Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Tromsø - Vålerenga 4-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

sier det jeg også selvom det har blitt sagt før..

Vi er 5(FEM) poeng bak 3(TREDJE) plass.. Det er 15(FEMTEN) kamper igjen!

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
      Før kampen var jeg veldig usikker. Skulle VIF endelig gripe sjansen, spille seg inn i medaljekampen og vise hva laget kan? Eller skulle vi kapitulere nok en gang?

Dessverre ble det det siste. Og lagoppstillingen viser vel først og fremst hva som er lagets problem. Bredden i stallen, spesielt defensivt.

Handle i august, men handle spillere med tanke på 2012. Hvis de først trenger å surre rundt et halvt års tid kan de gjøre de fra 1.august til slutten av januar. Ikke fra en eller annen gang på våren og til langt inn i høstsesongen.
      Jeg har nå gitt opp sesongen for en stund siden, det var flere kamper der det vippet men elendig innsats fra oss og stor innsats fra dommere så forsvant mulighetene. Selv om det ikke er så mange poeng forskjell er det som du sier, store mangler i stallen. Derfor kommer vi aldri høyt nok opp.

Så har du et godt poeng. Martin burde kjøpe nå så nye spillerne har tid til å bli skadefri og "komme seg i form" til neste år.

Comment

Det mest bekymringsfulle (men kanskje også det letteste å gjøre noe med?) i mine øyne er hvordan vi ofte blir "løpt opp bakfra" av midtbanespillerne dems. Mister ball med ballen i beina og får brudd i mot altfor lavt i banen. DET var nesten konsekvent i går og avgjørende for hvordan kampbildet utviklet seg.
        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Erlink View Post
          Det mest bekymringsfulle (men kanskje også det letteste å gjøre noe med?) i mine øyne er hvordan vi ofte blir "løpt opp bakfra" av midtbanespillerne dems. Mister ball med ballen i beina og får brudd i mot altfor lavt i banen. DET var nesten konsekvent i går og avgjørende for hvordan kampbildet utviklet seg.
          En Doffen i 100% form og en Ogude som ikke måtte spille midtstopper hadde nok endra mye på det. Så får vi håpe ihvertfall én av de to kan endres på til neste kamp.

Comment

Originally posted by phingoc View Post
            sier det jeg også selvom det har blitt sagt før..

Vi er 5(FEM) poeng bak 3(TREDJE) plass.. Det er 15(FEMTEN) kamper igjen!
            Ja, det er en observasjon. Her er flere observasjoner:
            - Vi er 6 poeng unna nedrykk.
            - Vi er 7 poeng foran sisteplassen på tabellen.
            - Vi er 11 poeng bak førsteplassen.

Med tanke på at vi hadde ambisjoner om gull før sesongen, så er det faktisk fullstendig rettmessig å uttrykke skuffelse over resultatene. Det er rett nok en halv sesong igjen, og vi håper vel alle sammen at Enga kommer seg oppover tabellen. Problemet er vel at vi fremdeles sliter med skader, og vi får en stadig tynnere tropp. Jeg er redd vi resten av året fortsetter å være nærmere sisteplassen enn førsteplassen, og det er det ingen grunn til å si seg fornøyd med.

Comment

Enig med Pat...

Vi savner Schwabe... Vårt aller største problem iår har vært skada/halvskada spillere.
              Lars

Comment

Originally posted by Jepp View Post
                Å hva faen er problemet til Kone

Han oppleves som sinnsykt ego.. Han kunne spilt gjennom både Bojan og Berre alene med keeper istedenfor så kommer flere trilleball motr mål.

Er sikker på at han ble kjøpt fordi Rævbk var interessert og ikke fordi vi hadde peiling på fyren.
                Yssouf er en goalgetter. Han tenker mål hele tiden. Selvsagt er han ego. Men ikke verre enn andre spisser. Yssouf kommer han, det er jeg helt sikker på. Han scorte mot Godset, var involvert i scoring mot Tromsø i forrige kamp og har et skudd i tverra igår. Å kritisere Kone er jævla billig og det provoserer meg, merker jeg.

Comment

og vi trenger noen med "baller" som kan holde laget oppe uansett om vi:
                  a) scorer.
                  b) eller får mål i mot.

Disse fasene synes i hvertfall ikke jeg at vi er spesielt gode på. Scorer vi blir vi liggene lavt, og mister eller gir fra oss initiativet.
                  Får vi mål i mot, så blir det mye løp i mellom. Mister tålmodigheten bl.a.
                  Flere feilpasninger og valg, eller hodeløst spill om du vil.
                  Så jeg savner en som står skikkelig frem under disse fasene....

Comment

Originally posted by VIFLars View Post
                    Vi savner Schwabe... Vårt aller største problem iår har vært skada/halvskada spillere.
                    Savna vi Schwabe i fjor? Har det medisinske apparatet endra seg fra i fjor?

Comment

Originally posted by Dust View Post
                      og vi trenger noen med "baller" som kan holde laget oppe uansett om vi:
                      a) scorer.
                      b) eller får mål i mot.
                      Synes Bojan er i ferd med å stå frem som den mannen i år.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                        Savna vi Schwabe i fjor? Har det medisinske apparatet endra seg fra i fjor?
                        Har vel ikke vært i vater siden Schwabe gjorde trønder av seg!
                        Lars

Comment

Det vi trenger er flere som vil blø for drakta. Vi har Ogude og Strandberg. Disse to jobber så hardt om dagen. Doffen er en som alltid blør for drakta, og jeg synes singh har begynt å jobbe hardere og hardere.

Vi har andre på banen, så verken jogger eller løper hjem, som ikke tørr gå inn i taklinger og som absolutt ikke beveger seg og gjør seg spillbar.

Problemet ligger i bevegelsen og jobbinga, det er for lite av begge deler. Vi spiller ofte på kant, hvor hittil shelton ikke har fått det til å funke som i fjord. Håvard kan ikke forventes å runde rutinerte backer. Bevegelsen som i fjord, hvor ingen sto på hæl, alle var på tå hele kampen, gjorde seg spillbare og flyten var bedre.

Hvis gutta åpner opp, gjør seg spillbare, ønsker å utfordre, så mener jeg flyten kommer av seg selv. Det er hoved grunnen til at vi var så gode i passningspillet i fjord.

Comment

Når det gjelder Konè så er jeg helt enig med dere som tror på han. Ingen kan forvente, at en spiss som har hatt en alvorlig skade, som har brukt mye tid til å bygge seg opp igjen, kan komme tilbake 100% pigg og fit for fight. Som andre sier, se på Molde og de andre lagene, hvor de har hatt sine spillere i opptil 4 år før de blomstrer. Dette er Norge, det er kaldt og vintern er tøff. Tar tid å bli vandt til spillet, klimaet og samfunnet. Fotball er ikke kun en ball, det er veldig mye annet også. Fotballspillere må forsøke å "blende" inn, går ikke dette så sier de i fra, noe som har skjedd mange ganger i alle klubber.

Comment

Originally posted by donny View Post
                              Frispark målet. Hva skal man si? Junior feil av oss. Utrolig at det skal gå an. Blåste forresten dommern? Uansett, vi skulle hatt en mann foran ball, og ikke latt Mos stå alene. Men godt sett av Kara, det skal han ha.
                              Slik jeg har forstått det så trenger ikke dommeren å blåse før ett frispark skal tas. Men det er normalt at dommeren viser tegn til at han kan ta frispark når han har blåst i fløyta når han skal sette opp muren. Dette synes jeg er jævla irriterende, men sånn er det nå engang. Har ikke dommeren signalisert at han skal sette opp muren så kan de ta frispark så fort de bare vil, å sånn sett så er det godt sett av Kara og smart plassert av Mos.

Comment

Originally posted by Analyktiker View Post
                                Kan jeg få lov til å kommentere en alvorlig ting her: Jeg er døv! Og fotballen er en lidenskap selvom jeg ikke kan høre! Og itillegg har jeg mange døvblinde venner og det sårer at du kan komme med slike kommentarer. Hvor gammel er du i dette tilfellet? Så spar deg for diskrimineringen!!
                                Ikke ta det ille opp, det er absolutt ikke det jeg mener. Poenget mitt er uansett at man umulig kan ha sett kampen. At du tar det ille opp er absolutt ikke meningen.

Comment

Working...
                                X