Originally posted by Alex Malager
View Post
Kunngjøringer
Collapse
No announcement yet.
Reaksjoner: Vålerenga - Sogndal 1-1
Collapse
X
-
Originally posted by Sasukhan View PostÅ plassere det fulle ansvaret på MA må være noe av det mest latterlige jeg har sett i dag. Selvsagt må han ta en del av ansvaret, men at flere av spillerne løper rundt der som om de aldri har spilt fotball før, og rett og slett ikke gidder, det kan da virkelig ikke legges på Martins skuldre. Ja, man kan si det er hans oppgave å motivere spillerne, men akkurat nå tror jeg det må mer til enn et par kloke ord for å få pisket i gang denne gruppa.
Og flere her mener at Andresen kommer med dårlige unnskyldninger når han uttaler at spillerne ikke er i form? Alvorlig talt; om disse spillerne er i form pr. dags dato så er det virkelig ikke mye fotballferdigheter i de. Men ifjor så vi at de hadde massevis av ferdigheter, som de ikke klarer å vise nå. Med andre ord er de ikke i form. Hvorfor de ikke er i form, er et annet spørsmål.
Nei, snakk om å sparke Martin synes jeg ikke man skal begynne med enda. Jeg vil iallefall gi han en sesong til. Skal vi som har vært så stolte av å vise kontinuitet ved å ikke sparke Martin sist gang det gikk så ille, nå dra frem pisken? Nei. Kontinuitet er ordet. Med en grense såklart. Men den grensen er ikke nådd enda, mener jeg.
Comment
-
Originally posted by Pagge View PostHvem andre har overbevist deg som midtspiss i år? Et sentralt poeng her er jo å få ballen frem til midtspissen, noe vi knapt makter mot Sogndal på hjemmebane!
Comment
-
Originally posted by wanderer View PostJeg får hodepine av måten vi spiller på.. så utrolig frustrerende!
Det er som VPG sier; Det er for lite bevegelser.
Det jeg så i dag er møkkrævva. Spillerne er vaksinert mot offensive løp og bevegelser. Spillerne fortsetter med å heller spille en støttepasning enn offensiv en.. kanskje det er grunnen til at de offensive løpene er så sjeldne?
Nå må forøvrig Martin svelge stoltheten sin.. Sett Kone på individuell trening resten av året.. ballbehandling og avslutninger..! For den mannen har noe av den verste ballbehandlingen jeg har sett i år. Fellah fungerer mye bedre på topp en det han gjør for øyeblikket.
Martin må også slutte å bruke en spiss som trekker seg unna spissplassen, Berre (ja, jeg veit.. Berre på landslaget..) Han var rævva i dag på topp.. INNTIL han ble flyttet på høyrekanten. Da var han god MED EN ENESTE J..... GANG! Når vi spiller med en spiss, og har midtbanespillere som er vaksinert mot å gå inn i boksen, så nytter det ikke med en spiss som trekker ned hele tiden.
Svelg stoltheten din Martin, gå over til 4-4-2 resten av sesongen. Du kan spille nesten på akkurat samme måte i 4-4-2 også. Det gjør United (uten sammenlikning forøvrig). De har en spisser som trekker ned, hvor den andre står igjen og presser forsvaret.. kantene løper på løp, midtbanespillerne gjør seg svært spillbare, og i tillegg har dem midtstoppere som gjør seg spillbare og backer som går på løp. Da vil også kanskje Stoor trives mer. Som sagt, uten sammenlikning forøvrig!!
VPG passer best med makker. La denne makkeren være Nielsen. Berre kan spille på høyre kant, Singh og Hæstad/Ogude på midten og Fellah/Bojan på venstre. La kantene få lov til å trekke innover i banen, med backer på løp. På denne måten skaper vi overtall også! Og for guds skyld.. få spillere inn i den j.... boksen.
Og en ting til. Ikke kjøp en spiss til. Vent til Mos kommer, og aller helst kjøp han ut fra lånekontrakten (hvis det i det hele tatt går an). Btw, så burde ikke Dawda flytte på seg. Han er ikke back, men jeg tror han er meget god i 4-4-2 med spiller på overlap.
Kjøp en venstrebeint venstreback som er villig til å gå på løp. Og kjøp en midtstopper til, for å få litt konkurranse.. tror det er akkurat det de trenger!
Og til slutt, før jeg stikker og legger meg.. Betal en dommer for å gi Muri et gult kort. Gjerne i 3 kamper på rad, sånn at han får karantene.. så vil kanskje Muri begynne å spille ball igjen!
God natt, ære være!
Mye rett her, spesielt om Muris kortangst:
Hovedproblemet vårt nå er spillere som enten ikke gidder eller ikke evner, men det er heller ikke imponerende det som gjøres av taktiske disposisjoner fra benken/lagledelsen. Vi har virkelig ikke spillermateriale til 4-3-3 (spesielt ikke etter at Luton forsvant). Vi må enten legge om formasjonen eller skaffe oss spilllere som passer i systemet. I stedet for å pøse på med enda flere sentrale midtbanespillere i alle posisjoner. Et par helt gratis tips: Phillp Hellquist fra Djurgården (høyre midtbane) og Rene Makondele fra Häcken (venstre midtbane) er eksempler på spillertyper vi trenger og som ikke trenger å koste allv erden.
Comment
-
Når Martin tviholder på 4 3 3 formasjonen er det helt utrolig at han ikke har sørget for å ha en spillerstall som passer. Nå når han har kjøpt inn Veigar til 10'er rollen, har han Fellah, Singh, Ogude, Hæstad, Bojan og Haidar, som kjemper om de to sentrale midbaneplassene, og som strengt tatt ikke passer til å spille på andre plasser.
Hvis vi kikker ned på rekruttlaget, så er vel også de største talentene der sentrale midtbanespillere, ikke lett å komme opp da.
Comment
-
Jeg mener den største feilen, som andre også påpeker, at han misbruker spillere ved å plassere dem hvor som helst.
Husker med gru tilbake når Semb var landslagstrener og skulle satse offensivt i en kamp og brukte da 4 (eller var det 5?) spisser fra start, i en 4-5-1 formasjon.
Det er jo helt natta.
Hadde Barcelona hatt 11 Messi er det ikke engang da, ensbetydende med suksess.
Merkelig at Martin ikke ser dette, noe vi "alle" andre ser.
Ogude SKAL spille sentralt.
Berre SKAL spille ving.
Bojan KAN spille ving om vi har en offensiv back, og det må da være foran Stoor og da Berre på venstre kant (som faktisk kan fungere bra). Med Dos og Nordvik bak, kan IKKE Bojan spille ving.
Hæstad er moden for benken, bruk Singh sentralt med Ogude.
Bruk Nielsen som midtspiss når vi spiller borte (eller mot antatt bedre motstandere), bruk Kone når det er forventa at vi skal presse motstander tilbake.
Huff, detta er bare trist."I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"
Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.
Comment
-
Originally posted by Flem View PostMerkelig at Martin ikke ser dette, noe vi "alle" andre ser.
Mot Molde spilte vi med Ogude og Bojan sentralt på midten.
Fellah i 10-ern.
Berre og Nielsen på vingene
Koné på topp
Med andre ord som de aller, aller fleste ønsker å se Vålerenga spille.
Resultatet var total rævkjøring før vi begynte å bytte.
Comment
-
Originally posted by FrankO View PostMot Molde spilte vi med Ogude og Bojan sentralt på midten.
Fellah i 10-ern.
Berre og Nielsen på vingene
Koné på topp
Med andre ord som de aller, aller fleste ønsker å se Vålerenga spille.
Resultatet var total rævkjøring før vi begynte å bytte.
Dessuten, det er Singh som bør spille ved siden av Ogude, ikke Bojan. Det går ALTFOR tregt med han.
Comment
-
SPillestil
Problemet er at de andre laga har knekket "koden" og vet hvordan dem skal spille mot enga. Det som bekymrer meg er at Martin ikke gjør noe med det, i form av mottrekk! Husker den åpningen i sjakk som motstanderen ble matt iløpet av 4 trekk, virka bare 1 elle 2 ganger mot samme motstander! Noen som sier vi begynnte annerledels mot Molde og ble rævkjørt, mulig det men hadde spillerene øvd på denne "nye" plan B så kanskje det hadde virka. Det som må skje på hjemmebane når motstanderen legger seg sånn som alle gjør på Ullevåll for tiden er skikkelige vinger og gode 1 mot spillere som kan pumpe innlegg inn i boksen! Vi vil vinne og gir faen i hvordan det skjer resten av sesongen!!!!!Han kom ble svett og dett var dett
Comment
-
Piping
Enga var bare forferdelig dårlig, lite mer å si egentlig. Eneste jeg kunne tenke meg var at Martin sluttet med å snakke om hvor få (eller egentlig hvor mange) poeng det er til toppen. Sesongene er ferdig, nå må han konsentrere seg om å bygge laget og spillerne til neste år. Så får vi gå på Ullevaal og lide oss igjennom resten av kampene.
VG: Andresen ikke overrasket over pipekonsert
Comment
-
Originally posted by Alex Malager View PostSelvsagt ingen, jeg har "forsvart" Kone en stund og håpet at han skulle spille seg i form men nå begynner jeg å gi opp. Når han igår ca. 7 meter fra mål snur seg og sender en passning hjemover som atpåtil blir snappet opp av en Sogndalspiller var det dråpen for min del....
Fellah slo vel et drøss av forholdsvis enkle pasninger rett i motspiller i går. Bojan var helt ute av det, Berre veldig anonym sammen med Ogude. Tøffe arbeidsvilkår fra Veigar. Veigar som jeg synes virket pigg i åpningen fikk svært lite hjelp av et mer eller mindre stillestående Vålerenga. Da ble til slutt også Veigar ikke all verdens.
Gi Kone en skikkelig kamp hvor vi også greier å bruke kantene og får slått litt innlegg, og ikke bare tråkle oss gjennom et overbefolka område i midten. Da blir det litt rom å jobbe i for midtspissen og da skal Kone kunne få sine sjanser.
Dette laget, denne spillestilen, trenger sårt en eller to skikkelige vinger!negativ optimist!
Comment
-
Det beste i verden er at alle som spiller for enga er dritgode,hele tiden, så om Kone skulle finne formen så griner ikke jeg. Men akkurat nå vil jeg helst se at han bruker 2.laget for å finne den.
Hvis vi må leve med den stallen vi har resten av sesongen så ville jeg plassert Håvard som midtspiss, synes det er verdt et forsøk, så kan Berre spille kant der han gjør den beste jobben.
Comment
-
Originally posted by Bohem1 View PostForsterk stallen og behold Martin. Det er gulloppskriften til neste år.
Når ikke stammen i laget greier og håndtere dagens spillestil, kan en ikke forvente at nyankomne spillere skal kunne heve presentasjonene så forferdelig mye.
Det jeg savner er en plan b for og kunne endre en spillestil som ikke fungerer under kampens gang. Rekdal var ett ess på å kunne gjøre dette.
Hadde serien blitt avgjort på tversover passninger og støttepassninger hadde serien vært avgjort til vår fordel for lenge siden.
Passninger i lengderetningen og vingspill har vært fraværende i hele år, noe som gjør at vi spiller mot etablert forsvar hele tiden.
De få gangene spissene prøver seg på ett løp ender som regel med en støttepassning og da hjelper det lite med hvem som spiller på topp.
Comment
Comment