Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Tromsø - Vålerenga 4-1

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner: Tromsø - Vålerenga 4-1

Den 2.omgangen der er det bare å skylle ned i dass og glemme ASAP.

Vi taper midtbanekrigen så det synger (Ogude var ikke så aller verst i forsvar, men FY FAEN SOM HAN VAR SAVNET PÅ MIDTBANEN!) Bortimot samtlige underpresterer og ser ut som om de lider utpå det jævla kunstgresset der alle mann.

Har vi snart spillere til å stille lag? Gud og fuckings hvermann er jo skada snart.

Pisskamp.

Pluss for fint mål av Bojan. Også et lite klapp på ryggen til Ogude og noe utskjelte Nordvik. Ellers rimelig elendig jevnt over. Fy faen så kjipt.
    *****KREPP ARMY*****
    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
    Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Savnet Strandberg i forsvaret.
      Med han på banen så hadde vi kunne brukt Ogude på sentral midtbane.
      Da blir strukturen mye bedre.

Ellers så er samene effektive og har vel 4 målsjanser.(Det er jo lov da)

Denne kampen må vi ta lærdom av og deretter gå videre så fort som mulig.

http://www.youtube.com/watch?v=RJDVpX3XIDc
      Legger ved denne videoen på en kveld som dette.
      Skal vel munte opp noen.
      EVIG VIF

Comment

labert over omtrent hele linja, MEN her var marginene avgjørende... men positivt så synes jeg Singh leverte bra og viser mye vilje fremover men blir grovt oversett av kommentatorene som virket som om de hadde yttergård jensen på hjernen

Comment

Slapp av! Det er etter sommeren vi blir gode...!! Yeah, right, det kan ikke bli verre i hvert fall. Regner med en grundig evaluering etter denne sesongen. Hver stein skal snues, ingen som ikke har gjort jobben sin skal spares. Her er nok å ta tak i: Medisinsk apparat, sportslig ledelse, satser vi på å holde 35-åringer unna det regulære arbeidslivet framfor å bygge opp unggutta som ligger i vannskorpa til å ta spranget fullt ut? Skal vi være en topklubb eller skal vi være happy med å være fra 2-10? Dagens opplegg og lag holder faen ikke tritt med de uttalte målsetningene før sesongen.
          Vi er Vål'enga!!

Comment

Er ikke så mye å si, Enga og dommeren var like dårlige som vanlig.

Men Martin har vel en løsning til neste kamp, han plasserer jo spillere i stort sett hver kamp på steder de aldri har vært !

Comment

MA i garderoben før kampen: Gutter, prøv å spill ballen bakover. unngå å score fordi vi trenger ikke å vinne kamper. Det var derfor jeg leide ut Mos for han scorer jevnt og trutt. Det trenger ikke vi i VIF.. Det var derfor jeg kjøpte inn Siddou Ousone, for han er så dålig.. Dawda er bare med fordi han er kompisen min. Også en annen ting, gutter: prøv å tap de fleste duellene.

Ja, jeg vet at jeg er barnslig som skriver dette, men hva f.. er det som foregår; for noen hodeløse kyllinger (MA og styret) som går i korridorene på Valle og leker business. Martin, du kan leke business i Skeidar, men ikke i VIF!!! Problemet startet i vinteroppkjøringa da skadene begynte å komme, så velger de slike løsninger med å leie ut spillere utover sesongen... Jeg har vært VIF supporter i mange mange år, og det er første jeg ler av VIF hver gang de slipper inn mål, og fyf.. så deilig å se at Mos scorer 2 mål og en målgivende og BB. En klar melding til Mos: Bli i Tromsø- Hold deg langt unna VIF! Du taper på å gå tilbake, fordi MA mente du ikke var god nok for 11ern. Med andre ord: du er for dårlig for VIF iflg MA.. Så bli i Tromsø. Du blomstrer der!

Comment

Martin Andresen beviser nok en gang at han er en fryktelig naiv trener.
                Du sender ikke Midtstopper opp i angrep når vi leder 0-1 på bortebane med skader i forsvaret i tillegg.

Savner kynismen til Rekdal.

Det var ikke bare på frisparket det ble gjort Junior feil, men på benken også.

Hvorfor kan vi ikke legge oss bakpå å spille på resultat
                I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Tragikomisk

rett og slett, egentlig blei vi ikke overkjørt, hadde ballen masse, kunne jo putta vi også, om vi hadde hatt spiss vel og merke, her er det bare å handle inn... Likte forøvrig banneret VPN hadde nå...

Vi trenger spiss, ikke noe å diskutere en gang, vi trenger forsvarsspillere, og en på midtbanen, og da snakker jeg om å betale for kvalitet, noen som kan gå rett inn på laget, vi har for tynn stall om vi skal bli "unike i europa"

de spillerne vi så utpå der i dag, hadde jo ikke selvtillitt! Kred til Mos som ikke Jubler.... Gleder meg til du er tilbake i kongeblått!!!!

Doffen legger seg nok under kniven, Berre er nok ferdig etter endt sesong, det samme er dos, fellah sliter m beinet, Kone kan være rusten lenge, Cred for å prøve med brassespark...

Konklusjon: denne kampen vil jeg glemme, KJØPE NÅ!! samt ledelsen har driti seg ut, leie ut MOS!! Takk for meg for i dag
                  Ære Være Vål`Enga

Comment

Jeg mener faktisk at vi kunne fått sekken full uten farten til Ogude i forsvaret, spesielt i andre omgang. Vi savner han selsagt på midtbanen og vi savner han faktisk på kant. Dette forteller at vi mangler noen kvalitetspillere med Ogude kvalitet. Latterlig at enkelte på dette forumet mener at spillerstallen på midten og framme er god nok.
                    Kone tar et steg i dag etter min mening. Beveger seg periodevis bra og mangler noe kamptrening og styrke i avgjørende situasjoner. Uansett så er han på rett vei. Doffen og Singh spiller på 3.divisjonsnivå. Dette holder ikke. Doffen må operereres mens Singh må finne seg selv. Berre mangler kaptrening mens Muri er jo bare ikke tilstedet. Herregud nå må sportslig ledelse gjøre en god jobb i vinduet. Hvis de ikke gjør det så må de gå.
                    Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Å hva faen er problemet til Kone

Han oppleves som sinnsykt ego.. Han kunne spilt gjennom både Bojan og Berre alene med keeper istedenfor så kommer flere trilleball motr mål.

Er sikker på at han ble kjøpt fordi Rævbk var interessert og ikke fordi vi hadde peiling på fyren.
                      I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Originally posted by bengt View Post
                        Er ikke så mye å si, Enga og dommeren var like dårlige som vanlig.

Men Martin har vel en løsning til neste kamp, han plasserer jo spillere i stort sett hver kamp på steder de aldri har vært !
                        Martin har ingen løsninger dessverre. Han er for opptatt med Skeidar og leker business; Kjøp, selg, leie ut.. Fotball?? nei, han ber gutta å spille støttepasninger gang på gang. dagens kamp: En kontring rett opp i motstanderens 16 metern. Oops, vi må spille støttepasninger, så spiller vi ballen helt tilbake til Ogude som stå i midtsirkelen. Fantatisk spillestil. Martin klapper hendene og er veldig fornøyd. Slik skal vi spille.
                        Truls Haakonsen hvisker i øret til MA; Jeg tror jeg har en kjøper her.Oi, leke business igjen??!!

Comment

Hvem har skylda?

Hvem har skylda? Ja, det er et spørsmål jeg stilte meg selv mange ganger i dag.

Hvem har skylda for at vi har skapt 5 100% sjanser på 16 kamper?

Hvem har skylde for at vi har blitt "lillestrøm" og bare scorer tilfeldige mål på dødball?

En ting er skader, noe vi tidligere var best i klassen på er vi i dag den dårligste.. Schwabe er kanskje det Valle har savnet mest de siste 100 årene..

Vi kjøper skadete/halvskadete spillere så der må trener/ledelsen ta en stor del av skylden. Men når vi har løpende skader på sentrale spillere gjennom en halv sesong bunner problemet i noe større..

Luton ut etter 30 min i to kamper på rad.
                          Doffen halter ut i to kamper på rad.
                          Freddy ville ut for andre kamp på rad, men i mangel på erstattere ble han "tvunget" til å holde ut.
                          Lars har åpenbart problemer i låret, tror faktisk han hadde reddet 4-1 scoringa hvis han var skadefri.

Hvem har skylda for formsvikten til Singh, Fellah og Luton?
                          Spillerne selv, Martin eller er det et sammensatt problem?

Hvem har skylda for at vi på død og liv må holde oss til Plan A i hver kamp i samtlige 90 minutter uavhengig av resultat.. Jeg vil sammenligne oss litt med Drillo fotball.. Ikke i praksis men mentalt.. Vi skal slå minimum 350 pasninger i bakre firer hver kamp.. Uansett.. Hvorfor?

Hvem har skylda for at vi har slutta helt med gjennombruddshissighet som vi var så gode på i fjor?

Hvem har skylda for at vi i snitt de siste 7 kampene har 8 farlige feilpasninger pr kamp?

Hvem har skylda for at Freddy i hver eneste kamp de siste 200 kampene slår minst 3 tullete feilpasninger hver kamp?

Hvem har skylda for at Doffen ikke er den synlige krigeren han var i fjor?
                          For meg ser det ut som Bojan har tatt over felles pratene på banen før og under kamp..

Hvem har skylda for at formspillere på andrelaget ikke for prøve seg på a-laget så lenge a-laget underpresterer som de gjør om dagen?

Hvem har skylda for at Håkonsen ikke har vært i media og skapt litt morsomheter siden før jul? Ikke at det har noe med det sportslige resultatet og gjøre, men føler at VIF er inne i en lignende "boble" som f.eks lillestrøm var FØR Ujah og Islendingen begynte og herje..

Uansett var det alltid en årsak til tapene, være seg vind eller underlag...
                          Og det var alltid lillestrøm som hadde det spillet, possesion osv...

Martin er i samme farlige bakgate, med å skylde på diverse dommerfeil etc.. Ja, greit det er sikkert riktig.. Men om vi hadde gjort jobben selv, så hadde vi ikke trengt å fremstå som sutrete i media hver gang vi har tapt...
                          -pat-

Comment

Originally posted by metallica View Post
                            rett og slett, egentlig blei vi ikke overkjørt, hadde ballen masse, kunne jo putta vi også, om vi hadde hatt spiss vel og merke, her er det bare å handle inn... Likte forøvrig banneret VPN hadde nå...

Vi trenger spiss, ikke noe å diskutere en gang, vi trenger forsvarsspillere, og en på midtbanen, og da snakker jeg om å betale for kvalitet, noen som kan gå rett inn på laget, vi har for tynn stall om vi skal bli "unike i europa"

de spillerne vi så utpå der i dag, hadde jo ikke selvtillitt! Kred til Mos som ikke Jubler.... Gleder meg til du er tilbake i kongeblått!!!!

Doffen legger seg nok under kniven, Berre er nok ferdig etter endt sesong, det samme er dos, fellah sliter m beinet, Kone kan være rusten lenge, Cred for å prøve med brassespark...

Konklusjon: denne kampen vil jeg glemme, KJØPE NÅ!! samt ledelsen har driti seg ut, leie ut MOS!! Takk for meg for i dag
                            Vet du hva? Jeg tviler på at du kan glede deg til å se Mos i kongeblått. MA mener at han er for dårlig for VIF (derfor ble han leid ut) så Mos vil få det bedre hos andre trenere som har tillit til ham.

Comment

Originally posted by metallica View Post
                              rett og slett, egentlig blei vi ikke overkjørt, hadde ballen masse, kunne jo putta vi også, om vi hadde hatt spiss vel og merke, her er det bare å handle inn...

Nettopp, vi blir ikke overkjørt i banespillet i det hele tatt, slik det har vært i hele år. Derfor må folk SLUTTE å snakke om mangel på spisser. Vi har KONE, men han får jo ikke noe å JOBBE MED når det ikke bevegelse og rytme i angrepsspillet, det er ingen fremdrift i spillet, og kantspillerne blir stående, får ballen i beina, blir presset til å sende ballen tilbake, og sånn går det hele kampen igjennom. Begynner å lure på om man i det hele tatt ser på video med spillerne, forskjellene mellom fjoråret og i år. Det er ikke snakk om "spillere ute av form" og alt annet bullshit MA har kommet med, det er RYTMEN.

Må for all del få inn en ny midtstopper, men forsvarsspillet i seg selv er det minste problemet.

Comment

Working...
                              X