Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Må Vålerenga ha ny trener? (DEL 1)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Må Vålerenga ha ny trener? (DEL 1)

Jeg mener ja.
    MA har mistet taket på spillerne, jmf med elendig innsats fra samtlige spillere, og ditto dårlige prestasjoner. Vi blir tidvis presset bakpå mot sogndal, hjemme på "fort Ullevål". Vi skaper så og si ingen målsjanser, og spillet ser mer og mer døfødt ut. Det hjelper heller ikke når MA etter kampen klarer å lire av seg noe lignende som at "1-0 burde vi ha rodd i land". Dersom vi hadde spillt godt og laget masse sjanser hadde vi vært fornøyd med 1-0 martin, men vi skaper 0 sjangser ved siden av målet, og blir som nevnt tidligere tidvis presset langt bakpå av Sogndal. De var faktisk nærmere 3 poeng enn oss. SKAM.

I europa blei vi pissa på i 2x90 minutter av en gresk "storhet". Virkelig pissa på. I cupen røyk vi ut tidlig som vanlig, og som vanlig mot en rævva motstander.

På overgangsmarkedet (her må skylden deles litt på ledelsen) har Enga vært en katastrofe. Vi leier ut Mos som bøtter inn mål i Tromsø. Her i Enga har vi en halt Kone, en ungfole med forkjærlighet for støttepassninger, og Berre. Vi har nå også kjøpt VPG som vi håper skal redde ræva vår. Vi har solgt Luton, den eneste med fart i angrepet. Vi har sluppet nødløsningen Boakye. Vi har solgt Nouri. Et kjempe talent som det er merkelig vi ikke brukte mer.

Jeg ser ingen tegn til bedring med MA ved roret. Vi har en spillerstall som burde ligget mye høyere på tabellen, og det er jeg sikker på at rett trener kan få til.

Takk for innsatsen MA, men det fungerte desverre ikke. Ta din hatt og gå. Dette er bare flaut.

Hva mener dere andre? Er Enga tjent med å fortsette å stange i murveggen, eller kan en ny trener få fart på gutta igjen?

(Fint om vi kan holde diskusjonen på et saklig nivå, og ikke slenge kommentarer som medgangssupporter, idiot, du kan ingenting om fotball osv)
    Hater,hater,hater bergen by!!!

Jeg mener "nei".

Og med begrepsbruk som "dødfødt", "SKAM", "pissa på", "katastrofe", "en ungfole med forkjærlighet for støttepassninger " (sic) og "Dette er bare flaut" setter du en uortodoks standard for "å holde diskusjonen på saklig nivå".

Comment

Originally posted by panzerkris View Post
      Hva mener dere andre? Er Enga tjent med å fortsette å stange i murveggen, eller kan en ny trener få fart på gutta igjen?
      Stanger du hardt nok i murveggen kommer du til slutt gjennom. Gammelt kinesisk visdomsord.

Jeg mener nei, la Martin få kose seg ut sesongen så kan det evalueres etter denne sesongen.

Jeg har fortsatt trua på topp 3 plassering og vinner av Europa League 2012.

Comment

Vi er i en bølgedal sportslig, men vi har startet ett langsiktig prosjekt. Hvor hele junior avdelingen er med.
        Dette vil ta tid. Vår "nye" spillestil krever ett høyt individuelt nivå (ift Norsk standard). og dette er ikke lært over natten. Vi har en nedtur i år, og mange kan være enige i at det er fordi vi er for enkle å forsvare seg mot. Dette er av mange årsaker, for defensive backer, og ingen gode ving alternativer som skaper bredde og rom for de i midten.
        Martin og CO ser dette, men har ikke materiell til å gjøre noe med det. Gi han en sesong til. Det er fortsatt mulig å klatre på tabellen i år!

Mange bruker Barcelona og La Macia som eksempel. Da vil jeg påpeke at La Macia ble etablert for over 20 år siden. Puyol og Xavi kommer derfra, og de er 31-32 år gamle. og har over 14 års fartstid i Barca. Det er viktig at de som spiller i rekrutteringslagene spiller som A-laget, dette gir oss muligheter til å forme spillerne som vi ønsker. Men vi kan ikke kaste prosjektet på is pga en tøff sesong i år. Vi må for en gang skyld ha is i magen, og tro at dette blir bedre i fremtiden. Jeg tror, og selv om jeg er forbannet og skuffet over denne sesongen. Vet jeg at vi kommer sterkere tilbake. Og klarer vi fortsette utviklingen i yngres avdeling vil vi på sikt alltid ha enten meget bra, gode eller godkjente backup alternativer til alle posisjoner i lagene under A-laget. Uavhengig av hvem som blir solgt! Men dette tar tid!

Så jeg håper vi kan legge hylekoret dødt, og gi ledelsen tid og vise at vi støtter opp om den langsiktige planen. Og ikke bare skal ha resultater fra dag 1.

Spillere med internationalt snitt som vi ønsker å produsere er ikke skapt over natten.
        Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

Comment

Og hvordan skal vi vinne Europa Ligaen 2012 om vi ligger på 12.plass i Tippeligaen? Men nei, ikke gi MA fyken, litt stabilitet er viktig, vi kan ikke bare bytte trenere i hytt og pine. Vi har slitt i år, men alle andre gjør jo det samme hver gang de gjør det godt. Og hva gjør de da? Kvitter seg med treneren uten at det hjelper i det lange løp.

Comment

Ikke gi MA fyken.
            Personlig mener jeg at vi spiller bedre fotball nå enn når vi slo lange baller for å så fylle etter med 2-3 spillere. De periodene vi lar ballen gå fort så er det ingen som er i nærheten av å matche oss. Fortsett utviklingen å la ballen gå fort selv om det er støttepasninger.

Comment

Litt avhengig av hvem vi ville fått istedet naturligvis, men synes det hadde vært veldig greit om Martin forsvannt.
              Virker som det har vært trent for lite og for dårlig.
              Spillerstallen er totalt feil sammensatt, allt for mange presumtivt gode sentrale midtbanespillere, og veldig tynnt i alle andre posisjoner. Stallen er heller ikke tilpasset den formasjonen man ønsker å spille.
              2. laget på vei mot nedrykk, virker ikke som a-lagspillerne gidder å yte noe der.
              Virker som han har dårlig kjemi med enkelte spillere, og andre spillere som satses i overkannt mye på. Tragisk at vi mista et kjempetalent til Fredrikstad, og veldig synd vi mista talentet Nouri fordi han heller ville satse på den gamle trefoten Dos Santos.
              Lite vilje til å ta selvkritikk, og gjør de samme feilene om og om igjen. Han må jo være omtrent den eneste som ikke ser at det er bare tull og bruke Ogude på vingen, og at Berre er vesentlig bedre på kannt enn som spiss.

Comment

Originally posted by Stjerna85 View Post
                Vi er i en bølgedal sportslig, men vi har startet ett langsiktig prosjekt. Hvor hele junior avdelingen er med.
                Dette vil ta tid. Vår "nye" spillestil krever ett høyt individuelt nivå (ift Norsk standard). og dette er ikke lært over natten. Vi har en nedtur i år, og mange kan være enige i at det er fordi vi er for enkle å forsvare seg mot. Dette er av mange årsaker, for defensive backer, og ingen gode ving alternativer som skaper bredde og rom for de i midten.
                Martin og CO ser dette, men har ikke materiell til å gjøre noe med det. Gi han en sesong til. Det er fortsatt mulig å klatre på tabellen i år!

Mange bruker Barcelona og La Macia som eksempel. Da vil jeg påpeke at La Macia ble etablert for over 20 år siden. Puyol og Xavi kommer derfra, og de er 31-32 år gamle. og har over 14 års fartstid i Barca. Det er viktig at de som spiller i rekrutteringslagene spiller som A-laget, dette gir oss muligheter til å forme spillerne som vi ønsker. Men vi kan ikke kaste prosjektet på is pga en tøff sesong i år. Vi må for en gang skyld ha is i magen, og tro at dette blir bedre i fremtiden. Jeg tror, og selv om jeg er forbannet og skuffet over denne sesongen. Vet jeg at vi kommer sterkere tilbake. Og klarer vi fortsette utviklingen i yngres avdeling vil vi på sikt alltid ha enten meget bra, gode eller godkjente backup alternativer til alle posisjoner i lagene under A-laget. Uavhengig av hvem som blir solgt! Men dette tar tid!

Så jeg håper vi kan legge hylekoret dødt, og gi ledelsen tid og vise at vi støtter opp om den langsiktige planen. Og ikke bare skal ha resultater fra dag 1.

Spillere med internationalt snitt som vi ønsker å produsere er ikke skapt over natten.
                Helt enig, Gi MA minst en sesong til da bør noen av de yngre spillerne vi har på laget i 2. div som kan ta steget.

Comment

Nei! Nei! Nei! Nei!

Comment

Jeg mener bestem NEI, Martin må fortsette

Den spillestilen som vi prøver å drille inn er krevende, det vil ta tid å implementere den i alle ledd, blant annet nedover i yngre rekker. Vi må regne med flere nedturer før vi er etablert i spillestilen. Hold ut folkens.
                    ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Ikke nødvendigvis.

Jeg etterlyser litt informasjon på hva man har tenkt og hvordan man tenker framover når det gjelder:

* Hvilke posisjoner man bruker spillerne i
                      * Hvilke posisjoner man henter spillere til
                      * Hvilke taktiske og strukturelle områder man prioriterer (løp og bevegelser, bruk av bredde osv).
                      * Hva man ser for seg som løsning på skadeproblemene på sikt

Det er gjort mange merkelige beslutninger i år. Det hadde vært fint å få Haakonsen og Andresens synspunkter på dette, litt i dybden for å få en bedre forståelse av om de lærer av dette eller om de bare ser alt som rein uflaks med skader som det virker gjennom media.

Comment

1 år til fra nå. ligger vi å kjemper i nedryksstriden da så har nok martin fått nok tid.

men tipper vi er i andre enden av tabellen da.

Comment

Originally posted by Stan View Post
                          Stanger du hardt nok i murveggen kommer du til slutt gjennom
                          Hehe, jeg tenkte akkurat det samme før jeg leste innlegget ditt. Og på baksiden av murveggen ligger spillet de vartet opp med i fjor. Det er tydelig at det er gode spillere med gode enkeltmannsferdigheter, det er bare samspillet som mangler. Det ligger noe uforløst i laget. Gi Martin mer tid, så tror jeg han finner ut av det. Jeg er mer overbærende denne sesongen enn i 08 og 09, fordi han i fjor viste oss hva han vil få til og hvor gode gutta er når alt klaffer.

Jeg har lest maaange innlegg om ta Martin bør gå, men kan ikke huske å ha sett ett eneste konkret (og realistisk) forslag til hvem som burde overta. Dere som mener vi burde bytte trener, hvem er gode alternativer?

Comment

Ja, det synes jeg
                            Man må delta for å vinne

Comment

Originally posted by Mysh View Post
                              Hehe, jeg tenkte akkurat det samme før jeg leste innlegget ditt. Og på baksiden av murveggen ligger spillet de vartet opp med i fjor. Det er tydelig at det er gode spillere med gode enkeltmannsferdigheter, det er bare samspillet som mangler. Det ligger noe uforløst i laget. Gi Martin mer tid, så tror jeg han finner ut av det. Jeg er mer overbærende denne sesongen enn i 08 og 09, fordi han i fjor viste oss hva han vil få til og hvor gode gutta er når alt klaffer.

Jeg har lest maaange innlegg om ta Martin bør gå, men kan ikke huske å ha sett ett eneste konkret (og realistisk) forslag til hvem som burde overta. Dere som mener vi burde bytte trener, hvem er gode alternativer?
                              Solbakken, Rössler, Høgmo, Semb, Sollied, eller rett og slett bare beholde Andresen...
                              Kommer aldri til himmelen.
                              Kommer aldri til hælvete.
                              Jeg forblir i skjærsilden.

Comment

Working...
                              X