Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Tromsø - Vålerenga 4-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by astoman View Post
    Analyktiker, Martin har gamblet litt, og ikke hatt marginene på sin side. Ikke for å snakke om alt som kunne gått slik og slik. MEN dytten i ryggen mot Strømsgodset på overtid, og litt kjiipt tap mot Molde er alt som egentlig skiller oss fra gullkampen i år. To kamper vi hadde fortjent å vinne.

Og det er den dårlige hjemmestatistikken som skiller oss fra toppen. Strømsgodset har akkurat like mange bortepoeng som Sogndal, og Tromsø er på høyde med Odd. Molde er omtrent som oss. Det er jævlig marginalt, til tross for at vi har hatt mer en nok skader.

Og håper at Martin og spillerne ikke lar seg påvirke av hverken presse eller surmuling på nett. At vi prøver å spille det spillet vi lyktes så godt med i fjor er meget positivt.
    Ja, MA har gamblet her og innrømmer at han har gjort sine blemmer, men det som jeg ikke forstår er hva har skjedd? Hvorfor har VIF sluttet å spille som de gjorde i fjor. Et svar: for mange skader.. Greit svar, men hvorfor kvitter han seg med spillere da? Det kalles ikke å gamble.. Fotball er et idrett hvor små marginer hører med, iår er ikke marginene på vår side, men MA operert mye rart denne sesongen.

Comment

Problemet med å mene noe her er jo at vi (hvertfall jeg) aldri kjenner handlingsgrunnlaget, men baserer meg kun på det som er offentlig, så sånn sett burde man være foriktig med å kreve hoder på blokka.

Utfra det som har skjedd i år med kjøp/salg/utlån/skader/formsvikt hadde det vært mye enklere å forholde seg til tilsynelatende dårlige avgjørelser/prestasjoner om man visste mer om hva de er basert på.

Akkurat nå virker det som klubben har økonomisert seg bort fra alle uttalte ambisjoner.

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
        Har du prøvd å sette deg inn i spillestilen vår? Skal man avslutte hver gang man nærmer seg 16-metern for at sånne som deg ikke skal bli irritert?
        Jeg synes det bør avsluttes mer enn det det gjøres i dag. For da får vi hvertfall avsluttet angrepene og kommet i balanse hjemover. Istedet for å komme med elendige feil/støttepasninger og turnovers imot som gir motstanderne fete sjanser (noe vi har vært kriminelle på i år) Det er så forutsigbart, og motstanderne må jo le seg ihjel over at de bare kan presse de litt mindre pasningsikre på laget vårt (les: de fleste) også skaffe de fete overgangene/kontringene

Det må for faen ikke tråkles igjennom hver gang!

Comment

Ikke sett kampen og heller ikke lest mye av tråden her.

Men: Etter To seriekamper mot Tromsö, står vi med en seier - hjemme og ett tap borte. For meg var dette ca. som forventa.
          Seff kjipt å tape såpass klart som 4-1 og mye underveis i kampen kunne sikkert värt gjort bedre annerledes.
          Men TIL er uansett et av Norges beste hjemmelag og var favoritter i denne kampen....

VI sjöl har trengt forsterkninger en stund. Forhåpentligvis kan kveldens kamp gjöre at vi får seriös fortgang i det arbeidet...

Comment

Tror vi kan se langt etter medalje etter dette tapet. Det er fantastisk irriterende å lede, men alikevel klare å tape 4-1! Med forsvarspill som i dag er vi nærmere nedrykk enn øvre halvdel! Mann kan heller ikke skylde på enkeltspillere, det var kollektivet som svikta. 1-1, 2-1 og 4-1 er mål som er resultatet av passivt forsvarspill, mens 3-1 rett og slett er amatørmessig.

Singh og Hæstad hadde svært få konstruktive innvollveringer fra sine defansive midtbaneposisjoner. Singh er god med ballen i beina men klarer jo aldri å levere den til en medspiller.

Synes vi bør satse alt på EL nå, selv om jeg tviler på at vi klarer å hevde oss der med formen laget er i nå!

Comment

Originally posted by maestro View Post
              Neivel. Mener bestemt å huske at Freddy var spiss for 4-5 sesonger siden, ble vel til og med toppscorer pga uvanlig mange straffer..
              Det var det som var poenget mitt!

Comment

hehe, når man spiller ballbesittende fotball så kan det jo kanskje oppleves som tråkling når man nærmer seg motstanders 16 meter og lite skjer. Men om initiativene kommer, som de jo skal gjøre, så skal "hullene" i motstanders forsvar finnes og utnyttes. Da er vi avhengig av det "andre" som vi ikke har vært så gode på i år.
                Nemlig at pasningene kommer til riktig adresse.
                Vi kan skylde på skader og gule kort, liten stall osv. Men til syvende og sist så gjelder det å holde ballen i laget, sikre pasninger, bevegelse ved siden av og foran ballfører, komme på løp og fortsette med det uansett om man ikke får ballen hver gang.
                Vi veit gutta kan, i fjor var de gode. I år veit alle hvordan vi spiller og skal spille, det er lettere for de å møte oss.
                Det eneste vi kan gjøre er å bli bedre på det vi var gode på i fjor!

Comment

Originally posted by Analyktiker View Post
                  Jeg skjønner hva du sier og skjønner tankegangen din, men får lyst til å spørre deg en ting: Den måten VIF spiller på for tiden med støttepasninger gang på gang. Får det ikke deg til å tenke at man vinner ikke kamper med å gå i angrep, så stoppe opp ved 16 metern og spille tilbake til Ogude som står i midtsirkelen?
                  Det er nok her klaginga og sytinga kommer fra. I tillegg til måten MA har behandlet spillertroppen med å redusere og tvinge skadete spillere på banen.
                  Cry me a river. Makan til sutring å grining, virker ikke som noen av dere faktisk fikk med hvordan kampen utartet seg.

Vi slipper til 5 sjanser mot TIL, en på en av de 2 cornerne vi fikk i mot. 1 på et idiotisk frispark, og de resterende etter godt spill av TIL. De presterer da å score på 4 av de 5 sjansene, resultatet juger så til de grader. Dette var mer enn 2-1 kamp enn 4-1 og vi hadde også noen veldig store sjanser.

Ja så vinner vi ikke borte på den antatt vanskeligste kampen vi har i år. Vi taper sjanse statistikken 5-4 og er helt på høyder med dem spillemessig. Dette med en mannskap der to er suspendert vi har 1 spiller ute med skade, og er nødt til å stille med flere halvskadede spillere i løpet av kampen. Det er tross alt bare 7 dager siden vi vant 2-0 mot Tromsø. Det i en kamp der vi vant sjanse statistikken 6-1

Å for de av dere som mener vi må gå til innkjøp av ny spiss, så synes jeg dere burde ta en titt igjen på denne kampen. Koné opp fire fem hakk fra sist gang, og jeg han kommer til å bli klasse merk mine ord. Han jobber holder på ball, sterk i kroppen kommer til fine avslutnings muligheter og holder 60-70 minutter. Det er ett tidsspørsmål før han begynner å dytte inn mål, å jeg tror ikke det skal til mer enn å få en ordentlig utløsning i en kamp før vi er skikkelig i gang igjen, merk mine ord!

For de av dere som kan finne på å klage på Hermeet Singh i denne kampen må være døv-blind å slite med narkolepsi. Han var stor å jeg er overasket over at kommentatorene ikke snakket like mye som han som om RYJ. Singh var utrolig god i dag, det beste jeg har sett av han i år, og den kontrollen evnen til å holde på ball tror jeg han er alene om i Tippeligaen. Bare se hvordan han danser seg ut av enkelte situasjoner, han storspiller serverer enkelte innlegg fra høyre. Tredde gjennom Koné på blankt på elegant vis, hadde Koné vært i litt bedre form hadde han vært på blank kasse der.

Ogude gjør også en knall jobb defensiv, tror aldri jeg har sett en stopper snurre så ofte rundt med spisser og være så ballsikker der bak. Samtidig så synes jeg han er litt delaktig i TILs første mål der han er faller av får seint, som setter Muri i en vanskelig posisjon. Uansett får han godkjent + +

Det eneste jeg kanskje savner litt er at kantene er enda litt råere på kant. Vi så det ofte når Nielsen hadde ballen. Han dro seg fint innover, men istedenfor å tørre å utfordre innover ble han ofte utfordrende utover å hjemover.

Jeg håper folk slutter å spørre seg hvorfor vi har hatt en dårlig vår sesong, hvorfor vi solgte mos, kjøpte Koné, skadesituasjonen etc. Se fremover, hvis dere orker å løfte øyelokka så vi at det ser lysere ut enn på lenge. Jeg er overbevist om at dette kommer til å løsne, at vi kommer til å ramle inn 3 poenger etter 3 poenger. Ja kanskje er vi allerede slått ut av gullkampen, men det tørr jeg faen meg ikke si for sikkert for det har skjedd større undre i fotball enn at Molde og Tromsø begynner å tape.

PS. Det er fortsatt 14 kamper til igjen av tippeligaen.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
                    Cry me a river. Makan til sutring å grining, virker ikke som noen av dere faktisk fikk med hvordan kampen utartet seg.

Vi slipper til 5 sjanser mot TIL, en på en av de 2 cornerne vi fikk i mot. 1 på et idiotisk frispark, og de resterende etter godt spill av TIL. De presterer da å score på 4 av de 5 sjansene, resultatet juger så til de grader. Dette var mer enn 2-1 kamp enn 4-1 og vi hadde også noen veldig store sjanser.

Ja så vinner vi ikke borte på den antatt vanskeligste kampen vi har i år. Vi taper sjanse statistikken 5-4 og er helt på høyder med dem spillemessig. Dette med en mannskap der to er suspendert vi har 1 spiller ute med skade, og er nødt til å stille med flere halvskadede spillere i løpet av kampen. Det er tross alt bare 7 dager siden vi vant 2-0 mot Tromsø. Det i en kamp der vi vant sjanse statistikken 6-1

Å for de av dere som mener vi må gå til innkjøp av ny spiss, så synes jeg dere burde ta en titt igjen på denne kampen. Koné opp fire fem hakk fra sist gang, og jeg han kommer til å bli klasse merk mine ord. Han jobber holder på ball, sterk i kroppen kommer til fine avslutnings muligheter og holder 60-70 minutter. Det er ett tidsspørsmål før han begynner å dytte inn mål, å jeg tror ikke det skal til mer enn å få en ordentlig utløsning i en kamp før vi er skikkelig i gang igjen, merk mine ord!

For de av dere som kan finne på å klage på Hermeet Singh i denne kampen må være døv-blind å slite med narkolepsi. Han var stor å jeg er overasket over at kommentatorene ikke snakket like mye som han som om RYJ. Singh var utrolig god i dag, det beste jeg har sett av han i år, og den kontrollen evnen til å holde på ball tror jeg han er alene om i Tippeligaen. Bare se hvordan han danser seg ut av enkelte situasjoner, han storspiller serverer enkelte innlegg fra høyre. Tredde gjennom Koné på blankt på elegant vis, hadde Koné vært i litt bedre form hadde han vært på blank kasse der.

Ogude gjør også en knall jobb defensiv, tror aldri jeg har sett en stopper snurre så ofte rundt med spisser og være så ballsikker der bak. Samtidig så synes jeg han er litt delaktig i TILs første mål der han er faller av får seint, som setter Muri i en vanskelig posisjon. Uansett får han godkjent + +

Det eneste jeg kanskje savner litt er at kantene er enda litt råere på kant. Vi så det ofte når Nielsen hadde ballen. Han dro seg fint innover, men istedenfor å tørre å utfordre innover ble han ofte utfordrende utover å hjemover.

Jeg håper folk slutter å spørre seg hvorfor vi har hatt en dårlig vår sesong, hvorfor vi solgte mos, kjøpte Koné, skadesituasjonen etc. Se fremover, hvis dere orker å løfte øyelokka så vi at det ser lysere ut enn på lenge. Jeg er overbevist om at dette kommer til å løsne, at vi kommer til å ramle inn 3 poenger etter 3 poenger. Ja kanskje er vi allerede slått ut av gullkampen, men det tørr jeg faen meg ikke si for sikkert for det har skjedd større undre i fotball enn at Molde og Tromsø begynner å tape.

PS. Det er fortsatt 14 kamper til igjen av tippeligaen.
                    Interessant lesning.
                    - Og godt å höre (enda) en som forsvarer Singh. Ok, han har sine begrensninger, men han er bra til å holde på ball og jeg syns han har en bra treffprosent på pasningene sine (En statistikk her ville värt interessant) Han passer uansett veldig bra til spillestilen vår. Har også tro på at han vil ta nye steg. Ikke unaturlig at en såpass ung spiller gjör det.

Men hvordan skal vi kunne blande oss inn i medaljestriden uten forsterkninger? Det er ikke rart at (bl.a.?) Fellah er sliten og at vi stadig må flytte rundt på spillere ifht. posisjonene de vanligvis spiller i. Stallen er i tynneste laget nå for å si det pent.

Comment

Originally posted by maestro View Post
                      Nei, skadene er ikke MA's feil, det er ingen sin "feil", men jeg stiller meg kritisk til det medisinske apparatet når det er såpass mange ute samtidig.
                      Såvidt jeg veit hadde vi det samme medisinske apparatet i fjor. Da hadde vi så og si ingen skader.

I år har vi vært svært uheldige med skader, og siden vi så langt ikke har klart å innfri forventningene alle hadde til oss (spillerne selv inkludert, det er jeg sikker på), så sliter vi med selvtilliten og mister flyten. Er ikke verre enn det.

(Det hadde selvfølgelig hjulpet med en spiss som kan score mål ut av ingenting på dårlige dager slik Moa gjorde i fjor, men den spissen har vi garantert til neste år. Enten i Mos eller Koné, eller begge.)

Dette snur. Kanskje for seint for å nå helt til topps denne sesongen, men neste år tar vi alt.

Evig tro!

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
                        Interessant lesning.
                        - Og godt å höre (enda) en som forsvarer Singh. Ok, han har sine begrensninger, men han er bra til å holde på ball og jeg syns han har en bra treffprosent på pasningene sine (En statistikk her ville värt interessant) Han passer uansett veldig bra til spillestilen vår. Har også tro på at han vil ta nye steg. Ikke unaturlig at en såpass ung spiller gjör det.

Men hvordan skal vi kunne blande oss inn i medaljestriden uten forsterkninger? Det er ikke rart at (bl.a.?) Fellah er sliten og at vi stadig må flytte rundt på spillere ifht. posisjonene de vanligvis spiller i. Stallen er i tynneste laget nå for å si det pent.
                        Vel først og fremst komme seg unna skader på spiller er vel det viktigste få spillere tilbake å skadefrie.

Dette er en liste på spillere som sliter med noe lumske greier.

Doffen, Fellah, Shelton, Santos, Koné, Stoor og Berre. Så kan jo folk undres på hvem av disse som faktisk hadde vært inne på første elleveren hvis de hadde vært i toppform. Det vi først og fremst trenger er å få folk tilbake fra skade, Fellah og Doffen må opereres. Stoor er tilbake fra sin knee skade, Berre har endelig begynt å trene jevnt igjen etter å ha vært ute noen måneder. Shelton har vel vært småskadet hele sesongen, og vi vet alle de utfordringene Koné har hatt. Med disse spillerne begynner å nærme seg form så hjelper det godt.

Men det er klart at vi kanskje burde forsterke, men det er først og fremst bakover det ser tynt ut. Offensivt hadde jeg ikke hatt noe imot ett par signeringer heller...

PS dette skulle vel kanskje vært i ryktertråden istedenfor.

Comment

Før kampen var jeg veldig usikker. Skulle VIF endelig gripe sjansen, spille seg inn i medaljekampen og vise hva laget kan? Eller skulle vi kapitulere nok en gang?

Dessverre ble det det siste. Og lagoppstillingen viser vel først og fremst hva som er lagets problem. Bredden i stallen, spesielt defensivt.

Synes det har vært stang ut i hele år, i dag ikke noe unntak. Spillere skadet, ute av form, nøkkelsituasjoner som stadig går i vår disfavør, osv.

Interessant at Ogude, som kom i fjor høst og ikke imponerte noen, har blitt en nøkkelspiller i laget i løpet av vinteren.

Håper det handles tidlig i august. Vi trenger flere spillere og vi trenger kvalitet. Trolig blir Stoor, Konè og forhåpentligvis også Sid store suksesser etter hvert. Men lær av Ogude. Han trengte tid. Det gjør andre også. Handle i august, men handle spillere med tanke på 2012. Hvis de først trenger å surre rundt et halvt års tid kan de gjøre de fra 1.august til slutten av januar. Ikke fra en eller annen gang på våren og til langt inn i høstsesongen.

Spillet nå er ikke mye dårligere enn i fjor. Men da hadde vi Moa som scorte på alt. I år mangler vi sluttproduktet. Synd å si det, men hadde vi hatt Mos hadde ting sett annerledes ut.

Vi har en eneste sjanse igjen i år. Det er å slå Molde borte. Det er ingen umulig oppgave. Utrolig trist at Molde mest sannsynlig kommer til å vinne i år fordi alle andre er dårlige. RBK er vant til å spille med press, men både Molde og Tromsø kommer til å befinne seg i en uvant posisjon utover høsten. Slår vi Molde borte så kan vi i alle fall skape litt spenning om Molde skulle begynne å tape. Husker jo 2005, der seriemesteren ikke akkurat plukket poeng jevnt utover høsten :-)

Comment

Noen ganger er det kanskje lurt å ikke kaste seg rett over tastaturet i det fløyta går og kampen er slutt?

4-1 - resultatet er utrolig flatterende for Tromsø, for så gode var de ikke.
                            4-1 skyldes marginer og desverre udyktighet fra vår side.

Målet til Nystrøm er marginer i vår disfavør. Han skyter i det han tryner. Mulig han er drit god, men det tror jeg ikke. Vi hadde en tilsvarende sjanse, kanskje ikke like god, men Kone fikk krangla seg igjennom og skyter i det han er i kraftig ubalanse. Litt heldigere touch som det nystrøm fikk, og Kone hadde goalla.

På corner målet står Ogude to meter ut fra linja. Hadde han stått på strek som Hæstad gjorde på andre stolpen ville ballen neppe gått inn.

Frispark målet. Hva skal man si? Junior feil av oss. Utrolig at det skal gå an. Blåste forresten dommern? Uansett, vi skulle hatt en mann foran ball, og ikke latt Mos stå alene. Men godt sett av Kara, det skal han ha.

For oss er det jævla uflaks at ikke Kone treffer med brassesparket. Hadde 2-2 kommet der, ville kampen blitt en annen. Muri også bommer totalt på sitt "brasse" forsøk. I tillegg til gode skudd fra Singh for en gangs skyld.

Kone fremsto for meg bedre enn på lenge. Litt ego kanskje ved et par anledninger, men når han er i form, vil man hylle han for det, for da treffer han. Singh synes jeg også var bedre enn på lenge i går. Desverre fikk han ikke mye hjelp. Og Ogude er jo vår nye freddypotet. OK debut som stopper i går. Men gleder meg til Stefan er tilbake.
                            -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Originally posted by AsteriX View Post
                              Noe av problemet i dag, som andre kamper er også på midten, hvis dere legger merke til i dag så har TIL alltid 1-2 mann på midten, som får ball og har den er stund, når vi får ball er TIL i mann med en gang. Rommet mellom midten og opp er for stort, og når vi spiller med 1 i 10'ern og 2 brede vinger blir det rom i midten. Jeg mener at det er her vi taper i dag, uten Ugude her og en skadet doffen går det galt. Vi kan ikke spille med brede vinger per i dag, farten vår er ikke god nok til brede kant spillere og det ender opp med ball til kant, tilbake til forsvar, inn til singh og gutten må jobbe som en maskin når han får den. Vi trenger mer tetthet på rundingen i midten og vi må åpne opp mer slik at vi ikke må slå bakover.
                              Vi må jo ha brede vinger når Martin hele tiden vil ha opp den ene stopperen, mens backene skal være deffensive ? Hvis vi skal spille uten brede vinger, må jo alternativet være å kjøre med offensive backer ?

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
                                For de av dere som kan finne på å klage på Hermeet Singh i denne kampen må være døv-blind å slite med narkolepsi..
                                Kan jeg få lov til å kommentere en alvorlig ting her: Jeg er døv! Og fotballen er en lidenskap selvom jeg ikke kan høre! Og itillegg har jeg mange døvblinde venner og det sårer at du kan komme med slike kommentarer. Hvor gammel er du i dette tilfellet? Så spar deg for diskrimineringen!!

Comment

Working...
                                X