Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Molde-Vålerenga 30.07.11 kl.18

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Skjelden vært så langt nede som etter førsteomgang. Og det mørke der orker jeg ikke dvele ved. Om jeg ikke hadde sett laget i fjor hadde jeg seriøst betvilt om evenene til alle våre utespillere holdt tippeliganivå.

Bedre med i andre. Singh gjør årsbeste, og dro med seg Fellah som løftet seg voldsomt synes jeg. Spørsmålet er om Molde ble slitene av det intense presset de kjørte over oss med i første og at det var derfor det ble litt rom, eller om vi løftet oss.

Likte start 11 men så likte jeg byttene. Tydelig at MA har en tøff jobb med å finne spillere om dagen. Den dårlige spiralen som starta med alle skadene fortsetter, på samme måte som den gode spiralen som starta med Moa sin evne til å vinne kamper på egenhånd gjorde det i forrrige sesong.

Glem gull og sølv, men vi kan kanskje håpe på en plassering som gir oss en ny sjanse i europa neste år. Når man slutter og tro er det bare håpet igjen, og selv det begynner å bli tynnslitt.

Comment

Noe å tenke på?

Nå har jeg fått roet meg ned og begynt å tenke på hva er det som skjer i VIF, så gikk det opp for meg:

VIF forteller hele landet gjennom media at vi kan glemme gullet. Takk for opplysningen. Sesongen har vært prega av skader, takk for opplysningen. MEN:
      Jeg aksepterer ikke unnskyldningene VIF og Martin kommer med. SKADER

Alle lag har sine skadeproblemer, men forskjellen her er at når spillerene i andre klubber blir friske, så slår de veldig SJELDEN feilpasninger.
      VIF slår alle rekorder når det gjelder antall feilpasninger hos hver enkeltspillere, så hva har det med sammenhengen med SKADER? Spillerene som ikke er i form trenger tid. Til hva? å slå en riktig pasning? hmm... Man kan slurve etter første kamp pga mangel på ballfølelse, men herregud - spillerene trener hver eneste dag og har hatt en del kamper i seg, men likevel kommer feilpasningene på løpende bånd.

Vet dere hva? Jeg er en smålubben fyr med ølmage og har total mangel på kondis. Jeg er utrolig lang unna formen min og er en av de dårligste spiller i 7.divisjon, men jeg klarer å slå pasninger til min lagkamerat (av og til kan det forekomme feilpasning ).Unnskyldningen min er at jeg trener ikke, men det gjør spillerene dine hver dag, Martin! Og dine spillere slår flere feilpasninger enn en smålubben 7 divisjonspiller.

Kjære Martin, ikke bruk skader som unnskyldning – det florerer av feilpasninger og personlige amatørfeil hos enkeltspillere!!!!!! Unnskyldningene om skader godtas ikke.

Det er ingen unnskyldning for at VIF ikke tar gull. Jeg hadde klappet med hendene om du hadde stått frem og sagt: Vi fortjener ikke gullet iår når guttene ikke yter maks på kampene og gjør juniorfeil i pasningskvalitetene! Da er man ærlig og innser problemet i laget.
      Spillestilen og filosofien din er interessant, men den kan ikke brukes når spillerene dine slår feil eller velger støttepasning gang på gang. Martin, våkn opp. Pisk gutta riktig vei!

Comment

Originally posted by Analyktiker View Post
        Ja, mye vås, men si noe som vil glede meg da?? ( Bortsett fra VPG)
        Vi skaper flere store sjanser, vi klarer å legge ett solid press, Singh er klasse når han kommer inn. Ogude er god gjennom hele kampen.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
          Vi skaper flere store sjanser
          Haha, her lo jeg godt! Er det en ting vi IKKE gjør, så er det å skape mange store sjanser. Hadde vi enda gjort det, kunne jeg levd med tap mot Molde i Rosenes by.

I 1.omgang har vi null nada niks av sjanser. Bittelitt bedre i 2.omg (spesielt de siste 10-15), men imho dessverre too little too late.

Som nevnt i en annen tråd: De neste kampene mot Sogndal, Odd, FKH og Start. Der må vi rett og slett ha minimum 6 poeng, gjerne mer. Ellers frykter jeg faen meg bunnstriden til høsten

Comment

Originally posted by dreadedbyfew View Post
            I 1.omgang har vi null nada niks av sjanser.
            Ikke uenig i hovedpoenget om at vi ikke skaper nok, men vi startet da ganske friskt i kampen med en stor frisparksjanse ved Morten Berre?
            mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by 2rgeir View Post
              hvorfor i helvette støter vi ikke opp i dem når de kommer på skuddhold? vi har jo hele laget i forsvar...
              Fordi forsvaret vårt er så vant med å trene mot angriperne våre og de skal innenfor 5 meteren for å skyte, må vite
              En liberalist er en som hele tiden vil gjøre som han vil, helt til noen gjør som de vil og det går ut over ham....

Comment

Eller fordi det er vanskelig å rygge og støte samtidig...
                Det er kanskje noe av det som irriterer meg mest, den evindelige ryggingen, eller det å løpe ved siden av motstander som er på vei mot vårt mål, uten at de gjør noe som helst annet enn å løpe ved siden av. ka'grmmf.

Comment

Jeg er også veldig skuffa over en spolert sesong, men nå mener jeg det
                  er like greit å starte oppkjøring til neste sesong. La oss bruke tiden
                  til å teste spillere uten/liten tippeligaerfaring slik at vi er best mulig rustet
                  til neste sesong. Kone har vert en enorm skuffelse, så kanskje Veigar kan
                  være en positiv handel for å snu en negativ trend. Vi vet jo at laget vårt kan!
                  I tillegg får vi Mos tilbake til neste år, så da trenger vi etter min mening
                  kun forsterke vårt forsvar med en stopper og en back for å takle skade- og suspensjonssituasjoner. La nå ikke skuffelsen gå ut over klubben, jeg må si jeg ble rørt av den positive omtalen vår kjære klubb fikk før kampen på
                  TV-MAX igår. Med flott reklamefilm som slutter med Martin som sier ALT DET VI STÅR FOR, + masse fin omtale som er veldig rørende, kanskje spesielt
                  i disse dager. Håper det fortsetter og komme mye folk på kamper, la oss vise at vi er med både i med og motgang. Gleder meg allerede til kampen mot saftkokerne på søndag. Kommer dessverre ikke på Liverpoolkampen p.g.a. jobbing. En dag så snur resultatene til det positive igjen, så hold ut.
                  Ære være

Comment

Elendige greier bortsett fra Lars, som redder oss fra den totale ydmykelse.
                    I di neste kampene nå skal vi vel møte de fire dårligste lagene, da får vi se om det fortsatt bor litt i laget. Hvis de ikke greier å heve seg mot bunnlagene, og vise litt fint spill med målsjanser og scoringer, mener jeg man bør begynne å vurdere Martin.

Comment

Originally posted by Sosua View Post
                      Hvis de ikke greier å heve seg mot bunnlagene, og vise litt fint spill med målsjanser og scoringer, mener jeg man bør begynne å vurdere Martin.
                      Fint spill er noe vi ikke trenger for øyeblikket. Som mange andre sier; det er resultatet som teller, men klart man må forvente flere målsjanser og scoringer når man møter bunnlagene og 3 av disse kampene går på vår hjemmebane.

En teori her: Å bytte trener er nok ikke løsningen, men å trekke spillerenes lønn for svak innsats vil nok kanskje få dem til å jobbe hardere og utføre arbeidsoppgavene som de er blitt tildelt. Jeg hadde blitt dritforbanna hvis sjefen min trakk meg i lønn, og ville da ha jobbet hardere for å gjøre sjefen fornøyd.

Det er nok en dum teori, men disse spillerene har jo million som årslønn. 70.000kroner utbetalt i måneden.. Hallo! Da kan man heller si; spillerene får kun 30.000denne måneden pga svake forestillinger og flatterende resultater - tror dere ikke at spillerene hadde endret holdning og hatt blod på hendene og gitt alt (eller det hadde blitt spillerflukt??! - men da ligger ihvartfall ikke klubben i hjertet hos spillerene) Men en ting er sikkert: Noe må gjøres, men hva?!!!

Comment

Fint spill er noe vi ikke trenger for øyeblikket. Som mange andre sier; det er resultatet som teller, men klart man må forvente flere målsjanser og scoringer når man møter bunnlagene og 3 av disse kampene går på vår hjemmebane.

En teori her: Å bytte trener er nok ikke løsningen, men å trekke spillerenes lønn for svak innsats vil nok kanskje få dem til å jobbe hardere og utføre arbeidsoppgavene som de er blitt tildelt. Jeg hadde blitt dritforbanna hvis sjefen min trakk meg i lønn, og ville da ha jobbet hardere for å gjøre sjefen fornøyd.

Det er nok en dum teori, men disse spillerene har jo million som årslønn. 70.000kroner utbetalt i måneden.. Hallo! Da kan man heller si; spillerene får kun 30.000denne måneden pga svake forestillinger og flatterende resultater - tror dere ikke at spillerene hadde endret holdning og hatt blod på hendene og gitt alt (eller det hadde blitt spillerflukt??! - men da ligger ihvartfall ikke klubben i hjertet hos spillerene) Men en ting er sikkert: Noe må gjøres, men hva?!!!
                        Mente nok ikke fint spill på den måten, men når vi nå skal møte bunnlagene i de neste kampene, bør vi greie og spille de ut, legge dem under skikkelig press, og skape masse målsjanser og mål.
                        Hvis vi ikke greier det mot disse lagene vi nå skal møte, er det mye som bør vurderes, evalueres og ansvarligjøres.

Comment

Tatt i betraktning at spillerne er i et ansettelsesforhold med klubben, mistenker jeg at reaksjonene hadde blitt litt annerledes enn hva du beskriver. Din hypotetiske reaksjon er søt, men ganske naiv. Dette er regulert i lover her til lands, og arbeidsgiver har ikke mulighet til å trekke ansatte i lønn på den måten

Comment

Originally posted by anderan View Post
                            Tatt i betraktning at spillerne er i et ansettelsesforhold med klubben, mistenker jeg at reaksjonene hadde blitt litt annerledes enn hva du beskriver. Din hypotetiske reaksjon er søt, men ganske naiv. Dette er regulert i lover her til lands, og arbeidsgiver har ikke mulighet til å trekke ansatte i lønn på den måten
                            Ja, det lar seg nok aldri gjøre men hva må til for at gutta skal innse alvoret og yte maks på kamper?? Det holder ikke helt med å skrive brev til supporterene og beklage for Kjelsås-tapet, for man ser i ettertid at det ikke har blitt noe bedring. I en slik fortvilt situasjon så må man gjøre noe grep, men hva?

Comment

Working...
                            X