Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Mika 1-0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg tror også vi bør gå videre til neste runde til tross for skuffende resultat. I neste kamp må Mika frem på banen, noe som vil gi oss mye mer rom i angrepsspillet. Dessuten kan jeg heller ikke se at Mika har myew å by på fremover på banen.

Når det gjelder Vålerenga, kan noen fortelle meg hvorfor Singh er en så nesten grenseløst dårlig skytter. I går hadde han to sjanser hvor han stod upresset rett foran mål på 10-12 meter og begge skuddene hans er så løse at de humper inn til keeperen/utenfor i sakte film.

Comment

Originally posted by Belhaven View Post
      Når det gjelder Vålerenga, kan noen fortelle meg hvorfor Singh er en så nesten grenseløst dårlig skytter. I går hadde han to sjanser hvor han stod upresset rett foran mål på 10-12 meter og begge skuddene hans er så løse at de humper inn til keeperen/utenfor i sakte film.
      Begge skudda kom med venstre - et bein Singh bruker for å stå på.

Comment

Jeg undrer meg over at det finnes folk som tilsynelatende er fornøyde med gårsdagens prestasjon. Vi vant og holdt nullen, så da er kanskje alt fint? Jeg blir litt trist av et slikt ambisjonsnivå.

Det som ligger til grunn for forventningene om noe mer, er det faktum at FC Mika er et veldig dårlig lag. Det så vi særlig siste halvdel av andreomgang da vi endelig skapte noen sjanser: Mika-spillerne sendte hodeløse baller over dødlinjen, rotet fælt, gjorde drøssevis av feil og spilte generelt ræva.

Men de 70 første minuttene så Mika ut som et ok lag rett og slett fordi vi ikke virket interesserte i å spille fotball. Ukonsentrerte Enga-spillere gjorde en haug med smågutt-feil, og temopet var EKSTREMT lavt. I lys av Kjelsås-skandalen og diverse ræva innsats i TL er det faktisk veldig provoserende å se at gutta knapt gidder å spille fotball når deltakelse i Europa står på spill.

Det er ingen grunn til å gi laget kudos for å holde nullen mot et lag uten angrepsspillere på banen. En knapp seier etter en kamp der 3/4 av tiden søles vekk på elendig innsats er heller ikke noe å skryte av.

Jeg kan vanskelig se at det drittlaget vi møtte i går skal klare å slå oss i returkampen. Men det som gjør meg urolig for vårt videre avansement er den likegyldige holdningen spillerne våre viste i storparten av kampen i går.

Comment

Originally posted by donny View Post
          (...)
          Og btw, om dere som ikke var der har klagd på dommeren i de seneste kampene, vær glad dere ikke var på Ullevål i går. Den trioen der så ut til å ha fått en brun konvolutt med noen dollar sedler stukket inn under hotell døra, for å si det sånn. Hvordan det går ann å være så inn i hampen rævva er uforståelig. Ville heller hatt Edvardsen 10 av 10 matcher.
          (...)
          Pøh, dommer'n var da ikke noe dårligere enn forventet. I første omgang var han den beste på banen, faktisk... Men selv om han gjorde mye rart, så dømte han snodig begge veier. Og han ga hvertfall ikke noen rare røde kort, eller dømte noen straffer eller noe slikt.

Det var mye piping mot dommer'n i går, men det var vel også i stor grad et uttrykk for publikums reaksjon på det dårlige spillet...

Comment

Reaksjoner Vålerenga-Mika

Det sykeste i mine øyne er at det er 30 innlegg om en vits av en armensk sang blir spilt i pausen, men ikke ett inlegg om selve kampen!

Comment

Originally posted by tipppeliga View Post
              Det sykeste i mine øyne er at det er 30 innlegg om en vits av en armensk sang blir spilt i pausen, men ikke ett inlegg om selve kampen!
              Jeg flyttet den nye tråden din til den eksisterende tråden, jeg. Vær så god.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                Det kunne Vålerenga gjort i dag, men valgte å ikke gjøre det.
                For å være moderator skriver du utrolig mye oppgulp.

Selvfølgelig valgte gutta å skyte i nettveggen, de avtalte med keeperen hvor de skulle skyte så han kunne foreta feberredninger, de sikta på spilleren som stod på strek bare fordi at de ville at de skulle ha redninger på strek. Dette er alle valg spillerne tok i dag, rett og slett fordi de ville kun score ett for å bevare spenningen.

Sannheten er vel heller at vi har sliti hele året med å score. Ingen av seriekampene har vi scoret mer enn to mål. Jeg håpet på at dette skulle ryke i denne kampen da mål følger mål, og det ville vært en forløsende effekt. Mika lå utrolig kompakt og demmet opp. Det er ikke lett å trenge igjennom da, og det fører til trilling i bakre ledd for å finne åpninger. Det sleit de med i denne kampen, og når de kom til sjanser så knøt det seg for et lag uten selvtillit foran kassa. Sier ikke at kampen var strålende, men dette er et problem vi har sliti med hele sesongen og trenerne er fult klar over det og jobber med det hver eneste dag på trening. En dag så vil det løsne, og da får vi håpe at det løsner for godt.
                Enga på topp!

Comment

Originally posted by // haz View Post
                  så ut som vi hadde bøttevis med sjanser, hva er det folk syter så jævlig for
                  Vi hadde bøttevis med sjanser i en ti minutters periode, men de andre åtti var bedritent ræva..
                  Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
                    Vi hadde bøttevis med sjanser i en ti minutters periode, men de andre åtti var bedritent ræva..
                    jeg teller 14 avslutninger på mål her http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=534164 men klippet kan muligens gi et feil inntrykk av hele kampen
                    That's a potato

-Anita, 2009

Comment

Jeg fikk litt første runde i køppen feeling. Bortsett fra at vi ikke presterte en dritt.

Godt at Berre putta, ellers hadde vi vel garantert vært ute av Europa i returmatchen..

Møkkakamp!

"Enga ut i Europa" ... Med den prestasjonen igår har vi vel like mye i Europa å gjøre som landslaget har i VM/EM å gjøre..
                      Ære være Vålenga

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                        Begge skudda kom med venstre - et bein Singh bruker for å stå på.
                        Jepp, stå og jogge. Men hvorfor han ikke brukte høyrebeinet når ballen i hvertfall ved en av de anledningene kom derfra skjønner jeg ikke helt.

Jeg trur det handler mye om sjøltillit hos han og flere andre for tida.
                        Spent på om MA og resten av apparatet klarer å fikse det i løpet av sesongen.
                        Har ikke inntrykk av at sånne psykologiske ting er hans sterkeste side.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                          Jepp, stå og jogge. Men hvorfor han ikke brukte høyrebeinet når ballen i hvertfall ved en av de anledningene kom derfra skjønner jeg ikke helt.

Jeg trur det handler mye om sjøltillit hos han og flere andre for tida.
                          Spent på om MA og resten av apparatet klarer å fikse det i løpet av sesongen.
                          Har ikke inntrykk av at sånne psykologiske ting er hans sterkeste side.
                          Selvtillit tror jeg ikke det står for, men det er da umulig vanskelig å forstå at 2 av de skuddene kunne vært lomper når de kommer på feil bein.

Hvorfor han skyter med venstre kan du jo du undres, men tror det har noe å gjøre med hvor stambeinet står. Det er ikke alltid man har mulighet å skyte med riktig bein, derfor må man gjøre det beste man kan med venstre. Hadde vi kjørt de to sjansene en gang til er det godt mulig han hadde scoret på begge gangene, man kan faktisk ikke regne med at man treffer hver gang.

Selv om han ikke scoret på disse to mulighetene, så kan det faktisk hende at det allikevel var den beste avgjørelsen.

Comment

Virket som laget og Oslofolk var på linje når det gjaldt interesse for denne kampen. Vi vant, vi kunne og burde vunnet mer, men jeg tror vi går videre.

Comment

Working...
                            X