Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Vålerenga - Liverpool mandag 01/08 kl. 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Dust View Post
    Bytt om på Gud(ene) Ogude er da vitterlig Nr.1.
    Jeg var ikke der i går, og kan si hvorfor. Jeg gidder ikke gå på sånne tullekamper, hvor mange av de som vanligvis står i den vakre blå, plutselig har bytta den ut til en rød. Og synger mot egne, det er for latterlig. Ergo synes jeg det er like greit å drite i det å se kamp på tv'n. Meg om det..!
    Ogude er selvsagt nummer en.. ingen tvil om det... var bare rekkefølgen jeg skrev de opp.. ikke hvem som er best men skjønner at det kan misforstås!

Jeg tror det er mange som er enige med deg, og jeg fikk en billett, uten den hadde tv2 blitt min løsning også! Men når man først har betalt, og møtt opp i kongblått og står i klansfeltet, så er man vel "forpliktet" til å delta på annet enn å juble for målene og synge Kjerka?
    Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

Comment

• Spørsmålet du stiller til slutt er retorisk...

Comment

• vet!

Men virker ikke som alle har forstått det!
        Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

Comment

• Mange som imponerte meg voldsomt i denne kampe.

Ogude herregud for en spiller. Hadde jeg vært manager i England eller i en annen stor liga hadde dette vært første manne jeg hadde hentet, for dæven for en ro denne mannen har. Merker jeg sitter å flirer når han kommer under press, totalt ro, totalt tillit til at han ryder opp i stil, pure class. Jeg blir overasket om han ikke forsvinner, for sånn som han har prestert i år, og spesielt sentralt både i forsvare og på midten så er han alt for god for tippeligaen. Kara er god, men Ogude er gud.

Jeg ble også voldsomt imponert over Hagen som sammen med Strandberg storspilte i første omgang, Strandberg var sjef i oppbyggingen og jeg er strengt talt overasket over hvor god han var i denne kampen.

Ellers vil jeg gi honnør til Nilsen, Singh, Dawda, Fellah, Haidar og LIS. Alle disse presterte godt. Veldig deilig å se at Singh er ordentlig på gang igjen.

Synes også Koné gjør mye riktig vær avslutningene. Skaffer oss en straffe og en av pool spillerne skulle vel strengt talt vært utvist, hvis ikke hadde Koné vært på blank.

Spiller vi sånn som i dag mot PAOK så mener jeg hvertfall at vi har en mulighet på videre arrangement i Ecup.

Comment

• På 2-0 til enga var den dørgende stillheten blant de røde blandet med "stille i fjøset" et surrealistisk digg øyeblikk.

Må si Dawda regelrett sjokkerte meg, ante ikke at han hadde det nivået inne. Jeg har oppfattet han som en klumsete kantspiller med århundrets Daniel Braaten-syndrom så langt. Men i går og da spesielt i første omgang, lå han på et nivå som var ekstremt høyt, ikke bare offensivt. Hvis dette er fordi han fikk mer ansvar enn normalt eller fordi han må møte store navn for å motiveres tilstrekkelig aner jeg ikke. Det jeg derimot vet er at Dawda satt en ny standard for seg selv i går. Fantastisk!

Ogude er rett og slett stor og her vil enga sope inn om man har is i magen. Ogude er vel selve definisjonen på hva enga bør satse hardere på: fysikk. Han kommer så godt som aldri til å bli skada over lang tid, han kan spille 3 kamper i uka uten å falle i nivå og han skaper seg relasjoner - nettop fordi fysikken hans gjør han stabil over meget lang tid. I tillegg trenger han ikke 4 mnd etter 3 ukers ferie på å komme i form - som enkelte andre. Grunnlaget er ekstremt bra.

Støtter dog ikke denne "kjøp hele Follo" tendensen. MA har ikke akkurat lykkes med utvikling/videreutvikling av unge spillere i år og jeg tror han vil gjøre oss alle en tjeneste ved å legge hovedfokus på spillere med et lengre rulleblad.

Uansett; bra kamp av alle gutta, Follo eller ei!
            Vålerenga Junior 95-97. Glad for at juniorstallen er bedre nå.

Comment

• Originally posted by larske View Post
              Må si Dawda regelrett sjokkerte meg, ante ikke at han hadde det nivået inne. Jeg har oppfattet han som en klumsete kantspiller med århundrets Daniel Braaten-syndrom så langt. Men i går og da spesielt i første omgang, lå han på et nivå som var ekstremt høyt, ikke bare offensivt. Hvis dette er fordi han fikk mer ansvar enn normalt eller fordi han må møte store navn for å motiveres tilstrekkelig aner jeg ikke. Det jeg derimot vet er at Dawda satt en ny standard for seg selv i går. Fantastisk!
              Han spilte jo da mot en back som omtrent ikke gadd å løpe hjem. Jeg synes Liverpool virket ekstremt tafatte fra starten, og det er merkelig siden det bare er en treningskamp igjen for dem. Virker som de har et holdningsproblem. Men så er det også Briter, så de var vel på fylla i hotellbaren hele natta før matchen tenker jeg.

Comment

• Originally posted by skog View Post
                Han spilte jo da mot en back som omtrent ikke gadd å løpe hjem. Jeg synes Liverpool virket ekstremt tafatte fra starten, og det er merkelig siden det bare er en treningskamp igjen for dem. Virker som de har et holdningsproblem. Men så er det også Briter, så de var vel på fylla i hotellbaren hele natta før matchen tenker jeg.
                Jeg er forsåvidt enig i at gårsdagens LFC ikke imponerte særlig, men jeg synes det bare skulle mangle at Dawda får den rosen han fortjener. Skal han slaktes når han spiller dårlig, så skal han da få ros når han spiller godt.
                I går var han, sammen med Ogude, banens beste.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
                  Jeg er forsåvidt enig i at gårsdagens LFC ikke imponerte særlig, men jeg synes det bare skulle mangle at Dawda får den rosen han fortjener. Skal han slaktes når han spiller dårlig, så skal han da få ros når han spiller godt.
                  Kanskje vi nå nettopp har belyst problemet med en del folk her. En halvbra kamp mot et halvdritings Liverpool og folk jubler. En halvdårlig kamp i Tippeligaen og fyren er den mest ubrukelige spilleren som noensinne har eksistert.

Comment

• Originally posted by Dorian Stefan View Post
                    Helt enig..De ble flådd for lite. Kunne sikkert dobla det og folk hadde vært dumme nok til å kjøpe.
                    Lurer på om du hadde sagt det samme om det var Man Utd som var i byen?

LD.
                    Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

• "(Dagbladet): John Carew har ertet på seg Liverpool-supportere verden over etter at han la ut følgende melding på Twitter tidligere i dag:

«Gratulerer til Liverpool. Uavgjort mot mitt elskede Vålerengas andrelag. Der har vi en tittelutforder».

Reaksjonene fra Liverpool-supporterne kom raskt, og selv om noen tok det med et smil var det flere som reagerte aggressivt tilbake (de verste har vi ikke tatt med)."

He he Carew er konge, han har formulert det akkurat slik jeg følte det i går da jeg så surmulende Liverpool-fans sittende på hele felt 229. Til og med på felt 228 var det en del Liverpool-supportere.

Har ikke noe mot Liverpool (eller noen andre engelske lag), er i grunnen ganske likegyldig. Men blir selvsagt kjempeglad når et B-preget Vålerenga-lag totalt sett er bedre enn et stjernespekket Liverpool.

Det er bare et lag for meg og det er Vålerenga, rett og slett.

Comment

Kanskje vi nå nettopp har belyst problemet med en del folk her. En halvbra kamp mot et halvdritings Liverpool og folk jubler. En halvdårlig kamp i Tippeligaen og fyren er den mest ubrukelige spilleren som noensinne har eksistert.
                        Kanskje du da burde dele ditt syn når han etter din mening får ufortjent tyn i stedet? Virker litt snodig å være oppgitt over slakt ved å referere til skryt. Det blir veldig upresist, spesielt når du refererer til "folk".

Og "halvbra kamp mot halvdrita Liverpool" er håpløst Skog. Jeg driter i LFC, jeg holder bare med ett lag. De er uansett, dine holdninger satt til side, besatt med (nesten) bare lanslagsspillere som innehar en rutine rekruttlaget og Follo ikke er i nærheten av. Når vi da også vet at de få faste som startet har mange kamper i beina på kort tid, noen har vært fotballinvalide i månedsvis, noen hadde akkurat spilt 90 minutter og fire av de triller kule på fritida, så er 3-3 mot LFC - selv etter en tur i minibaren - ekstremt bra.

Tatt i betraktning manglende relasjoner, nye oppgaver og god motstand, leverte Dawda langt over det nivået vi har sett av han tidligere.
                        Vålerenga Junior 95-97. Glad for at juniorstallen er bedre nå.

Comment

• Originally posted by LameDuck View Post
                          Lurer på om du hadde sagt det samme om det var Man Utd som var i byen?

LD.
                          Nøyaktig det samme.
                          *****KREPP ARMY*****
                          DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                          Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Jepp, og nettopp derfor ville jeg gjerne bidra litt til å korrigere det ensidig negative inntrykket man sitter igjen med av å lese her inne. Innlegget ditt som jeg svarte på, bidro egentlig bare til å fortsatt se på Dawda som komplett ubrukelig, alltid.

Comment

• Originally posted by Stjerna85 View Post
                              Starter med Gud nr.1.

når Lars gir seg, om ett par tre sesonger, så har vi en knall god backup! Kunne kanskje vært lånt ut til en TL klubb og fått noe matchtrening høyere enn 2. div?
                              Det var jo kjempelurt! Sånn at den dagen Lars må spille 4-ukers cup med Canada, kan vi bruke juniorkeeperen vår i 5 kamper...
                              Kommer aldri til himmelen.
                              Kommer aldri til hælvete.
                              Jeg forblir i skjærsilden.

Comment

• Imponerende av Vålerenga 2/Follo, men om jeg hadde vært Liverpool-supporter hadde jeg gruet meg helt grenseløst til seriestart mot Sunderland. På det første målet er det hands, og på det siste prøver Agger å avlive Karoliussen. Og alle målene deres kom på corner. Liverpool, med spillere som tjener mange millioner pund i året, klarer ikke å score spillemål mot Benjamin Dahl Hagen, Greg Garza, Fegor Ogude og Jens Skogmo. Da har det lite å si at de er i en hard treningsperiode, for det her skulle endt med tosifret borteseier. Fantastisk deilig å kjenne Liverpoolfans i dag.

Comment

Working...
                                X