Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Tromsø 2-0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by maefteda View Post
    Kara fikk kort nummer 4, og må ikke stå over neste kamp.

Gruer meg til å se forsvaret. Tror det blir Dawda på back...
    Backrekke mot Tromsø borte (Når Strandberg er utestengt)?

Freddy Nordvik Muri Nouri

eller

Freddy Ogude Muri Nordvik.
    EVIG VIF

Comment

Originally posted by FrankO View Post
      Fellah fortjener en pause fra laget nå, han har et par gode pasninger, men er for det meste uvenn med ballen og virker ganske giddalaus egentlig.

Ellers en grei kamp, vi er på vei tilbake!
      Fellah får en pause neste kamp grunnet karantene

Comment

Nouri-Nordvik-Muri-Freddy

Dawda er krise som back. Gi Nouri avskjedskamp.

Comment

Den ene dårlige dommeren overgår den andre, helt sjokkerende!

Tromsø fikk frispark for enhver situasjon de tapte duell i, de falt jo rundt som fluer, og fløyta må jo ha blitt blåst i stykker.
          Dommeren maktet også å gi Tromsø et frispark fordi 2 Tromsø-spillere koliderte, linjemann stod 5 meter ved siden av situasjonen.

Yndestad var også en ekkel jævel som fortjener enda mer piping når vi skal møte dem på Alfheim igjen. Jeg tenker spesielt på situasjonen hvor han kaster seg som en sandsekk uten at noen har vært bort i han. Skuespill alá italia, deretter venter han på at en dommer reagerer. Linjedommer ser at han liggerer "skadet" og signaliserer til hoveddommer, som ombestemmer seg og gir ut et gult kort til en Vålerenga-spiller (var det Hæstad som fikk det?) helt ut av det blå.

Nok om korrupsjon. Jeg synes vi kontrollerte kampen på en god måte uten at vi var ekstremt gode. Vi møter et lag som ligger høyt på tabellen og da er det deilig med 3 poeng!
          Jeg vil trekke frem Dos Santos i denne kampen som hadde full kontroll på kanten sin, Håvard Nielsen synes jeg var banens beste. Han turte å utfordre, stikke i bakrom og var kreativ og uforutsigbar gjennom hele kampen, som gjorde at vi fikk flere valg fremover på banen.

Comment

Jeg synes dommeren i går var god. Ser lite vits i å klage på det.

Comment

Situasjonen hvor Yndestad blir liggende og Fellah får gult kort kommer etter en soleklar etterslenger fra Fellah. Det ser ikke ut som han gjør det med vilje, men etter at han strekker seg etter ballen med venstrebeinet sparker han vekk beina under Yndestad med høyre.

Ingen grunn til å klage på den avgjørelsen.

Comment

Originally posted by Greger View Post
                Situasjonen hvor Yndestad blir liggende og Fellah får gult kort kommer etter en soleklar etterslenger fra Fellah. Det ser ikke ut som han gjør det med vilje, men etter at han strekker seg etter ballen med venstrebeinet sparker han vekk beina under Yndestad med høyre.

Ingen grunn til å klage på den avgjørelsen.
                Smalt ganske bra da Fellah traff også.

Comment

Hvor er M Collins nå?

Hvor er Collins hvor er Collins hvor er hvor er Collins nå?

To tommler opp for gutta idag, og spesielt til Ogude som er sjef på banen, og unngår gult kort!

Fin mandag på jobb idag.

Comment

Jeg sier som DJ Dan "ikkje bra" forsvaret kommer til og slite i stykker de allerede tynnslitte nervene mine. Tveroverpasninger og tilbakespil til keeper og horrible pasninger gir meg hjerte attak, dette er ikke bra Vi var grise heldige at vi ikke gikk på en smell i går. Og vi trenger fart (savner Stoor) Mos løp i fra Strandberg, og det gjorde samtlige på molde laget også, her må noe gjøres.

Feil:
                    Berre fungerer IKKE som spiss, det er bortkasta plassering, han må på kant.
                    Fellah fungerer IKKE på kant, dette var en stor feil.
                    Kone' er det mulig, hva gjør han på banen?

Hvorfor spillte ikke Boa, er han skadet?

La dere merke til noe, Bojan holdt i 90min og var den enesete som løp i angrep på slutten, da de andre stod igjen på vent, men Larz var for treg med ustpilelt sitt, Bojan var konge i går (som ellers) Cred går til Håvard, Ogude, Hæstad også.
                    Dette er ikke for å disse Singh, men vi vannt uten han på banen, og jeg kan ikke se at han skal være med i en start 11er fremover, bortsett fra at noen får karantene.

Grattis med 3 poeng, det var godt, nå har vi mentalt overtak til vi reiseer til same land, men langt i fra friskmeldt, for samene hadde et B-lag i forsvar, så vi burde ha kjørt over dem. Men det er i positiv retning.
                    enga4ever

Comment

Originally posted by DonNasty View Post
                      Jeg sier som DJ Dan "ikkje bra" forsvaret kommer til og slite i stykker de allerede tynnslitte nervene mine. Tveroverpasninger og tilbakespil til keeper og horrible pasninger gir meg hjerte attak, dette er ikke bra Vi var grise heldige at vi ikke gikk på en smell i går. Og vi trenger fart (savner Stoor) Mos løp i fra Strandberg, og det gjorde samtlige på molde laget også, her må noe gjøres.

Feil:
                      Berre fungerer IKKE som spiss, det er bortkasta plassering, han må på kant.
                      Fellah fungerer IKKE på kant, dette var en stor feil.
                      Kone' er det mulig, hva gjør han på banen?

Hvorfor spillte ikke Boa, er han skadet?

La dere merke til noe, Bojan holdt i 90min og var den enesete som løp i angrep på slutten, da de andre stod igjen på vent, men Larz var for treg med ustpilelt sitt, Bojan var konge i går (som ellers) Cred går til Håvard, Ogude, Hæstad også.
                      Dette er ikke for å disse Singh, men vi vannt uten han på banen, og jeg kan ikke se at han skal være med i en start 11er fremover, bortsett fra at noen får karantene.

Grattis med 3 poeng, det var godt, nå har vi mentalt overtak til vi reiseer til same land, men langt i fra friskmeldt, for samene hadde et B-lag i forsvar, så vi burde ha kjørt over dem. Men det er i positiv retning.
                      Enig med deg i at det var noen pasninger mellom den bakre 4'ern i går som ga meg unødvendig høy hjerterytme. Men synes ellers de var solide, og at det var grei kontroll. Så "griseheldige" at vi ikke gikk på en smell synes jeg definitivt det ikke var.

Man kan diskutere så mangt om Berre på topp, men vi vinner i det minste kamper, og det er det som teller akkurat nå. Ja han gjør seg sikkert bedre på kant, men per nå virker det ikke som vi har andre som er i form nok til å ta spissplassen. Hvorfor Kone foretrekkes foran Boa tror jeg det er et meget enkelt svar på: Kone skal satses på, har lang kontrakt og skal spilles i form. Boa var en midlertidig løsning når skadesituasjonen var som verst og er her på kort kontrakt og forsvinner nok ved sesongslutt. Helt greit at det satses på Kone. Og Fellah på kant var bare 20 min i andre omgang. Vil heller si det var meget bra av Martin og dytte Ogude ned på midten etter pausen, og sette Fellah på kant. Etterhvert tok Bojan kanten og Fellah inn i 10'ern. Dette skulle kanskje riktignok vært gjort med en gang.

Iom at Fellah er ute neste kamp tar nok Singh plassen hans enten på kant eller som offensiv midt. Tipper Ogude og Hæstad fortsetter sentralt.
                      Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                      -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Hvis det var noen som følte seg truet av Tromsø igår så har det mer med nervene deres og gjøre enn hvordan vi spillte, gutta bak hadde stor kontroll, herlig å se 2 midtstoppere som kan behandle ballen slik.

Når et lag som ligger under 2 null stadig vekk slår ballen opp fra back eller keeper og den triller utover dødlinja eller går rett til vår keeper så er det ikke "griseflaks" at vi vinner.

Comment

Originally posted by donny View Post
                          Hvorfor Kone foretrekkes foran Boa tror jeg det er et meget enkelt svar på: Kone skal satses på, har lang kontrakt og skal spilles i form. Boa var en midlertidig løsning når skadesituasjonen var som verst og er her på kort kontrakt og forsvinner nok ved sesongslutt. Helt greit at det satses på Kone
                          Dette høres fornuftig ut, men personlig ville jeg ha foretrukket Boa fra start og Berre på høyre, der hører han hjemme og er god
                          enga4ever

Comment

Originally posted by DonNasty View Post
                            Herregud, snakk om oppdikting og annet vas. Strandberg var solid i går, ja så kom kanskje mos en halv meter for kort i en situasjon pluss har ett farlig balltap. Men ser man bort fra dette så var strandberg solid i går, å har vært det i de seneste kampene. Det er på tide at det går opp for folk at Strandberg ikke er noen vandrende katastrofe men en meget habil fotballspiller.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
                              Herregud, snakk om oppdikting og annet vas. Strandberg var solid i går, ja så kom kanskje mos en halv meter for kort i en situasjon pluss har ett farlig balltap. Men ser man bort fra dette så var strandberg solid i går, å har vært det i de seneste kampene. Det er på tide at det går opp for folk at Strandberg ikke er noen vandrende katastrofe men en meget habil fotballspiller.
                              Du kommer uansett ikke bort fra at forsvaret spiller med høy risiko bak der. Flere ganger presset Tromsø meget godt slik at en av våre spillere bare måtte pumpe ballen opp for å unngå et balltap, med det resultat at Tromsø vant ballen på midtbanen.
                              mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by Gurkemeie View Post
                                Uten den førstescoringen ser jeg godt for meg at det hadde ebbet ut, og da hadde det ikke vært snakk om noen friskmelding.
                                På tide at Enga har marginene med seg igjen. I de to forrige kampene har jo Molde og Godset fått lykketreff mot slutten. Typisk sånne lave-skuldre-og-ingenting-å-tape-mål...ekstra stort for de fleste spillere å møte Enga på Ullevaal, men sjelden noe forventningspress.

Mulig at Mos sitt stolpetreff for Tromsø i går var et positivt vendepunkt for Enga. At det varsler en god høstsesong.

Sånn ellers har jeg notert meg at Enga utrolig nok er det eneste laget i Tippeligaen som ennå ikke har scoret mer enn 2 mål i en kamp denne sesongen. Snakker altså om fjorårets klart mestscorende lag.
                                Satse på minst 3 mål borte mot Tromsø?

Comment

Working...
                                X