Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Sogndal 1-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by thorstein View Post
    Og beviste ikke Rekdal nok med cup-gull, seriesølv og seriegull til å bli tyna ut av klubben rett etterpå. Fortjener ikke Petter Myhre den samme hyllesten etter å ha tatt over og ført Vålerenga inn i en fantastisk høtsesong i 2006....

Jeg kan ikke komme på en annen trener som har fått så mye tid, tillitt og ikke minst spenn som Andresen og skapt så lite. Tid er ikke alltid svaret. Hvorfor fortjener han mer tid?
    Rekdal valgte selv å slutte fordi "I reise ikkje land og strand rundt for å bli pissa på". Og Petter Myhre synes jeg var jævla god. Ikke uenig i det hele tatt.
    Svaret er kontinuitet og ikke tid..
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
      Rekdal valgte selv å slutte fordi "I reise ikkje land og strand rundt for å bli pissa på". Og Petter Myhre synes jeg var jævla god. Ikke uenig i det hele tatt.
      Svaret er kontinuitet og ikke tid..
      Kontinuitet og tid henger sammen. Han har hatt muligheten til å bygge opp en stall fritt etter sitt ønske. Han har hatt muligheten til å bygge opp et trenerapparat etter sitt ønske.
      Årets sesong er altså det vi har endt opp med. Kontinuitet der altså.

Skal vi altså bruke opp enda et år på Martin Andresen. 5 år av våre liv på en middelmådig trener som, ja, har tilført oss noe positivt, som spillestil, men som ikke evner å trene laget til suksess.
      Martin Andresen er ikke alene om å ha lagt sin elsk på spillestilen. Han oppfant den ikke. Han innførte den i Vålerenga. Noen andre bør føre den videre.
      Man må delta for å vinne

Comment

Kontinuitet og tid henger sammen.
        Tid er tid. Kontinuitet handler om hvordan tiden benyttes. Sammenheng eller ei.
        At det ikke går spesielt bra i år har faktisk en direkte sammenheng med "manglende kontinuitet". Nøkkelspillere har i stor grad vært skadet og/eller underprestert og representerer slik sett et brudd.
        This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
        - Douglas Adams

Comment

Originally posted by Sosua View Post
          At denne missæren helt og holdent er Martins annsvar er det ikke noe tvil om, men om tidspunktet er det rette til å bytte er en annen ting.
          Å plassere det fulle ansvaret på MA må være noe av det mest latterlige jeg har sett i dag. Selvsagt må han ta en del av ansvaret, men at flere av spillerne løper rundt der som om de aldri har spilt fotball før, og rett og slett ikke gidder, det kan da virkelig ikke legges på Martins skuldre. Ja, man kan si det er hans oppgave å motivere spillerne, men akkurat nå tror jeg det må mer til enn et par kloke ord for å få pisket i gang denne gruppa.

Og flere her mener at Andresen kommer med dårlige unnskyldninger når han uttaler at spillerne ikke er i form? Alvorlig talt; om disse spillerne er i form pr. dags dato så er det virkelig ikke mye fotballferdigheter i de. Men ifjor så vi at de hadde massevis av ferdigheter, som de ikke klarer å vise nå. Med andre ord er de ikke i form. Hvorfor de ikke er i form, er et annet spørsmål.

Nei, snakk om å sparke Martin synes jeg ikke man skal begynne med enda. Jeg vil iallefall gi han en sesong til. Skal vi som har vært så stolte av å vise kontinuitet ved å ikke sparke Martin sist gang det gikk så ille, nå dra frem pisken? Nei. Kontinuitet er ordet. Med en grense såklart. Men den grensen er ikke nådd enda, mener jeg.

Comment

Tid er tid. Kontinuitet handler om hvordan tiden benyttes. Sammenheng eller ei.
            At det ikke går spesielt bra i år har faktisk en direkte sammenheng med "manglende kontinuitet". Nøkkelspillere har i stor grad vært skadet og/eller underprestert og representerer slik sett et brudd.
            Så du innrømmer at Martin Andresen ikke har bygget opp en god nok stall til å tåle skader. Og du ser også problemet med salg, lån og utbyttelse av spillerstallen han faktisk har hatt til rådighet.
            Man må delta for å vinne

Comment

Så du innrømmer at Martin Andresen ikke har bygget opp en god nok stall til å tåle skader. Og du ser også problemet med salg, lån og utbyttelse av spillerstallen han faktisk har hatt til rådighet.
              Nå er det en gang slik at disse grønne tallene i resultatet vi er så glad i å breske oss over betinger at vi ikke bruker penger som fulle sjømenn.
              At vi selger spillere er; for det første, ikke noe kun MA styrer, og for det andre, en nødvendighet med hensyn på økonomi og de faktiske forhold (som kontraktslengder).
              At vi har spillere på utlån som kanskje hadde gjort seg bedre hjemme må ses i sammenheng med den tiden avgjørelsene ble tatt i. En på dette forumet sa det veldig bra: "Etterpåklokskap er en nøyaktig vitenskap." Hverken du, jeg eller MA kunne på dette tidspunktet vite at Konè skulle være skada 2 mnd ekstra.
              Last edited by JohnF; 08.08.2011, 00:42. Reason: Tegnsetting
              - Douglas Adams

Comment

At vi har spillere på utlån som kanskje hadde gjort seg bedre hjemme må ses i sammenheng med den tiden avgjørelsene ble tatt i. En på dette forumet sa det veldig bra: "Etterpåklokskap er en nøyaktig vitenskap." Hverken du, jeg eller MA kunne på dette tidspunktet vite at Konè skulle være skada 2 mnd ekstra.
                For førtiende gang:
                Mos hadde vist kjempepotensial året før (7 mål i en kamp i 2. div, høyeste skåringsrate av samtlige VIF-spillere inkl. Moa på a-laget osv), vi hadde nettopp handla Koné som var på vei tilbake etter laaang tid uten kamptrening på grunn av skade. Det er helt vanlig at folk får problemer i opptreningsfasen, og vi visste jo veldig lite om hva han kunne være i stand til siden det jo var lenge siden han hadde fått spilt noe fotball! Dette betyr at det var kjempegambling å satse på bare Koné som midtspiss.
                Å leie ut den antagelig beste vi hadde fra før i denne posisjonen var derfor en dårlig avgjørelse der og da.

Dette er jo en sak som har vært debattert opp og ned fra før. Det som bekymrer mest er jo at sportslig ledelse fortsetter med de dårlige vurderingene gjennom å selge/leie ut folk som spiller på posisjoner vi sårt trenger folk i (Nouri, Dawda og Shelton) tilsynelatende uten å være i nærheten av å ha klare erstattere.

Comment

Mulig det er fordi jeg har så jævlig lyst til at det skal funke samt ønsketenkning, men la oss nå gi MA fram til neste sommer sier jeg. Han får nåde for å ha lånt ut mos og somla med moa sin erstatter, og er litt unnskyldt for alle skadene.. Neste år derimot holder det ikke med noe annet enn torpedoball fra og med Mars måned. En spillerstall fit for fight og ingen unnskyldninger.. Jeg blir kvalm av å lese intervju etter matchen der han sier at spillerne ikke er i form.. Det er jo han som skal få dem i form... Det er faen meg August!!!! OG uansett hvor dårlig form man er i, så skal en 5 meters pasning sitte 9 av 10 tilfeller når du lever av fotball... ikke 1 av 10 sånn som i dag. La oss se om teamet vårt med unge spillere og ledere lærer av denne sesongen.. Eksamen kommer neste vår...

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                    For førtiende gang:
                    Mos hadde vist kjempepotensial året før (7 mål i en kamp i 2. div, høyeste skåringsrate av samtlige VIF-spillere inkl. Moa på a-laget osv), vi hadde nettopp handla Koné som var på vei tilbake etter laaang tid uten kamptrening på grunn av skade. Det er helt vanlig at folk får problemer i opptreningsfasen.
                    Der ser du...etterpåklokskap er en nøyaktig vitenskap
                    - Douglas Adams

Comment

• Jeg får hodepine av måten vi spiller på.. så utrolig frustrerende!

Det er som VPG sier; Det er for lite bevegelser.
                      Det jeg så i dag er møkkrævva. Spillerne er vaksinert mot offensive løp og bevegelser. Spillerne fortsetter med å heller spille en støttepasning enn offensiv en.. kanskje det er grunnen til at de offensive løpene er så sjeldne?

Nå må forøvrig Martin svelge stoltheten sin.. Sett Kone på individuell trening resten av året.. ballbehandling og avslutninger..! For den mannen har noe av den verste ballbehandlingen jeg har sett i år. Fellah fungerer mye bedre på topp en det han gjør for øyeblikket.

Martin må også slutte å bruke en spiss som trekker seg unna spissplassen, Berre (ja, jeg veit.. Berre på landslaget..) Han var rævva i dag på topp.. INNTIL han ble flyttet på høyrekanten. Da var han god MED EN ENESTE J..... GANG! Når vi spiller med en spiss, og har midtbanespillere som er vaksinert mot å gå inn i boksen, så nytter det ikke med en spiss som trekker ned hele tiden.

Svelg stoltheten din Martin, gå over til 4-4-2 resten av sesongen. Du kan spille nesten på akkurat samme måte i 4-4-2 også. Det gjør United (uten sammenlikning forøvrig). De har en spisser som trekker ned, hvor den andre står igjen og presser forsvaret.. kantene løper på løp, midtbanespillerne gjør seg svært spillbare, og i tillegg har dem midtstoppere som gjør seg spillbare og backer som går på løp. Da vil også kanskje Stoor trives mer. Som sagt, uten sammenlikning forøvrig!!

VPG passer best med makker. La denne makkeren være Nielsen. Berre kan spille på høyre kant, Singh og Hæstad/Ogude på midten og Fellah/Bojan på venstre. La kantene få lov til å trekke innover i banen, med backer på løp. På denne måten skaper vi overtall også! Og for guds skyld.. få spillere inn i den j.... boksen.

Og en ting til. Ikke kjøp en spiss til. Vent til Mos kommer, og aller helst kjøp han ut fra lånekontrakten (hvis det i det hele tatt går an). Btw, så burde ikke Dawda flytte på seg. Han er ikke back, men jeg tror han er meget god i 4-4-2 med spiller på overlap.

Kjøp en venstrebeint venstreback som er villig til å gå på løp. Og kjøp en midtstopper til, for å få litt konkurranse.. tror det er akkurat det de trenger!

Og til slutt, før jeg stikker og legger meg.. Betal en dommer for å gi Muri et gult kort. Gjerne i 3 kamper på rad, sånn at han får karantene.. så vil kanskje Muri begynne å spille ball igjen!

God natt, ære være!
                      Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

• Originally posted by Alex Malager View Post
                        Du ønsker deg en lagoppstilling med Kone? Er det fordi det står "spiss" i stillingsbeskrivelsen hans eller fordi du synes han er god? La han finne formen på 2.laget frem til neste år spør du meg...
                        Det er fordi Yssouf er den eneste spissen som lukter mål i Enga. Det er ikke så enkelt for han å komme inn i en kamp som denne hvor Sogndal har 79 midtstoppere og han blir pakka inn hver eneste gang. Ikke la det gå utover Yssouf at vi ikke makter å få innlegg fra kant.

Comment

• Først og fremst så må vi slutte å bruke spillere i feil posisjoner!!!!! Idag hadde vi 4 sentrale midtbanespillere på banen samtidig og to av dem ble brukt som kant spillere. Fegor Ogude er en av tippeligaens aller beste midtbanespillere også klarer Martin å prestere å sette han ut som kantspiller der han ikke duger noe særlig. Bojan er absolutt ingen kantspiller. Han trekker seg jo inn sentralt hele tiden og lukker da igjen de rommene som de sentrale gutta skal komme inn i ! Og det fungerer hvertfall ikke å ha en sånn kantspeller når backene våre ikke beveger seg over midtbanen. Da har vi ingen alternativer ute på kanten og da må alt tres igjennom i midten, noe vi ikke er gode nok til eller får nok plass til pga lite bevegelse. Med engang Håvard kommer inn så blir det større plass for midtbanespillerne og løpe i og det blir med engang mer kaos i Songdal forsvaret.
                          Neste match håper jeg Martin skjønner at vi ikke kan ha alle dissa sentrale på banen samtidig å flytter berre ut på det stedet han faktisk duger, og det er på kanten. Få inn Håvard så vi i hvertfall har en smule fart og true bakrommet med. Vi jo ikke så mange alternativer på topp så Kone får sjansen der. Fegor og Singh tar de to sentrale rollene også får Veigar 10'ern. Så kan Fellah og doffen få noen kamper på benken..

Comment

• Originally posted by JohnF View Post
                            Der ser du...etterpåklokskap er en nøyaktig vitenskap
                            Ikke helt sikker på om du skjønte det jeg skeiv.
                            Jeg og flere andre på dette forumet sa da det skjedde at det var en dårlig idé, altså er ikke dette etterpåklokskap. Sportslig ledelse burde ikke gambla på at Koné ville ha en opptreningsperiode fritt for komplikasjoner og at han på kort tid ville være tilbake i storform. De burde tatt høyde for at han kanskje ikke ville bli klar når de trodde.

Hvor finner du etterpåklokskap her ?

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
                              Ikke helt sikker på om du skjønte det jeg skeiv.
                              Jeg og flere andre på dette forumet sa da det skjedde at det var en dårlig idé, altså er ikke dette etterpåklokskap. Sportslig ledelse burde ikke gambla på at Koné ville ha en opptreningsperiode fritt for komplikasjoner og at han på kort tid ville være tilbake i storform. De burde tatt høyde for at han kanskje ikke ville bli klar når de trodde.

Hvor finner du etterpåklokskap her ?
                              Jeg skjønte hva du skreiv. Det stod svart på hvitt. Betyr ikke at det er rett.
                              Når Mos ble utleid så var det ikke bare Konè som stod før han i køen. Berre, Sid og Luton var alle kandidater som MA tilsynelatende foretrakk ut fra treningskampene å dømme.
                              At to av de, pluss Konè skulle bli skada, og at han siste trengte litt mer tid må du ha vært ganske så alene om å forutse.
                              Ut fra forutsetningen om at dette var mer aktuelle kandidater, som de tydeligvis var da avgjørelsen ble tatt, så var det fornuftig å leie ut Mos.
                              I tillegg til disse hadde vi også Håvard som var ment å få innhopp denne sesongen.
                              At Mos har putta en haug med mål i Tromsø er heller ikke ensbetydende med at han hadde gjort det samme hos oss.
                              - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by thorstein View Post
                                Og beviste ikke Rekdal nok med cup-gull, seriesølv og seriegull til å bli tyna ut av klubben rett etterpå. Fortjener ikke Petter Myhre den samme hyllesten etter å ha tatt over og ført Vålerenga inn i en fantastisk høtsesong i 2006....

Jeg kan ikke komme på en annen trener som har fått så mye tid, tillitt og ikke minst spenn som Andresen og skapt så lite. Tid er ikke alltid svaret. Hvorfor fortjener han mer tid?
                                Martin har/er i ferd med å skape en spillestil, noe vi ikke har hatt siden Gunder Bengtson. I tillegg er spillestilen han er i ferd med å etablere fantastisk artig å se på, utfordrende for spillerne, og offensivt anlagt. MEN den krever vinger, noe vi ikke har. Den krever 10 spillere som sammen sprinter for å vinne igjen ballen, noe vi ikke har. Den krever mange samtidige bevegelser, noe vi ikke har. Osv osv.

Comment

Working...
                                X