Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Morten P åpner penalet igjen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Morten P åpner penalet igjen

Kanskje på tide at denne muppeten finner seg en hel pariseloff å suge på, tydlig at de tidliger gjærbakstene våre ikke har holdt...

http://www.dagbladet.no/2011/05/25/s...ator/16656883/
    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Pga en hendelse i Sverige er vi i ferd med å få farlige tilstander i Norge? Fordi det (korrekt) vises til at ting går fredelig for seg her til lands, så ufarliggjør man casuals? Jeg skjønner (som vanlig) lite av hva mannen mener.

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
      Pga en hendelse i Sverige er vi i ferd med å få farlige tilstander i Norge? Fordi det (korrekt) vises til at ting går fredelig for seg her til lands, så ufarliggjør man casuals? Jeg skjønner (som vanlig) lite av hva mannen mener.
      Jeg tror han sier dette: "En 18-åring stormet banen i Malmø og gikk til angrep på Helsingborgs keeper. Tida er inne for en ny debatt rundt ukulturen(e) i norsk fotball".

Fine premisser for en saklig debatt her ja ...

Comment

Originally posted by Loke View Post
        Kanskje på tide at denne muppeten finner seg en hel pariseloff å suge på, tydlig at de tidliger gjærbakstene våre ikke har holdt...

Tar du avstand eller akspterer du det som skjedde på malmø stadion i går?
        Jeg tar stor avstand fra det som skjedde og er dermed enig i mye av det MortenP her skriver..
        Slike tillstander vill vi ikke se på noen arenaer uansett hvor i verden!
        Takka for at en ihuga supporter ville vise sin klubbfølelse er:
        Tapt kamp-bøter i massevis-og spill for tomme tribuner(enda mere tapt inntekt)
        Det er i sverige ikke lov til å gi poengstraff da ingen av dommeren ble truffet.
        Er det riktig med kronerulling blant fansen for å "spare" klubben for sånne utgifter og hvor mange gidder å bruke kroner for å støtte denslags?
        Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Originally posted by arvegods View Post
          Tar du avstand eller akspterer du det som skjedde på malmø stadion i går?
          Jeg tar stor avstand fra det som skjedde og er dermed enig i mye av det MortenP her skriver..
          Slike tillstander vill vi ikke se på noen arenaer uansett hvor i verden!
          Takka for at en ihuga supporter ville vise sin klubbfølelse er:
          Tapt kamp-bøter i massevis-og spill for tomme tribuner(enda mere tapt inntekt)
          Det er i sverige ikke lov til å gi poengstraff da ingen av dommeren ble truffet.
          Er det riktig med kronerulling blant fansen for å "spare" klubben for sånne utgifter og hvor mange gidder å bruke kroner for å støtte denslags?
          Mener du å se tegn til at vi får "svenske tilstander" i Norge? Det er vel ingen her inne som ønsker det, men poenget er vel om Morten P har noen grunn til å trekke linjer mellom problemene i svensk fotball og den til sammenlikning eksemplariske supporterkulturen i Norge. Jeg tenker som følger:
          1. Vold og bråk på tribunene har vi heldigvis minimalt av, og godt er det.
          2. Morten P konstruerer problemer for å selge flere aviser, og har ikke belegg for å insinuere at fotballvolden ulmer her til lands.

Comment

Det var flere som mente at det å fjerne gjerdene (som ble foreslått etter Hillsborough) var galskap da man kom til å få gjenger som løp ut på banen regelmessig.

Nå var det riktignok banestorming på Wolves i helgen, og en guttunge løp ut og klemte Beckham på Old Trafford i går, men hvor stort problem har dette egentlig vært siden 89?

Av samme grunn som jeg mener det er på trynet å ta av meg på skoa på sikkerhetskontrollene på flyplasser fordi én fyr én gang plasserte noen kinaputter mellom tærne, synes jeg det er på trynet å overreagere når én fyr løper ut på banen i en svensk kamp. Det var en danske som løp ut på banen mellom Danmark og Sverige uten at det ble ramaskrik om norske hooligans av den grunn.

Det er unødvendig å ta avstand fra det som skjedde i Sverige i går da alle synes det var en teit ting å gjøre.

Comment

Morten P. er jo helt på trynet og bruker Klansstyrets innlegg mot dem, enda Klansstyret allerede hadde forklart Morten P. scenarioet i Sverige.

Sotahjørnet har kommentert saken i et lengre innlegg her.
              in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                Sotahjørnet har kommentert saken i et lengre innlegg her.
                Ser ut som om både Sotahjørnet og VPN har holdt folk hjemme fra arbeid i dag

VPN sin sak her
                www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
                Glemmer passordet mitt...

Comment

Ser også ut til at også andre ikke nødvendigvis deler Morten Ps syn på saken:

http://www.tv2sporten.no/fotball/tip...0296505d37f3,0

-jørn-
                  (*´ェ`*)

Comment

wow

Største sikkerhetsrisikoen må i så fall værra knokkelmagneter med blekk, for er det noen her til lands som kan og har erfaring med å ordne opp mellom supportere er det klanen. Disse brønnpisserne vil tjene spenn på blod, som også styrker(!?) deres posisjon. Intet nytt under den grå ulldotten.

Comment

Når man leser om selve artikkelen nevner ikke MortenP klanen spesielt,det er kun i åpningsavsnittet han drar frem klanen pga forrige debatt.
                      Han påpeker at denne hendelsen godt kan skje i norge også.Hvor sansynlig det er,er jo noe annet men adgangen til matta er jo veldig enkel.

Nå ble det pælma ting på banen fra en såkalt Vål`enga supporter både i gymsalen og i frækstad,om disse fikk sitt sesongkort delt i to aner jeg ikke men en på tygga holder ikke!
                      Hva blir pælma neste gang?
                      At det har blitt enklere å storme banen pga forbud mot høye gjerder er ikke en ivitasjon for å opptre som komplett klovn.

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                        Mener du å se tegn til at vi får "svenske tilstander" i Norge? Det er vel ingen her inne som ønsker det, men poenget er vel om Morten P har noen grunn til å trekke linjer mellom problemene i svensk fotball og den til sammenlikning eksemplariske supporterkulturen i Norge. Jeg tenker som følger:
                        1. Vold og bråk på tribunene har vi heldigvis minimalt av, og godt er det.
                        2. Morten P konstruerer problemer for å selge flere aviser, og har ikke belegg for å insinuere at fotballvolden ulmer her til lands.
                        Jeg ser ikke "svenske tilstander" i norsk fotball annet enn at det blusses ulovlig innimellom noe som gir klubbene bøter.
                        MorteP er vell bare i forkant av ett problem(?) som er oss ganske nære(hos naboen sverige)og som gir store overskrifter i avisene,men skal det derfor ties ihjel og heller vente i tyst spenning på når kommer det til å skje?
                        I Norge foregår kampene som seg hør og bør uten vold, rasistiske rop og skrik fra/på tribunen.Når vi går på kamp vil vi jo se alle 90 minutter,ikke at den skal stoppes pga noe dølt fra tribunen.

Comment

Såvidt jeg vet var gutten som angrep keeperen i Sverige i går ikke med i noe organisert firma, ei heller noen ultrasgruppering, men jeg vet om tre ting han var. Disse bør forbys:
                          1. Han var sint
                          2. Han var gutt
                          3. Han var tenåring

Hvis vi hadde nektet alle disse ville det løst alt. Helt sant. Eller?

Comment

Originally posted by KjellH View Post
                            Såvidt jeg vet var gutten som angrep keeperen i Sverige i går ikke med i noe organisert firma, ei heller noen ultrasgruppering, men jeg vet om tre ting han var. Disse bør forbys:
                            1. Han var sint
                            2. Han var gutt
                            3. Han var tenåring

Hvis vi hadde nektet alle disse ville det løst alt. Helt sant. Eller?
                            Er flere som misliker de svenske tilstandene og når u-21 kampen også blir avlyst er det faktisk noe man må ta på alvor
                            http://fotball.aftenposten.no/intern...icle201613.ece

Comment

Originally posted by arvegods View Post
                              Er flere som misliker de svenske tilstandene og når u-21 kampen også blir avlyst er det faktisk noe man må ta på alvor
                              http://fotball.aftenposten.no/intern...icle201613.ece
                              Jeg synes du skal lese VPNs oppsummering:
                              http://www.vpn.no/vpn-spesial/2011/0...u-ta-debatten/

Videre synes jeg du skal sette deg inn i den svenske historien og sammenligne den med den norske. Ved å faktisk sette seg inn i fakta vil du se at mye av årsakene til tilstanden i Sverige ble lagt for over 20 år siden.

Lykke til,
                              Kjellsen

Comment

Working...
                              X