Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Tromsø - Vålerenga 4-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Skuffet og lei av spillestil.

Detter blir for dumt,vi har ikke spillere til å spille den krevende spillestilen som vi hele tiden prøver på,vi må i det minste prøve å variere litt ihvertfall,vi mister allt for mye ball i midtbaneleddet slik at motstanderne får overganger mot oss hele tiden, og vi skaper alt for lite sjanser,støttepasninger hele tiden,det må gå an å spille litt mere i lengderetningen og med større og flere bevegelser samtidig,vi står stille og spiller ball på tvers og bakover til vi mister ball. Vi vinner faen meg ikke fotballkamper på dette. Vi trenger også backer og midtstoppere som ikke sover,ukonsentrerte og halvinspirerte, skaff større konkuranse om plassene.

Comment

Originally posted by dalagubbe View Post
      Detter blir for dumt,vi har ikke spillere til å spille den krevende spillestilen som vi hele tiden prøver på,vi må i det minste prøve å variere litt ihvertfall,vi mister allt for mye ball i midtbaneleddet slik at motstanderne får overganger mot oss hele tiden, og vi skaper alt for lite sjanser,støttepasninger hele tiden,det må gå an å spille litt mere i lengderetningen og med større og flere bevegelser samtidig,vi står stille og spiller ball på tvers og bakover til vi mister ball. Vi vinner faen meg ikke fotballkamper på dette. Vi trenger også backer og midtstoppere som ikke sover,ukonsentrerte og halvinspirerte, skaff større konkuranse om plassene.
      Helt enig! De må blø for drakta og være profesjonelle i huet. I går så det f... meg ut som om enkelte ikke hadde trent sammen engang, og stadige støtte/kamerat passninger som i allefall ikke gjorde medspiller bedre.

Comment

"blø for drakta"

Originally posted by rolter View Post
        De må blø for drakta og være profesjonelle i huet.
        De fleste nevner at gutta bør; ta mer ansvar eller blø for drakta. Det er ikke det som gjør at Vål'enga står frem som et 2.div lag helg etter helg. I fjor, da vi etter min mening spilte vår beste sesong på så lang tid jeg kan huske, (Er født i fireognitti og har fulgt med siden totusen.) var vi ikke kjent for å at alle utpå matta blødde for drakta, vi ble kjent for gode bevegelser og vi var målretta. Etter vi scora, la vi oss ikke bakpå, vi bare trøkte på for å få fler scoringer. Martin gikk ut å sa at han heller ville ha åtte fremover og tre bakover enn en fremover og null bakover. Etter et par kamper når denna spillestilen fungerte, så begynte spillerne sjæl å tenke at; detta funker for faen! De spelte på seg sjøltillit og det var kun et solid bartelag som forhindra oss fra å vinne gull.

Forskjellen fra ifjor og nå, er at da hadde spillerne sjøl trua på det de gjorde og de gjorde det helhjerta. Nå, er nesten alt halvveis. Ingen glede og ingen tror på hva planen deres tilsier. Greit, vi kan være etterpåkloke og si at vi aldri skulle lånt ut Mos og at vi aldri skulle gjort ditten eller datten, men til syvende og sist skulle MA tatt ansvar og overtalt spellerne til å fått trua på hva de driver med. Det skulle skjedd etter dårlige resultater i vinter, men det er enda ikke forseint. Ting og forandringer må bli gjort. Jeg mener det ikke er spillerne sin skyld, men MA. Se på navna vi har i stallen. Norges beste stall etter min mening. Vi, med de navna i stallen, bør da gruse gråe, kjedelige Tromsø.

Ære være!

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
          Ikke ta det ille opp, det er absolutt ikke det jeg mener. Poenget mitt er uansett at man umulig kan ha sett kampen. At du tar det ille opp er absolutt ikke meningen.
          Å bruke døv, blind, eller rasisme er et sårbart tema. Man blir truffet uansett hvilke sammenheng. Men jeg skal se bort fra det ettersom alle supportere, ledere og inkl. VIF spillerene hadde en dårlig dag igår! Du er tilgitt.

Comment

Godt du ikke hører hvor ofte folk roper "Er'u blind?" til dommeren da...

Comment

midstoppere

Originally posted by Arnehgr View Post
              Jeg mener faktisk at vi kunne fått sekken full uten farten til Ogude i forsvaret, spesielt i andre omgang. Vi savner han selsagt på midtbanen og vi savner han faktisk på kant. Dette forteller at vi mangler noen kvalitetspillere med Ogude kvalitet. Latterlig at enkelte på dette forumet mener at spillerstallen på midten og framme er god nok.
              Kone tar et steg i dag etter min mening. Beveger seg periodevis bra og mangler noe kamptrening og styrke i avgjørende situasjoner. Uansett så er han på rett vei. Doffen og Singh spiller på 3.divisjonsnivå. Dette holder ikke. Doffen må operereres mens Singh må finne seg selv. Berre mangler kaptrening mens Muri er jo bare ikke tilstedet. Herregud nå må sportslig ledelse gjøre en god jobb i vinduet. Hvis de ikke gjør det så må de gå.
              enig..Muri er all over the place! aldri likt typen og når vi på død og liv skal skyve opp midstopper i alle angrep som i vår form om dagen ender med feilpasninger, ser vi hvertfall hvor udugelige vi er i forsvarspillet...

Comment

Originally posted by Analyktiker View Post
                Kan jeg få lov til å kommentere en alvorlig ting her: Jeg er døv! Og fotballen er en lidenskap selvom jeg ikke kan høre! Og itillegg har jeg mange døvblinde venner og det sårer at du kan komme med slike kommentarer. Hvor gammel er du i dette tilfellet? Så spar deg for diskrimineringen!!
                Føler du deg diskriminert fordi noen sier at man må være døv-blind for å mene at Singh spilte dårlig mot Tromsø? Jeg er klar over at jeg med dette innlegget risikerer en lang off topic diskusjon som ender med diverse innlegg om Hitler, rasisme, yttringsfrihet og det hele, men likevel:

Slapp av litt, og ikke misbruk ordet "diskriminering".

Comment

Originally posted by VIFLars View Post
                  Vi savner Schwabe... Vårt aller største problem iår har vært skada/halvskada spillere.
                  Ja, WoodooScwhabe er jo den store forskjelen her.
                  Tenk om VIF's fysios skulle behandla DFH, Jon Inge Høiland, Michael Jamtfall, Boti Goa, osv.. Da hadde de jo vært ute i månedsvis lizzzom

Er vel samme crew som i fjor. Klagde du da?

Og at spillere som Shelton og Stoor kommer tilbake fra skader raskere enn antatt, det driter vi jo selvfølgelig i.
                  -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Dette burde ikke handle om spillestil. Støttepasninger er ikke en del av den. Problemene våre handler om mangel på løp og alternativer. Og selvtillit.
                    Det handler om at Berre eller Kone har gått for tidlig og står i offside når ballen kommer. En Sing med ballen i beina har som oftest ingen andre alternativer enn støtte bakover når han får kula feilvendt. Og når han har det blir han nølende pga selvtillit. Nøling koster de 2 sekundene.
                    Dette var bare noen eksempler og de kan brukes om andre spillere også. Men se hvordan vi knuste Tromsø, ja i offside altså, ikke mål.
                    Når det snakkes om marginer, joda, det er noen av de også, men alt i alt mener jeg vi har vunnet 2 vi ikke fortjente og tapt 2 vi fortjente å vinne.
                    Det var ingen som hadde stort å klage på i første kampen i år, mot Viking, selv om vi tapte sjansestatistikken 6-2 men vant 2-0.

Vi har ikke en gameplan som sier at vi SKAL tråkle oss gjennom midten HVER GANG og unngå innlegg fra kant. Men det kan se litt sånn ut til tider. Det handler litt om de samme tingene det også.
                    Det kjipe er at det er vanskelig å trene på selvtillit mer enn de gjør. Rytmen må finnes igjen. Men det kommer. Det kommer, for f**n. For vi er Enga!
                    For de som kan styre sitt eget lag:
                    vif.managerleague.com

Comment

• Originally posted by donny View Post
                      Ja, WoodooScwhabe er jo den store forskjelen her.
                      Tenk om VIF's fysios skulle behandla DFH, Jon Inge Høiland, Michael Jamtfall, Boti Goa, osv.. Da hadde de jo vært ute i månedsvis lizzzom

Er vel samme crew som i fjor. Klagde du da?

Og at spillere som Shelton og Stoor kommer tilbake fra skader raskere enn antatt, det driter vi jo selvfølgelig i.
                      Er det så bra å komme tilbake for tidlig? Shelton kom tilbake, men var raskt ute igjen... Klagde ifjor? Kan vel ikke klage når det går bra
                      Last edited by loco; 21.07.2011, 09:08. Reason: rettet sitering
                      Lars

Comment

• Originally posted by VIFLars View Post
                        Er det så bra å komme tilbake for tidlig? Shelton kom tilbake, men var raskt ute igjen... Klagde ifjor? Kan vel ikke klage når det går bra
                        Nei, man klager som regel ikke når det går bra. Merkelig det der

Men når vi først er inne på dette med fysio og medisinsk støtteappratet, så er det heldigvis noen som er førnøyde, og da de som har mest å vinne/tape på om vi har godt støtteapparat eller ei.
                        http://www.vif-fotball.no/article3195175.ece
                        -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Working...
                        X