Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Start 2-1, 11.09.2011

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DonNasty
    replied
    Bra kamp av gutta, godt med 3 poeng, men det var mot desidert bunnlaget, så 2-1 på hjemmebane er ikke så mye å ta helt av for. Spilte i gode perioder, og reæva i noen. Går fortsatt for tregt fremover og for mye tversover og tilbakespill.

Straffen til Strandberg var tragisk, jeg trodde faktisk han var mer profesjonell en som så. Og vi vant igjen uten Singh, vunnet begge kampene der han har vært ute, så jeg håper han tar benken mot Odd også. Ser ingen grunn til at han skal inn i start 11ern nå som alle er frisk meldte.

Leave a comment:

• wanderer
    replied
    Originally posted by tipppeliga View Post
    Kan ikke dømme straffe hver gang ballen er i 16-meteren, syns Start er heldige som får en av to tvilsomme.. Vålerenga er vel enda eneste laget som ikke har fått straffe??

Skremt over nivået på noen av dommerne i tippeligaen..
    Man kan ikke få straffe uten å være inne i motstanderens 16-meter vettu

Men fra spøk til alvor.. i fjor var det på samme måte, og da var vi der inne hele tiden. Jeg klarer ikke helt å få med meg hvorfor det er slik at vi får så utrolig lite straffer kontra de fleste andre, om det er våre som holder så inn i h...... mye og de andre som har sluttet med det, eller om det kun er tilfeldigheter..

Jeg er uansett bombesikker på at om Vålerenga hadde spilt mot S08 i går, hvor samme situasjon hadde oppstått, så hadde vi fått frispark i mot oss på duellen rett før nedrivningen.

Rbk fikk i går like mange straffer som vi har fått på hele fjoråret og denne sesongen tilsammen.. det er litt oppsiktsvekkende!

Leave a comment:

• dreadedbyfew
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    Det er lett å overse at Start veldig lett kunne fått tre straffer hadde dommeren vært konsekvent.
    Mens vi ikke har fått 1 - ÈN - jævla straffe i Tippeligaen hittil i år! Da kan jo de jævla fittedommerne bare prøve å dømme en haug imot oss!

Fikk dessverre bare sett 2.omgang pga. valgarbeid, men VPG begynner å bli varm i trøya for oss! Ogude er bunnsolid as usual, og godkjente kamper av BDH og Freddy. Dog syns jeg både Bojan og Berre var under pari søndag, og kantspillet vårt led som følge av det.

Men 3 poeng var faktisk fortjent, trass i den kvadruppel(?) sjansen Start hadde i 2.omgang. ALLE MANN TIL ULLEVÅL IMORRA!

Leave a comment:

• Dust
    replied
    For min del så var ikke dette noen god kamp, selv om andre her mener at det var bra, det første kvarteret var bra. Her vartet vi opp med gode løp og pasninger inn bak firern dems, noe som til slutt skaffer oss ledelsen.
    Hvor mange pasninger var det før scoringa egentlig? det var mange i alle fall.
    Det som skuffer meg mest da er at vi slipper oss ned (som vanlig) etter scoring, her må det da ligge noe oppi knotten på spillera?
    Ellers så er vi ok i korte perioder, men mot bedre motstand blir det en på snuta om vi ikke skjerper egget.
    Håper at vi snart klarer å kjøre på fremover for å skape en ny scoring, fremfor å falle tilbake. Først da kan vi snakke om å friskmelde laget.
    Well, uansett så er jeg kjempe happy for 3 poeng på en sånn dag, dommentrioen gidder jeg ikke kommentere.
    Til slutt, folk på VB,(du veit hvem du/dere er) nå må dere pinadø begynne å lage lyd. Ble nesten irritert over den jævla kaklinga, kan dere ikke komme litt før så dere får skravla fra dere før kampstart? Takk.

Leave a comment:

• tipppeliga
    replied
    Kan ikke dømme straffe hver gang ballen er i 16-meteren, syns Start er heldige som får en av to tvilsomme.. Vålerenga er vel enda eneste laget som ikke har fått straffe??

Skremt over nivået på noen av dommerne i tippeligaen..

Leave a comment:

• 1/2VorseN
    replied
    Originally posted by FrankO View Post
    Det er lett å overse at Start veldig lett kunne fått tre straffer hadde dommeren vært konsekvent. Strandberg sparker ballen opp i egne hender, noen som tør vedde på at det ikke hadde blitt straffe til RBK på Lerkendal?
    Han sparker den da virkelig ikke opp i egne hender, men den spretter opp i hånden hans. Hadde slike tilfeller vært hens hver gang skulle vi sett mange flere straffer både i tippeligaen og andre steder i verden. Tror faktisk man hadde sett flere straffer som skyldes "tilfeldigheter" enn andre lovbrudd.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Originally posted by jerusalem View Post
    Feil begge veier, men så mye mot oss at det må være snakk om korrupsjon eller et eller annet hat mot Oslo øst (jeg kan bare ikke tro det er mulig å være så svak). Men når enden er god...
    Det er lett å overse at Start veldig lett kunne fått tre straffer hadde dommeren vært konsekvent. Strandberg sparker ballen opp i egne hender, noen som tør vedde på at det ikke hadde blitt straffe til RBK på Lerkendal?

Strandberg drar ned en Start-spiller innafor 16. Den billigste av de tre, men når dommeren har fokuset sitt retta der, og Strandberg står med ryggen mot mål og henda ut mot spilleren så kan man ikke si at dommeren gjør feil heller.

Ogudes situasjon i andre er nok den klareste.

Jeg var en av dem som klagde på dommeren i går, men når jeg har tenkt meg om så var han ikke bare ræva mot Vålerenga - han var ganske enkelt ræva. Til syvende og sist var det vi som slapp billigst unna.

Av alle avgjørelsene linjedommeren på bredden-sida vinka på så virka alle unntatt en eller to klokkeklare. Alle skreik likevel, men det så greit ut. Berres mål på motsatt side virker dog å være feilaktig annullert.

Leave a comment:

• g-maZta
    replied
    Digg med 3 poeng!!!!!
    Takk igjen alle gutta!

Syns en del her inne er i overkant kritiske.

Jeg mener vi spilte meget bra den første halvtimen. Vi slapp oss ned, og start inn i kampen det siste kvarteret eller 20 minuttene av 1. omgang, og så litt skremt ut til det var igjen en halvtime omtrent.

Vil si vi spilte godt eller ok i en time, og ikke fult så godt i en halvtime.
    Det kommer seg jo! Vi utvider helt klart de gode periodene.

Folk maser om at Start hade den og den sjansen, og kanskje ble snytt for straffe og bla bla bla...

Start skulle aldri hatt den straffen de fikk, da borgersen skulle hatt minst gult, og vi frispark på corneren før, da borgersen platet albuen i trynet på freddy.
    Vi skulle hatt godkjent 2-0 målet vår. det var ikke offside.
    Der Start ikke fikk straffe. Han som "blir felt" kommer faktisk i 140km/t i Ogudes(?) blindsone. Han løper jo rett inn i duellen og på Ogudes bein. ikke omvendt. Kunne kanskje vært dømt, men ikke når de allerede har fått en noget billig straffe allerede. Man får sjelden 2 billige straffer i samme match.

Borgersen burde fått minst 7-8 gule. Makan til ekkel speller! Han er så full av tjuvtiks og sjofle knep at jeg blir helt sjokkert! Evig takknemlig for at han ikke spiller for oss.
    Dommern var helt horribelt dårlig. Ikke bare for vår del, men generelt. At han var meget opptatt av å demonstrere at han ikke var påvirket av Klanen, er jo standard opptreden, men noen kamuflerer det bedre enn andre. Dennde dommeren var rett og slett en skam for norge.

Av positive ting, vil jeg trekke frem samarbeidet mellom Fellah og Gunnarsson. Dette lover bra for neste sesong. Og resten av denne også i og for seg!
    At Ogude fortsetter å imponere gjør ingenting.
    Spesielt de første 30 minuttene(omtrent) syns jeg vi er helt rå i gjenvinningsfasen. Klarer vi å holde et sånt trøkk gjennom en hel match, skal de andre lagene slitene for å holde tritt!

Jeg syns iallfall det er drita gøy med tre nye poeng, og heng på medalje!

Kom igjen Enga!

Leave a comment:

• jerusalem
    replied
    Første og siste halvtime er veldig bra av oss -svakt siste kvarter av første og første 20 i andre. Dommer Ken Henry og hans team overgår imidlertid alle svake prestasjoner jeg har sett på Ullevaal - ever. Feil begge veier, men så mye mot oss at det må være snakk om korrupsjon eller et eller annet hat mot Oslo øst (jeg kan bare ikke tro det er mulig å være så svak). Men når enden er god...

Leave a comment:

• henrig
    replied
    perfekt kamp!

Vi vinner og tar poenga samt at det er åpenbart at vi ikke holder nivået i 90 (eller 45 min for den saks skyld) som dermed fører til at vi må være skjerpet frem mot onsdag.

Dette var ikke laurbær å hvile på.

Røkka ut stadig større hårmengder over dommern. Lukter korrupsjon og Mafifa lang vei av sånn dømming.

Leave a comment:

• torerik
    replied
    Originally posted by Vål'enga View Post
    Umulig for meg å se kampen idag, men i følge VG Live så "vant" vi 7-6 i antall sjanser.
    TV2 hadde telt seg til 6-4

Leave a comment:

• Daniel
    replied
    Originally posted by Alex Malager View Post
    Spesielt siden han ikke kan spille midtspiss. ;-)

Så også ut som TV2 ikke fikk med seg sjanseovertallet til Start som det blir skrevet om her for de viste mange flere Enga sjanser...
    Umulig for meg å se kampen idag, men i følge VG Live så "vant" vi 7-6 i antall sjanser.

Leave a comment:

• Alex Malager
    replied
    Originally posted by Bojan View Post
    Interessant analyse av samarbeidet mellom Veigar og Fellah på tv2 nå.

Flikker,mottak,finter og gjennomspill av gutta.
    Ser hvordan Veigar "tenker" fotball hele tiden og skaper masse for oss på topp.
    Gøy å se.
    Spesielt siden han ikke kan spille midtspiss. ;-)

Så også ut som TV2 ikke fikk med seg sjanseovertallet til Start som det blir skrevet om her for de viste mange flere Enga sjanser...

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    Interessant analyse av samarbeidet mellom Veigar og Fellah på tv2 nå.

Flikker,mottak,finter og gjennomspill av gutta.
    Ser hvordan Veigar "tenker" fotball hele tiden og skaper masse for oss på topp.
    Gøy å se.

Leave a comment:

• Grydis
    replied
    Reaksjonen til VPN er ute.

Leave a comment:

Working...
X