Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Tromsø - Vålerenga 4-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by astoman View Post
    Jævlig mye syting og klaging her inne da! Vi spilte ingen dårlig kamp, men vi er litt naive når vi tar ledelsen, og det er ingen som rundspiller Tromsø på Alfheim. Kunne tderimot trengt litt mer kynisme da. All statistikk viser at når et lag som ikke er favoritter tar ledelsen på bortebane før 5 spilte minutter så går de på en smell...
    Og det er f*@! meg marginer det er snakk om. Hadde Kones mål gått inn hadde vi vunnet kampen. Det er bombesikkert. Tromsø vant riktignok sjansestatistikken 5-4 (iflg TV2). Og det til tross at for at Berre halter, Hæstad må av, og keepern vår ikke var på topp. Vår spillestil tilsier at alle må være i form, og slik er det dessverre ikke ennå. Synes heller ingen skulle klage på Martin sin avgjørelse om å sende Mos til Tromsø. Hele penget var jo at han skulle spille hele tiden og bli skikkelig god. Man trodde jo ikke at våre skadeproblemer skulle bli så store.

Når det er sagt så håper jeg gutta gir alt i Europa, og gir f i Liverpool-kampen som kommer midt oppe i serie og Europacup. Eneste som er viktig der er å vinne kampen på tribunen mot døve Liverpool-supporter. Kommer vi oss til gruppespillet i Europa er sesongen reddet formin del.
    Jeg skjønner hva du sier og skjønner tankegangen din, men får lyst til å spørre deg en ting: Den måten VIF spiller på for tiden med støttepasninger gang på gang. Får det ikke deg til å tenke at man vinner ikke kamper med å gå i angrep, så stoppe opp ved 16 metern og spille tilbake til Ogude som står i midtsirkelen?
    Det er nok her klaginga og sytinga kommer fra. I tillegg til måten MA har behandlet spillertroppen med å redusere og tvinge skadete spillere på banen.

Comment

Enkelte som har trøbbel med å se bak resultatet i dag? Ja, vi taper 4-1, og i historieboken kan det se ut som om vi har blitt rundspilt og pissa på, men det ble vi aldeles ikke. Dette var en jevnspilt kamp, der Tromsø scorer 4 mål på 4 sjanser, og da er jeg snill som kaller 3-1 målet for en sjanse. Vi smeller en i tverligger rett før pause, og heller enn å da få 2-2, får vi tidenes drittmål mot tre minutter etter pause. Etter dette har vi et par store sjanser med Kone og Singh, pluss noen skudd en god keeper er nede i hjørnet å snapper. Hjemmelaget ligger kompakt med 9 mann i forsvar, og scorer 4-1 på sin eneste kontring i 2. omgang. Denne kampen var ikke så ille som resultatet tilsier.

Det som bekymrer er at vi til stadighet starter med skadede spillere, les Doffen og Shelton. I tillegg hangler Kone, Berre, Freddy, Nordvik og nå tydeligvis også Lars. Her må det handles, og heldigvis er det under 2 uker til vinduet åpner. Vi kommer til å kjempe om medaljer, men gullet går i år til Molde.

Comment

Originally posted by Analyktiker View Post
        Jeg skjønner hva du sier og skjønner tankegangen din, men får lyst til å spørre deg en ting: Den måten VIF spiller på for tiden med støttepasninger gang på gang. Får det ikke deg til å tenke at man vinner ikke kamper med å gå i angrep, så stoppe opp ved 16 metern og spille tilbake til Ogude som står i midtsirkelen?
        Det er nok her klaginga og sytinga kommer fra. I tillegg til måten MA har behandlet spillertroppen med å redusere og tvinge skadete spillere på banen.
        Har du prøvd å sette deg inn i spillestilen vår? Skal man avslutte hver gang man nærmer seg 16-metern for at sånne som deg ikke skal bli irritert?

Comment

Originally posted by Disig View Post
          Hjemmelaget ligger kompakt med 9 mann i forsvar.
          Det er takket være VIF sine støttepasninger. Tromsø får all verdens tid til å få alle mann til sin egen forsvarsområde. Vi skapte 3-4 kontringer og Tromsø er i ubalanse, men så bryter vi vår egen kontring ved å slå ballen tilbake til vår egen banehalvdel. Tromsø takker og bukker. Det var en lett forsvarskamp for Tromsø sin del idag

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
            Har du prøvd å sette deg inn i spillestilen vår? Skal man avslutte hver gang man nærmer seg 16-metern for at sånne som deg ikke skal bli irritert?
            Ok, slik jeg tolker ditt spørsmål, så støtter du spillestilen med at det skal slås støttepasninger tilbake til vår banehalvdel når vi har mange mann i angrep og ballen er i motstandersn 16-metern. De fleste ville ha gjort et forsøk på å avslutte eller slå innlegg, men i VIF skal det trilles ball bakover og gjøre et nytt forsøk på et nytt angrep, så kommer det som det har vært mange av, nemlig en feilpasning. og Tromsø har kontrollen. Eller hva mener du?

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
              Har du vært i kikka på andrelaget? Er noen alternativer der som kan brukes. I steden for å bruke spillerer i andre pos. enn det som dem er gode i.. Eller synes du det er bedre å bruke de samme spillerene hele tiden uten å rullere noe. Tenker ikke vet du, som enga supporter bare forventer man..
              Ikke direkte andre laget, men Solli burde ha blitt brukt i midtforsvaret i dag, eller Dawda, for Ogude er best fremover, han scorer faktisk mål (mulig MA ikke har lagt merke til det) det er der han er god.
              Greit og gi Kone' kamp trening, men dette er nesten tragisk å se på. Er sikker på at Sid eller Chuma Anene hadde spillt bedre, de kunne i hvertfall ha godt av kamp treningen til a-laget.
              Satser på en fit for fight Stoor snart.

Vi har en henge kamp igjen mot Odd, regner med at vi tar tilbake 3 tapte poeng der, da ligger vi faktisk ikke så værst an.
              enga4ever

Comment

Utrolig

Hei alle sammen, tenkte jeg skulle bli med i diskusjonene her.

Kampen i dag, 4-1, sier ser selv. Ikke noe å skryte av.

Prestasjoner: Singh spilte ikke like dårlig som noen her prøver å fortelle oss. Singh er den personen jeg ikke får hjerte i halsen på når han har ballen i beina, han og Ogude. Grunnen til at det er masse feil med pasningene om dagen er bevegelsen. Legg merke til hvor lite bevegelse det er rundt f.eks singh, det ender opp med at han må enten slå bakover eller prøve å komme seg forbi mann for å så gi fra seg ball.

Doffen, synd med skaden, dette er en ekte VIF spiller, som virkelig blør for drakta, ta operasjonen og kom tilbake frisk.

Ogude, beste spillern vi har om dagen, tøff spiller, iskald og selvsikker med ball. Vinner det meste og er teknisk god med ball. Synd han må i forsvar

Strandberg, denne unge gutten må være på banen med muri, uten denne gutten er vi ikke sikre bakover.

Orker ikke dra inn flere fordi alle veit at Bojan er Bojan, nydelig fot, spiller alltid greit om ikke bedre enn det.

Problemet vårt om dagen er selvfølgelig rytme i laget, flyten og skader.

Jeg mener at dette skyldes både spillere og ledelse, det medesinske apparatet er tydeligvis ikke noe å satse på, med mindre treningene er så harde og tøffe at spillere faktisk ikke klarer å få roa ned kroppen mellom kamper.

Innkjøpene har ikke vært noe annet enn bom-kjøp, Konè er en nydelig spiller, men når han har vært skada så lenge og blir spillende alene på topp kan vi virkelig ikke forvente all verden. Boa blir kanskje ikke brukt nok, men etter min mening har han ikke kvalitetene som en alene spiss skal ha, veldig svak i luften.

Det virker som om alle spillere bortsett fra 2(Strandberg og Ogude) har mista selvtilliten, den er rett og slett borte. Ingen tørr gå på løp, ingen tørr slå giftige passninger(uten om fellah en gang i blant), ingen tør gå hardt inn i taklinger og målet er noe man ikke skal putte ballen i, hvertfall ikke utenfor 16 metern.

Martin, god sesong i fjord, nydelig faktisk. Men vi må ikke glemme, 2 sesonger før det, veldig lite positivt å trekke frem, og jeg er redd for at 2 sånne sesonger skal komme igjen. Med den starten vi har nå virker det som om gutta er på bånn, og det er en jævelig glatt bakke oppover. MA må tenke annerledes, vi må prøve 2 spisser, vi må prøve å endre formasjon og taktikk en gang i blant. Dette er utrolig skuffende og selvfølgelig, ikke all skyld skal legges på MA, gutta må ta seg selv i nakken også.

Langt innlegg, men sånn blir det når man blir så skuffa at man sitter å ser på laget sitt tape så mye som med 3 mål(ja det er mye, uansett hvor mange sjangser TIL hadde) at man ikke skriker i sinne, ikke skuffer, bare sitter der og ser på kampen og ikke sier et ord. Jeg vet og dere vet at gutta er bedre enn dette, noe er alvorlig galt. Et sted er det noe som virkelig ødelegger gutta.

Håper innlegget mitt er godt nok og at det ikke er helt på tryne.

Comment

Originally posted by Analyktiker View Post
                  Ok, slik jeg tolker ditt spørsmål, så støtter du spillestilen med at det skal slås støttepasninger tilbake til vår banehalvdel når vi har mange mann i angrep og ballen er i motstandersn 16-metern. De fleste ville ha gjort et forsøk på å avslutte eller slå innlegg, men i VIF skal det trilles ball bakover og gjøre et nytt forsøk på et nytt angrep, så kommer det som det har vært mange av, nemlig en feilpasning. og Tromsø har kontrollen. Eller hva mener du?
                  Kan du forklare meg forskjellen på spillestilen vår iår og ifjor? Prøv å leve opp til navnet ditt...

Hvorfor tror du ballen blir slått tilbake? Fordi Kone står i posisjon for å lage en knallscoring men en av de andre synes at Muri skal få kose litt med ballen istedet?

Comment

Neppe, men håper (og tror) ikke planen er å spille seg bakover for å starte på nytt, eventuelt vri spillet over på motsatt side for deretter å spille seg bakover. Tror neppe vi hadde putta så mye som vi gjorde i fjor hvis vi hadde spilt som vi gjør pr i dag. Ja, vi skal holde ballen i laget, men det vel ikke i seg selv et poeng all den tid fotball handler om å sette ballen i motstandermålet. Litt bevegelse og tempo foran ballen hadde gjort seg.
                    Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by AsteriX View Post
                      Hei alle sammen, tenkte jeg skulle bli med i diskusjonene her.

Kampen i dag, 4-1, sier ser selv. Ikke noe å skryte av.

Prestasjoner: Singh spilte ikke like dårlig som noen her prøver å fortelle oss. Singh er den personen jeg ikke får hjerte i halsen på når han har ballen i beina, han og Ogude. Grunnen til at det er masse feil med pasningene om dagen er bevegelsen. Legg merke til hvor lite bevegelse det er rundt f.eks singh, det ender opp med at han må enten slå bakover eller prøve å komme seg forbi mann for å så gi fra seg ball.

Doffen, synd med skaden, dette er en ekte VIF spiller, som virkelig blør for drakta, ta operasjonen og kom tilbake frisk.

Ogude, beste spillern vi har om dagen, tøff spiller, iskald og selvsikker med ball. Vinner det meste og er teknisk god med ball. Synd han må i forsvar

Strandberg, denne unge gutten må være på banen med muri, uten denne gutten er vi ikke sikre bakover.

Orker ikke dra inn flere fordi alle veit at Bojan er Bojan, nydelig fot, spiller alltid greit om ikke bedre enn det.

Problemet vårt om dagen er selvfølgelig rytme i laget, flyten og skader.

Jeg mener at dette skyldes både spillere og ledelse, det medesinske apparatet er tydeligvis ikke noe å satse på, med mindre treningene er så harde og tøffe at spillere faktisk ikke klarer å få roa ned kroppen mellom kamper.

Innkjøpene har ikke vært noe annet enn bom-kjøp, Konè er en nydelig spiller, men når han har vært skada så lenge og blir spillende alene på topp kan vi virkelig ikke forvente all verden. Boa blir kanskje ikke brukt nok, men etter min mening har han ikke kvalitetene som en alene spiss skal ha, veldig svak i luften.

Det virker som om alle spillere bortsett fra 2(Strandberg og Ogude) har mista selvtilliten, den er rett og slett borte. Ingen tørr gå på løp, ingen tørr slå giftige passninger(uten om fellah en gang i blant), ingen tør gå hardt inn i taklinger og målet er noe man ikke skal putte ballen i, hvertfall ikke utenfor 16 metern.

Martin, god sesong i fjord, nydelig faktisk. Men vi må ikke glemme, 2 sesonger før det, veldig lite positivt å trekke frem, og jeg er redd for at 2 sånne sesonger skal komme igjen. Med den starten vi har nå virker det som om gutta er på bånn, og det er en jævelig glatt bakke oppover. MA må tenke annerledes, vi må prøve 2 spisser, vi må prøve å endre formasjon og taktikk en gang i blant. Dette er utrolig skuffende og selvfølgelig, ikke all skyld skal legges på MA, gutta må ta seg selv i nakken også.

Langt innlegg, men sånn blir det når man blir så skuffa at man sitter å ser på laget sitt tape så mye som med 3 mål(ja det er mye, uansett hvor mange sjangser TIL hadde) at man ikke skriker i sinne, ikke skuffer, bare sitter der og ser på kampen og ikke sier et ord. Jeg vet og dere vet at gutta er bedre enn dette, noe er alvorlig galt. Et sted er det noe som virkelig ødelegger gutta.

Håper innlegget mitt er godt nok og at det ikke er helt på tryne.
                      Velkommen til forumet og innlegget ditt er av respekt. Man skal få lov å si det man mener og føler. I en vanskelig stund som dette, så føles det godt å få ut sin frustrasjon og si hva man mener. Innlegget ditt er ikke helt på trynet. Velkommen skal du være

Comment

Originally posted by maestro View Post
                        Neppe, men håper (og tror) ikke planen er å spille seg bakover for å starte på nytt, eventuelt vri spillet over på motsatt side for deretter å spille seg bakover. Tror neppe vi hadde putta så mye som vi gjorde i fjor hvis vi hadde spilt som vi gjør pr i dag. Ja, vi skal holde ballen i laget, men det vel ikke i seg selv et poeng all den tid fotball handler om å sette ballen i motstandermålet. Litt bevegelse og tempo foran ballen hadde gjort seg.
                        Takk maestro. Du er flinkere enn meg med å uttrykke min frustrasjon over nettopp måten VIF spiller må for tiden Det er så rikitg som du sier her!

Comment

Originally posted by maestro View Post
                          Ja, vi skal holde ballen i laget, men det vel ikke i seg selv et poeng all den tid fotball handler om å sette ballen i motstandermålet. Litt bevegelse og tempo foran ballen hadde gjort seg.
                          Det må jo være farlig nære korrekt oppsummert, men er det da den som slår støttepassningen eller spillestilen det er noe feil med? Tviler på at spillestilen vår innebærer og holde igjen spissene på kontringer...

Comment

Analyktiker, Martin har gamblet litt, og ikke hatt marginene på sin side. Ikke for å snakke om alt som kunne gått slik og slik. MEN dytten i ryggen mot Strømsgodset på overtid, og litt kjiipt tap mot Molde er alt som egentlig skiller oss fra gullkampen i år. To kamper vi hadde fortjent å vinne.

Og det er den dårlige hjemmestatistikken som skiller oss fra toppen. Strømsgodset har akkurat like mange bortepoeng som Sogndal, og Tromsø er på høyde med Odd. Molde er omtrent som oss. Det er jævlig marginalt, til tross for at vi har hatt mer en nok skader.

Og håper at Martin og spillerne ikke lar seg påvirke av hverken presse eller surmuling på nett. At vi prøver å spille det spillet vi lyktes så godt med i fjor er meget positivt.

Comment

Midtbanen

Noe av problemet i dag, som andre kamper er også på midten, hvis dere legger merke til i dag så har TIL alltid 1-2 mann på midten, som får ball og har den er stund, når vi får ball er TIL i mann med en gang. Rommet mellom midten og opp er for stort, og når vi spiller med 1 i 10'ern og 2 brede vinger blir det rom i midten. Jeg mener at det er her vi taper i dag, uten Ugude her og en skadet doffen går det galt. Vi kan ikke spille med brede vinger per i dag, farten vår er ikke god nok til brede kant spillere og det ender opp med ball til kant, tilbake til forsvar, inn til singh og gutten må jobbe som en maskin når han får den. Vi trenger mer tetthet på rundingen i midten og vi må åpne opp mer slik at vi ikke må slå bakover.

Comment

Kan du forklare meg forskjellen på spillestilen vår iår og ifjor? Prøv å leve opp til navnet ditt...

Hvorfor tror du ballen blir slått tilbake? Fordi Kone står i posisjon for å lage en knallscoring men en av de andre synes at Muri skal få kose litt med ballen istedet?
                                hehe, leve opp til navnet mitt. Den var go den , men det er lett å se forskjellen fra fjorårets og årets utgave av VIF. I den fantastiske ble det spilt 1-2 touch fotball. Massevis av veggspill. Ballen ble slått i bakrommet hvor vi hadde rettvendt spillere som kom på løp. Ballen ble mye slått i lengderetningen, men det forekom raske overganger med en møtende medspiller mot inviterte til ballmottak og foretok en vending med rask avlevering til bakrommet eller i motsatt lengreretning på andre siden. Det forekom selvsagt et par støttepasninger, men disse ble raskt spill opp mot midten. Årets utgave har jeg vært inne på, men stikkord: veggspill ser jeg veldig lite av. Midtbanen står med ryggen mot mål for å ta imot ballene, men pga en motspiller på ryggen slår de tilbake. Forvsarsfireren slår ballen fra back - stopper - back. Fjoråret: fra back til kant og kantspilleren slår inn i midten, starter sitt løp og får ballen tilbake (veggspill). Kantspilleren tar med ballen videre og gjør to valg: slår innlegg eller slår en stikkbal inn i returrommet hvor en rettvendt spiss er klar for å avslutte. Årets utgave: kantspilleren tar med balen til 16metern og slå støtte til backen, som igjen slår støtte til stopperen. Det er min versjon av forskjellen på fjoårets VIF og årets VIF. Men du og mange andre kan være uenige med meg eller ej, men hva er det jeg tar feil (eller ikke ser) om jeg får spørre ?

Comment

Working...
                                X