spillere ser at dette er idioti og bryter streiken.

Comment

Working...
                              X