Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Haugesund 3-2, 27.08.2011

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Årsbeste offensivt, men jævlig ruskete defensivt.

De som mener Freddy bør ta skylda alene for mål #1 må ha røyka sokka sine. Det er Strandberg som bare lar gjennomspillet trille rett gjennom til Djurdjic(?) som sender krempass til Søderlunds enkleste goal hittil. Mål #2 derimot er Freddys all the way.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor startoppstillingen var Ogude midtstopper og Strandberg venstreback. Riktignok varte det kun en halvtime, men jeg følte meg ikke supertrygg med Strandberg på backen; han etterlot seg tidvis et hav av rom. (men det gjør vel hele laget vårt forsåvidt )

Bare så fuckings bedritent at Singh og Strandberg må stå over neste kamp. Vi får gule kort for alt mulig piss, mens motstanderne stort sett har carte blanche.

Men offensivt i dag var det lett årsbeste! Delvis pga. Haugesunds til tider latterlig naive forsvarsspill, men også fordi vi tidvis selv var 2010-klasse i dag. Burde scoret 2-3 til mtp. de überfete sjansene vi hadde.

Comment

Originally posted by dreadedbyfew View Post
      Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor startoppstillingen var Ogude midtstopper og Strandberg venstreback. Riktignok varte det kun en halvtime, men jeg følte meg ikke supertrygg med Strandberg på backen; han etterlot seg tidvis et hav av rom. (men det gjør vel hele laget vårt forsåvidt )
      Noen av oss vil påstå at Strandberg ikke var back, usikker på hva han var men back var det ikke

Bare så fuckings bedritent at Singh og Strandberg må stå over neste kamp. Vi får gule kort for alt mulig piss, mens motstanderne stort sett har carte blanche.
      Strandberg fikk et totalt idiotisk, men helt fortjent, gult kort når han meier ned en feilvendt spiller nede ved cornerflagget men jeg tror ikke han må stå over da det vel er hans 4 ?

Gliste forøvrig godt da FKH spilelren fikk gult for trøyeholding på Strandberg og tilta fullstendig, noe som var til dels forståelig da Strandberg ikke var stort bedre noen sekunder før

Mannen går forøvrig fra det ene ytterpunktet til det andre, rydder opp i stor stil og slår noen lekre langpassninger for så å miste hodet fullstendig og pådra seg helt unødvendige kort. Gøy om han kunne stabilisere seg på et høyt nivå og holde huet kaldt
      "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Originally posted by Sofasupporter View Post
        Noen av oss vil påstå at Strandberg ikke var back, usikker på hva han var men back var det ikke
        Og det gir enda mindre mening når både Stoor, Nordvik og BDH startet på benken Men det ble samme gamle når Doffen gikk ut uansett...

Hm, jeg trodde både Singh og Strandberg fikk sine 5.gule kort i dag jeg. Men mulig jeg var for rask på avtrekkeren...

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
          Han sa vel ikke at positivitet og selvtillit har ødelagt sesongen??

Tror derimot han sa at negativt fokus hadde gjort det, kan ikke skjønne hva han mente med det, Vålerenga er jo en klubb bestående utelukkende av positive mennesker som støtter opp under alt vi gjør til en hver tid. Søker du støtte? Da foreslår jeg dagens kamptråd, den er så postiv at du skulle tro vi var en gjeng ten-sing fjortisser.
          Ja, jeg mente selvfølgelig det. Trøtt så jeg skrev litt feil.
          I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

Utrolig deilig med 3 poeng! 3 meget fortjente poeng. Haugesund skal være glad for at de slapp unna med bare 3-2 tap.

Andre omgang er god og vi er flinke til å variere spillet. Vi spiller gjennom midten OG vi bruker kantene. Denne variasjonen har vi savna! 18 år gamle Håvard Nielsen var utrolig god i dag! Tenk hvor mye moro vi kan få med han i tiden fremover Det er så herlig å få frem unge lovende talenter som atpåtil spiller fast! Det gjør meg så utrolig stolt! Artig at Chuma også fikk seg nok et innhopp! Virker som en hurtig og sterk spiller! Spennende

Vi produserer masse sjanser i dag, og vi har bare uflaks at det ikke står 5-1 før Haugesund får sitt unødvendige mål. Haugesund var helt utslitt etter at vi trilla ball i hatt med dem i store dele av andre omgang. Heldigvis hadde ikke Haugesund noen sluttspurt å komme med, rett og slett fordi det virket som om de var tappet for krefter. Hvorfor? Jo, fordi de ble løpende etter ballen stort sett hele omgangen! Vi spilte på få touch og gutta fikk mer og mer selvtillit! Moro!

Syns det er synd at vi ikke har en skikkelig bakromsspiss som kan stikke på gjennomspill fra Veigar. Han er, i tillegg til å slå gode stikkere, også en spiller som er utrolig bevegelig. Han trekker med seg forsvarere ut på sida slik at det blir plass i midten. Han gjorde dette flere ganger, men det var ingen som stakk. I tillegg prøvde Veigar å stikke flere ganger i bakrommet selv, men pasningen kom aldri. Disse relasjonene kommer nok med tiden, og da kan det bli enda mer moro!

Det var strålende med 3 poeng, men fortsatt litt å rette på, både offensivt og spesielt defensivt!

VI er Vål'enga!!!

Comment

Andreomgangen er klasse! Har jo muligens noe å gjøre med at FKH spiller dårlig også, men vi spiller meget bra. Vi varierte mye mere, ballen gikk framover i tillegg. Kunne fort putta en 5-6 mål i denne kampen. Ser forbedringer fra kamp til kamp nå. Blir viktig å kjempe om plass til Europa neste år.

Comment

Bra kamp generelt, endelig! Andreomgangen var klart bedre enn første.

Vi har slitt i år, men vi må ikke glemme at noen av bærebjelkene våre på midtbanen er tidlig i 20-åra. Har nesten ikke tenkt på det i det hele tatt siden dem allerede har vært med noen år nå. Singh er bare 20 år. Vi hadde ikke hatt den ustabiliteten om Singh og Fellah hadde vært noen få år eldre, i think!

Forøvrig, igjen viser forsvaret vårt at de ikke er gode nok. Haugesund kontrer ganske enkelt inn 2 mål.. 2 fine kontringsmål rett ut av læreboka! Men det var stort sett det de klarte i løpet av 90 minutter. Vi har for lite fart bak.

Endelig scorer vi tre i en kamp, Berre scorer endelig.. etter 20 matcher!!?!

En annen ting som skremmer meg litt er hvor lite spissen vår er involvert. Kanskje det er litt av forskjellen fra i fjor? Syns VGP var helt borte i dag, noe omtrent alle våre spisser har vært i den øverste posisjonen. VGP løper og løper i dag, prøver å gjøre seg spillbar, men Vålerenga skal gang på gang spille ballen ut på kanten.. som er litt av den gamle "feilen" vi hadde før.. At alt skulle ut på kanten for innlegg! Nå skal alt ut på kanten for utfordring og driblinger. Skulle ønske at spissen vår fikk litt mer å jobbe med..

Men alt i alt.. seier, 3 mål, 3 poeng.. Og vips så mener media at vi er med igjen.. vinn de to neste hvor de over oss har poengtap, så kan vi begynne å snakke!
                Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                  Bra kamp generelt, endelig! Andreomgangen var klart bedre enn første.

Vi har slitt i år, men vi må ikke glemme at noen av bærebjelkene våre på midtbanen er tidlig i 20-åra. Har nesten ikke tenkt på det i det hele tatt siden dem allerede har vært med noen år nå. Singh er bare 20 år. Vi hadde ikke hatt den ustabiliteten om Singh og Fellah hadde vært noen få år eldre, i think!

Forøvrig, igjen viser forsvaret vårt at de ikke er gode nok. Haugesund kontrer ganske enkelt inn 2 mål.. 2 fine kontringsmål rett ut av læreboka! Men det var stort sett det de klarte i løpet av 90 minutter. Vi har for lite fart bak.

Endelig scorer vi tre i en kamp, Berre scorer endelig.. etter 20 matcher!!?!

En annen ting som skremmer meg litt er hvor lite spissen vår er involvert. Kanskje det er litt av forskjellen fra i fjor? Syns VGP var helt borte i dag, noe omtrent alle våre spisser har vært i den øverste posisjonen. VGP løper og løper i dag, prøver å gjøre seg spillbar, men Vålerenga skal gang på gang spille ballen ut på kanten.. som er litt av den gamle "feilen" vi hadde før.. At alt skulle ut på kanten for innlegg! Nå skal alt ut på kanten for utfordring og driblinger. Skulle ønske at spissen vår fikk litt mer å jobbe med..

Men alt i alt.. seier, 3 mål, 3 poeng.. Og vips så mener media at vi er med igjen.. vinn de to neste hvor de over oss har poengtap, så kan vi begynne å snakke!
                  Hmm, her skriver du mye rart synes jeg.
                  Berre scorer etter 20 matcher? Hvor mange kamper har han fra start i år tror du? Mannen gikk jo skada relativt lenge.
                  VGP var helt borte? Han gjorde jo masse på topp, og mangla bare scoring. Skjønner ikke hva du mener her?
                  Vålenga skal gang på gang spille på kanten? Hallo! Feilen vår tidligere i sesongen er jo at vi spilte ALT gjennom midten.
                  Og til slutt, ja, Bojan og Pall fikk mange baller å jobbe med idag.
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Årsbeste offensivt, men jævlig ruskete defensivt.

De som mener Freddy bør ta skylda alene for mål #1 må ha røyka sokka sine. Det er Strandberg som bare lar gjennomspillet trille rett gjennom til Djurdjic(?) som sender krempass til Søderlunds enkleste goal hittil. Mål #2 derimot er Freddys all the way.
                    Helt enig vedr #1, men vedr #2, hvor mange spillere skal Freddy egentlig ta ansvaret for? Freddy har sin mann, og så kommer det en gul til på en overlapp. Skal Freddy løpe opp han også og takle?

Mål på Freddys side av banen er ikke nødv Freddys feil.

En av de underligste tingene jeg har opplevd på forumet i de årene jeg har vært her, er at Freddy etter HVER kamp får pes fra forumet. Selv om han har spilt godt kan alltid en eller annen peke på en feilpasning eller noe han gjorde feil, som lissom dokumenterer utover enhver tvil at Freddy suger eselballe. Og har Freddy en dårlig kamp (slikt skjer som kjent kun Freddy, alle andre presterer på et jevnt høyt nivå skal en vite), da vil ramaskriket ingen ende ta - "alle" må jo se at Freddy hører til i 5. divisjon, på en god dag. Kamp etter kamp, år etter år, skjer dette.

Mens de som ser Freddy trene hver dag, og i hver eneste kamp hjemme og borte, hvis eneste jobb er å ta ut det beste laget, og om nødvendig kjøpe en ny back om Freddy er så elendig som "alle" ser ut til å mene, mener han er god nok. Det har de (4-5 forskjellige trenere) ment i 10 år.

Go figure.

Comment

Originally posted by independent- View Post
                      Enkelte her inne vil få Freddy til å fortsette hos oss i flere år. Til de vil jeg stille følgende spørsmål:

Skal vi være en storklubb, eller ikke?
                      Vi skal være Vålerenga

Comment

Originally posted by Askeladden View Post
                        Så akkurat igjennom høydepunktene - og vi hadde mange gode målsjanser i dag. Oppsummeringa manglet i tillegg skuddet til Ogude som keeperen så vidt fikk dytta opp i tverrliggeren og ut.

Håper vi får beholde Singh og Ogude i 2012 sesongen.
                        Hvor skulle de dratt?
                        For øvrig er jeg glad for at Berre beholder statistikken sin; Hver gang Berre scorer på hodet vinner VIF. Så det er bare å tømme penga på liveodds neste gang.

Comment

Jevnt over så er vi mye bedre enn Haugesund.

Første 20. av 2.omgang så er det klasseforskjell.
                          Da skulle vi ha ledet med langt mer enn 2 mål.

Fegor Ogude er en klar ener på banen og er glimrende hele kampen untatt et par pasningsfeil.

Deilig seier og vi er nå ubesiret i 4 kamper.

Syng høyt ,Syng Vålerenga.
                          EVIG VIF

Comment

Originally posted by ice69 View Post

Go figure.
                            Når bensinen i livet ditt er å syte og klage, da blir det slik. Selvsagt er forsvaret vårt helt krise, vi har tross alt sluppet inn flere mål enn 3 andre lag i hele TL.

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
                              Når bensinen i livet ditt er å syte og klage, da blir det slik. Selvsagt er forsvaret vårt helt krise, vi har tross alt sluppet inn flere mål enn 3 andre lag i hele TL.
                              Enig. Det er støtt noe negativt gnål om
                              Freddy. De inleggene er som regel driiit
                              kjedelig å lese.

Comment

Originally posted by ice69 View Post
                                Mens de som ser Freddy trene hver dag, og i hver eneste kamp hjemme og borte, hvis eneste jobb er å ta ut det beste laget, og om nødvendig kjøpe en ny back om Freddy er så elendig som "alle" ser ut til å mene, mener han er god nok. Det har de (4-5 forskjellige trenere) ment i 10 år.

Go figure.
                                Hehe, det der er noe jeg aldri helt har forstått heller, uansett hvem som trener Enga så befinner Freddy seg ofte i startelveren, tydelig at han har kvaliteter som mange av oss ikke helt klarer å se. For min del har jeg akseptert at jeg aldri kommer til å bli noen TL trener
                                "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Working...
                                X