Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Molde 1-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vi ble avslørt på en av våre svakheter i de bakre rekker: Fart. Freddy ble løpt fra på 0-1 (i tillegg bremser Strandberg litt mot slutten av returløpet, hadde han fullført hadde han styrt skuddet utenfor goalen) og Angan løper seg fri fra Muri på 0-2. Men det kunne vært verre - brukbar kamp av oss.

Comment

God kamp fra begge lag, bare synd at det er Molde som har goalgetterne å ikke vi.

Kampens beste: Bugge
      Kampens dårligste: Dommeren

Nå MÅ det bli seier mot Strømsgodset!
      "To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing." - Elbert Hubbard.

Comment

Etter en brukbar spillemessig kamp, så er det vel ingen tvil om hva vi
        mangler. Noen til å score mål, SPISSER.
        Det stokker seg helt når vi nærmer oss 16 meter.
        I tillegg ser det ut til at det må trenes på avslutninger.
        Det er bare å se på tabellen så ser en spissproblemet, vi er det laget som har scoret nestminst mål i år. Synes vel fortsatt at vi kan håpe på en topp
        4 plassering iår, men da MÅ Godset slås på lørdag.

Comment

Er vel åpenbart hvorfor Fegor måtte dyttes ut på kant etter pause? Molde hadde en klar plan om å angripe siden til Freddy, og stakaren ble totalt overløpt i første. Fegor er et par hakk vassere enn Nilsen defensivt, og etter pause skapte Molde knapt en sjanse på vår høyre side. Fantastisk trekk av Andresen defensivt, og jeg synes Fegor var helt ok offensivt siste 20. Midten tok Singh og Doffen etterhvert tak i, selv om Doffen ikke var særlig venn med ballen i dag. Har vel knapt trent etter han hinket ut mot Start, så greit nok.

Comment

Originally posted by simen View Post
            Jaja, snytt for straffespark osv., men at Koné og Ogude bommer på de to monstersjansene i andre er helt utrolig. Koné er langt i fra noen toppspiss akkurat nå.
            Hvilken monstersjanse tenker du Kone missa på?
            *****KREPP ARMY*****
            DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
            Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Brukbar kamp av VIF, ennå endel å gå. Koné ser bedre ut og det kan bli meget viktig fremover, tipper han putter et par mot godset.

Tror forøvrig at årets TL-vinner ikke trenger mer en ca. 56-57 poeng. Det betyr evnt av VIF f.eks trenger 40p på de gjenstående 18 kampene, det blir 2,22 i snitt pr kamp(snitt i fjor 2.03).

Det er et høyt snitt på så mange kamper. Klart det kan gå, da må en spiss virkelig stå fram og da må vel Koné score minst 15 mål fra nå og ut..

Comment

Originally posted by Ronny La Rock View Post
                Et spørsmål: Hva er "god stemning" i dine øyne?
                Skal ikke lage dette til en diskusjon om hva som er best tribunekultur osv.

Men uansett om man er ultras eller arma-i-kors-supporter, så burde minstekravet når man står på 228 være at man iallefall bidrar med synging på mesteparten av sangene. Helst alle.

Det er vi ganske langt unna nå.

Comment

Jeg vil begynne med og sitere meg selv fra posten før kampen:
                  DonNasty: Det mest interessante er hvordan vi skal stoppe angrepsrekka til Molde, Papa, Thione og Agnan er raske til bens.
                  Og der hadde vi ingen plan, ikke vanskelig å se det. Dette er noe av mest amatørmessige jeg har sett. Å legge seg så høyt med forsvaret på et så løpsterkt lag er jo skandale, her er det noen som ikek har gjort jobben sin.

Og hvor lang tid skal det gå før MA skjønner at Fellah ikke kan brukes som spiss, ingen blir redd for han, for det blir aldri noen hode dueller. Han er best på midten, alle ser det, men bare ikke Martin

I all elendigheen vil jeg gi cred til Shelton, Ogude og larz, de gjorde en bra jobb i går. Det var Bugge som hindret scoring, han var god.
                  Og vi hadde bra ball tempo, men stopper litt mye opp fremover, og skuddavslutningene er jo hinsides, selv sønnen min på 3 mnd hadde skutt bedre.
                  Hvorfor bruke en halvslapp Kone'?
                  enga4ever

Comment

Originally posted by Bojan View Post
                    Har ikke sett det på tv,men fra min plass på stadion så det ut som utafor streken.
                    Hvis den var klart innafor så legger jeg skylda for tapet på Helgerud fra Tranby
                    At jeg selv er fra Tranby er ikke noe som jeg er spesielt stolt av, men har ikke skammet meg over det før i dag...

Comment

Originally posted by -Christer- View Post
                      Skal ikke lage dette til en diskusjon om hva som er best tribunekultur osv.

Men uansett om man er ultras eller arma-i-kors-supporter, så burde minstekravet når man står på 228 være at man iallefall bidrar med synging på mesteparten av sangene. Helst alle.

Det er vi ganske langt unna nå.
                      Gitt at vi lå under i 85 av 90 minutter, og at kampen var preget av en drøss relativt basale feil fra gutta i kongeblått, samt et halvt dusin fete Molde-angrep, så synes jeg stemningen var upåklagelig. Faktisk til tider ganske bra. At ikke det er helt vill vest i en slik kamp får vi godta.

Comment

Originally posted by Sasukhan View Post
                        Om jeg husker riktig måtte vi vel vente helt til 2. august mot Start i fjor før vi fikk straffe i forrige sesong. Regner med at vi må vente minst like lenge i år.
                        Jeg kan skjønne at vi til tider opplever at en del 50-50 straffesituasjoner går mot oss. Shit happens, og en del av de er vanskelige for dommern som ikke kan se ting slowmo men må dømme der og da. Kjipt, men jeg kan leve med det, og selv om dommerne er klønete betyr ikke det at de nødvendigvis med hensikt dømmer mot enga bare for å dømme mot enga.

Det som skjedde i går er av en helt annen karakter, noe man ser mye sjeldnere. Det er ikke vanskelig å se at det er innafor, og det er komplett uforståelig at det ikke dømmes - om det er samtlige nøytrale kommentatorer helt enige, til og med OGS sier de var "heldige" i den situasjonen.

Jeg mistenker at Lutons "hopp" i situasjonen fikk dommeren på tanken om at han filmet - greit nok, men hvis han faktisk mener det så er det soleklart gult kort til Luton. Det hadde i det minste vært en "ærlig" misforståelse av hele situasjonen, sånt skjer. Slik det endte opp, uten noe som helst, så får man - i motsetning til ved en del andre 50-50 situasjoner - en uggen følelse av at dommeren er forutinntatt. Situasjonen er såpass krystallklar. Jeg sliter med å forestille meg hva dommeren mener han så i den situasjonen.

Når det er sagt, så var det ikke derfor vi tapte i går. Selv om mål preger kamper.

Comment

Originally posted by Dorian Stefan View Post
                          Hvilken monstersjanse tenker du Kone missa på?
                          Han sto vel på 7 meter og skjøt rett på Bugge.bl.a. Om det var han eller Ogude som prøvde stillestående skudd fra 20 m husker jeg ikke, men det er ikke noe godt valg uansett. Dessuten synes jeg at en del angrep stoppet litt opp når Kone fikk ballen. Men det blir selvfølgelig litt subjektivt.

Det er ingen tvil om at Kone har prestert på høyt nivå tidligere. Men tanken på at han kanskje ikke vil nå det nivået igjen melder seg i hvert fall hos meg, dessverre. Fint å se at andre har klokketro på bakgrunn av det som skjedde for 2-3 år siden, men på bakgrun av det jeg har sett er jeg bekymret for svak framgang og at dette kjøpet kanskje ikke var spesielt godt. Men her vil jeg veldig gjerne ta feil.

Comment

Originally posted by ice69 View Post
                            Han sto vel på 7 meter og skjøt rett på Bugge.bl.a. Om det var han eller Ogude som prøvde stillestående skudd fra 20 m husker jeg ikke, men det er ikke noe godt valg uansett. Dessuten synes jeg at en del angrep stoppet litt opp når Kone fikk ballen. Men det blir selvfølgelig litt subjektivt.
                            Aah, nå husker jeg situsjonen. Det var den da Bojan dro seg fint løst på kanten og la skrått inn. Ja, det er en brukbar sjanse, men Bugge var helt umulig i går.
                            Last edited by Muppetkokken; 30.06.2011, 11:46. Reason: Fiksa sitering...
                            *****KREPP ARMY*****
                            DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                            Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Optimistisk

Når serielederen måtte ha masse hjelp av dommeren for å klare å slå oss, er jeg optimistisk for sesongen. Vel var det flere av spilleren som ikke burde vært på banen, men hadde ikke dritten konsekvent dømt mot oss hadde Molde aldri vunnet. Dog er problemet for senere i sesongen at han klarte å gi oss flere gule kort vi aldri skulle hatt. Stakkars Ogude, her har dommerstanden avtalt at han skal vi ta.

Vi knuser Godset på lørdag og er fortsatt med i gullkampen !

Comment

Originally posted by ice69 View Post

Det er ingen tvil om at Kone har prestert på høyt nivå tidligere. Men tanken på at han kanskje ikke vil nå det nivået igjen melder seg i hvert fall hos meg, dessverre. Fint å se at andre har klokketro på bakgrunn av det som skjedde for 2-3 år siden, men på bakgrun av det jeg har sett er jeg bekymret for svak framgang og at dette kjøpet kanskje ikke var spesielt godt. Men her vil jeg veldig gjerne ta feil.
                                Er vel redd du har rett. Tror endel her har hatt allt for høye forventninger til han. Han var ikke SÅ god i Rosenborg, han satt på benken der en lang periode, før han var god, og scora endel mål på slutten før han forsvannt til romania. Han var vel ikke noen stor suksess der, og kom tilbake langtidsskada. Desverre hadde ikke Vålerenga god nok medisinsk kompetanse til å sjekke han grundig nok før signering.

Comment

Working...
                                X