Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Spillestil halvveis i 2011

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Oledinho View Post
    Ingen vil løpe, alle skal ha ballen i beina, alle møter ballen.. alt er jo bare possession, possession, possession.. vi bør tørre å spille med høyere risiko.. og heller vurdere om vi skal vinne ballbesittelsen eller kampen..

Og i år er det bare for motstanderene våre å ligge bakpå hver gang de kommer til Ullevåll det er samme leksa om og om igjen.. vi flytter opp folk og vi flytter midtstopper (feks Strandberg) opp i midtbane leddet, og så er det bare for motstander laget å være fokusert på gjennvinning eller at vi skal slurve i pasningsspillet og vips så kontrer de på oss, og i forsvar har vi bare nordvik med OK fart..(og fredrik stoor da.. men han spiller jo ikke alltid forsvar..) og vi har Muri som burde lære seg å bare klippe folk rett ned.. forsvarspiller som aldri får gult kort?? nytter ikke bare løpe ved siden av spissen og håpe på at Hirschfeldt redder.. burde gå på kurs hos Marco Materazzi eller Panzer.. noen ganger kan man ikke bare tenke på egen statistikk, men på hva som er det beste for laget..

Gult kort eller mål imot? jeg hadde tatt gult kort..
    har faktisk tenkt på det med muri sin statistikk flere ganger!! muri er konge og jeg håper at det ikke hemmer han, men i det siste virker det faktisk som at det gjør det oftere og oftere...
    en stopper (hvertfall med vår spillestil) må ta et slag for laget en gang iblant!! håper han drar på seg et gult kort asap, så det er ute av verden!

spillestil vil jeg helst holde meg unna for jeg mener vi burde fortsette med stilen VÅR, men for øyeblikket har vi ikke mannskap til det....
    vi mangler en MÅLSCORER, og en i 10`eren...pall hadde vært perfekt for oss nå,skaper masse!!og seff mos...

Comment

Mange bra innlegg i denne tråden.
      Min shortlist er:
      * Mangler goalgetter
      * Midtbane stort sett langt under pari
      * Lusen innsats (blø for drakta etc)
      * Litt tynt i forsvar (liten konkurranse om plassene?)
      * INGEN av årets "forsterkninger" har vært noen kanonkjøp

Comment

Førsteprioritert må være å i styrke forsvaret og skape konkurranse der mener jeg. tryggheten bygges bakfra og som nevnt her, Er vi kun 6 forsvarsspillere i dag. En utfordrer på backene og en på stopperne (som vel egentlig ikke er en utfordrer i og med at Ogude blir satt ned før han).

Fremover mener jeg vi har spillerne eller kvalitetene vi trenger, men at det sitter mye i hodene pluss at jeg stusser på en del valg MA gjør med bruk av dem. Orker ikke skrive en novelle men i korte trekk lurer jeg litt på dette:

- Spiller ikke Hæstad MÅ Ogude spille sentralt
        - Fellah som midtspiss? Da kunne han heller ha hvilt seg..
        - Midtbanen bruker ofte for mange touch, spesielt Singh, i særklasse Singh, og dette gjør det lettere for motstander og omgruppere og demme opp våre angrep
        - Pasningene slås like hardt som man kan se j14 snart gjøre på Ekebergsletta.. Mottager rekker å tenke seg om tre ganger om skal prøve å sjarmere dama til en runde i bingen eller bare ta en håndjeger i dusjen. Igjen; samme effekt som punkt over

Enkle grep kan utgjøre mye tror jeg. Få fart på kula, bevegelse uten ball og spillere som er mentalt innstilt på å kjempe seg til 3p.
        negativ optimist!

Comment

Mange bra innlegg her synes jeg, og jeg mener vi også bør få inn en spiss som kan levere fra dag 1 og samtidig satse alt på å få VPG. Vi her pr idag ingen som klarer å legge den siste pasningen i forhold til mannskapet vi har.
          Hvor mange spillemål var det vi hadde til nå?

En stor forskjell fra i fjor er at vi flytter spillet MYE tregere.
          Se på backlinja hvor dette starter. Freddy spiller til Muri, Muri til Strandberg, Strandberg tilbake til Muri osv osv. De alle spiller først og fremst til nærmeste mann.
          Trenger ikke værra rakettforsker for å se at det ikke nytter å lage rom på motstanders banehalvdel på den måten.
          Forrige sesong spilte man til personen BORTENFOR nærmeste, asså, Freddy til Strandberg, Nordvik til Muri eller omvendt. På den måten fikk vi åpnet rom hos motstander. Hva har skjedd her?

I tillegg har vi Dos som knapt klarer å spille en pasning framover, og når Nordvik halvveis spiller med tresko, blir det kun Strandberg som spiller opp i midten, spesielt hvis man er under press.

Legg merke til Dos når han er presset, da går pasningen bortimot 100% til Lars eller Muri. Det samme med Nordvik, han spiller Strandberg eller Lars.
          Muri under press er konsekvent Lars.
          Strandberg er faktisk den eneste spilleren som tør å spille et "risikopass" framover, og det er faktisk sjelden det snappes opp i første ledd, slik at hvis han spiller et dårlig pass framover, har vi ofte 3-4 mann tilbake slik at vi ikke får den kontringen imot.

Vi har alt for mange bak som ikke tør å prøve, og på den måten genererer alt for mye feil i egen sone.
          Tren mer på press av ballfører bak, og terp på å se løsninger framover, ikke bakover.
          Men det er klart når Hæstad spiller, som i 90% spiller støttepass blir det ikke bra.
          Ogude bør limes fast på midtbanen og ALLTID spille der. Den mannen forsøker hele veien å se framover. Hæstad er en god nummer to og kan spille når vi må ligge bakpå, da med 2 defensive midtbanespillere.

Vi legger mye skyld på de framme, men de har ikke mye å jobbe med dessverre.
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
            Men det er klart når Hæstad spiller, som i 90% spiller støttepass blir det ikke bra.
            Ogude bør limes fast på midtbanen og ALLTID spille der. Den mannen forsøker hele veien å se framover. Hæstad er en god nummer to og kan spille når vi må ligge bakpå, da med 2 defensive midtbanespillere.
            Deilig å se at flere ser klare svakheter ved Hæstad i ankerrollen. Ogude er veldig mye bedre der og Hæstad er og blir en boks til boks-terrier.
            Last edited by Ogni M; 29.07.2011, 14:48. Reason: sitatformatering
            Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by Flem View Post
              masse fornuftig
              Det beste med Strandberg er at han ofte slår harde pasninger.. Nesten skyter de.. Da får v flytta ballen forbi et ledd (eller flere) og kunne spille mot et lag i ubalanse.. Nå er det mange som roter til det i mottaket, men den som ikke prøver blir aldri bedre osv..

At Dos Santos spiller enkelt er jeg sjeleglad for ettersom det blir meningsløs pumping om han prøver en lengre pasning. Nordvik burde derimot ha ambisjoner om å kunne treffe en pasning som går lengre enn til vingen 3 meter foran seg eller i støtte til Stefan!
              negativ optimist!

Comment

Pasningsspill og bevegelse

Enig i mye av observasjonene og kommentarene over om hva som har skjedd med pasnigsspillet. Det går for tregt og for få tør å ta sjanser. Men hvorfor har det blitt sånn. Jeg tror at mye av dette skyldes at vi ikke har en spiss som vet å bevege seg riktig. En bevevelig spiss skaper rom for de andre og gjør at midtstopperne må være mye mer fokusert i midten. Vi har sjelden mer en en bevegelse av gangen, derfor ingen å spille på.

De offensive spillerne må også tørre å prøve å dra av en mann når anledningen byr seg. Utrolig skuffende å se at Singh og Fellah altfor sjelden skjønner når vi har mulighet til dette. Noen ganger klare vi å spille oss frem til 2-2 eller 1-1 situasjoner uten sikring. Altfor ofte tyr Singh og Fellah til støttepasning i de disse situasjonene. Vi må utnytte mulighetene for gjennombrudd når de er der!

Comment

Moment

Dette var en tråd det var morsomt å lese igjennom. Morsomt på den måten at alle har vært saklige og forsøkt å forklare hva de selv mener er feil med dagens Enga. Selv har jeg jo også noen teorier:

Vi spiller ikke en 4-3-3 formasjon, mer mot 4-5-1. Dette begrunner jeg med at vingene våre alltid ligger nede på midtstreken og ønsker ballen i beina der. Hvor ofte har vi ikke sett Luton være nesten på egen 16-meter høyde for å hente ballen? I går viste både Ogude og Berre (mens han var på kant) de samme taktene. Dette medfører at spissen vår blir veldig enslig på topp, og vi reduserer sentringspunkter i øverste leddet av banen.

Kombiner punktet over med at backene våre aldri overlapper. Det er tidligere i tråden nevnt at Stoor er en spiller med nettopp de kvalitetene, men hans rolle (når han spiller back) er tydeligvis som Nordivk: Han skal stå igjen og sikre fordi Muri eller Strandberg skal inn i midten. Her går vi glipp av enorme muligheter all den tid vi spiller med en Konè på topp. Andre har nevnt at Kone er nærmere Bengt i spilletype enn Moa, og da må han jo få innlegg. Overlapp med innlegg = målsjanser med tøffe boksspillere foran mål.

Possesion. Herregud som jeg svettet i går når den bakre firrern vår spilte ballen seg i mellom. Det er vel to momenter i dette, tror jeg: Liten bevegelse foran på banen skaper få rom å spille ballen i, og troen på at det er bedre at vi har ballen i vår bakre firer enn at noen kan få tak i den ved 16-meteren på andre siden av banen. Det siste skaper stor frustrasjon hos meg, for mangel på vilje og evne til å sende ballen fremover fra bakerste ledd gir kjedelig, forutsigbar fotball. I går så vi at Paok nesten ikke benyttet seg av noen førsteforvarer, men lå kompakt og dekket rommene på midt og sin bakre flate. Dette gjorde at en lang ball i ny og ned kunne vært en lur ide.

Bevegelse, eller mangel på sådan. I år har det vært skremmende få løp uten ball. Vi lo mange godt av utsagnet "best uten ball" på Leo for endel år siden, men undersøkelser viser at en spiller i snitt har ballen noe sånt som 2-3 minutter per kamp. Da er det faktisk veldig viktig hva de resterende 87-90 minuttene benyttes til... Våre spillere vil helst ha ballen på fot og utfordre en og en. Selv Luton med farten sin ønsker å stå stille for å trekke til seg en motspiller for så å forsøke en passering. Sjelden vellykket. Vi trenger øvelse i å ta i mot ballen i fart og retningsstyre denne for deretter å følge etter selv. Da kunne vi benyttet farten til Håvard og Luton helt annereledes.

Passninger på over 20 meter må treffe medspiller, eller i deres løpsbane. Hvor mange ganger vi har sett forsøk på oppspill fra Dos (ikke alene om dette) med adresse diagonalt til Luton være 10 meter for kort og dermed tatt ut av motsanders back? Presisjon på denne type pasninger må opp. Ref punktet over med spill i løpebane...

Siste punktet i dette innlegget må handle om kondis. Jeg trodde vi skulle ha mulighet til å ta de på kondisen i går, men den gang ei. De er off season, vi er midt i. Vi har ingenting å gi ekstra på slutten. Selv om vi steppet opp tempoet etter første scoring møtte de oss greit. Det er kommentert tidligere at Molde hadde trent intervall økt, og det forstår jeg godt. Det skal lite til å HOLDE kondisjonen om man trener f.eks. intervall. Det er et slit å BYGGE bedre kondisjon fordi man da til en hver tid må strekke seg, men opprettholdelse av kondisjon er ingen heksekunst. Det er heller ikke økter som tar livet av beina på noen måte og som dermed bør innføres. (Dette skriver jeg med liten informasjon om hva som skjer på treninger, kun innlegget over som snakket om 4 a side etc., så jeg skal ikke være for bombastisk her).

/Arne B - som kunne skrevet masse mer om førsteforsvarer, kyniske taklinger, "stand-up-and-fight"-mentalitet etc.
                  ArneB -

Comment

En meget bra og verdifull tråd, dette.

Den aller største forskjellen fra i fjor til i år, og jeg vil derfor hevde at dette er det største momentet som mangler nå; gjenvinningsfasen.
                    Som flere har påpekt, i fjor ble samtlige lag stresset av enga, fordi de rett og slett ikke fikk tid til å etablere noe spill. Så fort vi spilte en feilpasning eller mistet ballen på annen måte, var det 1 til 2 mann umiddelbart i bena på motstanderen. Hæstad, Singh, Moa og Luton var helt outstanding på dette i fjor. Ubalansen i motstanderen ble utnyttet av en rettvendt Fellah, en Moa som var lett-på-tå og en Luton som var totalt uberegnelig.

I år lar vi motstanderen ikke bare ha ballen, men også bygge seg opp sakte og kose seg med ballen. Da blir vårt moment borte. Vi blir redusert til en apatisk gjeng uten ball, og med ball finner vi ingen åpninger fordi motstander (som oftest) er i balanse -ikke stressa.

Grunnen til dette er antagligvis mange, og man har benyttet skadesituasjonen flittig som påskudd i hele år.

Jeg tror denne faktoren er viktigst å gjennskape for å få ut makspotensialet i laget, og derfor bør dette analyseres til døde. Jeg vil hevde:

1. Moa putta ikke bare mål, vi mistet ikke bare en målscorer. Han jobba utrettelig for å skape overtall på midtbanen når vi jagde kula. På samme måte som en midtstopper går opp i midtbane når vi etablerer overtall i angrep, gikk Moa ned for å stresse. Moa var rask og en ballvinner. Hverken Boa, Kone eller Nielsen innehar denne kvaliteten i år. Jeg tror heller ikke Mos er like god som Moa i denne fasen, men av angriperne våre, er han nærmest.

2. Det totale fraværet av en stabil midtbane i lys av skader og omrokkeringer har skapt usikkerhet i form av rollefordelinger. Dette ser vi klarest ved at ingen har tro nok på seg selv, selvtilliten er fraværende, man er for bundet i strenge instrukser, mangler frihet og bevegelsene offensivt er lette å lese. Det går ikke fort nok fremover, motstanderen får for lang tid til å lese angrepet.
                    Den sentrale midtbanen, spesielt Singh og Hæstad er for trege fremover. Torpedofotball er erstattet med luntefotball.
                    En Fellah som er helt ute av form, blir negativt forsterket av dårlige arbeidsforhold rundt seg. De rommene han kunne sette fart i og skape forvirring rundt, er ikke der fordi han får ballen på feil tidspunkt eller ikke i det hele tatt. MA må kort og godt ha baller til å vrake en av gullguttene når de ikke presterer, i år først og fremst Hæstad/Singh.

3. MA må få forbud om å handle flere sentrale midtbanespillere. Det holder nå. De vi har bør, strengt talt, være Norges beste. Dette handler om trening og formskaping, ikke basisferdigheter.
                    MA må fokusere på, i lys av sin hollandske modell, kantspillet defensivt og offensivt - i tillegg til spydspiss. Nordvik har fysikken, men han har ikke teknikk eller pasningsfot. Han har en overdreven tro på egne ferdigheter og oppleves som arrogant, noe som koster oss unødvendige mål i mot, såkalte juniorfeil -alt for mange ganger. Freddy er nesten trygg bakover, men klarer ikke slå de pasningene som stresser motstander. Stoor har vi sett for lite av til å konkludere, men jeg har tro på at høyrebacken vil være trygg når han er 100%. Luton er alt for forutsigbar i finte-reportoaret. Han har, strengt tatt, to finter. Når vi tillater motstander i være i balanse, får ikke Luton utnyttet sin største styrke, stresse motstander ytterligere med fart. Motstanderen vet at han kommer og de er i sone-balanse alt for ofte. Luton er ikke god nok hvis gjennvinningen ikke er aggressiv nok.
                    Berre er god, men heller ikke han er god nok i gjennvinning. Han får ikke utnyttet sine ferdigheter fordi motstanderen er i balanse.

I sum blir vi et baktungt lag som stanger de siste 25. Det ser vi også på hvordan vi scorer mål i år, kontra i fjor. I fjor: lange angrep og torpedokontring. I år: etter dødball og unntaksvis etter lengre angrep.

Oppsummering: et bedre trent lag med et enormt større fokus på aggressiv gjennvinning for å skape stress og skape alternativer offensivt. Innkjøp av kantspillere og spiss med hurtighet og større pasningsferdigheter/balanse. Har en del spillere jeg mener vi bør sette på blokka, setter de opp i en annen tråd litt senere.
                    Vålerenga Junior 95-97. Glad for at juniorstallen er bedre nå.

Comment

Vi er ALDRI nok spillere i angrep til å stresse forsvaret til motstanderene når vi går i frontalangrep.
                      ---Når ballen er foran boksen burde begge kantspillere gå inn mot senter og bryte igjennom der mens venstre og høyre bekk flyttes høyere inn på banen og stoppere holder plass.

Se på samtlige ganger vi er i frontalangrep. Vi har en eller to midtbanespillere som forsøker å forsvare, sentre ballen seg imellom med fire midtbanespillere i gjennvinningsmodus mens en enslig spiss uten form, forsøker å finne plassen mellom to til fire markerings-kåte stoppere.

Da sier det seg selv at det blir støttespill eller kontringer i 95-99% av gangene.
                      Og forøvrig mener jeg at Lyn og LSK må oppløses og brennes.

Primary Mission 1: Accomplished.

Comment

1. Selvtillit - Selv ikke med 2 seire på rad fikk vi selvtillit.. Hvorfor ikke?

2. Presisjon - Har Freddy verdensrekord i feilpasninger? I VIF skal ikke slikt skje!

3. Konsentrasjon - Singh følger vel etter Freddy i feilpasninger, men der hvor Freddy faktisk ikke kan å sikte/treffe er Singh sine feilpasninger oftere pga konsentrasjonsvikt..

4. Frihet - I fjor skulle gutta leke seg, finne ut hvordan de likte spillestilen, prøve og feile.. I år følger vi slavisk oppskriften fra seirene i fjor.. Forskjellen er at de 11 på andre siden IKKE spiller som de gjorde mot oss i fjor.. De har sett, forstått og lært... Noe vi tydeligvis ikke har... Hvem dunker hodet i veggen frivillig gang etter gang etter gang??

5. Kondisjon - Om gutta ikke orker eller ikke vil vet jeg ikke, men det løpes altfor lite.. Og med løping mener jeg god gammal beining.... Hvor mange mål har vi imot oss pga kontring i år?

6. Klippekort - Det farligste kortet som er funnet opp noen gang... Hvorfor har ikke Singh eller Fellah startet en eneste kamp på benken? Når BEGGE har spilt langt under par i mange mange kamper...

Noe av forskjellen mellom 2010 og 2011???
                        -pat-

Comment

Jeg mener at samtlige her er inne på det vesentlige, så jeg skal ikke servere mye av det samme. Men!

Det som var så bra da vi spilte under Rekdal, var at vi så sjelden tapte på dårlige dager, vi hadde et fantastisk forsvar (med keeper) som gjorde at vi knapt slapt inn mål. I år kan vi fort gå på en og annen smell på dårlige dager. Og det skyldes delvis vår "ambisiøse" måte å spille fotball på, men dels enkeltspillere.

Brocken - Panzer - Wæhler - Hovi

Freddy - Muri - Strandberg - Nordvik

Dette er klasseforskjell. Dessverre. Og selv om svært mange her inne (Martin inkludert) har alt fokus på angrepspill, savner jeg den kyniske måten vår å spille på, hvertfall på bortebane. Det har kostet oss svært mange poeng i år.

Comment

mye bra i denne tråden.

Jeg vil ikke endre spillestil, fordi det er morsom fotball å se på (når det fungerer) og viktig i forhold til e-cup (at vi kan hvile med ballen i laget og ikke bare slå unna for bare å få press mot igjen med en gang).
                            > behold både Martin og spillestilen.

Spillere
                            Vi har gode nok spillere til å spille slik Martin ønsker, men trenger mer konkurranse slik at folk ikke får klippekort (som andre har vært inne på)
                            > inn med spillere for å større konkurranse om plassene

Prestasjon/Konsentrasjon/Basis ferdigheter
                            Føler det er her det er store mangler i år og som gjør at årets sesong står i sterk kontrast til fjorårets.
                            Det er veldig mange fler personlige feil (og enkle feil), ballen går mye saktere og mer på tvers og bakover. Det skyldes nok noe form (orker mer, klarer å holde konsentrasjonen lengre), men også selvtillit (tør ikke spille fremover i frykt for å feile). Det er færre løp i bakrom og mindre bevegelse på spillere som ikke har ball. Når det i tillegg gjøres enkle feil i ballmottak og støttepasninger blir det for tungt.
                            > Se video av kamper fra ifjor og gjennomfør mental trening i etterkant. Tren basis ferdigheter.

Som tidligere nevnt så kan fjor året ha blitt en sovepute.
                            Det å sette seg i angrepsposisjon og fokusere på hva man kan bli bedre på er vanskelig etter gode prestasjoner (over lengre tid). Her kan det læres mye fra enkelte andre Norske idrettsutøvere. Nå tror jeg langt ifra alle er helt 'fjerne' når det gjelder utviklingsorientering, men det er viktig at alle trekker sammen.
                            Dette ser jeg på som et lederansvar og en naturlig del av treningsdagboken til hver enkelt spiller.

Kunne også tenkt meg å se en sammenlikning av treningsdagboka for hver enkelt spiller - hvor stor forskjell er det?

Comment

Her er det mye konstruktivt og gode innlegg, er vel den beste diskusjonen vi har hatt på lenge.

Når det kommer til punktene hvorfor vi ikke presterer tror jeg det flere punkter som er viktig.

Får å starte med det første først. Det er ikke til å legge under en stol at vi har slitt forferdelig med de offensive spillerne denne sesongen. For å nevne det så har alle! absolutt alle som man regner med skal være med å bidra vært skadet. Listen er lang og nå må det også nevnes at vi har hatt store problemer med å finne en riktig midtspiss til vårt system. Bare se på Molde, de slet voldsomt i fjor mye på grunn av skader på sentrale offensive spillere.

Punkt to er at vi totalt ikke klarer å spille motstanderen ut av balanse, dette var det vi var gode på i fjor. Hvorfor kan man spørre seg? Jeg velger hvertfall å gå til at manglende pasningstempo og bevegelse er grunnen til at vi har gjort det så dårlig i år. Altså viljen til å ville angripe ville spille ball virker som har forduftet.

Det er utrolig irriterende å sitte å se på at vi triller ball i de bakre rekkene og hver gang vi kommer oss oppover blir vi nødt til å spille ballen bakover. Her velger mange å totalt slakte spillere som Hermeet og den bakre fireren, jeg mener ikke at de ikke har skyld i det vi ser i dag, men det er først og fremst ikke her problemet ligger.

Vi ser det gang på gang når vi er i angrep. Vi har mye ball, men sjansene og målene uteblir. Bevegelsen er alt for dårlig, vi mangler samtidige bevegelser. Når f.eks Singh har ballen har han somregel to alternativer, en fremover og en støtte. Det blir fryktelig enkelt å forsvare seg når det kun er en som beveger seg. Hvis vi da kunne fått flere samtidige bevegelser så ville det bli mye vanskeligere for motstander å forsvare seg og pasningsflyt og tempo ville øke betraktelig.

Så kommer vi til det jeg synes vi har vært gode til flere ganger i år, men som faktisk ender i et håpløst tilbakespill igjen. Vi får vendt spillet fort i den bakre rekka, og man ser tydlig at det slår huller i motstanderens struktur. Men her kommer også problemet, de få gangene vi får vendt spillet har ikke de andre spillerne på topp orket trekke over på motsatt side. Dermed blir motsatt Ving, som med 1-2mann rundt seg hadde hatt utmerkede arbeidsforhold en håpløs oppgave foran seg. Det skal ikke mer til at en spiss og en offensive midtbane spiller jobber litt hardere, ønsker litt mer så har vi spilt motstander til ubalanse.

Så vil jeg også si at vi også virker for feige. Altså at vi i de mulighetene som vi kan spille fremover og føre ballen fremover ofte tar det sikre valget å slår ballen til siden, at vi for sjeldent tørr og utfordre, mye av dette kommer av ett resultat av det over. Men det er utrolig frustrerende for oss som sitter å følger med at det gang på gang kommer den sikre løsningen og når det kommer en mulighet så spilles det hjemover igjen.

Så for å oppsummere. Så må Bevegelsen og viljen til å angripe opp betraktelig, vi må orke å flytte beina både i lengderetningen og i bredden. Samtidige bevegelser og løp på tredjemanns bevegelse er noe som er mangel vare i dagens VIF utgave, med dette på plass tror jeg vi har løst mye av våres problemer mot etablert.

Så har folk tidligere i tråden presisert at "torpedofotballen" er totalt borte. Det skal ikke mer en 80% innsats for at det ses håpløst ut og 90% blir bare nesten. Vi er nødt til å være 100% fokusert på gjenvinningene, alt annet blir bare nesten og ræva. DVS at alle som jobber må ta ansvar, det hjelper ikke at Fellah jobber maks mens Singh gjør det halvveis.

Skjenner jeg har veldig mye mer å si i denne diskusjonen, men det begynner å bli seint.

Comment

Etter det som antagelig er klubbens beste sesong i historien rent spillemessig, samt en halv sesong der det kladder, så vil folk hive spillestilen vår over bord og finne på noe nytt? Smart! Kan vi ikke samtidig bestille pølsepapir til økonomiavdelingen, ansette Petter Nome som direktør, og flytte til Bislett? Jeg sier ikke at det vi ser per dags dato er den "barcafotballen" vi så i fjor, men å gi opp etter 1,5 sesong virker litt panisk. Det vi gjør nå er å legge en plattform som klubben, fra knøtter til A-lag, skal tuftes på de neste 20 åra. Vi er helt i startgropen folkens. Vær klar over det.

Comment

Working...
                                X