Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Odd Grenland - Vålerenga 1-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jævlig mye kø ned til Skien, og mange muligheter til å kjøre seg bort i småveien i grenseområdet Vestfold/Telemark, brukte faktisk nøyaktig dobbelt så lang tid ned som opp (men rakk matchen).

Uansett, trodde faktisk vi skulle vinne matchen etter en god første-omgang, men desverre falt vi litt sammen på slutten.

Likevel var den største skuffelsen den jevne vif-supporter etter match.
    Det var jo faen meg ikke langt unna 90%av oss som bare forsvant surmulende ut av stadion. Greit nok at andre omgang var litt under pari, men synes det er normal folkeskikk for en Enga-suporter å takke spillerne etter match.

Faktisk var de fleste av spillerne på vei mot oss for å takke for kampen, men jeg så at mange av spillerne trakk seg når de de registrerte hvor mange som bare forsvant ut av porten. Sånt noe gjør noe med spillerne. Jeg tror mange av oss har fått med seg av noe av det de fleste spillerne synes er spesielt hos Vålerenga er at vi støtter i medgang, ...og motgang.

Skal vi sakte men sikkert bli som Bergens-publikummet? Er det greit?

Hedligvis stod Ikaros, en annen guttegjeng på bakerste rad pluss noen av oss andre "diverse-supportere" igjen, og viste hvordan en enga-supporter skal oppføre seg.

Comment

Originally posted by Septiktank View Post
      Lillebroren min sa han følte seg dårlig. "Dårlig?"spurte jeg. "Da har du ikke sett vålerenga." Hadde en god omgang som vanelig, mens den andre setter ny rekord for sesongens mest rævva. Forresten, noen andre enn meg som reagerer på sagen til VGP i dag? Han er bleik, han er feit og speller helt ålreit? Syns det blir for dumt å nesten håne spillerne våre. Greit, humor, men ta ta for faen noe annet.
      Helt enig, vi må finne på noe annet. Dette er bare pinlig. Skal gjøre mitt, og går nå i tenkeboksen.

Comment

Å stampe i dritt

Vi kåla det til mot et uhyre middelmådig lag. Vi syntes gode i første omgang, fordi Odd av en eller annen mystisk grunn fant det formålstjenlig å rygge helt tilbake til egen 16-meter på hjemmebane.
        I pausa fikk nok samtlige involverte (i ODD) bakoversveis.

Hvilket medførte at vi framsto som de barnerumpene vi har vendt oss til i året 2011. Støttepasningenes svar på Lionel Messi. En mangel på vinnerskalle som er så deprimerende at det knapt kan uttrykkes i ord.

Comment

Originally posted by Nagel View Post
          Vi kåla det til mot et uhyre middelmådig lag. Vi syntes gode i første omgang, fordi Odd av en eller annen mystisk grunn fant det formålstjenlig å rygge helt tilbake til egen 16-meter på hjemmebane.
          I pausa fikk nok samtlige involverte (i ODD) bakoversveis.

Hvilket medførte at vi framsto som de barnerumpene vi har vendt oss til i året 2011. Støttepasningenes svar på Lionel Messi. En mangel på vinnerskalle som er så deprimerende at det knapt kan uttrykkes i ord.
          Mer og mer slår det meg hvor jævla duknakka vi er i år. Mye skyldes en blånaiv tro på at 2010 aut. repeteres i 2011, uten tvil. Men det er mer. En slags mytisk tru på at MA er svaret på alle problemer. Dette kan jo jaggu konstateres med hvor duknakka samme mann har framstått litt for ofte i 2011? Eller?
          Og en spinnvill tro på at blackjack-julet spinner vår vei. Vi får jo håpe, ikke?
          Det har av en eller anna mystisk grunn danna seg en seigliva tru på at Martin er svaret, hursomhelst. Hvordan det har kommet den veien, vet fåglarne.
          Sannsynligvis klarer vi oss, men er det noe å slå i bordet med? Å klare seg? Er vi Vål'enga?!

Comment

Toppscorere i klubber over oss:

Molde: Diouf, Angan, Mota, Moström
            Brann: Ojo
            Tromsø: Rushfeldt, Nystrøm, Mos
            Bittelillestrøm: Ujah, Sigurdaros
            Godset: Keita
            Haugesund: Djurdjic, Søderlund
            Rosenborg: Rade Prica
            Fredrikstad: Tarik Elyounoussi

Vålerenga:
            Bojan, etterfulgt av Muri.

Beste angrepsspiller på listen er Håvard Nielsen med to (2) mål.

Derfor ligger vi der vi ligger på tabellen, hevder jeg. Og det har lite med Mos å gjøre, det handler mer om de som spiller for oss i dag og som ikke gjør jobben sin og/eller at Martin ikke bruker spillerne riktig.

LD.
            Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Singh 3 og Berre 4 ja. Spilte Berre ikveld?

Elendig. Rett og slett. Martin snakker om vår gode 1.omgang. Jeg så ingen god 1.omgang. Har vi en eneste sjanse utenom målet, som er på dødball?

Nå er jeg bare tom.

Comment

Originally posted by maefteda View Post
                Pall er jo helt lik som Bojan og Fellah. Bomkjøp.
                Minner meg om en haug med andre angrepspillere som er såkalte bomkjøp for oss. Det er ikke få. Er det oss, eller er det kjøpene? Jeg velger å tro det er oss..

VGP hadde vel allerede hatt et par assist og en scoring for RBK allerede (etter denne serierunden), hvis han hadde gått dit.

VGP er ikke et bomkjøp, og det er dessuten ALT for tidlig å si. Men hvem vet.. kanskje han bare passer inn i Stabæk siden han briljerte der og ikke i Frankrike.

Uansett mener jeg VGP, som omtrent alle andre, blir misbrukt i Vål'enga. Han er spiss i 442. Han er god med makker. Det var også Moa. Da han hadde makker mot Start (Bengt kom inn for en skadet spiller på midtbanen(?)) noe som resulterte i 8 scoringer.

451 er ikke det rette for oss akkurat nå, men Martin tviholder på den. Det går an å spille tilnærmet likt i 442 som vi gjør nå.

Nå må martin vise hva han kan, for dette er så nærme tragisk som det går an å komme.

Eneste rette nå er:

Lars
                Stoor - Muri - Strandberg - Benjamin
                Berre - Singh - Ogude - Dawda (som dessverre forsvinner)
                VGP - Nielsen

Med kanter som trekker innover i banen samt dribler seg rundt og slår inn. Og med backer som går på løp om nødvendig.
                Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Det som er skremmende er at det virker som om gutta har mista trua. Martin står også stort sett og kjefter eller så sitter han på benken med et tomt blikk og oppgitt mine. Og når Odd utligna til 1-1 skjønte jeg med engang at vi ikke kom til å få med oss 3 poeng. All tro på seier forsvant med den scoringa. Det begynner dessverre å bli en trend. Vi makter ikke å slå tilbake.

Comment

Originally posted by astoman View Post
                    Jævlig mye kø ned til Skien, og mange muligheter til å kjøre seg bort i småveien i grenseområdet Vestfold/Telemark, brukte faktisk nøyaktig dobbelt så lang tid ned som opp (men rakk matchen).

Uansett, trodde faktisk vi skulle vinne matchen etter en god første-omgang, men desverre falt vi litt sammen på slutten.

Likevel var den største skuffelsen den jevne vif-supporter etter match.
                    Det var jo faen meg ikke langt unna 90%av oss som bare forsvant surmulende ut av stadion. Greit nok at andre omgang var litt under pari, men synes det er normal folkeskikk for en Enga-suporter å takke spillerne etter match.

Faktisk var de fleste av spillerne på vei mot oss for å takke for kampen, men jeg så at mange av spillerne trakk seg når de de registrerte hvor mange som bare forsvant ut av porten. Sånt noe gjør noe med spillerne. Jeg tror mange av oss har fått med seg av noe av det de fleste spillerne synes er spesielt hos Vålerenga er at vi støtter i medgang, ...og motgang.

Skal vi sakte men sikkert bli som Bergens-publikummet? Er det greit?

Hedligvis stod Ikaros, en annen guttegjeng på bakerste rad pluss noen av oss andre "diverse-supportere" igjen, og viste hvordan en enga-supporter skal oppføre seg.
                    Ærlig talt. Vi støtter gutta i sammenhengende 90 minutter + tillegg. De gir ingen verdens ting igjen. Skal jeg da stå igjen og klappe etter kamp for en gjeng som ikke yter maksimalt?

Under kampen gir jeg alt. Og jeg var ikke blant de som buste ut med en gang, men så lenge man yter 110% støtte under kamp skal man ikke forvente at alle blir igjen flere minutter. Folk er skuffa og det skjønner jeg.

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                      Eneste rette nå er:

Lars
                      Stoor - Muri - Strandberg - Benjamin
                      Berre - Singh - Ogude - Dawda (som dessverre forsvinner)
                      VGP - Nielsen

Med kanter som trekker innover i banen samt dribler seg rundt og slår inn. Og med backer som går på løp om nødvendig.
                      NEI!!!!! Ikke mere Berre. Han kan verken gå rundt eller trekke innover. Alt han gjør er å spelle en-touch rett tilbake dit pasningen kom fra, hvilket som oftest er bakover i banen (Dahl, Muri el Hæstad)
                      Vi er Vål'enga!!

Comment

Minner meg om en haug med andre angrepspillere som er såkalte bomkjøp for oss. Det er ikke få. Er det oss, eller er det kjøpene? Jeg velger å tro det er oss..
                        VGP hadde vel allerede hatt et par assist og en scoring for RBK allerede (etter denne serierunden), hvis han hadde gått dit.

451 er ikke det rette for oss akkurat nå, men Martin tviholder på den. Det går an å spille tilnærmet likt i 442 som vi gjør nå.

Nå må martin vise hva han kan, for dette er så nærme tragisk som det går an å komme.

Martin ønsket å bytte formasjon tidligere i år,men spillerne
                        ønsket det ikke.

Comment

Dawda Leigh som dessverre forsvinner)
                          Ikke i følge Max sin sending igår, etter skader osv hadde vist Martin sagt at den overgangen til Odd ikke ble noe av.
                          engaman
                          -----------
                          Ære Være Enga!!!

Comment

MA er igjen handlingslamma.
                            Pall og Dawda skulle spilt hele kampen, de eneste som forsøkte framover.
                            Når Pall forsvant ut, mista vi alle muligheter til å etablere et angrep.
                            Hæstad er så forbaska dårlig at han kan settes på 2.laget selvom Ogude har karantene.
                            Få inn Haidar og bruk Fellah ved hans side (Singh er på vei nedi hula til Hæstad).
                            Fellah og Haidar tenker iallefall offensivt.
                            Selvom Berre ikke var spesielt god idag, må han spille på ene siden og Dawda på andre.
                            Nielsen og Pall på topp.

En justering av formasjonen med andre ord.

I forsvar finnes det vel ingen alternativer lenger ....
                            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Salabim View Post
                              Martin ønsket å bytte formasjon tidligere i år,men spillerne
                              ønsket det ikke.
                              Ikke at jeg ikke tror deg eller noe, men er det noe link til dette, eller noen andre som kan bekrefte det?

Comment

Tipper MA heller kjøper nytt enn å la Haidar spille. Berre derimot.... Gang på gang har det blitt bevist at en 35-36 åring som var ute med skade i tre måneder tidlig i sesongen neppe kommer opp på nivået han tidligere hadde inne. Synd, men sånn er det. Kjipt at ikke MA innser dette.
                                Vi er Vål'enga!!

Comment

Working...
                                X