Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Sogndal 1-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by independent- View Post
    Skal Martin få bruke klubben vår som springbrett for egen karriere?
    Nei, men vi har en potensielt veldig veldig flink trener om vi lar han få mer tid. Tenk på det som å bruke et ungt talent npr man har bedre alternativer, siden han kan bli god.

Slik som Strandberg, som jeg vet du elsker.

Comment

• folk er skada!!! vi må bygge over tid, vi startet med stilen i fjor!!! det som skjedde før det var bare tull! nå har vi startet på et prosjekt som forhåpentligvis vil gjøre oss til et bra internasjonalt lag....

ta dere en bolle, så er vi der snart

Comment

• Kloke ord fra Bengt Eriksen i programmet fotballunsj angående Vålerengas sitiuasjon

http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...e-3553826.html

Comment

• Originally posted by maefteda View Post
          Nei, men vi har en potensielt veldig veldig flink trener om vi lar han få mer tid. Tenk på det som å bruke et ungt talent npr man har bedre alternativer, siden han kan bli god.

Slik som Strandberg, som jeg vet du elsker.
          Et ungt talent har fremdeles 10 spillere rundt seg. Her er det Martin som styrer alt som ikke er dyktig nok.

Comment

• Originally posted by Moa91 View Post
            Kloke ord fra Bengt Eriksen i programmet fotballunsj angående Vålerengas sitiuasjon

http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...e-3553826.html
            Han har helt rett i alt han sier. Andresens resultater med en snittplassering på 8. plass er elendig med de ressursene og så mange år.

Vi må bli kvitt MA før vi rykker ned.
            I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Skal Martin få bruke klubben vår som springbrett for egen karriere?
              skal noen egentlig det? allikevel er det akkurat det de fleste spillere (og kanskje trenere) ser på oss som. Et springbrett. Tror du ikke f.eks Fellah ser på oss som et springbrett? Kanskje ikke utelukkende, men det er jo ingen hemmelighet at Enga ikke er endestasjonen i disse unge guttas fotballfantasier.

Men en ting skal de ha klart for seg. Presterer de ikke bedre enn nå, blir Enga HØYDEPUNKTET i deres karrierer.

Comment

• Originally posted by Jepp View Post
                Han har helt rett i alt han sier. Andresens resultater med en snittplassering på 8. plass er elendig med de ressursene og så mange år.

Vi må bli kvitt MA før vi rykker ned.
                Er det en mann vi IKKE skal høre på så er'e Bengt Eriksen.
                Han og faren (Leif Eriksen - Tok gull med enga på 80-tallet) kappes nesten om å slenge mest dritt om enga.

Ta dere en tur opp på Oppsal storkiosk og hør hvor mye pent Leif og Bruno har å si om Enga.
                Skammelig.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
                  skal noen egentlig det? allikevel er det akkurat det de fleste spillere (og kanskje trenere) ser på oss som. Et springbrett. Tror du ikke f.eks Fellah ser på oss som et springbrett? Kanskje ikke utelukkende, men det er jo ingen hemmelighet at Enga ikke er endestasjonen i disse unge guttas fotballfantasier.

Men en ting skal de ha klart for seg. Presterer de ikke bedre enn nå, blir Enga HØYDEPUNKTET i deres karrierer.
                  Det gjør meg ingenting at spillere bruker oss som springbrett så lenge treneren får de til å være gode sammen. Nå må folk slutte å sammenligne Martin med et spillertalent.

Comment

(...) Nå må folk slutte å sammenligne Martin med et spillertalent.
                    Hvorfor det?
                    Det er åpenbaert fler av oss som mener han er et trenertalent!

Skal vi ikke bruke spillertalentene om de er ujevne i prestasjonene, dersom vi tror spillern kommer til å gavne oss på sikt?
                    Bør ikke da også det samme gjelde for en trener?
                    Eller mener du det bør værra forskjell på prest og fant i klubben vår?

Nope. Jeg vil fortsette å mene at Martin er et trenertalent, og den eneste måten å utvikle et talent på er å la talentet få utfolde seg. Jeg er sikker på at Martin vil vokse sammen med både klubb og spillere.

Jeg syns til og med jeg ser tegn på at vi (klanen ) har vokst. For 10 år sida hadde martins hode vært forlangt på et fat for lenge sida. Glad vi ikke er der lenger. Har alltid misunt klubber som holder ved en spillestil, og kanskje til og med en trener over lengre tid.

Det er ingen her inne som mener martin ikke har gjort feil. det er ingen som mener han er perfekt. det flere av oss mener, er at han er verdt å satse på!
                    Og hverken du eller noen andre skal få oss til å "slutte med" det.

Comment

• Pinlig resultat og offensiv samhandling!

Ps. takk til nr. 24 som redder et poeng med en syk blokk, syns bilde av han blødende og skrikende for å komme inn på sidelinja viser at det enda fins noen som blør for drakta! setter penger på han som kaptein fra 01.01.2012

Ps. å starte med Singh på benken og fellah aka "kontring mot" er grunn nok til og bøtelegge trener! Singh er utrolig viktig for laget, en boks til boks spiller som kommer ned å henter ball og legger ned sykt mange meter. I tillegg er feilprosenten hans en brøkdel av fellah.

VPG

Nilsen Berre

Singh

Ogude Hæstad

Så gir vi de 5 kamper så er vi der!

Comment

• Vpg

Noe av spenningsmomentet rundt Sogndalkampen var hvordan Veigar ville passe inn i Vålerengas spillestil. I mine øyne har han noen klarer spissferdigheter som Vålerenga som lag må klare å utnytte for at han skal bli en suksess.

- Veigar er ekstremt flink til å variere bevegelsesmønstret sitt. Han er ikke særlig rask, men beveger seg mye og er vanskelig å markere ut. Veldig ofte klarer han å frigjøre seg i rommet mellom forsvar og midtbane, og der er han god.
                        - Samtidig som han er flink til å bevege seg er han flink til å orientere seg. Hver gang han får ballen vet han hvilke muligheter som finnes. Han vet hvor han har med og motspillere og klarer å gjøre kloke valg basert på dette.
                        - Den siste spisskompetansen hans handler om pasningferdigheter. Han er flink til å slå presise pasninger. Kommer det initiativ i bakrom får han det som regel alltid med seg og er flink til å slå presise gjennombruddspasninger.

Jeg tror vi er pasningssikre nok til å sette opp VPG i gode posisjoner. Det jeg savnet i går (og store deler av sesongen) er initiativ i bakrom. Jeg ser ikke på Kone som en bakromsspiller, Berre har ikke nok fart og Fellah er best med ball. I mitt hode står vi da igjen med kun to spissalternativer. Sid og Håvard. Jeg vet ikke om disse er gode nok enda, men med tanke på VPG's kvaliteter så trenger vi en gjennombruddshissig spiss med fart og da kommer jeg ikke på andre alternativer. (Det finnes visst en spiss i Tromsø som er flink til å true bakrom...)

Jeg er stor fan av Veigar, men er usikker på om vi har kvaliteter i laget til å utnytte hans kompetanse. Derfor er magefølelsen min pr. idag at en sentral offensiv midtbanespiller/hengende spiss ikke var det vi skulle ha brukt store deler av overgangsbudsjettet på denne sommeren. Dette er helt klart den rollen der Fellah fungerer best i, og når Fellah ikke er i form har vi et brukbart alternativ i Bojan. På sikt vi vel fortsatt tro på Fellah selv om det han har levert denne sesongen har vært alt for svakt? Nå ser jeg for meg at Fellah blir dyttet rundt på begge kantene, sentral midtbane og kanskje også spiss. Tror ikke det løser så mye.

hmmm.... siden jeg begynner å diskutere posisjoner så kan jeg fortsette litt til....

Jeg er veldig enig i de som sier at vi mangler vinger og at vi roterer alt for mye på posisjoner. Jeg mener Fellah, VPG og Bojan konkurrerer om en sentral offensiv midtbane plass. Singh, Hæstad og Ogude konkurrerer om to sentrale midtbaneplasser. Med andre ord...... 3 av disse 6 må til en hver tid være på benken eller tribunen. Bruker vi disse som vinger slik Martin ofte velger ser vi litt for ofte at de trekker innover og at vi ikke får noe bredde i spillet

På vingene derimot har vi kun Berre, Stoor og Håvard Nilsen. Kanskje Sid? Med andre ord stort behov for å få inn forsterkninger her, og skal vi benytte stor som ving ser det enda tynnere ut på backplass.

En midtstopper som kan utfordre Strandberg/Muri hadde heller ikke vært å forakte. Ser at Kim Andrè Madsen (Oppvokst i Groruddalen, og Vålerenga-supporter i sin barndom) er tatt ut på A-landslaget. Burde som kunne tilføre oss både kvalitet og stolthet.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
                          Hvorfor det?
                          Det er åpenbaert fler av oss som mener han er et trenertalent!

Skal vi ikke bruke spillertalentene om de er ujevne i prestasjonene, dersom vi tror spillern kommer til å gavne oss på sikt?
                          Bør ikke da også det samme gjelde for en trener?
                          Eller mener du det bør værra forskjell på prest og fant i klubben vår?

Nope. Jeg vil fortsette å mene at Martin er et trenertalent, og den eneste måten å utvikle et talent på er å la talentet få utfolde seg. Jeg er sikker på at Martin vil vokse sammen med både klubb og spillere.

Jeg syns til og med jeg ser tegn på at vi (klanen ) har vokst. For 10 år sida hadde martins hode vært forlangt på et fat for lenge sida. Glad vi ikke er der lenger. Har alltid misunt klubber som holder ved en spillestil, og kanskje til og med en trener over lengre tid.

Det er ingen her inne som mener martin ikke har gjort feil. det er ingen som mener han er perfekt. det flere av oss mener, er at han er verdt å satse på!
                          Og hverken du eller noen andre skal få oss til å "slutte med" det.
                          Hva skjer med spillertalentene våre som ikke viser nok over tid? Nouri og Carlsen er to eksempler. Og de fikk ikke 4 år med a-laget. Slik blir diskusjonen hvis vi skal dra denne sammenligningen fullt ut. Hvilket talent hos oss har vist så lite som Martin har gjort i løpet av 4 år, og som fremdeles har fått bli i klubben?

Skal alle unggutter få bli i klubben fordi de er "talenter"? Slik som trenertalentet Martin?

Comment

• Sogndal-kampen var en parodi på en VIF-kamp i år.

Sogndal kommer hit som en parodi på gjennomsnittsmotstanderen vår på Ullevaal. De vet at for å stoppe Enga er det bare å sette opp en mur midt foran 16-meteren. Ingen har gjort det mer ekstremt enn Sogndal.

Og vi fremstår som en parodi på oss selv ved at vi faktisk ikke har noen andre idéer enn å prøve på å finne rom og åpninger midt foran Sogndals 16-meter der det ikke finnes rom.

Jeg tror det skal mer til enn enkle løsninger for å snu dette, men det mest åpenbare problemet er:
                            Laget vårt består nesten utelukkende av spillere som trives best sentralt på banen og med ballen i beina.

Våre største behov er:
                            a) Evne til kloke og gode offensive løp: flere som tar initiativ uten ball (altså Leo-typer) for å skape rom og ubalanse.
                            b) Kantspill: noen som kan skape ubalanse på kant (evne til å komme rundt og ikke bare slå støttepasning inn sentralt i banen fra 30 meter)
                            c) Luftstyrke: flere strenger å spille på (hvis motstanderen stenger foran egen 16 kan for eksempel et våpen være å kaste opp en fyr som vil vinne alle hodeduellene han går opp i - kanskje litt neandertalsk måte å spille på, men kan allikevel være en løsning for å skape situasjoner i boksen når en 10-mannsmur hindrer åpninger langs bakken)

Hva har vi og hva trenger vi?
                            a) Jeg tenker ikke vi har noen spillere som er utpreget gode på løp, men Veigar PG og tildels Berre har anlegg for smarte bevegelser, i tillegg var ikke Freddy Boy helt borte på dette da han var midtbanespiller. Skulle gjerne også sett noen foreta slike løp fra dypere i banen, og mener vi trenger en slik spillertype for å få en balansert midtbane. I mellomtiden kan vi kanskje spille mer bevisst på at de som har litt av dette bruker det enda mer aktivt.
                            b) Berre (og tildels Bojan) er vel de eneste som kan finne på å komme rundt på kant. Jeg savner veldig en skikkelig kantspiller til.
                            c) Muri er vel den eneste luftkongen vår. Vi har ingen offensive spillere med disse kvalitetene. Muri er ikke veldig god i en slik rolle, men mener vi allikevel kan pushe han opp av og til når vi ligger under. Han vil i hvert fall binde opp en del forsvarsspillere så det skapes mer rom for andre.

Comment

• Hvis Sogndal er som en parodi av et fotball-lag, så er vel ikke vi stort bedre når vi ikke klarer å slå dem, selv på hjemmebane med strøken matte som skulle passe vårt "pasningsspill" optimalt
                              Marius - Evig patriot

Comment

Hva skjer med spillertalentene våre som ikke viser nok over tid? Nouri og Carlsen er to eksempler. Og de fikk ikke 4 år med a-laget. Slik blir diskusjonen hvis vi skal dra denne sammenligningen fullt ut. Hvilket talent hos oss har vist så lite som Martin har gjort i løpet av 4 år, og som fremdeles har fått bli i klubben?

Skal alle unggutter få bli i klubben fordi de er "talenter"? Slik som trenertalentet Martin?
                                Du har selvfølgelig helt rett i dette.

Det som sjokkerer meg mest er hvordan en trener på dette nivået kjører samme taktikk gang på gang uten at det fungerer.

Det er helt sinnsykt frustrerende å stå å se på og Martin virker helt handlingslammet.

Hadde jeg sett at mannen prøvde ett enklere spillesystem med folk på faste plasser når plan B ikke funker lengre hadde jeg fått håp, men utrolig nok kjører vi inn i samme blindgate gang på gang.
                                Er som ett jævla ekko....

Med Kone som spiss trenger vi innlegg fra kantene inn i boks, men MA skal spille Barcelona gjennom midten som han ikke har gode nok spillere til når alle lag bare ligger bakpå og bare venter på den skjebnesvangre passningsfeilen som gir oss den fatale kontringen imot.

Det er som ett forhold som ikke fungerer. Det er ikke nok å være glad i hverandre, det skal funke å.
                                I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Working...
                                X