Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Svekka ambisjoner?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Svekka ambisjoner?

Ifjor endte vi som kjent med en glimrende andreplass. Bare Rosenborg var sterkere enn oss. I år synes vi å være fornøyd bare vi slår bønda fra Sogndal og Haugesund. Hva faen har skjedd?

Med vårt mannskap skulle det ikke være lov å opptre på en så passiv og underdanig måte. Skader er selvsagt et nøkkelord. Men skader sliter dem med
    i hvert eneste lag i tippeligaen. Det er hverdagen. Da er det altså bredden vi
    sliter med. Noe som blir smertelig tydelig om vi studerer 2. lagets merittliste
    for 2011. Vi har rett og slett alt for dårlige erstattere. Hvem sitt ansvar er
    det? Jeg lar det spørsmålet henge i luften.

Jeg må innrømme at jeg har liten tro på at vi vil kjempe om medaljer i 2011.
    Og dét i en kokosliga hvor tippeligalagene må kjempe med nebb og klør for
    å komme seg videre fra 2/3. runde. Nivået i øverste divisjon synes dårligere
    enn på lenge. Europa? Glem det. P.t. handler det om å unngå sumpa.
    Det er vi jo vant med, men med den spillerstallen vi har til rådighet, burde det være slik?

Originally posted by Nagel View Post
    Hva faen har skjedd?
    Jeg har tre teorier:

1. Den såkalte vanskelige "andresesongen" (som riktignok mest brukes om lag som rykket opp og gjorde det bra foregående sesong). 2.-plassen i fjor har skapt et press som laget ikke har taklet så godt som vi ønsket og håpet.

2. Skader.

3. Du har drukket alkohol, og er melankolsk.

LD.
    Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Et godt spørsmål Nagel, jeg har ofte stilt meg det spørsmålet selv. Og LameDuck har en del gode poeng. Siden vi tok sølv i fjor, så burde det ikke være noen andre ambisjoner en gull i år, jeg kan ikke forstå noe annet. Men det kan være noe vi ikke vet selvsagt, min teori er økonomi, at de vil ha alt i balanse før de satser 100%, og vil spare penger.

De slanket stallen, forståelig nok, men de kjøpte ikke inn noen som kunne forsterke oss direkte, bortsett fra Stoor. Vi kjøpte/fikk en langtids skadet Kone', en rusten Boa og en uerfaren Sid. Og en forsvarspiller Solli som backup.
      Slik jeg da tolker dette, er at de da har fått tak i gode spillere på sikt, og at det er 2012 som det skal satses på.

En annen ting er at de heller ikke har en erfaren god spiller til og ta over Berre sin plass, og satse på at han er 100% fit i 6mnd er litt drøyt, så her har de da tenkt at andre skal få spille tid, og matche de. Det kan man se på den merkelige rokleringen, som eks og bruke Fellah som spiss.
      Ikke vet jeg, men det er min teori, for jeg kan ikke tenke meg noe annet, for 100% på gull har de nok ikke hatt fokus på i år.

Skader, jeg kjøper ikke helt den, det på grunnlag av det overstående, at de hentet inn skadede spillere, altså en dårlig bortforklaring.

Jeg fikk en liten tankevekker da jeg hørte MA før Kjelsås kampen på VIF TV, der han sa at han så på denne kmapen som en hard trenignsøkt, det sier jo litt, at her satses det ikke 110%.

Jeg tror Boa og Kone blir en hit i år (mest trua på Boa), og at vi vil sloss i toppen, for vi pleier å ha en god andre sesong. Og etter det MA sier, så blir vi i form etter sommeren. Vi går for gull
      enga4ever

Comment

Vi kommer gradvis til 2010-formen, og gullet kommer hjem til oslo i år også!
        Slapp av, dra på kamp og støtt gutta, vi skal være litt breikjefta, så det ække no vits å justére ambisjoner, enda.

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
          Vi kommer gradvis til 2010-formen, og gullet kommer hjem til oslo i år også!
          Please ikke spise mer av den soppen. Evt. dele med alle andre. Du er den hittil eneste som fikk oppleve at vi tok gull i fjor.
          Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
            Please ikke spise mer av den soppen. Evt. dele med alle andre. Du er den hittil eneste som fikk oppleve at vi tok gull i fjor.
            Grunnen til at vi "tapte" gullet i fjor, var fordi motstanderne rett og slett var bedre enn oss (RBK).
            Nå som Rosenborg er svekket, ligger sjansen der, bare vi kommer tilbake i form i god tid og starter en lang poengfangst.

Comment

Tromsø har 6 kamper hjemme og 3 borte. Vi har 6 kamper bortee og 3 hjemme hittil. Må legge til at Tromsø enda ikke har vunnet på bortebane heller og er betydlig bedre hjemme på Alfheim. De er et vårlag, og kommer ikke til å holde samme form hele veien.

Har fortsatt tro på gull. Vi er laaangt unna formen, men "bare" 8 poeng bak Tromsø som har hatt 3 kamper mer hjemme enn oss.

Comment

Originally posted by maefteda View Post
                Tromsø har 6 kamper hjemme og 3 borte. Vi har 6 kamper bortee og 3 hjemme hittil. Må legge til at Tromsø enda ikke har vunnet på bortebane heller og er betydlig bedre hjemme på Alfheim. De er et vårlag, og kommer ikke til å holde samme form hele veien.

Har fortsatt tro på gull. Vi er laaangt unna formen, men "bare" 8 poeng bak Tromsø som har hatt 3 kamper mer hjemme enn oss.
                +1 (Trenger ikke å si mer, er enig i absolutt alt)

Comment

Hjemmeform

Hvis vi får spillere tilbake iform snart og klarer og gjenopprette den fryktingytende hjemmeformen vi hadde ifjor, tror jeg vi kan være med å kjempe om gullet. Vi har jo en drøss med hjemmekamper "til gode"
                  Stå på Enga.

Comment

Originally posted by ollie ulv View Post
                    Hvis vi får spillere tilbake iform snart og klarer og gjenopprette den fryktingytende hjemmeformen vi hadde ifjor, tror jeg vi kan være med å kjempe om gullet. Vi har jo en drøss med hjemmekamper "til gode"
                    Stå på Enga.
                    Jøss Ollie... Et positivt innlegg fra den kanten. Du overasker stadig

Uansett... Jeg er sikker på at vi kommer til å komme i form etter hvert og at vi skal klare å bite bra fra oss. Men jeg tviler på at det holder til gull. Til det kommer vi i gang alt for sent. Vi er fortsatt ekstremt skadeplaget.

Comment

Tabellen 30.05:

Tromsø: 19
                      Strømsgodset: 19
                      Stabæk: 18
                      Aalesund: 16
                      Molde: 14
                      Fredrikstad: 13
                      Sarpsborg 08: 13
                      Brann: 13
                      Lillestrøm: 12
                      Haugesund: 11
                      Vålerenga: 11
                      Start: 10
                      Rosenborg: 8*
                      Odd Grenland: 8*
                      Sogndal: 8
                      Viking: 6

* RBK og Odd har en kamp mindre spilt

Ser vi på tabellen, ser vi at dette er langt fra kjørt.
                      Haugesund, Lillestrøm, Brann, Sarpsborg, FFK og Molde ligger alle innenfor 3 poengs rekkevidde. Av disse var det kun Molde som var tippet helt i toppen før sesongen. De har hatt en ordentlig jojo-start på sesongen, og varierer fra glimrende til ræva. De andre lagene har ikke stall til å overleve en hel sesong.

De fire lagene som ligger over tre poengen foran oss er AaFK, Stabæk, Godset og Tromsø. Jeg tror Stabæk, Godset og Tromsø kommer til å bli liggende og kjempe om medalje mens AaFK faller av. Allikevel er ikke 4-8 poengs ledelse en umulig oppgave på disse tre lagene. Tromsø tipper jeg blir svekket til sommeren (ikke utenkelig at f.eks. Kara forsvinner), men de vil allikevel være noen seige jævler. Godset har også prestert jevnt bra, men er som oss nokså avhengig av at unggutta fungerer. Det er langt fra sikkert at de vil holde en hel sesong. Stabæk kan være stabile, men de har også hatt en jojo-start med veldig varierende resultater.

Bakfra er det kun RBK som er en trussel.

Når vi har fått spisser tilbake fra skade og Gold cup er over, vil forhåpentligvis Enga blomstre igjen. Tre serierunder med seier på rad vil da være nok til å igjen være med i toppen der vi hører hjemme.

PR nå tror jeg disse lagene vil kjempe om medalje: Vålerenga, RBK, Tromsø, Molde og Stabæk.

Comment

Originally posted by Prima Kaos View Post
                        Tabellen 30.05:

Tromsø: 19
                        Strømsgodset: 19
                        Stabæk: 18
                        Aalesund: 16
                        Molde: 14
                        Fredrikstad: 13
                        Sarpsborg 08: 13
                        Brann: 13
                        Lillestrøm: 12
                        Haugesund: 11
                        Vålerenga: 11
                        Start: 10
                        Rosenborg: 8*
                        Odd Grenland: 8*
                        Sogndal: 8
                        Viking: 6

* RBK og Odd har en kamp mindre spilt

Ser vi på tabellen, ser vi at dette er langt fra kjørt.
                        Haugesund, Lillestrøm, Brann, Sarpsborg, FFK og Molde ligger alle innenfor 3 poengs rekkevidde. Av disse var det kun Molde som var tippet helt i toppen før sesongen. De har hatt en ordentlig jojo-start på sesongen, og varierer fra glimrende til ræva. De andre lagene har ikke stall til å overleve en hel sesong.

De fire lagene som ligger over tre poengen foran oss er AaFK, Stabæk, Godset og Tromsø. Jeg tror Stabæk, Godset og Tromsø kommer til å bli liggende og kjempe om medalje mens AaFK faller av. Allikevel er ikke 4-8 poengs ledelse en umulig oppgave på disse tre lagene. Tromsø tipper jeg blir svekket til sommeren (ikke utenkelig at f.eks. Kara forsvinner), men de vil allikevel være noen seige jævler. Godset har også prestert jevnt bra, men er som oss nokså avhengig av at unggutta fungerer. Det er langt fra sikkert at de vil holde en hel sesong. Stabæk kan være stabile, men de har også hatt en jojo-start med veldig varierende resultater.

Bakfra er det kun RBK som er en trussel.

Når vi har fått spisser tilbake fra skade og Gold cup er over, vil forhåpentligvis Enga blomstre igjen. Tre serierunder med seier på rad vil da være nok til å igjen være med i toppen der vi hører hjemme.

PR nå tror jeg disse lagene vil kjempe om medalje: Vålerenga, RBK, Tromsø, Molde og Stabæk.
                        Du har rett i mye av det du skriver om tabell situasjon etc. Problemet er jo bare det at for tiden er ikke Enga bedre enn den plassen de ligger på, snarere tvert i mot. Kampen igår var noe av det begredeligste jeg har sett, ingen ting tyder desverre på at vi er på vei oppover spillemessig. Jeg så 3 kamper i går, synes faktisk adecco kampen mellom Kongsvinger og Ranheim holdt vel så høyt nivå som Sogndal - VIF, og Brann som tapte 0 - 4, viste faktisk mye bedre takter enn Enga. Klart at banen må ta litt av skylda, men alikevel....

Comment

Originally posted by Sosua View Post
                          Du har rett i mye av det du skriver om tabell situasjon etc. Problemet er jo bare det at for tiden er ikke Enga bedre enn den plassen de ligger på, snarere tvert i mot. Kampen igår var noe av det begredeligste jeg har sett, ingen ting tyder desverre på at vi er på vei oppover spillemessig. Jeg så 3 kamper i går, synes faktisk adecco kampen mellom Kongsvinger og Ranheim holdt vel så høyt nivå som Sogndal - VIF, og Brann som tapte 0 - 4, viste faktisk mye bedre takter enn Enga. Klart at banen må ta litt av skylda, men alikevel....
                          Joda, må si at kampen mot saftkokerne ikke var positivt med tanke på spill, men vi tok tre poeng, noe som må være en viktig vitamininnsprøytning hos gutta. Vi vant selv om vi spilte ræva. Nå skal det være en ukes ferie der de kan nullstille seg, så en uke med treninger (forhåpentligvis med enkelte sentrale spillere tilbake) før vi skal møte Odd. Jeg har trua på at vi da vil se en klar forbedring i spillet.

Så blir det seier mot Odd, Sarpsborg og Start, så har vi funnet god-formen innen (topp)kampene mot Godset og 2 x Tromsø.

Comment

Jeg håper virkelig tabell-optimistene får rett, og at vi valser over motstanderne i runde etter runde. Det må likevel være lov å påpeke at det ikke er noe ved spillet vårt som tilsier at vi kommer til å plukke trepoengere på rekke og rad. Det har hendt at lag som tippes i toppen står etter siste serierunde og forklarer at den skuffende plasseringen på nedre halvdel av tabellen skyldes skader gjennom halve/hele sesongen, manglende evne til å snu den uheldige trenden, etc, etc. Jeg håper vi blir dødsgode meget snart, men jeg tar det på ingen måte for gitt.

Men la oss ikke deppe for mye, vi er i det minste ikke Viking!

Comment

Originally posted by Prima Kaos View Post
                              Joda, må si at kampen mot saftkokerne ikke var positivt med tanke på spill
                              Med tanke på hvordan banen var, så jo. Spillet var faktisk bra. Ettersom jeg hadde fotoakkreditering gikk jeg littegrann på gresset før kampstart. Før banen var løpt opp og i svært sakte tempo forsvant gress og jord under beina mine og det var periodevis svært ubehagelig å gå over gressmatta. Hvordan det da er å løpe på den, vende på den og forsøke å spille fotball på den... Vel, hadde du vært utpå der, så hadde du forstått hvor ekstremt vanskelig det var. Jeg har aldri vært borte i en så dårlig bane før, ikke engang på Norway Cup.

Som jeg skriver i gjetordet, det virka som de hadde sådd gress på Lerum syltetøy.
                              in Absinthia

Comment

Working...
                              X