Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Spillestil halvveis i 2011

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dust View Post
    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10089593

Martin står på sitt, og det er helt greit synes jeg. Ser ingen grunn til å endre på stilen selv om det butter i mot..
    Det han sier er pisspreik fra Mordor!!!

Han er sjefen og skal gjøre endringene i spillestil for å få resultater, han skal ikke spørre spillerne hva de syns???? De er jo hovedproblemet og skal gjøre som han sier.. Faen så irriterende lesning.. Barnehage!

Kan heller gå tilbake til den stilen etter sesongen når alle er skadefrie og i form som han unnskylder med hele tiden..

Dette oppleves skikkelig uproft, vi blir målt på rsultater eller hva???
    I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Originally posted by Jepp View Post
      Ja, og det han sier er at den stilen er den som han har mest tro på at gir resultater.

Med Martin som trener fra benken har vi tatt 99 poeng på 56 poeng. Det er hva jeg vil definere som gode resultater og ganske sikkert nest best i landet de siste 56, uten at jeg gidder sjekke.

Men det vil alltid være variasjoner i resultatene. Han må jo bli målt på resultater over tid. Derfor er han avhengig av en god sesong neste år.

Comment

Ser ikke noe problem med at mannen har en viss dialog med de rundt seg. Det har folk
        så vidt jeg vet også i barnehager (eller de forsøker)

100% støtte til dagens spillestil (om enn i klein utgave for tiden).
        100% støtte til MA. Enn så lenge ...

Comment

Jeg støtter å holde på og terpe stilen videre. Vi trenger (tydeligvis) mer trening i det og det finnes ingenting annet å tenke på resten av sesongen allikevel. Jeg liker det jeg ser når det stemmer, missliker det når det ikke stemmer. Men mest av alt vil jeg være mer fornøyd når vi tar gull med stilen vi spiller i dag enn hvordan vi spilte i gullsesongen for 6 år siden.

For hva vi må huske på er at vi aldri har vært stabile. Noe av det som er morro med enga, er at vi ikke er så mettet på gullmedaljer at vi slutter å gå på kamp når vi får en i sekken. Ref. RBK.

Men selvsagt håper jeg også at denne stilendringen vil gjøre oss 'mer' stabile med tiden.
          Og forøvrig mener jeg at Lyn og LSK må oppløses og brennes.

Primary Mission 1: Accomplished.

Comment

Originally posted by Jepp View Post
            Det han sier er pisspreik fra Mordor!!!

Han er sjefen og skal gjøre endringene i spillestil for å få resultater, han skal ikke spørre spillerne hva de syns???? De er jo hovedproblemet og skal gjøre som han sier.. Faen så irriterende lesning.. Barnehage!

Kan heller gå tilbake til den stilen etter sesongen når alle er skadefrie og i form som han unnskylder med hele tiden..

Når det butter i mot så er det naturlig å innvolvere laget for å høre om de fortsatt tror på dette, og når Martin får svaret så betyr det også at spillera fortsatt har tillit til han og spillestilen. Klart han kunne endre spillestil som en kortsiktig plan for å se om poengfangsten ble bedre, men sånn ble det ikke og det er jeg glad for.
            Alle ledere blir målt på resultat, så spørs det hva man leser ut av det. Om de sportslige resultatene uteblir så kan skader, salg, utlån, kort være en del av vurderingen. Er totalvurderingen at Martin har spilt med ønsket start 11'r i alle kampene og plasseringer uteblir, så fortsetter man med kontiuitetsdebatt før man konkluderer.
            Om det er noe som er irriterende og uprofft så er det fra egne rekker, der skjellsord skrikes mot egne spillere under kamp. !?!?!?

I tillegg så hadde det vært greit med tålmodighet, det tar tid å innføre en ny og unorsk spillestil, det tar tid å bygge opp et topplag. Spesielt om man ikke har alle tilgjengelige, greit også at man skjønner at eget lag ikke kan vinne hele tida.

Comment

110% støtte til både spillere, spillestil og Martin!

Ære være!

Comment

Originally posted by Stjerna85 View Post
                Snakkes høyut om Ajax og Total Fotball, men jeg fant ut at jeg ikke kunne nok til å ha alt for sterke meninger... leste denne:

Wikilink!

Og fikk ett godt innblikk i hva total fotball faktisk handler om.. Så da er det ikke feil å bruke ogude som kant, fellah som spiss og kan til og med bruke Muri som ving..

Det eneste som er feil er nivået til Norske spillere.... VI er ikke GODE NOK til å spille denne formen for fotball! Enda!
                "Totalfotball" er en ideell modell, en filosofi, ikke noe man bare innfører og så vips er det sånn at alle kan spille på alle posisjonene.
                Derfor er det åpenbart sånn at Muri ikke vil fungere spesielt godt som ving, og våre alles observasjoner om at det er bortkasta å bruke Ogude som ving er ikke feil bare fordi vi følger en ideell modell om at alle skal kunne passe i alle posisjoner.

Samtlige lag noensinne som har prøvd denne modellen har gjort hauger av kompromisser i.f.t idealet. Det de har felles er at de har et mål om at de individuelle forskjellene mellom spillerne i de forskjellige posisjonene, skal være så små som mulig.

Hvis det var sånn du leser dette, ville det være veldig overraskende at Messi aldri har spilt midtstopper for Barcelona...

Sjøl om du hadde rett i din tolkning om at norske spillere bare ikke var gode nok til å spille på denne måten, ville ansvaret for feilen ligge hos MA og sportslig ledelse.

Comment

er ikke noe galt med spillestilen, men med innsatsen! Når folk begynner å snakke om å sparke MA er det bare tull. Han har gjort og sagt det samme som ifjor men gutta orker ingenting ))

Comment

Til dere som har sådd tvil om spillestilen...

Så har jeg fire ting å si etter Sarpsborg kampen..

- Hold kjeft bønder, hold kjeft bønder, hold kjeft bønder - hold kjeft!
                    Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Originally posted by Bohem1 View Post

Vel, spillestilen er det jo i utgangspunktet ingenting i veien med. Når man imidlertid sliter med å gjennomføre den har man et problem, og vi har jo sett at Vålerenga har dette problemet. Hvis man etter en seier over Sarpsborg lukker øynene for det har man ikke skjønt noenting. Selv i denne kampen var det jo bare 35 gode minutter etter pause, slik at man kan si at vi har spilt én bra omgang.
                      Spill en bra kamp mot en medaljekandidat og så kan vi se hvordan vi ligger an.
                      mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by Bohem1 View Post

Personlig har jeg aldri sådd tvil om spillestilen. For vi så i fjor hvor bra den funket på sitt beste.

MEN: Vi har ikke lenger en Plan B! Det at vi lot Sæternes gå var en megatabbe. Han var vår plan B i fjor, og snudde mange kamper hvor vi stanget hodet i veggen. Den fordelen har vi ikke i år; motstanderne våre har jo tidvis kunne le seg i hjel over de såkalte taktiske grepene vi har prøvd når vi har kladdet i motgang.

Så Ajax-stilen som utgangspunkt, ja takk! Men back-up løsning, finn på noe nytt!

Comment

Når det gjelder spillestilen så synes jeg at det var gjort enkelte grep.

Backene var langt mere offensive enn tidligere.
                          Ofte så vi dem stor utfordre med ball og å ta iniativ for å hjelpe vingen.
                          Det gjorde at motstanderen ikke kunne "klumpe" seg inn i midten med alt av midtbanespillere.

Dermed fikk Fellah og Veigar langt bedre plass.

Håper vi fortsetter med det framover.
                          EVIG VIF

Comment

Working...
                          X