Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Molde 1-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vi har en eller to kamper til gode alle lag foran oss unntatt TIL og Godset. Det er 6 poeng opp til medalje, 9 til serieledelse. Det er 17 runder igjen, og vi har en klart stigende kurve formmessig.

I år er det så mye kokos i TL at jeg tviler på om noen "stikker av" med en stor ledelse. Hvis det holder stikk - dvs at alle fortsetter å slå alle - så er denne sesongen vid åpen og gullet ligger klart til det laget som kan klare en sterk høstsesong. Om det ikke holder stikk og f.eks. Molde "stikker av" så er medalje og Europaspill i 2012 uansett innenfor rekkevidde. Det er faktisk litt å spille for.

Jeg sier ikke at dette blir gull - på ingen måte. Men denne sesongen er IKKE over.

Avmålt optimist.

Comment

Originally posted by JohnF View Post
      Dette føles veldig gode gamle Vålerenga...godt spill fram til 16-metern, der ballen feies skyhøyt over tverrliggeren.
      Gledelig å se at gutta tør å skyte. Mindre gledelig at de skyter rævva.
      Synd det er Ogude som kommer til de beste skuddsjansene. Hadde det vært Singh eller Fellah kunne det kanskje blitt til noe, men Ogude er litt for trefot til å få til gode skudd. Fellah har to skudd btw, begge med god retning og kunne gitt returer, men de kom vel fra litt lang avstand til at det ble kjempefarlig.

Comment

Originally posted by Dorian Stefan View Post
        Aah, nå husker jeg situsjonen. Det var den da Bojan dro seg fint løst på kanten og la skrått inn. Ja, det er en brukbar sjanse, men Bugge var helt umulig i går.
        Bugge var god, men en toppspiss kan i hvert fall prøve å skyte til side for keeperen. I tillegg hadde Koné et skikkelig goalgetterskudd med venstrefoten som gikk usaklig langt utenfor.

Uansett er det vel Ogude som sto for den verste missen. Men man kan ikke skylde på det. Dette var en kamp som burde endt med hjemmeseier.

Comment

Originally posted by Eirik87 View Post
          Synd det er Ogude som kommer til de beste skuddsjansene. Hadde det vært Singh eller Fellah kunne det kanskje blitt til noe, men Ogude er litt for trefot til å få til gode skudd. Fellah har to skudd btw, begge med god retning og kunne gitt returer, men de kom vel fra litt lang avstand til at det ble kjempefarlig.
          Er ikke helt enig, synes både Fellah, og spesiellt Singh kunne ha godt av å stå igjen og drevet skuddtrening, synes de skyter litt i hytt og pine, Fellah er dog litt nærmere buret enn Singh, og har jo noen mål. Hvor mange mål fra distanse har egentlig Singh de 3 siste sesongene ?

Comment

Originally posted by ice69 View Post
            Jeg kan skjønne at vi til tider opplever at en del 50-50 straffesituasjoner går mot oss. Shit happens, og en del av de er vanskelige for dommern som ikke kan se ting slowmo men må dømme der og da. Kjipt, men jeg kan leve med det, og selv om dommerne er klønete betyr ikke det at de nødvendigvis med hensikt dømmer mot enga bare for å dømme mot enga.

Det som skjedde i går er av en helt annen karakter, noe man ser mye sjeldnere. Det er ikke vanskelig å se at det er innafor, og det er komplett uforståelig at det ikke dømmes - om det er samtlige nøytrale kommentatorer helt enige, til og med OGS sier de var "heldige" i den situasjonen.

Jeg mistenker at Lutons "hopp" i situasjonen fikk dommeren på tanken om at han filmet - greit nok, men hvis han faktisk mener det så er det soleklart gult kort til Luton. Det hadde i det minste vært en "ærlig" misforståelse av hele situasjonen, sånt skjer. Slik det endte opp, uten noe som helst, så får man - i motsetning til ved en del andre 50-50 situasjoner - en uggen følelse av at dommeren er forutinntatt. Situasjonen er såpass krystallklar. Jeg sliter med å forestille meg hva dommeren mener han så i den situasjonen.

Når det er sagt, så var det ikke derfor vi tapte i går. Selv om mål preger kamper.
            Du har et par poenger her. Dommerstanden i Norge har garantert snakket seg imellom om spillere som gjerne overdriver i slike situasjoner for å få frispark eller straffe. Men det betyr ikke at de kan lukke øynene å dømme på autopilot bare fordi det er den og den spilleren. Merk dog at jeg ikke antyder noe anti-Enga konspirasjons-drit her; konspirasjoner er for bønder

Kampen i går var bare veldig frustrerende. Det er liksom klassisk Enga: Hver gang vi har muligheten til å få heng på teten, så finner vi en måte å tape på.

Kamp igjen til lørdag. Fint med tett kampprogram når man ikke har ferieplaner i fellesferien

Comment

Originally posted by Sosua View Post
              Er vel redd du har rett. Tror endel her har hatt allt for høye forventninger til han. Han var ikke SÅ god i Rosenborg, han satt på benken der en lang periode, før han var god, og scora endel mål på slutten før han forsvannt til romania. Han var vel ikke noen stor suksess der, og kom tilbake langtidsskada. Desverre hadde ikke Vålerenga god nok medisinsk kompetanse til å sjekke han grundig nok før signering.
              Er helt enig, blir litt "Rune Lange/Flo" syndrom" skal ikke si at han kan slå til, men på bakgrunn av det jeg har sett, ville jeg satset mer på Boa. Han virker sterkere, hardere skudd og duellerer tøffere (hard i kroppen) en slik spiss skal være. Litt ala Bengt Seternes. Kone' virker litt dvask/halv slapp. Ville da heller matchet Boa mer, og gitt Kone spill på rektrutten.
              enga4ever

Comment

Originally posted by esjorgen View Post
                Vel talt!
                Vurderte for en gangs skyld seriøst å starte etter-kamp surfingen på forum for fåreskaller nettopp på jakt etter denslags...
                Poenget er at dommeren gjør jo alt feil i den situasjonen. Hvis han mener Luton filmer (selv om replayen viser at det ikke er tilfelle) så greit. Da skal han ha gult kort for filming. Men Helgerud gjør nada. Beslutningsvegring av frykt for å ta en kontroversiell avgjørelse, tydeligvis.

Comment

Forresten, kortet til Doffen, har noen sett det i reprise?

Sånn jeg oppdattet det, fikk Molde frispark, og klysa Hoseth skal forsøke å slå kjapt men skyter rett i ryggen på Doffen som allerede har snudd seg og begynt å løpe hjemover. Regner med at dommern dermed tror at Doffen hindrer frisparket med vilje; iom at han gir gult kort.

Mulig jeg så feil, men kan ikke skjønne at dette skal være gult, og at Doffens kal bli straffa fordi Hoseth er uduglig? Eller er jeg på villspor?

Og kortet til Ogude da, stakkars mann. Greit at han hadde labben på skulderen til Moldespilleren, og frispark greit nok. Men gult?

Slutter meg til de som mener dommeren var latterlig dårlig i går, og spesielt linjedommeren på bredden siden. Herregud for en fjott.
                  Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                  -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Originally posted by donny View Post
                    Forresten, kortet til Doffen, har noen sett det i reprise?

Sånn jeg oppdattet det, fikk Molde frispark, og klysa Hoseth skal forsøke å slå kjapt men skyter rett i ryggen på Doffen som allerede har snudd seg og begynt å løpe hjemover. Regner med at dommern dermed tror at Doffen hindrer frisparket med vilje; iom at han gir gult kort.

Mulig jeg så feil, men kan ikke skjønne at dette skal være gult, og at Doffens kal bli straffa fordi Hoseth er uduglig? Eller er jeg på villspor?

Og kortet til Ogude da, stakkars mann. Greit at han hadde labben på skulderen til Moldespilleren, og frispark greit nok. Men gult?
                    Jeg synes både Ogude og Doffens kort var greit. Ogude var etter Molde-spilleren og dro han bakover for å stoppe kontringen, og Hæstad innrømmer selv det jeg ser på reprisen, at han løper noen steg for å komme inn foran ballbanen og hopper for å ta ballen. Begge to var rettferdige, i tillegg var vi veldig heldig at ikke Stefan fikk kort på en dårlig timet takling.

Bojan sitt husker jeg ikke, men det var vel en over snittet stygg takling?

Ogude sitt kort mot Sarpsborg derimot, DET kan man klage på...

Forresten, flere enn meg som mener Luton Shelton generelt får alt for få frispark av TL-dommere?

Comment

Jeg synes både Ogude og Doffens kort var greit. Ogude var etter Molde-spilleren og dro han bakover for å stoppe kontringen, og Hæstad innrømmer selv det jeg ser på reprisen, at han løper noen steg for å komme inn foran ballbanen og hopper for å ta ballen. Begge to var rettferdige, i tillegg var vi veldig heldig at ikke Stefan fikk kort på en dårlig timet takling.

Forresten, flere enn meg som mener Luton Shelton generelt får alt for få frispark av TL-dommere?
                      Kortet til Bojan var meget fortjent, han klippet vel ned en fyr bakfra uten å være i nærheten av ballen.

Luton får altfor få frispark, særlig i situasjoner der det er obstruksjoner. Kommentatorene sier gjerne at "et sted må forsvarsspilleren stå", og det er jo sant, men jeg har inntrykk i at mange forsvarere spekulerer i å gå i kroppen på Shelton etter at han har spilt ballen forbi dem. Lurt, siden de ikke klarer å holde følge, men jeg reagerer på at det nesten aldri blåses i slike situasjoner.

Comment

Første posting!

Nå som mye av spillet begynner å sitte - er det lettere å se hva som mangler. Jeg synes Tjærnås treffer godt med bruken av Fellah som midtspiss.

Comment

Det er greit det du skriver her...Men dommerfaen fantes ikke konsekvent. I lignende situasjoner når Molde saboterte spillet, var vi heldig hvis vi fikk frispark, gult var ikke på tale.
                          *****KREPP ARMY*****
                          DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                          Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Har litt ambivalente følelser etter denna kampen. Jævlig frustrerende å se at ingenting skjer forran mål. Har helt slutta å skli ut på stolkanten når gutta er på skuddhold. Samtidig så synes jeg banespillet i går var det nærmeste vi har vært fjoråret i løpet av sesongen. Kjører over Molde i lange perioder. Liker at gutta vender spillet noe mer enn tidligere kamper. Har vært sykt frustrerende å se at de har valgt en side og holdt seg der til noen har mista ballen. Det som gjenstår før vi kommer i form er siste 1/3 og luke vekk unødvendige balltap i farlige posisjoner.

Ellers vil jeg trekke frem Nordvik. Må si at jeg ikke har skjønt all den kritikken han har fått i løpet av sesongen. Greit at han ikke har vært konge, sammen med resten, men aldri sett at han skulle være det svakeste leddet. Synes han gjør mye bra, og gårsdagen var veldig bra.

Forøvrig, når det kommer til stemning på tribunen. Sitter på spillersia, og ikke hørt like mye trøkk fra klanen tidligere i sesongen. For meg hørtes det ut som årsbeste

Comment

Originally posted by Dorian Stefan View Post
                              Det er greit det du skriver her...Men dommerfaen fantes ikke konsekvent. I lignende situasjoner når Molde saboterte spillet, var vi heldig hvis vi fikk frispark, gult var ikke på tale.
                              Ogude får masse kort, men er involvert i en masse på kanten situasjoner også. Tror nok dommerne typisk samler opp litt, har man flere situasjoner på kanten så kan det være en liten fillesak som utløser det gule kortet. Synes ikke så mange av kortene hans er grisete, men de fleste er akkurat nok til å få kort.

Generelt er det tydelig at han sliter med å finne det rette nivået for bruk av fysikken sin, og hvor mye holding etc som er OK - jeg synes det tar vel lang tid for han å finne nivået. Han har 6 gule og har vel ikke spilt mer enn 10 av våre kamper (to karanterer)? Det er kort i mer enn annenhver kamp, og han må stå over ved neste gule, så fortsetter han på denne måten ligger han vel an til å måtte stå over 4-5 kamper til denne seongen. Det er litt mye, og jeg tror ikke det bare er dommerens feil, for å si det sånn.

Comment

Hmm, jaja. Husker litt feil jeg da. Men Ogude sitt synes jeg fortsatt var meget strengt. Men det er kanskje som ice sier, at det er summen av flere.

Uansett trist å se hvor inkonsekvent dommeren er, men det er desverre noe man må leve med.

Offtopic. Lurer på hvordan det er å være dommer, eller hva som skjer i topplokket når det blir massiv pipekonsert og/eller dommerjævel runger gjennom stadion. Tror det var trøkk i disse i går!
                                Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                                -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Working...
                                X