Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Molde 1-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by donny View Post
    Mulig jeg så feil, men kan ikke skjønne at dette skal være gult, og at Doffens kal bli straffa fordi Hoseth er uduglig? Eller er jeg på villspor?

Og kortet til Ogude da, stakkars mann. Greit at han hadde labben på skulderen til Moldespilleren, og frispark greit nok. Men gult?
    Slik jeg også oppfattet det trodde jeg "dommeren" skulle gi klysa Hoseth gult kort for bevist å skyte på Doffen. Like ufattelig at Hoseth aldri fikk gult slik han oppførte seg på banen, spesielt med all sytingen.

Forseelsen til Ogude kan til nød forsvares med gult kort, problemet er at før i kampen gjorde en Molde spiller en identisk felling som "dommeren" selvfølgelig ikke synes var gult. Med dette og mange andre gule kort Ogude har fått sitter man igjen med en følelse at dommere har gått sammen før sesongen og avtalt at Ogude skal tas ekstra hardt.

Generelt så var dette en av de tydlige favoriseringene som "dommeren" gjorde for Molde, hvem som fikk og ikke fikk gule kort. Bortsett fra Bojan , det kortet kan vi ikke si noe på.
    Last edited by bengt; 30.06.2011, 13:01. Reason: tillegg Bojan

Comment

Er så jævlig lei av at vi taper nesten alle toppkampene våre. Vålerenga leverer jo aldri når vi virkelig skal levere!

Comment

Originally posted by Eirik87 View Post
        Forresten, flere enn meg som mener Luton Shelton generelt får alt for få frispark av TL-dommere?
        Her er en til.
        Syns at Shelton blir snytt for frispark - og noen ganger straffer - omtrent i hver bidige kamp...

Comment

Helt enig.
          Det er, som jeg tror, en følge av dårlig holdninger som merkelig nok har kommet de siste 10 åra blandt fotballspillere.
          Er man "tøff" har man dommerne imot seg.
          Dommerne har lagt seg på regjeringslinje når det kommer til fysikk. Fotballspillere skal ikke være nær hverandre. Det er vold.
          Fotballspillere skal heller ikke være macho å tåle smerte. De skal gråte metroseksuelle tårer.
          Shelton reiser seg etter en takling og fortsetter med ballen, imotsetning til mange andre, som ruller 4-5 ganger rundt. Ala Tarik/Guastavino/Halve afrika-Molde etc.
          Da legger, av en eller annen merkelig grunn, dommerne lista høyere for spillerne som ikke gjør det.

Det er som jeg sa til selgeren på Expert etter å ha blitt lurt: Det er jævla synd at man i "verdens beste land 2011" må være nødt til å ha med seg opptaksutstyr når man handler en vare, for å ungå løgn og bli lurt."

Derfor lønner det seg nå å overspille til de grader, som han ene i FFK styret sa. Noe som ble hausset bra opp i lokalavisa angående "dårlige holdninger".
          Helt enig, elendige holdninger. Men når man ikke får rettferdighet på ordentlig måte?
          When all else fail, inhale a ale, som han sa..

Comment

Originally posted by ice69 View Post
            Ogude får masse kort, men er involvert i en masse på kanten situasjoner også. Tror nok dommerne typisk samler opp litt, har man flere situasjoner på kanten så kan det være en liten fillesak som utløser det gule kortet. Synes ikke så mange av kortene hans er grisete, men de fleste er akkurat nok til å få kort.

Generelt er det tydelig at han sliter med å finne det rette nivået for bruk av fysikken sin, og hvor mye holding etc som er OK - jeg synes det tar vel lang tid for han å finne nivået. Han har 6 gule og har vel ikke spilt mer enn 10 av våre kamper (to karanterer)? Det er kort i mer enn annenhver kamp, og han må stå over ved neste gule, så fortsetter han på denne måten ligger han vel an til å måtte stå over 4-5 kamper til denne seongen. Det er litt mye, og jeg tror ikke det bare er dommerens feil, for å si det sånn.
            Jeg snakker ikke om Ogude. Jeg snakker om at det var flere tilsvarende situasjoner hvor dommeren valgte å gi Vålengas spillere gult kort og Molde ikke. Er forøvrig helt enig med det du skriver ovenfor her.
            *****KREPP ARMY*****
            DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
            Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
              Her er en til.
              Syns at Shelton blir snytt for frispark - og noen ganger straffer - omtrent i hver bidige kamp...
              Det som er litt synd, er at Shelton faller litt klønete i dueller. Det kan til tider se ut som om han filmer.

Comment

Originally posted by Sosua View Post
                Er vel redd du har rett. Tror endel her har hatt allt for høye forventninger til han. Han var ikke SÅ god i Rosenborg, han satt på benken der en lang periode, før han var god, og scora endel mål på slutten før han forsvannt til romania. Han var vel ikke noen stor suksess der, og kom tilbake langtidsskada. Desverre hadde ikke Vålerenga god nok medisinsk kompetanse til å sjekke han grundig nok før signering.
                sjekke fakta kan være greit. At en god spille sitter på benken i RBK er ikke rart, man har mange spillere som har gjort det. Det at RBK supporterne ikke skjønte at han startet kan tyde på at han ikke fikk spille på grunn av at andre har klippekort. RBK supporters var også veldig ivrig i å få han tilbake igjen også, selv med Prica i laget, det sier vel sitt.

Han var vel heller ingen flopp i Romenia. Han var vel rangert som den 6-8 dyreste spilleren i ligaen etter en sesong. Jeg mener nå å ha lest at noe av grunnen til at han ble solgt var at han hadde slitt lenge med en skade og at Cluj hadde kjøpt inn en annen klasse spiss.

Comment

Dommeren og assistenter under kampen / samt tribunestemning

Nå har jeg hatt noen dager til å evaluere kampen, og rydde opp i hodet (som nok må sies å ha fått seg endel sjokkopplevelser underveis i matchen) og har noen tanker om hva som skjedde rent dommermessig.

Dømminga
                  I mine øyne hadde dommeren bestemt seg på forhånd. Enga skulle ikke få en snøballs sjanse i helvete til å vinne denne matchen. Det var tydelig å se at dommeren hadde en "frykt og ærefrykt" for OGS her. Det kan dessverre se ut som om det ligger penger under bordet her. Jeg mener ikke da fra OGS, men kanskje fra sterkere krefter rundt ham. Jeg håper og tror at det ikke er slik, men at dette finnes i norsk fotball skal man heller ikke se bort fra.

Det er flere situasjoner som kan lede til mistanke om dette, og Lutons helt klare straffespark er kanskje den mest iøynefallende. Men, dersom man følger Hoseths bevegelser underveis i kampen kan man tydelig se at han sparker Fellah og Singh bevisst rundt akillesområdet, han har etterslengere mot flere spillere og en oppførsel som ikke er spesielt flatterende på en fotballbane. I tillegg er det flere spillere på Molde som gjør ting som i denne kampen kvalifiserer til både frispark og kort. Det blir ikke dømt, men når det gjelder samme eller mindre alvorlige hendelser fra Enga-spillere er det frsispark umiddelbart, og kortbunken flagrer livlig så fort drakta er kongeblå...

I det store og det hele svært tragisk dømming, og det vitner om at den trioen pluss fjerdedommer som dømte denne kampen enten er langt unna å være kapable til å dømme på dette nivået, eller at de hadde bestemt utfallet på forhånd. Jeg vil på det sterkeste anbefale forbundet og dommeransvarlige å gjennomgå denne kampen og benytte videomaterialet herfra til å undervise eksisterende og kommende dommere i stjerneeksempler på hvordan man IKKE leder kamper. Dette holder ikke i 7'er fotball engang, da hadde foreldrene gått bananas og banka opp jævelen....

Når det gjelder stemningen og lydnivået på kampen må jeg si at det jeg stod (på 228 litt til venstre for Ikaros) var det trøkk hele tiden. Mulig at mine ører var så fulle av sang og rop at jeg ikkekan si noe om stemningen på resten av tribunen, men jeg snakket med bekjente som satt rett over Martin Andresen og har gjort det tidligere i år også, og de mente de ikke hadde hørt sånt lydnivå fra Klanen på lenge, og det tyder jo på at ihvertfall antall desibel var som ønskelig....Kanksje dette er Ikaros fortjeneste, og ære være dem for det!

Uansett, jeg er helt enig i at dersom man står på 228 og forøvrig ikler seg supporterutstyr, drakter, skjerf, o.l. så får man værsågod bidra! Det er grunn til at vi er supportere, og da henger vi ikke med hue under matchen....det kan vi gjøre på veien hjem og i noen dager etterpå
                  Enga for alltid

Comment

Originally posted by Verktøypushern View Post
                    (...)
                    Jeg elsker konspirasjonsteorier

(ja, dømminga var tragisk. Men allikevel..)

Comment

Originally posted by Loffen View Post
                      Jeg elsker konspirasjonsteorier

(ja, dømminga var tragisk. Men allikevel..)
                      Hmmm..ja som du sikkert skjønte var og er jeg rimelig frustrert over dømming i denne matchen. Jeg skriver også at jeg håper og tror at det ikke er sånn i norsk fotball....men det er jo lov å lure
                      Enga for alltid

Comment

Etter å ha spilt tidenes kamp på Ullevål velger nå Bugge å slippe inn en lompe mot AaFK...

Forhåpentligvis taper Molde i dag.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                          Etter å ha spilt tidenes kamp på Ullevål velger nå Bugge å slippe inn en lompe mot AaFK...

Forhåpentligvis taper Molde i dag.
                          Det er da ikke noe nytt. Alle keepere spiller som guder mot oss, mens de sparer tabbene sine til kamper mot jallalag

Comment

Working...
                          X