Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: VIF - Godset 2-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hva er det som skjer ved scoringene til Godset?

Begge gangene står det 2-3 mann alene bak i feltet. Enkelt å legge skylda på at Freddy mister markeringa på 1-1, men skjønner godt at han tar og rygger litt når han har to mann til bak seg.

Er noe helt feil med hele forskyvinga av forsvarsfireren på begge måla.

Comment

Originally posted by independent- View Post
      Allright. Halvannen time siden kampslutt. Jeg får prøve å komme med noe litt mer konstruktivt.

Alt i alt: Godkjent minus. Jeg syns vi tidvis er gode fremover, men som vanlig er det farlig hver gang motstanderen kommer mot vårt mål. Jeg savnet Hæstad idag, jeg tror vi hadde vunnet med han.

Forsvarspillet vårt idag er en katastrofe av dimensjoner. Muri driter seg ut på utligninga, og er ikke den sjefen jeg vil han skal være. Freddy misser markering på 1-1 scoringa, det er virkelig utilgivelig. Strandberg serverer Berget en lekker gjennombruddspasning som han vanligvis setter i mål. Dette er IKKE bra, gutter. Hadde vi møtt et bedre lag ville vi blitt straffet hardere.

Offensivt er det bra, bortsett fra siste del av første omgang og første del av andre. Det dabber litt av til tider og det er ikke noe skikkelig punch. Jeg mener Singh spiller sin klart beste kamp for året, han er overalt og tidvis leker han seg med Godset sine sentrale. Ogude leverer også en god kamp. Fellah vil mye og har en del farlige dødballer, men jeg skulle gjerne sett Bojan ta de idag. Vi bør skape mer når vi har så mange cornere.

Godset er et lag vi skal slå. Jeg er skuffet, men Tromsø-kampen er viktigere ettersom de er en gullkandidat. Og så får jeg legge til at det var orgasmisk å se Yssouf smelle inn 2-1. Det betydde mye for han.
      "Bra sagt"! Vi skaper 3 sjanser mot tippeligaens dårligste forsvar på Ullevål. Direkte pinlig fremover, virker hjelpesløse hver gang vi nærmer oss siste tredjedel, virker aldri farlig!

Comment

For meg var dette "tap" ikke uavgjort, kommer til å ta år før jeg kommer over denne... farvel til Topp 3

og miste ballen slik på overtid er skam er bare å skute den vekk, var det fellah som skulle drible seg frem??? faen så dårlige vi er......
        Er faktisk piss forbanna på gutta nå...

Ogude BB

dette tapet tar jeg jævlig tungt, ja jeg kaller det tap, tror ikke vi har tjangs mot tromsø hjemme heller, heldigvis er det lenge igjen, men syns det ser skummelt ut på tabellen, og Gutta som spiller borte på marienlyst ved neste møte, må faen meg overbevise, de skal vinne m minst 4 mål, først da kan dette "tapet" svelges.... Faen altså.. ja jeg er negativ nå... sorry...
        Ære Være Vål`Enga

Comment

Originally posted by Septiktank View Post
          Å si at det er dommeren sin feil blir galt. Han kunne annulert Koné sitt mål
          For hva?
          Men etter å ha sett reprise en del ganger, kunne han godt gitt oss straffe i første omgang.
          Forsvareren går rett i mann, og skjærer inn på skrå av ballbanen.
          Han har ikke øya på annet enn mann.
          Det kunne blitt dømt tilnærmet interference.

Comment

For meg var dette "tap" ikke uavgjort, kommer til å ta år før jeg kommer over denne... farvel til Topp 3

og miste ballen slik på overtid er skam er bare å skute den vekk, var det fellah som skulle drible seg frem??? faen så dårlige vi er......
            Er faktisk piss forbanna på gutta nå...
            Kunne ikke vært mer enig. Og humøret mitt gjennom hele ferien fremover synker betraktelig. Jeg vet at jeg kommer til å grave meg ned resten av uka, og dette går utover alle rundt meg også. Bah... fotball er noe dritt!

Så fantastisk kjedelig å ikke vinne en "6 poengs-kamp"!
            Nå har vi tapt 5 poeng på de 2 siste kampene og tapt gullet, dette er jævlig bittert, og det triste er at det er vanskelig å finne lyspunkter i det hele tatt i stunder som dette. Enkelte ganger (som idag) skulle jeg ønsket at jeg bare holdt med lag som Barcelona og Man Utd.

Gidder ikke å si at jeg "ikke skal svikte gutta", for det kommer jeg aldri til å gjøre uansett hva, så det trengs ikke å nevnes.

Comment

Originally posted by metallica View Post
              Samma her.

Orker ikke skylde på dommere eller annet, men 2-1 ledelsen burde vi klart å dra i land. Helt på egen hånd, faktisk.

-jørn-
              (*´ェ`*)

Comment

Originally posted by Vader View Post
                Vi taper poeng i denne kampen pga:
                Dos. Se på 1-1 målet. Han mister mannen sin totalt og lar han stå umarkert og score.

Ja vi blir bortdømt av dommeren i Nordvik situasjonen, MEN, hvor mange Godset spillere står der hvor ballen detter ned? 3 stykker. Hårreisende forsvarsspill og totalt unødvendig av forsvarere og øvrige spillere som SKAL jobbe hjem når kampen er i en helt avgjørende fase. Greit å pese Muri sin klarering, men her må andre også ta ansvar.

Forsvarsspillet vårt var tragisk i dag. I tillegg til dette hadde Muri nesten en målgivende til Berget og Dos Santos prøvde nesten det samme etter 2-2 målet.

Benk Dos til neste kamp. Han opphevde offisden på Moldes første mål og glapp markeringen på 1-1 i dag + nesten syndebukk også i dag.
                What?
                Se situasjonen i reprise, jeg veit ikke hvor mange mann du mener Dos skal markere? han hadde 2 bak seg som jeg så, Muri og Strandberg hadde ingen og se litt på plasseringa til de to så skjønner du hva jeg mener. Dessverre for oss så var Dos vår beste i forsvarsfirer'n.

Så sier Septiktank at målet til Kone kunne vært annulert, det er jo bare surr.
                Hvis vi ikke hadde fått mål der, så skulle vi hatt straffe i situasjonen rett før scoringa. Der Ogude(BB) får ballen feilvendt snur og i skuddøyeblikket så er beina hans borte, feid ned av en forsvarsspiller.

Uansett så er jeg jævlig skuffa, enda værre enn mot Molde. Vi har det i vår hule hånd og glipper det på overtid i begge omgangene, fordi vi er ukonsentrerte og ikke spiller til fløyta går. Pissdårlig og uprofesjonelt, dette skal ikke skje på dette nivået. Trist at klare 3 poengere ryker sånn. Enda mer trist er det at Kone endelig klarer å få inn ballen, jeg tenker hæ hæ nå løsner det, høstjakta er i gang. Og så blir gledens stund torpedert like etter fordi vi ikke følger med i timen. Føkk off! Høstjakta er avlyst, og det begynner å dreie seg om å overleve istedenfor å sikle etter medaljer.. Berre, frels oss...... please!

Comment

Originally posted by Dust View Post
                  Berre, frels oss...... please!
                  Etter hva jeg så av dagens innhopp så stiller Berre definitivt i startoppstillinga i neste kamp.
                  Og det skulle ikke forbause meg om han dukker opp og frelser oss med en scoring eller to heller.

Bojan er også tilbake mot Tromsø og forhåpentligvis også Doffen.
                  Vi har hvertfall endel å velge på offensivt,det er verre bakover på banen der dårlig innsats får mindre konsekvenser.
                  EVIG VIF

Comment

Skal ikke være mulig å gi bort en 2-1 ledelse på hjemmebane når det er igjen 3-4 minutter. Målet på overtid i første omgang burde vært skremmeskudd nok.

Nå blir Tromsø kampen så j..... viktig for oss. Spørsmålet blir om gutta klarer å levere under press.

Comment

Originally posted by Vader View Post

Benk Dos til neste kamp. Han opphevde offisden på Moldes første mål og glapp markeringen på 1-1 i dag + nesten syndebukk også i dag.
                      Pisspreik.

I stedet for automatisk å legge skyld på Dos når ting går på trynet kunne du ta ti sekunder å se på de situasjonene du påstår du vet noe om. Det er Strandberg som er bakerst og opphever offside på Moldescoringen, og på 1-1 i dag er det ikke lett å være Dos, for å si det pent. Hva mener du han skal gjøre? Når innlegget kommer har han to bak seg, og en foran seg. Spent på hvordan du og andre superforsvarere her på forumet ville løst dette, Vader. Som andre har påpekt, Dos var trolig den beste i forsvaret i dag. Det sier ikke all verden, og han er definitivt ikke fredet foran neste laguttak, men det er ikke hans skyld at vi taper i dag.

Jeg skjønner på flere av innleggene her at det blir mange våte flekker på lakene rundt om i Oslo når man kan legge skyld på Dos etter et forsmedelig tap. Selv sliter jeg med å se hvordan dette kan gi slik ekstatisk tilfredsstillelse, men hver sin smak. Hadde problemet vårt bare vært så enkelt at det kunne løses med å benke Dos, så hadde vi vært i CL for lenge siden.

Comment

Syns alt i alt det var en veldig bra kamp. 2-1-scoringa var sykt deilig, synd den følelsen ikke varte mer enn et par minutter. Hadde det resultatet holdt seg tipper jeg steminga ville vært temmelig bra her inne.

For å fortsette med det mest positive: Kone får sin første scoring og har "åpnet kontoen". Ogude har stilt inn siktet og viser at han er en klassespiller. Og ikke minst Berre er tilbake. Virker jo ikke som skaden har satt ham tilbake i det hele tatt, vi virket plutselig farlige i angrep igjen og han hadde mange gode involveringer. Hadde ikke vært på banen i mer enn 30 sekunder før han viste fram hoftefestet. Digger den gutten der! Berre frelser vårs!

Comment

Faen så surt å tape 2 poeng på slutten, men vi er faktisk heldige som leder 2-1 på 90 min i dag, så noe ran var det ikke akkurat fra Godset. Godset hadde gjort hjemmeleksene sine, og de jobbet knallhardt i 95 minutter, og ga vår midtbane utrolig vanskelige arbeidsforhold. Ikke vakkert, men effektivt. Er vi gode, så spiller vi likevel slike lag i senk. Men når vi er 70-80% av det vi skal være, så blir det mager poenghøst. Og det er kjipt å se på, også for nøytrale.

Gratulerer til Ogude som ikke fikk kort i dag.

Comment

Originally posted by ice69 View Post
                            Faen så surt å tape 2 poeng på slutten, men vi er faktisk heldige som leder 2-1 på 90 min i dag, så noe ran var det ikke akkurat fra Godset. Godset hadde gjort hjemmeleksene sine, og de jobbet knallhardt i 95 minutter, og ga vår midtbane utrolig vanskelige arbeidsforhold. Ikke vakkert, men effektivt. Er vi gode, så spiller vi likevel slike lag i senk. Men når vi er 70-80% av det vi skal være, så blir det mager poenghøst. Og det er kjipt å se på, også for nøytrale.
                            Var ingen festforestilling i dag nei. Motstanderne har rett og slett knekt koden. Det er synd at vi ikke har videreutviklet spillet vårt, for når motstandern vet nøyaktig når de skal sette press på oss mens vi har ball, så får vi sykt mange overganger imot når vi mistern. Godset er et lag vi i utgangspunktet skal feie av banen, som vi gjorde i fjor. Men det kladder skikkelig nå. Blir mye trilling av ball. Frem og tilbake, frem og tilbake. Jeg savner mer PUNCH, mer direkte fotball og sist, men ikke minst; det skal FREMOVER!!!

Vi spiller jo med denne berømte "Plan B", men hvor er så Plan C og Plan D??? Vi MÅ kunne ha flere måter å spille fotball på. Det er viktig å variere, for motstandern kommer ikke til Ullevål for å spille festfotball. De kommer for å ødelegge for oss og ta oss på overganger!

Det er i alle fall soleklart at vi trenger å forsterke laget i sommer, for dette holder rett og slett ikke mål. Det er viktig med konkurranse, og per dags dato har ikke Strandberg og Muri så mye konkurranse. Solli i bakhånd, men sånn som han har spilt for 2. laget (etter rapportene), så er han nok et stykke bak. Nordvik og Dos Santos er helt på det jevne. En ny venstreback hadde vært bra. Igjen, viktig med konkurranse! Fighte for plassen, blø for drakta! Fremover på banen er det jo ikke så aller værst, egentlig. Merka jeg savna Bojan og hans kreativitet i dag!

Og fanken, Fellah. Ta åsså mæl den ballen langt langt vekk neste gang... 2 min på overtid er virkelig ikke tiden for å leke Messi... I alle fall ikke på egen banehalvdel...

Fy, detta "tapet" kommer til å sitte i en stund... Får prøve å se frem mot Tromsø om en uke! Vi vil alltid værra her!

Comment

Originally posted by -Christer- View Post
                              Hva er det som skjer ved scoringene til Godset?
                              Det som har skjedd i hele år. De andre laga har funnet ut hvordan de skal ta oss. Vente på en feilpasning, kontre og score. Dette laget triller ball, det er morsomt det, men jeg begynner å tvile på om et tippeligalag evner å spille på en så krevende måte.

Comment

[QUOTE=ice69;253761]Pisspreik.

I stedet for automatisk å legge skyld på Dos når ting går på trynet kunne du ta ti sekunder å se på de situasjonene du påstår du vet noe om. Det er Strandberg som er bakerst og opphever offside på Moldescoringen, og på 1-1 i dag er det ikke lett å være Dos, for å si det pent. Hva mener du han skal gjøre? QUOTE]

Det han skulle gjort er å fortsatt å fulgt Sankoh til ballen hadde havnet i feltet. Da hadde scoringen kanskje ikke blitt noe av. Ja mulig det var en annens jobb å passe på Sankoh i utgangspunktet, men når Dos først dekker han opp så slipper man ikke mannen sin idet innlegget blir slått så han kan gå opp uforstyrret og heade ballen i mål. Selvsagt er det ikke bare bare å være i forsvaret når flere glipper i markeringene sine og jeg laster da selvsagt ikke han for at han hadde 2 stykker bak seg også umarkert.

Når det gjelder Molde målet så har jeg kun sett dette en gang, og har ikke sett det igjen. Synes det så ut som at det var Dos som stod igjen, men hvis dette er feil så skal jeg svelge den kamelen og innrømme at jeg tok feil.

Men kom ikke her og si at ikke Dos skaper farligheter bak der. Ja han trådde til i duellene og gjorde også mye bra i dag, men dessverre lever vi farlig også med å ha han i de bakre rekker. Han kunne, i likhet med Muri i andre omgang overlevert en skikkelig gavepakke som ett bedre lag hadde scort på. Da tenker jeg på den håpløse klareringen hvor han regelrett bommer på ballen og som en Godset spiller snappet opp og nesten scora etterpå.

Han er en sympatisk fyr, har gjort veldig mye bra og fronter klubben vår på en utmerket måte, men som spiller så har han gjort sitt og bør la andre overta, noe han uansett gjør etter årets sesong. Det er nå min mening og den kommer jeg til å ha uansett hva du sier. Men så det er sagt så var ikke Muri ett hakk bedre i dag, faktisk verre etter min mening hvis det hjelper.

Comment

Working...
                                X