Glad jeg ikke var på Ullevaal idag. Ikke på grunn av at Enga spilte elendig, men da slapp jeg å høre piping mot egne spillere live!
Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
Reaksjoner: Vålerenga - Sogndal 1-1
Collapse
X
-
Originally posted by Nils_de-Noia View PostNei. Men 2010 viste hvor bra det kan bli. Uten den gode sesongen i fjor hadde vi hatt en annen trener i år. Det går alltid opp og ned i fotball.
Dessuten synes jeg 2011 er annerledes enn 2008 og 2009. I 2011 ser vi at det er et godt fotballag som ikke får ut potensialet. I 2008 og 2009 synes jeg vi så ganske håpløse ut.
(...)
Det er også en av grunnene til at jeg synes vi skal la Martin få holde på. Jeg tror han har lært noe verdifult i år.
Vi spiller mye fin fotball i år, men det holder liksom ikke helt inn.
Vi har vært det beste laget i store deler av de fleste kampene i år. Eller iallefall i ganske mange av dem, men vi har ikke fått full uttelling.
Jeg har vært, og er fremdeles, sikker på at dette løser seg til slutt. Jeg mener, hvor mye stang-ut og "ooh.. nesten!" kan man egentlig ha?
Men jeg syns det b'yner å drøye i overkant lenge før vi klarer å vippe marginene i vår favør.
Så hva må til før vi snur dette?
-jakte på en superspiss? igjen?
-nye forsvarsspillere?
-nye kantspillere?
-ny trener?
-ny spillestil?
nja... kanskje ja på noen, nei på andre?
Je tror i første rekke at det holder med et par ting. Et par ting som atpåtil er helt gratis. Det vi trenger er guts, vinnervilje og litt føkkings humør utpå der!
Det virker som om noen tvinger dem til å værra utpå der.
Det som mangler fra det sprudlende angrepsspillet vi viste i fjor, er nettopp sprudlinga!
Jeg syns ikke de viser noen spillerglede utpå der i det hele tatt.
Det virker noen gangen som om dem ikke har trua. gitt opp før dem har bynt engang.
Enten er detta verket til hu blonde vevkjerringa, eller så bør 'a til helvette se å få skrudd på plass huene på gutta. Er ikke det jobben hennes?
Et eller annet må iallefall gjøres, men jeg tror først og fremst jobben gjøres i huet på hver enkelt av spillerne. De må gå i seg sjøl, og se litt på hva dem holder på med.
Er detta virkelig det beste vi kan? Hvorfor spiller vi ikke mer som et lag? Hva kan vi gjøre for å forbedre oss?
Jeg regner med gutta stiller seg sjøl disse spørsmålene omtrent hver dag nå. Jeg tror svaret på dem er å brette opp erma og jobbe hardere enn noen sinne. Jeg tror løsninga er å gå på med tenna først, og veie opp for uflaks og dårlig form med god gammaldags knallhard jobbing!
Om ikke annet, ville det være en bra start.
Comment
-
Originally posted by independent- View PostAt Freddy ofte spiller ræv gjør ikke Dawda bedre. Jeg har ikke noe behov for å henge ut Dawda, men at han var det eneste lyspunktet idag er bare piss.
Veigar var et lyspunkt, Singh var det. Dawda var helt OK.
Comment
-
Originally posted by enga View PostGlad jeg ikke var på Ullevaal idag. Ikke på grunn av at Enga spilte elendig, men da slapp jeg å høre piping mot egne spillere live!
Barnehage kaller jeg det, dåkar lille guttene våre. Er ikke spesielt gode i det de gjør og tjener altfor mye penger.
Folk har sin fulle rett til å pipe når de har betalt i dyre dommer for underholdning og går hjem deppa.
Husk, de mange her mener er medgangssupportere er jævlig viktige for at vi skal få spenn i kassa til satsing.
Eller så kan vi ligge ta det med ro midt på tabellen i Adeccoligaen og ikke ta det så seriøst.I en gal verden er bare klovnen normal.
Comment
-
Enda en kamp hvor flere blir brukt i helt feil roller, er ikke rart de ikke presterer. Og hvor laget igjen virker tvunget til først å vente på at Muri/Strandberg blir ferdige med å spille seg i mellom før alt MÅ skje på midten av banen. Uansett om Sogndal ligger med 11 mann der.
På sidene var det metervis med plass for lag med vinger, men det har jo ikke Enga.. Hvis man på død og liv skal måtte tråkle seg igjennom på midten krever det Messi/Xavi's ballkontroll...
Hva med å åpne opp angrepet og bruke vinger som kan komme ut på kantene og slå inn på Kone? Han er da vel ingen småspillende David Villa, og blir klart misbrukt i sin rolle. Gi han innlegg å jobbe på.
Ønsker dette laget i neste kamp:
Hirschfeld
Stoor - Muri (helst ny) - Strandberg - Nordvik (helst ny)
Ogude (ikke på kant!) - Singh
Pall
Dawda(evt Nielsen) - Kone - Fellah
PS, forsvaret gir meg magesår! Rygge, rygge, rygge .... men Strandberg tør i det minste prøve å gi pasninger retning forover.
Comment
-
Originally posted by thorstein View PostJeg vil gjerne høre deg komme med en vesentlig bedre forklaring på hvorfor MA er nødvendig for Vålerenga for å nå toppen.
Hvis jeg har gitt deg inntrykk av at jeg tror at det å fjerne MA som trener ville bety at det ikke lenger eksisterer den kombinasjon av spillere og trener(e) som kan føre Enga til topps, så er det altså feil.
Men jeg føler meg rimelig sikker på at kontinuitet på trener og system er en fordel i det lange løp. Og selv om du prøver å underdrive 2010-sesongen som et blaff og egentlig bare en halv god sesong, så mener jeg MA med 2010 har bevist at han kan.In the beginning the Universe was created.
This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adams
Comment
-
Originally posted by Alex Malager View PostDu ønsker deg en lagoppstilling med Kone? Er det fordi det står "spiss" i stillingsbeskrivelsen hans eller fordi du synes han er god? La han finne formen på 2.laget frem til neste år spør du meg...
Berre er slett ingen midtspiss, men kan gjøre seg på kant (ikke idag da).
Nielsen blir for veik som enslig spiss - hva har vi igjen da?
Comment
-
Originally posted by JohnF View PostHvis du vil ha en forklaring på hvorfor MA er nødvendig for å nå toppen, så tror jeg ikke du vil finne det menneske på denne kloden som ikke ville blitt svar skyldig.
Hvis jeg har gitt deg inntrykk av at jeg tror at det å fjerne MA som trener ville bety at det ikke lenger eksisterer den kombinasjon av spillere og trener(e) som kan føre Enga til topps, så er det altså feil.
Men jeg føler meg rimelig sikker på at kontinuitet på trener og system er en fordel i det lange løp. Og selv om du prøver å underdrive 2010-sesongen som et blaff og egentlig bare en halv god sesong, så mener jeg MA med 2010 har bevist at han kan.
Jeg kan ikke komme på en annen trener som har fått så mye tid, tillitt og ikke minst spenn som Andresen og skapt så lite. Tid er ikke alltid svaret. Hvorfor fortjener han mer tid?Man må delta for å vinne
Comment
-
JohnF - herlig sarkastisk. *Like*
Jeg er også en av "de troende" og tror det vi viste i fjor kan gjenskapes.
Vi må bare være så ærlige å si, at detta er drita vanskelig, så vi må nok gå hjem og øve litt til.
Men det kommer til å sitte til slutt. Og som jeg nevnte i en annen tråd her, tror jeg det blir lettere og lettere å gjenskape prestasjonene for hver gang, og at man også lærer av det som går på snørra, og gjør derfor ikke de samme feilene igjen.
Jeg tror martin kan føre oss mye lenger enn han hittill (ikke) har gjort.
Jeg syns jeg ser av det spillet på banen, at vi spiller fotball, og gjør det bra, men at vi fremdeles har et stykke å gå før vi er helt "der".
Mye av frustrasjonen, iallefall min egen, retter seg mot det jeg oppfatter som giddaslaushet, dårlig innsats, mangel på "team spirit" og det totale fraværet av offensiv samhandling. Det siste ofte som en følge av de to første.
Som jeg også nevnte et annet sted, tror jeg vi må finne tilbake til spillergleden, og at det som mangler ift det sprudlende angrepsspillet fra i fjor er nettopp det sprudlende.
Jeg har trua. Behold Martin!
Når det gjelder kampen i dag... er nok sagt. Det var rævva at vi ikke klarte å få inn 2-0 scoringa som ville drept kampen...
Gå hjem og skam dere!
Comment
-
geni eller idiot
I fjor presterte vi langt over det som var realistisk å forvente. Vi spilte leken og god angrepsfotball. Martin ble geniforklart.
I år presterer vi langt svakere enn det som var realistisk å forvente og Martin blir stemplet som en idiot.
Mest sannsynlig er han ingen av delene. Trolig er han en ganske god tippeligatrener på nivå med andre trenere på dette nivået.
Etter denne sesongen regner jeg med at det kommer til å bli gjort en grundig evaluering av hva som gikk galt i år og at i den prosessen blir både trener, spillestil, treningskultur, skadeproblematikk og spillerkjøp evaluert.
Jeg vet ikke hva denne prosessen ender med eller hva som er riktig, men av erfaring vil jeg si at klubber som som er i utvikling er klubber som klarer å tenke langsiktig. Det er klubber som klarer å holde på spillestil, trenere og nøkkelspillere over tid.
Jeg håper vi er på rett vei og at denne sesongen bare har vært et feilsteg. Jeg håper at vi har baller nok til å fortsette den kursen vi har satt selv om det ser skummelt ut nå som ting ikke fungerer. Jeg tror og håper vi har lært mye denne sesongen som vi kan ta med oss i det videre arbeidet slik at Vålerenga kan utvikle seg til å bli den klubben vi alle håper.
Uansett er det nå i motgang spillere og trenere trenger vår støtte. Det er nå de trenger å høre at vi ikke kommer til å vende dem ryggen. Vi vil alltid være der og vi vil aldri pipe mot våre egne (igjen) uansett hvor skuffa eller frustrerte vi blir.
Svikter aldri!
Comment
-
...men sier igjen: Burde det ikke få noen konsekvenser for det medisinske apparatet at 'halve' laget er skada til seriestart? synes vi har hørt dette fra Andresen før tidlige sesonger også - sagt på en måte som om at det er en helt grei unnskyldning det ikke kan sette spørsmålstegn ved.
Ellers har jeg hatt trua på Martins tanke, som fungerte veldig bra ifjor med tilnærmet samme laget. Men det må være lov å variere spillet noe vel?
Laget virker frustrert og giddalaust ..
Comment
Comment