Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Haugesund 3-2, 27.08.2011

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ice69 View Post
    Helt enig vedr #1, men vedr #2, hvor mange spillere skal Freddy egentlig ta ansvaret for? Freddy har sin mann, og så kommer det en gul til på en overlapp. Skal Freddy løpe opp han også og takle?

Mål på Freddys side av banen er ikke nødv Freddys feil.

En av de underligste tingene jeg har opplevd på forumet i de årene jeg har vært her, er at Freddy etter HVER kamp får pes fra forumet. Selv om han har spilt godt kan alltid en eller annen peke på en feilpasning eller noe han gjorde feil, som lissom dokumenterer utover enhver tvil at Freddy suger eselballe. Og har Freddy en dårlig kamp (slikt skjer som kjent kun Freddy, alle andre presterer på et jevnt høyt nivå skal en vite), da vil ramaskriket ingen ende ta - "alle" må jo se at Freddy hører til i 5. divisjon, på en god dag. Kamp etter kamp, år etter år, skjer dette.

Mens de som ser Freddy trene hver dag, og i hver eneste kamp hjemme og borte, hvis eneste jobb er å ta ut det beste laget, og om nødvendig kjøpe en ny back om Freddy er så elendig som "alle" ser ut til å mene, mener han er god nok. Det har de (4-5 forskjellige trenere) ment i 10 år.

Go figure.
    Jeg kan bare snakke på egne vegne. Jeg er ikke av dem som sabler ned Freddyboys innsats hver eneste kamp bare for å ha en fast syndebukk å skylde på.

Freddy hadde en ok kamp i går egentlig. Men 3-2 målet må han ta på sin kappe. Han burde fulgt overlappen på sin side istedet, og heller stolt på at en av de andre holdt øye med mannen han opprinnelig hadde (det var på Freddy sin side at det var et folketomt Karl Johans gate av plass som Sørum utnyttet)

Det er rett og slett dårlig dømmekraft og kommunikasjon forsvarerne imellom som leder til den goalen. Men vi har jo vært fryktelig sårbare på kontringer imot i hele år, så at FKH scorer to på den måten var egentlig ingen bombe (var vel det som skjedde i 5-2 seieren i fjor også)

Comment

Altid like morro å lese slagt av forsvaret.. Statistikk, av de som har 20 kamper spilt har bare Tromsø sluppet inn mindre (ett mål mindre!) enn oss!

11 lag har scoret mer, av de som har spilt 20 kamper har alle utenom viking scoret mer..

Så etter statistikk har vi et av norges beste forsvar og bør invistere i helt ny midtbane/angrepsrekke..

Men hvem bryr seg vel om tallenes klare tale?

Et poeng til er at vi sliter med mål mot på kontringer, dette er jo selvfølgelig fordi vi spiller med høy risiko og får 10.000 flere kontringer i mot enn de fleste andre lag, da er det bare a numbers game at vi slipper inn mer. For å spille underholdene publikumsvennelig fotball må vi risikere mye og da tar jeg heller et par kontringsmål i mot

Comment

Herlig med 3 nye poeng! Nå er vi på gang.

Syns 1.omg var litt treig, men ok. Hadde trua selv om vi ikke var helt "der".
        Deler av andre omgang var fantastisk!!!
        Etter å ha sett igjennom høydepunktene på viftv går det opp for meg at vi fint kunne scora både 4 og 5 mål til!
        Vi skapte gedigne sjanser på løpende bånd. Klarer vi å utvikle dette, blir høsten brått morsom allikevel.

En annen ting som ble helt åpenbart for meg i går, er at vi er i desperat mangel på fart i forsvaret. Vi trenger en, helst to, spillere med voldsom hurtighet, skal vi fortsette å stå så høyt som vi gjør. Vi har jo sett det mange, mange ganger.
        Jeg tror at med en hurtig midtstopper, og en enda raskere back, så vil vi spare oss for en god del av baklengsmålene våre.

Nok om det, det var digg med 3 poeng i går.
        Syns Håvard viste fine takter og Ogude var helt sheriff utpå der!
        Målet til Singh var pur klasse!
        Masse å kose seg med fra gårsdagens match. Ser ut som et helt annet lag enn for kun få matcher siden. Fortsett sånn!

Advarsel Enga er tilbake!

Comment

Vålerenga på nett er ute med referat på egne sider og en haug bilder på Facebook.
          www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
          Glemmer passordet mitt...

Comment

Ser nå at "noen" mener MA-kritikerne bør roe ned nå.
            Well, MA gjør fortsatt store brølere, som å sette Ogude i forsvar og Strandberg på venstre back.
            Vi spilte ikke akkurat strålende fotball før Hæstad (heldigvis ?) ble skada og bytta ut.
            Da måtte MA rokkere litt igjen, og vi fikk den formasjonen som sannsynligvis er vår beste pr idag, bortsett fra Freddy på backplass.
            Slik jeg ser det, er Hæstad NØDT til å benkes. Den mannen spiller kun støttepass og er ikke i nærheten denne sesongen.
            For å få variert angresspill fra backplass, MÅ Freddy ut og Stoor inn, slik at han kan komme på overlapp.

Skjønner ikke at MA ikke ser det vi "fleste" andre ser.
            Uansett hvordan vi ender opp til slutt, vet jeg at dette kunne sett VELDIG mye bedre ut, hadde ting vært gjort annerledes enn hva nettopp MA har gjort...
            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Enig i at Stoor tilfører oss mer enn Freddy. I denne kampen var Berre helt usynlig for meg, fikk ikke til noe, og da kan det jo være godt med muligheter for hjelp fra backen

Comment

Originally posted by Mathias Krogstad View Post
                Enig i at Stoor tilfører oss mer enn Freddy. I denne kampen var Berre helt usynlig for meg, fikk ikke til noe, og da kan det jo være godt med muligheter for hjelp fra backen
                Enig i at det kanskje ikke var Berres beste kamp, men at han ikke fikk til noe er vel å ta litt sterkt i (ref. 3. målet som ble avgjørende for 3 poeng....)
                Marius - Evig patriot

Comment

Kan naturligvis ikke nekte for det, det jeg mente var at det ikke ble skapt noe på høyresiden, noe 3. målet heller ikke ble

Comment

Det gleder meg å se Nielsen gjøre en god kamp. Begynner å få troa på at potensialet hans som venstreving er større enn som spiss. God til å utfordre, men også meget gode innlegg. Knallhardt inn foran mål er sånn det skal gjøres med mindre noen er helt åpne, det ser man alt for lite av i norsk tippeliga. Og innlegget til Berre er klasse! Begynner å bli glad for at vi ble kvitt Shelton.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                      Hmm, her skriver du mye rart synes jeg.
                      Berre scorer etter 20 matcher? Hvor mange kamper har han fra start i år tror du? Mannen gikk jo skada relativt lenge.
                      VGP var helt borte? Han gjorde jo masse på topp, og mangla bare scoring. Skjønner ikke hva du mener her?
                      Vålenga skal gang på gang spille på kanten? Hallo! Feilen vår tidligere i sesongen er jo at vi spilte ALT gjennom midten.
                      Og til slutt, ja, Bojan og Pall fikk mange baller å jobbe med idag.
                      Det med Berre er en vesentlig ting jeg rett og slett har glemt!
                      Det med VGP.. Syns var usynlig jeg da, i den forstand at han fikk lite å jobbe med. Syns jeg. De gangene han gikk på løp, hvor gjennombruddspasning hadde vært det beste, så kom pasningen på kanten i stedet.. og da er jeg over på "spille ut på kanten". Vi tør fremdeles ikke å ta sjansen på den lille spektakulære gjennombruddspasningen, og velger i stedet den sikre ut på kanten. Det jeg mener! Kan da ikke si at vi har spilt alt gjennom midten, når Shelton fikk ca 15-20 pasninger på kanten hver eneste kamp frem til han dro.
                      Jeg sier ikke at vi skal spille gjennom midten, jeg sier vi skal veksle på litt.

Men poenget mitt var ikke å klage, da dette var en av de bedre kampene vi har spilt i år. Det er på rett vei!
                      Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

Originally posted by independent- View Post
                        Enkelte her inne vil få Freddy til å fortsette hos oss i flere år. Til de vil jeg stille følgende spørsmål:

Skal vi være en storklubb, eller ikke?
                        Det skjønner jeg heller ikke, Stoor har da ikke spillt seg ut av laget på noen som helst måte? Freddy derimot er på etterskudd litt for ofte. Hvis han blir valgt foran Stoor mot Start tror jeg Martin har et problem med Stoor, eller skal vi heller si "seg selv".
                        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                          Det med Berre er en vesentlig ting jeg rett og slett har glemt!
                          Det med VGP.. Syns var usynlig jeg da, i den forstand at han fikk lite å jobbe med. Syns jeg. De gangene han gikk på løp, hvor gjennombruddspasning hadde vært det beste, så kom pasningen på kanten i stedet.. og da er jeg over på "spille ut på kanten". Vi tør fremdeles ikke å ta sjansen på den lille spektakulære gjennombruddspasningen, og velger i stedet den sikre ut på kanten. Det jeg mener! Kan da ikke si at vi har spilt alt gjennom midten, når Shelton fikk ca 15-20 pasninger på kanten hver eneste kamp frem til han dro.
                          Jeg sier ikke at vi skal spille gjennom midten, jeg sier vi skal veksle på litt.

Men poenget mitt var ikke å klage, da dette var en av de bedre kampene vi har spilt i år. Det er på rett vei!
                          Synes VPG var en av våre bedre jeg da..
                          Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                          -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
                            Det skjønner jeg heller ikke, Stoor har da ikke spillt seg ut av laget på noen som helst måte? Freddy derimot er på etterskudd litt for ofte. Hvis han blir valgt foran Stoor mot Start tror jeg Martin har et problem med Stoor, eller skal vi heller si "seg selv".
                            Deg om det. Jeg tror det skyldes at Freddy har prestert på det jevne over tid, og Stoor har ikke imponert nevneverdig, og i tillegg vært ute med et lengre skadeavbrekk.
                            Dermed er Stoor utfordrer, og må prestere jevnt over bedre enn Freddy på treningene for å få tillit. Tror ikke det er verre enn det. Men er du glad i konspirasjonsteorier generelt, er det jo lov å drømme.

Når det er sagt, tror jeg fortsatt Stoor har potensiale til å bli en god spiller, og håper han finner tilbake til formen som førte han til Fulham.
                            Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                            -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Tok inn 2 poeng på skarrepakket, TIL og Godset. 3 poeng på Åråsenbønda og Stabæk. Bra runde sånn sett også.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                                Tok inn 2 poeng på skarrepakket, TIL og Godset. 3 poeng på Åråsenbønda og Stabæk. Bra runde sånn sett også.
                                Yes! Deilig

Comment

Working...
                                X