Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Sogndal 1-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Sasukhan View Post
    Det som er håpløst er at det er den samme jævla shiten hver gang. Null bevegelse. Null tempo. Null vilje. Og det er skremmende.
    og hva enda mer skremmende er;
    dette virker å være helt uavhengig av trenere, sporslige ledere, spillergruppe, tilskueroppmøte, motstander eller turnering.

Så lenge jeg har følgt klubben har dette vært et problem.
    Kanskje med et mulig unntak av 95-99-ish... Da hadde vi en gjend som gjerne ofra hud og hår i duellene.
    Den gang hadde vi ikke på langt nær det ferdighetsnivået vi har nå, men de ga for faen alt!
    (eller så er det bare så lenge sida at jeg ikke husker lenger...)

Det som er helt sikkert er at det er en ukultur i klubben. En ukultur vi må luke vekk umiddelbart, dersom vi noen gang skal ta sikte på å bli en stabil toppklubb.

Comment

Originally posted by anderan View Post
      Dagens lyspunkt var Dawda, som gjorde manns jobb på backen - mulig omskolering? Nordvik kan godt få en pause, inntil han har lært å avlevere ballen fremover på en skikkelig måte.

Resten orker jeg ikke tenke på
      Dawda skal vel lånes ut... Fatter ikke at man må betale for å se dette.
      Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Dagens lyspunkt var Dawda, som gjorde manns jobb på backen...

dette sier egentlig alt.
        dawda var best i dag. og han spilte på høyreback.

Comment

hvorfor skal jeg gidde å gi, når ikke vål'enGA

Comment

Syns Hæstad bør spille med nisselue, skjegg og rød nissedrakt med mage fremover, for makan til gavepakke, faen i helvete! Gjorde det samme mot RævBK. Sier som en annen på VG, han bør ikke være selvskreven bare fordi han er kaptein. Se til helvete og plasser han på benken og putt NED Fegor. Gutten er mye mye bedre sentralt. Og jeg tror jeg aldri har sett Muri og Bojan så ræva før, men det var vel hele laget med unntak av Leigh, Veigar og Fellah som i hvertfall prøvde!! Er så møkklei..Nei dette er trist, latterlig, kjedelig og til å gråte av!

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
              dette sier egentlig alt.
              dawda var best i dag. og han spilte på høyreback.
              For noe piss. Dawda holdt på å sørge for at vi tapte idag.

Å finne en banens beste i en kamp som dette er fullstendig meningsløst. Ingen var gode nok. Heller ikke Dawda.

Hele laget skuffer og prosjekt Andresen går mot slutten.

Comment

Originally posted by independent- View Post

Å finne en banens beste i en kamp som dette er fullstendig meningsløst. Ingen var gode nok. Heller ikke Dawda.

Dawda var ikke banens beste, nei. Men syns han fortjener crediten som engas minst dårlige

Comment

Enig i at Dawda var lyspunktet idag, Berre prøvde ihvertfall å bevege
                  seg foran der, ellers var de begredelig. Doffen igjen med gavepakke, faen, tror han han er alene på banen eller? Møt ballen!!!!!!!!!!!! Det er da helt utrolig hvor god tid vi har hver gang vi skal prøve å komme oss frem på banen. Idag hadde vi et angrep med fart i, etter 20 sekunder. Det ble mål.
                  Etter det virket det som det var sluttkjørt, og ballen ble mistet på midten, og
                  man måtte starte på nytt. Med null bevegelse må utligningen komme, og hvilket som helst annen motstander hadde antakelig klart å score ett til
                  mot oss, dette er bare trist. Kan ikke skjønne hvordan vi skal få en trepoenger
                  med sånn spill.
                  Selv om det bare er to lag som rykker ned så er definitivt ikke sesongen over enda nei, mye må skje for at vi ikke skal sitte å bite negler de siste 3-4 rundene.

Comment

Originally posted by independent- View Post

Vel, et glass med piss rett tilbake til deg.

Å si at det er meningsløst å utrope en banens beste fordi vi spiller 1-1, DET ER PISS!

Dawda spilte bedre på høyreback enn man kan forvente av en ving fra 2.laget. og han gjorde sågar det bedre enn alle de andre gjorde sine jobber. Og om alle var like rævva, ja så løp iallefall dawda.

Jeg kan ramse opp fler enn dawda som hold på å skjenke bort uavgjorten i dag. (f.eks muri som sjenka bort seieren med den HÅPLØSE pasninga si)

Og i tilfelle du ikke la merke til det, så REDDA Dawda oss SKIKKELIG et par ganger også!

Så det PISSET du serverer, kan du få tilbake.

Comment

Samhandlinga er fraværende. Når jeg endelig ser Veigar, Bojan og Berre går på løp - så slår vi støttepasninger istedenfor å slå i lengderetningen. Dette er ikke rugby - man kan spille ballen fremover til medspiller.

Hvis vi først spiller ballen fremover - så er det alltid til en spiller med mann i ryggen. Alltid når motstanderen er i balanse. Hvis de ikke er i balanse - så må vi alltid gjøre et par finter slik at de rekker tilbake.

Målet vi gir bort er å grensen til latterlig. Har midtstopperne fått forbud mot å klarere ballen?

Da er vi i sumpa - og hvis dette ikke snur så blir vi der lenge.

Comment

Utrolig frustrerende å se dette.

Vi må da kunne klare å spille ballen i lengderetning av og til?

Vi holder bare ballen i laget til absolutt alle saftkokere er tilbake. Da prøver vi å spille oss igjennom midten.

Martin sitter vel relativt trygt mye på grunn mangel på alternativ. Jeg liker at vi prøver å holde ballen i laget og spille fotball. Derfor håper jeg inderlig at vi ikke bare kaster dette prosjektet på dynga.

Men det er et ork å se oss spille om dagen. Mangel på bevegelse og variasjon i angrep er forferdelig.

Den gode sesongen i fjor gjør at Martin har tilstrekkelig tabbekvote til å få bli ut året. I 2012 skal vi være tilbake på 2010-nivå. Ingen unnskyldning er god nok da.

Comment

Originally posted by g-maZta View Post
                          Vel, et glass med piss rett tilbake til deg.

Å si at det er meningsløst å utrope en banens beste fordi vi spiller 1-1, DET ER PISS!

Dawda spilte bedre på høyreback enn man kan forvente av en ving fra 2.laget. og han gjorde sågar det bedre enn alle de andre gjorde sine jobber. Og om alle var like rævva, ja så løp iallefall dawda.

Jeg kan ramse opp fler enn dawda som hold på å skjenke bort uavgjorten i dag. (f.eks muri som sjenka bort seieren med den HÅPLØSE pasninga si)

Og i tilfelle du ikke la merke til det, så REDDA Dawda oss SKIKKELIG et par ganger også!

Så det PISSET du serverer, kan du få tilbake.
                          Dawda eneste som løp? Hvilken kamp er det du har sett? Dawda holdt på å sørge for at Enga tapte. Enkelt og greit. At han resten av kampen var brukbar får så være.

Fokus bør ikke være på at Dawda var glimrende som back, men på at hele laget underpresterer og hva Martin har tenkt å gjøre nå.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                            Den gode sesongen i fjor gjør at Martin har tilstrekkelig tabbekvote til å få bli ut året. I 2012 skal vi være tilbake på 2010-nivå. Ingen unnskyldning er god nok da.
                            Hva med de to første sesongene hans? Er det bare glemt?

Comment

Dagens lyspunkt var Dawda, som gjorde manns jobb på backen - mulig omskolering? Nordvik kan godt få en pause, inntil han har lært å avlevere ballen fremover på en skikkelig måte.

Resten orker jeg ikke tenke på
                              Dagens lyspunkt var Dawda som holdte på å rote det til på slutten, mens Nordvik som egentlig gjorde en brukbar kamp skal rakkes ned på?

Det får jeg si, imponerende...

Ellers idag så hadde jeg virkelig troa på at vi skulle overkjøre de etter 1-0 målet, men det gjorde vi selvfølgelig ikke. Syns også at når vi skal spille langs bakken så må ballen ha litt fart, vi sender jo ikke pasninger med futt i!! Samtidig er det dårlig med bevegelse, men de bevegelsene vi har stopper opp når vi skal holde på ballen for lenge... Flere ganger jeg så f.eks Veigar gjorde seg spillbar, men da kom ikke pasningene. Hvis dere ikke skal sentre, så sett i hvertfall fart mot mål da for guds skyld!

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                                Utrolig frustrerende å se dette.

Vi må da kunne klare å spille ballen i lengderetning av og til?

Vi holder bare ballen i laget til absolutt alle saftkokere er tilbake. Da prøver vi å spille oss igjennom midten.

Martin sitter vel relativt trygt mye på grunn mangel på alternativ. Jeg liker at vi prøver å holde ballen i laget og spille fotball. Derfor håper jeg inderlig at vi ikke bare kaster dette prosjektet på dynga.

Men det er et ork å se oss spille om dagen. Mangel på bevegelse og variasjon i angrep er forferdelig.

som om jeg skulle skrevet det sjøl. enig i hvert et ord.

Samhandling er nøkkelordet her. Mange etterlyser det, og har gjort det lenge, men det virker som om det bare er vi som skjønner dette (og det håper jeg for guds skyld ikke...), men vi MÅ kjøre flere løp av gangen. At en og en mann løper, nytter ikke. Heller ikke når vi skal gjenvinne ball. Alle MÅ løpe. Masse. Hele tida.
                                Det er derfor det er idrett og ikke kunst.

Og jeg både forstår, og er glad for, at vi ikke skal spille ballen i lengderetningen alltid uansett.
                                men aldri uansett? det er et dårlig prinsipp.
                                jeg har sett det i flere kamer nå - for ikke å si flere ganger i hver kamp - at vi skusler bort SINNSVAKE overgansmuligheter.
                                Vi MÅ kjøre overgang/kontring når vi faktisk får sjansen. Vi kan ikke tillate oss å bli så ensporet som vi er nå. vi bli forutsigbare, og vi er fortsatt ikke så gode, som barca, at vi kan drite i om de andre veit hva vi kommer til å finne på for vi scorer allikavæl. Der er vi ikke, og kommer nok heller aldri dit.
                                Vi kommer aldri til å ha SÅ gode enkeltspillere på hver plass at vi kan dirke opp hoveddøra i ethvert forsvar. Nei vi må ha flere strenger å spille på. vi må variere mer.

Det er ikke store endringene som skal til heller. Bare varier litt. Vi har jo ballen såpass mye, at det virker som en god ide å prøve litt forskjellige ting, ikke bare klikk-klakk gjennom midten. selv om det er gøy det óg.

Comment

Working...
                                X