Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Sogndal-VIF, Sønd 29/5 kl. 18

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd Sogndal-VIF, Sønd 29/5 kl. 18

Sogndal - Vålerenga er neste.

Sogndal har cupkamp først, mens vi kan konsentrere oss om å finslipe formen foran helga... Forhåpentligvis et noe slitenet Sogn dal vi møter på Søndag (?)
    ...

Dette blir en vanskelig kamp. Sogndal var i flytsonen før streiken.. og i og med at streiken ikke ble veldig lang, regner jeg med de fremdeles vil vise seg fram fra sin beste side på hjemmebane. Vi må bare passe på at vi ikke undervurderer dem... ser jo hvordan det gikk for lillestrøm..

Men innerst inne har jeg tro (og håp) på 3 livsviktige poeng på søndag, slik at vi går inn i landslagspausen med godfølelsen

Comment

Eneste som er godt nok her er 3 poeng. Klarer vi ikke det så kan vi slutte å telle poeng opp til serieledern.

Comment

Originally posted by Snipper View Post
        Eneste som er godt nok her er 3 poeng. Klarer vi ikke det så kan vi slutte å telle poeng opp til serieledern.
        Det er jo sant som du sier, men det kan fort vise seg å bli en av årets vanskeligste bortekamper på en bane som ikke er særlig bedre enn krattet de spiller på på Haugesund stadion.

Kun én av fire kamper har endt med borteseier, og den var det Odd som tok. Odd er også det eneste bortelaget som har scoret på Fosshaugane Campus, og for de av dere som var så uheldige at dere så Sogndal-Viking, var Sogndal-Tromsø nesten like kjedelig. Det virker rett og slett vanskelig å få til noe spill på gressmatta, du vet aldri hvor ballen spretter.

Tipper SIL legger seg noenlunde lavt og satser på kontringer ut mot kantene, og det skal godt gjøres å få noen gjennombrudd i midten mot deres relativt sett gode forsvarsspillere. De kommer nok til å være aggressive og hete på å få brudd, men jeg tror de vil ha bruddene lavt i banen, så de har mye plass å løpe på.

Jeg tror det blir viktig å få brukt kantene skikkelig, og få innlegg mot Boa og Ogude i boksen. Stopperne deres er gode, men urutinerte, så om vi får til litt press og vanskelige situasjoner, kan de gjøre feil. Jeg ville egentlig helst satt ut Fellah denne kampen og la Bojan starte på kant, han er bedre som innleggskant enn Fellah, og så kunne vi hatt krigeren Ogude i tierposisjonen, en vesentlig bedre duellspiller enn Fellah.

Ønsket lag:

--------------Hirschfeldt-------------
        Stoor--Muri------Strandberg---dos S-
        ------Hæstad--------Singh-----------
        -Bojan---------Fegor-------Shelton--
        ----------------Boa-----------------

Comment

Originally posted by Snipper View Post
          Godt sagt. Sogndal kommer til å havne nederst på tabellen i år og er virkelig et kamp vi bør vinne.

Comment

Jeg skulle gjerne sett Endre Hovland i Enga-drakt.
            Framtidens landslagsstopper! Vi får ihvertfall en god mulighet til å se ham i helgen.

Håper vi har fått championship-holdningen fra England med masse løping og kjemping kampen gjennom. Fullfører vi med god balanse og vanlig Enga-pasningsspill skal vi vinne. Uten Championship-holdning taper vi denne.
            Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by Eirik87 View Post

Ønsket lag:

--------------Hirschfeldt-------------
              Stoor--Muri------Strandberg---dos S-
              ------Hæstad--------Singh-----------
              -Bojan---------Fegor-------Shelton--
              ----------------Boa-----------------
              Shelton er vel å graver gull i usa nå.

Comment

Originally posted by thorstein View Post
                Jeg skulle gjerne sett Endre Hovland i Enga-drakt.
                Framtidens landslagsstopper! Vi får ihvertfall en god mulighet til å se ham i helgen.
                Regner med det var Even Hovland du mente, men jeg er helt enig med deg. Har vært bra i år og kunne utviklet seg bra her.

Dette laget vil jeg se mot Sogndal

-------------------------Hirsch-------------------------
                Stoor-----------Muri------------Strandberg-------Nordvik
                --------------Fegor------Doffen---Singh----------------------
                --Leigh(!)-------------------------------------Bojan---
                ---------------------Boakye-------------------------

Vil ha Leigh på banen fordi han er rask, bra med ball og kan slå pasninger. Bojan på venstrekant hvis Luton er å spiller køpp i amerika

Comment

Faen detta er jo en kamp hvor vi virkelig kunne trengt farta til Luton.
                  Håper Singh får en kamp fra benken.
                  Blir uansett for tøfft for oss på fosshaugane Campus desverre. Sogndal er et lag som kriger som f. Det er stikk motsatt av hva vi driver med for tia....
                  Tru vi taper 2-0, eller 2-1.
                  Hater,hater,hater bergen by!!!

Comment

Originally posted by panzerkris View Post
                    Faen detta er jo en kamp hvor vi virkelig kunne trengt farta til Luton.
                    Håper Singh får en kamp fra benken.
                    Blir uansett for tøfft for oss på fosshaugane Campus desverre. Sogndal er et lag som kriger som f. Det er stikk motsatt av hva vi driver med for tia....
                    Tru vi taper 2-0, eller 2-1.
                    Tja, jeg regner med at Sogndal ligger bakpå og gir oss null bakrom, så da spørs det om farta til Luton hadde kommet så mye til sin rett uansett.

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                      Tja, jeg regner med at Sogndal ligger bakpå og gir oss null bakrom, så da spørs det om farta til Luton hadde kommet så mye til sin rett uansett.
                      Godt poeng. Men mulig de har såpass respekt for farta hans at de hadde brukt 2 forsvarere på han? Det hadde jo gitt rom for noen andre av våre målfarlige herrer.....
                      Hater,hater,hater bergen by!!!

Comment

Hvor mange her er det som skal på kampen? jeg bor 30 min fra Sogndal så jeg skal! vurderer å ta med meg sønnen min på 11 mnd men er det noen som har erfaring med det?
                        BLØ

Comment

Hele 420 tilskuere ser Sogndal mot Asker i cupen i dag. Satse på en dobling mot oss?

Comment

Sogndal vant cupmatchen mot Asker.

http://vglive.no/#match=iss1614320

Legger merke til at 2-0 målet kom så seint som i 90. minutt. Håper Sogndal var gode og slitne da...

Comment

Originally posted by klansbonde View Post
                              Hvor mange her er det som skal på kampen? jeg bor 30 min fra Sogndal så jeg skal! vurderer å ta med meg sønnen min på 11 mnd men er det noen som har erfaring med det?
                              Har bittelitt erfaring med småtasser på match her lokalt (cup, 2-laget og sånt). Ingen betinget suksess det. Blir liksom ikke full fokus på spillet hele tiden. Og egentlig snakker vi om en ganske amputert fotball-dag, i det store og hele. Ingen øldrekking først (barnevernet dukker opp på puben). Ingen moshpit på tribunen (uansvarlig). Intet tribuneras ved scoringer (uansvarlig). Ingen voldsom hetsing av dommern heller (harry med sønn i armene/ på skuldern). Dog skulle banestorming gå greit, men da bør man selvfølgelig være i flokk (kun far og sønn på pitchinvasion alene ser temmelig noldus ut).

Regner med at du kjører bil til Sogndal fra Lærdal. 30 min frem og tilbake i bil med en 1-åring i barnesete bak går nok ganske fint. Men hvis vi legger til bleieskift og mating før, etter og kanskje til og med under matchen ... Stress. Og hvis vi i tillegg skulle tape kampen!

Nei. De finner veien sjøl etter hvert

Comment

Working...
                              X