Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Snittet i år

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Snittet i år

Toy S skrev

Da er det alles " jobb " å prøve å få med alle kjente - familie osv på de litt mindre atraktive kampene, og prøve å få det til å bli en happening HVER gang vi spiller hjemme, unsett hvem det nå enn er på andre siden av banen...

Det er jo ikke det som har noe å si hvis du liker fotball og elsker enga, da er HVER kamp like viktig, enten det er Lsk eller Molde...

Ikke ofte vi trenger å se vest, men ang publikum bør vi kunne lære noe av Brann, og åssen de får " hele byen" på hodet før hver kamp, og skape entusiasme og engasjement...

Vi må skape en by og enga identitet, og lokke med mer enn kalde pølser i kiosken og dårlig pauseunderholdning...

Synging og stemning hos de nye får komme etterhvert, hvis de ønsker å være med på det, men det viktigste er å få de på kamp, se det sosiale i å være på kamp, før - under og etter...

Se folkehavet og høre stemningen, og prate om dette etter kampen både til kjente og arbeidskollegaer...

Sånn kan vi skape et varig fundament for mye folk på kampene, og kanskje gå forbi både Brann og Rbk i tilskuersnitt...

Jaggu på tide spørru meg )

-----------------------------------------------------------------

litt rart at du skryter sånn av brann og nevner at vi burde gå fordi dem i tilskuersnitt....

jeg vet ikke om du fulgte helt med i fjor jeg, men VIF fikk faktisk et høyere tilskuersnitt en brann....itilegg er det flere lag som lager mye bedre stemmning under kampen enn brann fansen.

det eneste de er gode på er å feste etter triumfer, gå i tog og hause opp laget før sesongstart

Comment

Nå har vi vitterlig ligget en god del etter Brann i mange år når det gjelder tilskuertall, for å være ærlig...

Og de får med mange flere nøytrale når det gjelder generell stemning...

Der har vi sliti i mange år...

Noe pga at folk flest tror at det kun skal være klanen som åpner kjeften eller annet..

Brann har vært flinke til å bygge en identitet rundt klubben, og byen, og det vises av at alle i bergen holder med Brann, mens i oslo er det en smeltedigel av alt mulig...

Men det er på tide at oslo blir den ledende fotballbyen, derfor burde vi også unne Lyn noen flere på kampene...

Selv om de får en økning, står det forsatt voldsomt mange tomme stoler når de spiller allikevel

Comment

Hva gjør du Toy? Selv har jeg rekrutert 15 stk sesonkort i VG-øvre! Tar med meg 17 stk mot Odd.

Comment

Sitat: Den man, 20 mars 2006 00:31 skrev Toy S:

----------------------------------------------------

> Nå har vi vitterlig ligget en god del etter Brann i mange år når det gjelder tilskuertall, for å være ærlig...

>

> Og de får med mange flere nøytrale når det gjelder generell stemning...

> Der har vi sliti i mange år...

> Noe pga at folk flest tror at det kun skal være klanen som åpner kjeften eller annet..

>

> Brann har vært flinke til å bygge en identitet rundt klubben, og byen, og det vises av at alle i bergen holder med Brann, mens i oslo er det en smeltedigel av alt mulig...

>

> Men det er på tide at oslo blir den ledende fotballbyen, derfor burde vi også unne Lyn noen flere på kampene...

> Selv om de får en økning, står det forsatt voldsomt mange tomme stoler når de spiller allikevel

Det er ikke hver dag vi er så enige om noe, Toy! På tide at tilskuertallene reflekterer hvilken by som er størst her i landet. To lag i byen, sier du? Osloregionen har 1.000.000 innbyggere, hvis vi deler en liten slant publikum med LSK, Lyn og Stabæk er det fortsatt ca. 500.000 igjen til oss selv. I snitt skal 18-19.000 av disse finnes på Enga-match hver gang, +pluss bortefans som på store kamper lett utgjør noen tusen.

Møter vi Sandeford skal policy'n være grei: Barn fra Oslo og Akershus fotballkretser skal ha enkel og billig tilgang til å se Enga live. 20.000 på Engamatch skal være gjennomførbart på kort tid.

Comment

Sitat: Den man, 20 mars 2006 09:05 skrev Richard Ricardo:

> Hva gjør du Toy? Selv har jeg rekrutert 15 stk sesonkort i VG-øvre! Tar med meg 17 stk mot Odd.

> Hvis du ikke har oppdaget det ENDA, så reklamerer jeg og skriver om kamper osv osv på min egen hjemmeside 101 % HVER eneste uke hele året...

Pluss at halve portørstua vår nå er på engakamper...

Var det noe mer du lurte på ?

Toy S

har svar på alt

Comment

> Hva gjør du Toy? Selv har jeg rekrutert 15 stk sesonkort i VG-øvre! Tar med meg 17 stk mot Odd.

Imponerende - gjør 500 mann det samme som deg, er snittet på Ullevål oppe i 23.500. Nå er det vel de færreste som klarer å rekruttere i den stilen, men alle kan motivere noen fra jobben etc. til å ta turen litt oftere. Romslighet skal ikke være et begrep man bruker om Ullevål når Enga spiller, det skal være fullt!

Comment

All ære Richard! Oppfordringen nå bør være for andre å gjøre det samme. Blir utrolig glad når jeg leser innlegg som dette.

Comment

Jeg tror vi kommer til å øke snittet til 17.000.

Men vi må huske at i år kommer tv til å sende utrolig mange av kampene våre.

Jeg gleder meg veldig til seriestart hvertfall.

Hvor vi ender i serien, avhenger av om vi får noen nye spillere eller de skadde spillerene blir friske.

Oppfordinga må være, kom deg opp av sofaen å se enga vinne på ullevål.
                  Enga på topp :)

Comment

Sitat: Den lør, 18 mars 2006 21:29 skrev Toy S:

> Noen som har sett hva klubben har beregnet som snitt i publikum i år enda ?

14000:

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/t...icle588794.ece

228

Comment

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/t...icle588794.ece

Vålerenga kalkulerer med 1500 færre tilskuere på Ullevaal, fra fjorårets 15.658 til årets 14.000.

. -

Bakgrunnen for at vi er litt vel defensive er fotball-VM. I nesten hele juni måned er det spillefri, i juli er det fellesferie og kanskje en viss fotballtretthet, sier Vålerenga-direktør Geir P. Solstad.

Comment

Sitat: Den tir, 21 mars 2006 09:25 skrev carlsb3rg:

> Sitat: Den lør, 18 mars 2006 21:29 skrev Toy S:

> > Noen som har sett hva klubben har beregnet som snitt i publikum i år enda ?

>

>

> 14000:

> http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/t...icle588794.ece

>

>

> Oki...

greit å være litt nøkerne og ikke ta av fullstendig...

Heller få en positiv overasskelse hvis vi greier over det...

Toy s

Comment

14.000 i snitt ser ut som et greit mål

Her er hvordan vi skal klare det.

Vålerenga - Odd Grenland 15.000

Vålerenga - Rosenborg 19.000

Vålerenga - Viking 12.000

Vålerenga - Lillestrøm 18.000

Vålerenga - Molde 10.000

Vålerenga - Sandefjord 10.000

Vålerenga - FC Lyn Oslo 17.000

Vålerenga - Brann 14.000

Vålerenga - Fredrikstad 14.000

Vålerenga - Start 12.000

Vålerenga - HamKam 12.000

Vålerenga - Stabæk 12.000

Vålerenga - Tromsø 17.000

Det kan selvfølgelig være kamper som trekker både mere og mindre enn dette.

Hver og en har et ansvar for å dra med venner og kjente

Vålengakamp skal være en fest

Blårøde brødre

Comment

Målsetningen må vel være å øke snittet fra 2005. Med flyt over 16000.

Comment

Sesongkort salget

Noen som vet hvordan salget med sesongkort ligger an? Savner en teller eller ihvertfall en oppdatering.

Comment

Re: Sesongkort salget

Jeg syns vi burde holde oss over 15 000, men med litt dårlige resultater (gud forby) og VM på vei kan det gå litt ned. Skal være fornøyd om vi holder oss sånn ca der vi er..

Comment

Working...
                                X