Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Sogndal 1-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by jerusalem View Post
    Sogndal-kampen var en parodi på en VIF-kamp i år.

Sogndal kommer hit som en parodi på gjennomsnittsmotstanderen vår på Ullevaal. De vet at for å stoppe Enga er det bare å sette opp en mur midt foran 16-meteren. Ingen har gjort det mer ekstremt enn Sogndal.

Og vi fremstår som en parodi på oss selv ved at vi faktisk ikke har noen andre idéer enn å prøve på å finne rom og åpninger midt foran Sogndals 16-meter der det ikke finnes rom.

Jeg tror det skal mer til enn enkle løsninger for å snu dette, men det mest åpenbare problemet er:
    Laget vårt består nesten utelukkende av spillere som trives best sentralt på banen og med ballen i beina.

Våre største behov er:
    a) Evne til kloke og gode offensive løp: flere som tar initiativ uten ball (altså Leo-typer) for å skape rom og ubalanse.
    b) Kantspill: noen som kan skape ubalanse på kant (evne til å komme rundt og ikke bare slå støttepasning inn sentralt i banen fra 30 meter)
    c) Luftstyrke: flere strenger å spille på (hvis motstanderen stenger foran egen 16 kan for eksempel et våpen være å kaste opp en fyr som vil vinne alle hodeduellene han går opp i - kanskje litt neandertalsk måte å spille på, men kan allikevel være en løsning for å skape situasjoner i boksen når en 10-mannsmur hindrer åpninger langs bakken)

Hva har vi og hva trenger vi?
    a) Jeg tenker ikke vi har noen spillere som er utpreget gode på løp, men Veigar PG og tildels Berre har anlegg for smarte bevegelser, i tillegg var ikke Freddy Boy helt borte på dette da han var midtbanespiller. Skulle gjerne også sett noen foreta slike løp fra dypere i banen, og mener vi trenger en slik spillertype for å få en balansert midtbane. I mellomtiden kan vi kanskje spille mer bevisst på at de som har litt av dette bruker det enda mer aktivt.
    b) Berre (og tildels Bojan) er vel de eneste som kan finne på å komme rundt på kant. Jeg savner veldig en skikkelig kantspiller til.
    c) Muri er vel den eneste luftkongen vår. Vi har ingen offensive spillere med disse kvalitetene. Muri er ikke veldig god i en slik rolle, men mener vi allikevel kan pushe han opp av og til når vi ligger under. Han vil i hvert fall binde opp en del forsvarsspillere så det skapes mer rom for andre.
    Mye bra her Jerusalem, men MA kommer ikke til å gjøre dette dessverre.
    I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

• Originally posted by independent- View Post
      Hva skjer med spillertalentene våre som ikke viser nok over tid? Nouri og Carlsen er to eksempler. Og de fikk ikke 4 år med a-laget. Slik blir diskusjonen hvis vi skal dra denne sammenligningen fullt ut. Hvilket talent hos oss har vist så lite som Martin har gjort i løpet av 4 år, og som fremdeles har fått bli i klubben?

Skal alle unggutter få bli i klubben fordi de er "talenter"? Slik som trenertalentet Martin?
      Hadde nouri og carlsen fårr 5 år FAST på a-laget, så kan jeg nærmest gartantere at de hadde vært bedre enn de faktisk var da de dro. uten at jeg nødvendigvis mener det rette hadde vært å satse på dem. Selv om jeg kanskje mener det óg.

For å si det sånn; jeg har mer trua på framtida til nouri enn Dos santos...
      Carlsen hadde nok ikke fått plass blant dagens spillere, men kan du med hånda på hjeret si at han ikke hadde gjort en BEDRE JOBB enn de vi stiller med om dagen?
      Ta f.eks Gatusso i milan eller kanskje makelele da han spilte for real.
      Gatusso var og er verdsatt i milan. Og jeg tror de fleste fotball interresetre ser at han ikke er like god teknisk som resten av laget, men er det dermed sagt at han ikke har noe på laet å gjøre? Tydeligvis har han det. I egenskap av at han løper, og jobber og river og sliter så inni helvette at de egenskapene er verdt det alene.
      Real madrid klappa fullstendig sammen etter de solge Makelele. Tok flere år å komme på nivå igjen. skal ikke påstå at han var den eneste grunnen, men at balansen forsvant? helt klart. Så ja, kanskje til og med carlsen hadde hatt noe å gjøre i stallen.

Og hvis vi skal dra sammenligningen dinb helt ut, som du ønskew.
      Kan du være så snill å neve ett eneste talent som har fått 5 år fast på laget uten å slå til?

Skjønner ikke engang hvorfor dette er et tema. Det har ikke noe med saken å gjøre.
      Martin er et trenertalent, uansett om nouri og carlsen hadde noe i stallen å gjøre eller ei.

Skal vi kaste ut et trenertalent fordi vi har gode og lange tradisjoner med å herpe potensialet unge talenter?

Eller skal vi forsøke å snu skuta. Og faktisk stå ved laget og det de forsøker å gjøre?
      For jeg håper inderlig at det for guds skyld ikke bare er jeg som ser at årets utgave av "rævva-enga" er mindre rævva enn tidligere utgaver...

Nei. Jeg er 100% imot å fjerne martin. Jeg er 85% sikker på at vi vil lykkes med det vi holder på med.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
        Vel, et glass med piss rett tilbake til deg.

Å si at det er meningsløst å utrope en banens beste fordi vi spiller 1-1, DET ER PISS!

Dawda spilte bedre på høyreback enn man kan forvente av en ving fra 2.laget. og han gjorde sågar det bedre enn alle de andre gjorde sine jobber. Og om alle var like rævva, ja så løp iallefall dawda.

Jeg kan ramse opp fler enn dawda som hold på å skjenke bort uavgjorten i dag. (f.eks muri som sjenka bort seieren med den HÅPLØSE pasninga si)

Og i tilfelle du ikke la merke til det, så REDDA Dawda oss SKIKKELIG et par ganger også!

Så det PISSET du serverer, kan du få tilbake.
        bortsett fra den siste involveringen til Dawda, som holdt på å resultere i et mål baklengs, så synes jeg han begynner å ligne mer og mer på en god offensiv back. Jeg blir fortvila om han nå skal leies ut! Dos Santos er jo ute i minst fire uker og Stoor, blir han helt skadefri noen gang denne sesongen?
        Synes Dawda også viste gode takter på backen mot PAOK.
        Jeg er veldig for at Dawda kan fortsett å utvikle seg på backen hos oss. Å leie han ut nå, er ihvertfall en stor tabbe!!

Comment

• I en eller annen tråd sies det at utleien vurderes utsatt pga skadesituasjonen.

Comment

• Apropos backer. Nordvik, han hadde noen gode muligheter å bli med oppover kanten mot Sogndal, men han gikk ikke på løp. Veldig merkelig..gidder han ikke, eller får han ikke lov av Martin?! Skal vi spille som Ajax eller Barca, så er jo hele ideen å skape overtalls-situasjoner. Da må midtstopper opp, og backene må komme på overlapp.

Comment

• Han får ikke lov! av en eller annen SYK grunn er martin overbevist om at beckene våre suger forover!

Comment

• Originally posted by ReeZ View Post
                Han får ikke lov! av en eller annen SYK grunn er martin overbevist om at beckene våre suger forover!
                Like mye som bakover?
                Kommer aldri til himmelen.
                Kommer aldri til hælvete.
                Jeg forblir i skjærsilden.

Comment

Han får ikke lov! av en eller annen SYK grunn er martin overbevist om at beckene våre suger forover!
                  To backer framover, pluss en midtstopper... Tja... kanskje greit at Martin holder igjen noen?

Comment

• Forresten merkelig hvor fort Martin har gått ifra ubrukelig til geni til ubrukelig. Tok bare tre sesonger...

Gi fyren litt fred, og mulighet til å bygge opp 2010-laget igjen
                    Kommer aldri til himmelen.
                    Kommer aldri til hælvete.
                    Jeg forblir i skjærsilden.

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
                      To backer framover, pluss en midtstopper... Tja... kanskje greit at Martin holder igjen noen?
                      Så la Muri eller Stranberg bli igjen da makan til pasnings vegring!!!! heller Nordvik å Stoor opp å singh/doffen igjen bak (mener nå jeg)

Comment

Så la Muri eller Stranberg bli igjen da makan til pasnings vegring!!!! heller Nordvik å Stoor opp å singh/doffen igjen bak (mener nå jeg)
                        ned med singh og doffen for å sende stoor og nordvik opp! å herregud, god natt!

Comment

• Originally posted by vegas View Post
                          ned med singh og doffen for å sende stoor og nordvik opp! å herregud, god natt!
                          nei en av dem vi skal i følge MA stå igjen med 3 spillere da heller doffen eller singh sammen med Muri og Stranberg en Norvik Stoor og Muri eller Stranberg. (selvsakt ikke på høy døball)

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
                            Må jo så klart modereres noe, men angriper vi på venstresida, så må jo selvsagt venstrebacken bli med oppover.Er jo ikke sånn at begge sidebackene angriper samtidig. Og slik jeg så det på søndag mot Sogndal, hvor vi ikke skapte noe omtrent, så må jo backene bli med opp i angrep når de har en god mulighet til det. Jeg støtter MA ellers, men når vi angriper på denne måten her, så begynner jeg å stusse litt. Skal vi ri på en 1-0 ledelse hjemme mot Sogndal?

Comment

• Det skal også sies at Dawda har vist vilje til å gå på løp, de gangene han har spilt på backen i det siste.

Comment

• Originally posted by anderan View Post
                                Det skal også sies at Dawda har vist vilje til å gå på løp, de gangene han har spilt på backen i det siste.
                                Ja, det har han. Og det er godt å se.. Han må bare luke vekk noen juniorfeil bakover, og bli mer kynisk. Men det gjelder forsåvidt hele backrekka vår. Synes vi er litt for snille i perioder. Dawda kan bli en ganske bra wingback, om han får enda mere matching der.

Comment

Working...
                                X