Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Publikum på Damer A-kamper - framgang - og nye tiltak?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Publikum på Damer A-kamper - framgang - og nye tiltak?

Publikum på damkamper:

Syns linken til Hjesus fortjener en egen tråd:
    http://www.vif-damefotball.no/index....ng-i-valerenga

Damelaget skriver at det er bra med et snitt på ca. 120 på de fire første hjemmekampene... Og det er vel sant. (er vel Toppserielag med lavere hjemmesnitt enn det?)

Men hva mer kan gjøres for å få mer publikum på damelkampene våre?
    Jeg liker det som står i artikkelen som Hjesus linka: 'Godt spill og profiler'..etc. er viktigst.
    Men noen flere tiltak kan sikkert hjelpe også.

Sjøl kommer jeg trolig til å ende opp som publikummer på en kamp med Kolbotn-damene i August... Hvordan?
    Jo - laget til jentungen er påmeldt en liten jentecup ved siden av stadion til Kolbotn. 3x kamper i tidsrommet 11.30- 15.00. Som bonus får alle spillere på cupen ta med seg en voksen gratis inn på kampen Kolbotn-Linderud/Grei. Og den spilles ved siden av samme dag - "tilfeldigvis" kl. 15.00. (Ledere/trenere kommer og gratis inn)
    Cupen var og billigere enn andre lignende cuper (kun 500 kr. per lag)

Smart av Kolbotn: 8-9årgamle jenter får se voksne dyktige damer spille fotball på norsk toppnivå etter at de har spilt sjøl. Kanskje blir noen supportere av Kolbotn etter det? Jeg veit ikke ... Men om Vålerenga kopierer tiltaket og lager en minicup med utgangspunkt i et eller flere av minijentelagene? (Kolbotn sin hadde plass til kun 16 lag) Kunne blitt en god del flere på dagens Damer A-kamp da... (og trolig noen flere på de neste og...)
    Last edited by san Paolo; 09.06.2011, 15:36. Reason: Endra tittel

I prinsippet tror jeg ikke det er heldig å spille i Vallhall, i hvert fall ikke på sikt.
    Jeg opplever i hvert fall at det var lettere å få med seg folk til å stå ute i sola å se kamp, enn å sette seg inne i Vallhall på den korte tida sola faktisk varmer i Norge. En liten tribuneseksjon med tak på Valle Kunstgress 2 hadde gjort svært mye.

Det var en forbedring inne i Vallhall forrige gang, i forhold til de irriterende netta som er der pga treninger. En liten del av nettet på hovedsida var fjerna. Dog skulle jeg ønske at de fjerna en enda større del av nettet. Det er ganske forstyrrende med et nett foran seg.
    in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
      Jeg opplever i hvert fall at det var lettere å få med seg folk til å stå ute i sola å se kamp, enn å sette seg inne i Vallhall på den korte tida sola faktisk varmer i Norge.
      Det beste hadde vært en kombinasjon, men det er vel både ulovlig i henhold til reglene som krever én hjemmebane, men også praktisk med leie av bane/hall. Jeg har mer lyst å se fotball inne i Vallhall en varm sommerdag enn å stå ute når det regner sidelengs i oktober.

Når det gjelder å få folk på kampene så gjelder det vel mest å ha tålmodighet. Ikke gå i hockeyfella hvor man setter tvil om folks Vålerenga-lojalitet etter hver hjemmekamp. Ei heller gå i håndballfella hvor hver kamp er den viktigste kampen i klubbens historie.

Jevn strøm med informasjon (her skal du ha mye kred, Hjesus) med bilder, fakta, resultater, diskusjon er med å bygge opp interessen over tid.

Aksepter at det ikke dukker opp folk på alle kampene, men plukk ut noen kamper som det jobbes litt mer mot. Gjerne på tidspunkter hvor det ikke er noe annet Vålerenga som skjer.

Comment

Working...
      X