Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klubben vår er rasert på under ett år!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klubben vår er rasert på under ett år!

Det er ikke mange månedene siden gutta med Rekdal i spissen ble hyllet som helter på Rådhusplassen, etter endelig og ha blitt seriemestere igjen.

Endelig hadde klubben kommet dit vi alle mener at den hører hjemme. Rekdal og Siem hadde brukt noen år på å bygge opp klubben både sportslig og administrativt, men nå virket vi som vi endelig hadde blitt en profesjonell klubb.

Borte var den elendige økonomien, ubetalte regninger, regnskap på pølsepapir osv osv.

Fremtiden så særdeles lys ut, og Rekdal lovte i seiersrusen at vi skulle vinne "bøtta" i år også.

Så må det ha skjedd noe fryktelig galt på veien videre.

Hva har egentlig skjedd?

Noen få måneder etter sitter vi og ser en klubb som er helt skakk kjørt og milevis unna våre mål for sesongen.

Dette spørsmålet sitter jeg med nå, endog uten og ha noe svar.

Siem var første mann som forsvant ut døra.

Ryktene gikk på samarbeidsproblemer mellom han og Rekdal, noe begge har tilbakevist selv om klimaet dem i mellom kunne være hardt til tider.

En ny direktør som vi knapt så noe til før han var ute av porten igjen var neste kapittel.

Rekdal var neste ut porten i ledelsen. Jeg har personlig debattert dette grundig her på forumet tidligere så skal ikke ta dette opp igjen.

Lars Bohinen er også ett eget kapittel i denne historien.

Er det noen som kan fortelle meg hva han har gjort i Enga etter Siem dro??

Jo han hentet jo Levan da. Det er lett å være etterpåklok, men når man henter inn en spiller kun på agenten han bruker sin anbefaling kan man vel ikke vente noe annet.

I sommer har vi i tur og orden kvitta oss med Hoseth, Skiri, Mabizela og nå til sist Gashi.

Det er fire spillere i samme lagdel det, og uten å hente inn noen erstattere. Forstå den som kan.

Bohinen klager i dag til vif.no at siden Gashi gikk 48 timer før vinduet stengte så har de ingen ersatter klar.

Hvorfor pokker selger de Gashi da??

Ja jeg vet at han har ønsket seg bort, men man kan da ikke slippe han rett før vinduet stenger uten og ha en ersatter klar.

Det er ikke noe nytt at Gashi vil bort og hvis de da ikke har forutsett dette og begynt å lete etter andre alternativer, da har du faen meg ikke gjort jobben din Bohinen. Det nytter ikke å komme med sånt piss at vi ikke rekker å hente inn en ny erstatter.

Odd som i utgangspunktet er en mye mindre klubb enn oss sa nei til 20 mill for Pelle Nilsson.

De ville ikke selge en spiller uten og ha en erstatter klar. Nå ligner vi mere på hvordan Odd har opptrådd før. De solgte alle de beste spillerne sine for småpenger.

Nå litt under ett år etter at vi ble seriemestere så står vi uten direktør, vi står med en trener som knapt har mere trener erfaring enn meg selv. Vi kvitter oss med spiller etter spiller, og ligger faretruende nær bunnen av tabellen.

Hva har skjedd på veien?

Hvor ble det av ambisjonene?

Hvor ble det av de store målene?

Hvor er vi på vei?

Jeg lurer og lurer men har ikke så mange svar, men jeg er dypt bekymret.
    Rekdal har levert varene: Cupmester 2002, seriesølv 2004 og seriegull 2005

Re: Klubben vår er rasert på under ett år!

Sitat: Den ons, 30 august 2006 17:33 skrev Teern:

> Det er ikke mange månedene siden gutta med Rekdal i spissen ble hyllet som helter på Rådhusplassen, etter endelig og ha blitt seriemestere igjen.

>

> Endelig hadde klubben kommet dit vi alle mener at den hører hjemme. Rekdal og Siem hadde brukt noen år på å bygge opp klubben både sportslig og administrativt, men nå virket vi som vi endelig hadde blitt en profesjonell klubb.

>

> Borte var den elendige økonomien, ubetalte regninger, regnskap på pølsepapir osv osv.

>

> Fremtiden så særdeles lys ut, og Rekdal lovte i seiersrusen at vi skulle vinne "bøtta" i år også.

>

> Så må det ha skjedd noe fryktelig galt på veien videre.

> Hva har egentlig skjedd?

> Noen få måneder etter sitter vi og ser en klubb som er helt skakk kjørt og milevis unna våre mål for sesongen.

> Dette spørsmålet sitter jeg med nå, endog uten og ha noe svar.

>

> Siem var første mann som forsvant ut døra.

> Ryktene gikk på samarbeidsproblemer mellom han og Rekdal, noe begge har tilbakevist selv om klimaet dem i mellom kunne være hardt til tider.

>

> En ny direktør som vi knapt så noe til før han var ute av porten igjen var neste kapittel.

>

> Rekdal var neste ut porten i ledelsen. Jeg har personlig debattert dette grundig her på forumet tidligere så skal ikke ta dette opp igjen.

>

> Lars Bohinen er også ett eget kapitell i denne historien.

> Er det noen som kan fortelle meg hva han har gjort i Enga etter Siem dro??

>

> Jo han hentet jo Levan da. Det er lett å være etterpåklok, men når man henter inn en spiller kun på agenten han bruker sin anbefaling kan man vel ikke vente noe annet.

>

> I sommer har vi i tur og orden kvitta oss med Hoseth, Skiri, Mabizela og nå til sist Gashi.

> Det er fire spillere i samme lagdel det, og uten å hente inn noen erstattere klare. Forstå den som kan.

> Bohinen klager i dag til vif.no at siden Gashi gikk 48 timer før vinduet stengte så har de ingen ersatter klar.

> Hvorfor pokker selger de Gashi da??

>

> Ja jeg vet at han har ønsket seg bort, men man kan da ikke slippe han rett før vinduet stenger uten og ha en ersatter klar.

> Det er ikke noe nytt at Gashi vil bort og hvis de da ikke har forutsett dette og begynt å lete etter andre, da har du faen meg ikke gjort jobben din Bohinen. Det nytter ikke å komme med sånt piss at vi ikke rekker å hente inn en ny erstatter.

>

> Odd som i utgangspunktet er en mye mindre klubb enn oss sa nei til 20 mill for Pelle Nilsson.

> De ville ikke selge en spiller uten og ha en erstatter klar. Nå ligner vi mere på hvordan Odd har opptrådd før. De solgte alle de beste spillerne sine for småpenger.

>

> Nå litt under ett år etter at vi ble seriemestere så står vi uten direktør, vi står med en trener som knapt har mere trener erfaring enn meg selv. Vi kvitter oss med spiller etter spiller, og ligger faretruende nær bunnen av tabellen.

>

> Hva har skjedd på veien?

> Hvor ble det av ambisjonene?

> Hvor ble det av de store målene?

> Hvor er vi på vei?

>

> Jeg lurer og lurer men har ikke så mange svar, men jeg er dypt bekymret.

Du er ikke alene!

When the facts change, so does my opinon

Comment

Sitat: Den ons, 30 august 2006 17:35 skrev Ravnen:

> Du er ikke alene!

Nei absolutt ikke! Join the gang sier jeg!

Comment

Hæh??

Begynner å skjønne at det ikke bare var spillernes ambisjonsnivå som fikk Kjetil Rekdal til å gå. Klubben virker jo helt ambisjonsløs! Og jeg tror vi bare ser toppen av isfjellet.

a) - Rekdal har selv sagt at han ble utrolig skuffet når Kjetil Siem gikk, for de var to alen av samme stykke. Kunne krangle som hund og katt - men hadde felles ambisjoner og mål. De ville at Vålerenga skulle bli best!

b) - Rekdal skal ikke ha vært altfor glad over at ledelsen bestemte seg for å utvide trenerteamet med Aabrekk og Drillo.

c) - Rekdal og Bohinen har vel aldri vært helt samkjørte, det har jo diverse intervjuver om spillerkjøp/salg vist.

d) - Når så også Rekdal følte at de spillerne han hadde ikke viste tilstrekkelig "tæl og vilje" tror jeg rett og slett han gikk lei. Rekdal er en vinner som vil ha resultater fort!

Bare se på hvor raskt han fikk resultater i Vålerengen!

I 2001 - rett opp fra 1ste divisjon første året

I 2002 - CUPMESTER!

I 2003 - 3runde i UEFA-cupen

I 2004 - Seriesølv (med litt hell og 1 mål mer scoret - gull!)

I 2005 - SERIEMESTER

I 2006 går han lei når han ser at spillerne og ledelsen ikke lenger henger med på hans ambisjonsnivå. Resultatene uteblir, Rekdal fræser - men spillerne syntes de har nådd et komfortabelt nivå og koser seg der!....

Fremtiden???

- Ja, vi har noen unge talenter.

Daniel Fredheim Holm ung og lovende på 5te året???

Roberts, Horn, Førsund (om han kommer tilbake) Fellah og et par til.

Men hva med Ronny Johnsen,(slutter) Tom Henning Hovi, (slutter)

Andre Muri,(hva med han?) Tore Andre Flo, (over the hill - går til Strømsgodset neste år?) Jan Derek Sørensen, (god - men begynner å ha fremtiden bak seg) Rune Lange, (hvor inspirerende er dette for han nå? - og kommer han tilbake i gammelt slag? Jeg tipper i såfall han er neste som blir solgt!) Arni Gautur Arason, (ryktene sier han er på utkikk...)

Ærlig talt? Vitner noe av dette om at Vålerenga har ambisjoner og at ledelsen virkelig VIL noe med laget? Se hva de andre av tippeliga-lagene gjør? De SATSER!

Rekdal var garantisten for at klubben virkelig ville noe.

Nå er den der den oftest har vært - flytende på lykke og fromme!
        "Tomme tønner rumler mest - det beviser innleggene her!"

Comment

Okay. Alt er sant. Også at Bohinen er råtten. Men i denne saken var dte altså investorer som eide Gashi, og de sa salg. Personlig trodde jeg disse klubbinvestorene hadde hjerte i Enga, men når de sier ja til et salg på denne måten viser de at de ikke bryr seg. Det betyr at du kan legge til disse investorene på lista di' også. De var vel redde for at Gashi ville bli plassert på tribunen i to år slik at de aldri ville få noe penger tilbake. Jeg blir kvalm!!!!

Comment

Jeg har sagt det til det kjedsommelige før, og det er forsåvidt det eneste jeg har å si.

Kjetil Siem var så mye viktigere enn noen kkunne tenke seg, og jeg satt med akkurat denne følelsen da han dessverre dro...

[url]www.digitalsport.no[/url]

Comment

Sitat: Den ons, 30 august 2006 18:27 skrev viffvoff:

> Kjetil Siem var så mye viktigere enn noen kunne tenke seg, og jeg satt med akkurat denne følelsen da han dessverre dro...

>

--------------

Hm... Er nok mye i det.

MEN denne "raserte" klubben vår vant faktisk borte mot Viking UTEN Gashi i troppen og UTEN Rekdal og UTEN direktør og UTEN nye forsterkninger...

Vi KAN faktisk ha fått mere kampvilje inn i spillergruppa nå. Vi kan bli NØDT til å gi flere av unggutta sjanser - Mathiesen og Roberts har vel ikke akkurat skuffa, så det er lov å håpe på flere... (Og Grindheim og Holm er vel ikke de eneste som kan spille sentralt på midten? - Freddy-poteten funker vel der som alle andre steder... og Strømnes? og El-Gharbi?)

Å ha en surmulende Gashi i troppen, hadde KANSKJE vært verre enn å bli kvitt han? (Men til Brrann - urrgh, yecch!!) Tobbe, Ohr og Pa heva vel ikke akkurat laget da de sippa som verst i 2003 selv om de var gode spillere?

Vi er kanskje svekka etter at Gashi dro, men ryktene om vår Adecco-død virker litt overdrevne.

Comment

Sitat: Den ons, 30 august 2006 19:49 skrev san Paolo:

> Sitat: Den ons, 30 august 2006 18:27 skrev viffvoff:

>

> Vi er kanskje svekka etter at Gashi dro, men ryktene om vår Adecco-død virker litt overdrevne.

>

Godt sagt!

Comment

Sitat: Den ons, 30 august 2006 19:59 skrev j_robber:

> Sitat: Den ons, 30 august 2006 19:49 skrev san Paolo:

>

> > Sitat: Den ons, 30 august 2006 18:27 skrev viffvoff:

>

> >

> > Vi er kanskje svekka etter at Gashi dro, men ryktene om vår Adecco-død virker litt overdrevne.

> >

>

> Godt sagt!

Hva med å tenke litt større en forrige kamp, det blir nevnt ganske mange ting i innleggene over her av større viktighet enn Gashi-salget, sesongen iår er jo nesten uinteressant sålenge vi ikke rykker ned, spørsmålet er hva som skjer neste sesong! Er vi tilbake på 99-nivå eller skal vi satse i toppen?

Var jo mange som ville kvitte seg med Rekdal så jeg skjønner at dere er happy nå men personlig har jeg litt problemer med å se hvor klubben vil i fremtiden.

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 09:31 skrev Alex Malager:

> Sitat: Den ons, 30 august 2006 19:59 skrev j_robber:

>

> > Sitat: Den ons, 30 august 2006 19:49 skrev san Paolo:

> >

> > > Sitat: Den ons, 30 august 2006 18:27 skrev viffvoff:

> >

> > >

> > > Vi er kanskje svekka etter at Gashi dro, men ryktene om vår Adecco-død virker litt overdrevne.

> > >

> >

> > Godt sagt!

>

> Hva med å tenke litt større en forrige kamp, det blir nevnt ganske mange ting i innleggene over her av større viktighet enn Gashi-salget, sesongen iår er jo nesten uinteressant sålenge vi ikke rykker ned, spørsmålet er hva som skjer neste sesong! Er vi tilbake på 99-nivå eller skal vi satse i toppen?

>

> Var jo mange som ville kvitte seg med Rekdal så jeg skjønner at dere er happy nå men personlig har jeg litt problemer med å se hvor klubben vil i fremtiden.

>

>

>

-----------

Det er sjelden jeg er så enig med noen som jeg er med deg her Alex.

Rekdal har levert varene: Cupmester 2002, seriesølv 2004 og seriegull 2005

Comment

Noe galt har skjedd,det er det ingen tvil om..

Det virker som at å komme dit vi var i 2005 sesongen,både på og utenfor banen,det tar lang tid å bygge opp.Ikke helt unormalt.

Men å rassere ett lag,en klubb,ja det tar bare noen lusne måneder.

Vi står jo ribbet tilbake...færre folk i ledelsen,færre folk i trenerteamet,og nå har vi snart faen ikke spillere igjen heller..

Hva er den langsiktige planen til klubben?Eller den kortsiktige for den saks skyld.

Jeg hadde gjerne sett at klubben tok ett info møte med Klanen oppe på Vallhall,likt det Rekdal holdt i Sjappa da han kom til klubben.

Gi oss litt info om hva som skjer,hva fremtidsutsikter de har osv.

statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

He he, synes det er litt sånn dommedagsprofetier. "Klubben vår er rasert på under et år!" Nei nå bærer det strake veien ned i 1 div. Og konkursspøkelset kommer sikkert. Nei, jeg foreslår at vi rett og slett sparker alle på Valle og begynner på nytt....

Tydligvis står og faller VIF på en mann. Gashi. Dette hadde nok skjedd om han hadde blitt langtidsskadet også. Strakveien til pølsepapir og skattefut. Nei, Bohinen har styrt VIF skuta på grunn etter Siem dro, så nå må vi henge ham, kanskje trenerne i samme slengen. Nei, hele stallen.....

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 10:16 skrev vif_supporter:

> He he, synes det er litt sånn dommedagsprofetier. "Klubben vår er rasert på under et år!" Nei nå bærer det strake veien ned i 1 div. Og konkursspøkelset kommer sikkert. Nei, jeg foreslår at vi rett og slett sparker alle på Valle og begynner på nytt....

>

> Tydligvis står og faller VIF på en mann. Gashi. Dette hadde nok skjedd om han hadde blitt langtidsskadet også. Strakveien til pølsepapir og skattefut. Nei, Bohinen har styrt VIF skuta på grunn etter Siem dro, så nå må vi henge ham, kanskje trenerne i samme slengen. Nei, hele stallen.....

>

>

Verden står og faller ikke på Gashi,men hans overgang var vel den berømte dråpen.

Og Gashis overgang viser også Bohinen & Co's evne,eller mangel på sådan,til å håndtere klubben.

Vi selger og selger(gir bort),men henter INGEN inn..

Vi har ingen gode erstattere til Grinheim når han blir skadet/suspandert...

Ville Gashi dra???Greit,du får dra ETTER sesongen...det skulle vært beskjeden til Gashi fra Bohinen...

Er det virkelig så vanskelig å ha krav til folk som er under kontrakt??

statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

Nå har ikke jeg, som de fleste andre her, alle fakta på bordet, men når det går rykter om at han truet med å langtidssykemelde seg hvis han ikke ble solgt. Da er det bare å kvitte seg me'n. De ville jo egentlig ikke selge ham i det hele tatt. Mulig at VIF har sovnet i timen her, men på meg virker det som om Gashi har stilt et ultimatum på sparket.

Er det en sånn tulling som dette vi vil ha på laget vårt....?

http://www.rbkweb.com/nyheter2000/0327berg.html

Og hvorfor ledere, pølsepapir, trenere, spillere, økonomi ser ut til å bli spist opp av VIF, det veit vel ingen. Så lenge var altså Adam i paradis. Sirkus vålerenga rider igjen......

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 10:22 skrev Evig:

> Sitat: Den tor, 31 august 2006 10:16 skrev vif_supporter:

>

> > He he, synes det er litt sånn dommedagsprofetier. "Klubben vår er rasert på under et år!" Nei nå bærer det strake veien ned i 1 div. Og konkursspøkelset kommer sikkert. Nei, jeg foreslår at vi rett og slett sparker alle på Valle og begynner på nytt....

> >

> > Tydligvis står og faller VIF på en mann. Gashi. Dette hadde nok skjedd om han hadde blitt langtidsskadet også. Strakveien til pølsepapir og skattefut. Nei, Bohinen har styrt VIF skuta på grunn etter Siem dro, så nå må vi henge ham, kanskje trenerne i samme slengen. Nei, hele stallen.....

> >

> >

>

>

> Verden står og faller ikke på Gashi,men hans overgang var vel den berømte dråpen.

>

> Og Gashis overgang viser også Bohinen & Co's evne,eller mangel på sådan,til å håndtere klubben.

>

> Vi selger og selger(gir bort),men henter INGEN inn..

> Vi har ingen gode erstattere til Grinheim når han blir skadet/suspandert...

>

> Ville Gashi dra???Greit,du får dra ETTER sesongen...det skulle vært beskjeden til Gashi fra Bohinen...

> Er det virkelig så vanskelig å ha krav til folk som er under kontrakt??

>

Noen ganger må man faktisk vise at man er sjef. Dette er klart en av de gangene.

When the facts change, so does my opinon

Comment

Working...
                              X