Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klubben vår er rasert på under ett år!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Klubben vår er rasert på under ett år!

Faen,Bohinen. Du duger ikke til annet enn å hogge ved til kokken.

En trenger ikke mye IQ for å skjønne at du er på god vei til å rasere klubben. Hvis du ikke klarer jobben din for du finne deg noe annet å gjøre.

Comment

> Noen ganger må man faktisk vise at man er sjef. Dette er klart en av de gangene.

>

Og her ligger kanskje det viktigste poenget. Vi savner sårt en lederskikkelse som tør stå fram med en visjon for klubben. Det kommuniseres ikke godt fra Valle lenger. Spillere selges unna, uten gode forklaringer på hvorfor, på hvordan de skal erstattes og hva som i det hele tatt er planen.

Uten visjon og uten kommunikasjon sprer usikkerheten seg blant ansatte, supportere og blant spillere. De får det som Odd Børretzen omtaler som kriser i skogen. "Hvor skal jeg egentlig. Hva er egentlig vitsen?". Poenget er at man ikke kan oppnå store resultater dersom man ikke har en klar visjon og målsetting på hvor man skal hen. VIF per i dag er en organisasjon på defensiven. Det virker som om det gjennomsyrer hele organiasjonen og dets handlingsmønster.

Jeg savner en mann/kvinne som tør å komme med store visjoner.

Jeg savner en mann/kvinne som gir oss, spillerne og støtteapparatet et mål å tro på.

Dette er forøvrig ikke uttrykk for mistillit til Myhre. Jeg tror den personen først og fremst trengs i administrasjonen.

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 12:50 skrev Saksa:

> > Noen ganger må man faktisk vise at man er sjef. Dette er klart en av de gangene.

> >

> Og her ligger kanskje det viktigste poenget. Vi savner sårt en lederskikkelse som tør stå fram med en visjon for klubben. Det kommuniseres ikke godt fra Valle lenger. Spillere selges unna, uten gode forklaringer på hvorfor, på hvordan de skal erstattes og hva som i det hele tatt er planen.

>

> Uten visjon og uten kommunikasjon sprer usikkerheten seg blant ansatte, supportere og blant spillere. De får det som Odd Børretzen omtaler som kriser i skogen. "Hvor skal jeg egentlig. Hva er egentlig vitsen?". Poenget er at man ikke kan oppnå store resultater dersom man ikke har en klar visjon og målsetting på hvor man skal hen. VIF per i dag er en organisasjon på defensiven. Det virker som om det gjennomsyrer hele organiasjonen og dets handlingsmønster.

>

> Jeg savner en mann/kvinne som tør å komme med store visjoner.

> Jeg savner en mann/kvinne som gir oss, spillerne og støtteapparatet et mål å tro på.

>

> Dette er forøvrig ikke uttrykk for mistillit til Myhre. Jeg tror den personen først og fremst trengs i administrasjonen.

Men mye av "feilen" her ligger også hos spilleren da..

Hvis det stemmer at han har truet med å langtidsykemelde seg hvis han ikke får bytte klubb,ja da er det virkelig noe galt med spilleren/agenten..

Hvilke signaler sender dette til ander spillere?Vil du bort,så er det bare og ringe opp en klubb og høre om de vil ha deg,så troppe opp på adm kontoret og si jeg vil bort....

At spillere forsvinner fra en klubb er normalt,men metoden som er brukt her får meg til å spy...

Men fra ledelsens side,burde de satt hardt mot hardt..Når frekke spillere truer i dette tilfellet klubben med å sykemelde seg,så burde man kanskje bare sagt javel,og latt han råtne i klubben til kontrakten går ut..

For spillere veit at for å bli solgt,må man vise seg frem.Og jeg tror Gashi hadde gitt seg og"friskmeldt" seg før Bohinen hadde gitt seg og solgt han.

Fotball spillernes karriere er kort,og det å være "sykemeldt" eller bli sittende på tribunen i 3 år eller noe,er ikke gunstig.

statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

> Men mye av "feilen" her ligger også hos spilleren da..

> Hvis det stemmer at han har truet med å langtidsykemelde seg hvis han ikke får bytte klubb,ja da er det virkelig noe galt med spilleren/agenten..

>

> Hvilke signaler sender dette til ander spillere?Vil du bort,så er det bare og ringe opp en klubb og høre om de vil ha deg,så troppe opp på adm kontoret og si jeg vil bort....

>

> At spillere forsvinner fra en klubb er normalt,men metoden som er brukt her får meg til å spy...

>

> Men fra ledelsens side,burde de satt hardt mot hardt..Når frekke spillere truer i dette tilfellet klubben med å sykemelde seg,så burde man kanskje bare sagt javel,og latt han råtne i klubben til kontrakten går ut..

> For spillere veit at for å bli solgt,må man vise seg frem.Og jeg tror Gashi hadde gitt seg og"friskmeldt" seg før Bohinen hadde gitt seg og solgt han.

>

> Fotball spillernes karriere er kort,og det å være "sykemeldt" eller bli sittende på tribunen i 3 år eller noe,er ikke gunstig.

>

Hvis det er tilfellet så er det selvsagt forkastelig fra Gashi sin side. Jeg tror likevel ikke løsningen ligger i å la han råtne på rot som du foreslår. 3 grunner til det:

1) Spilleren faller i pris, og dermed faller Engas inntekt ved et salg.

2) Vål'enga er avhengige av å fremstå som en attraktiv arbeidsgiver. På sikt vil man ikke være det dersom man kjører gissel-taktikken til f.eks. Odd.

3) Vi - supporterne krever at spillerne våre har sterk lidenskap for klubben og det de holder på med. Det er for det første ikke forenelig med gissel-taktikken. Og for det andre er det da ganske ugunstig å ha et sutrehue som først og fremst vil bort vandrende blant spillergruppa og spre negative vibber.

Og nei - det er selvsagt ikke rettferdig at Gashi har fått vilja si ved å bedrive skittent spill (hvis det er tilfellet), men verden er ikke alltid rettferdig, og klubben (og Bohinen) er nødt til å forholde seg til verden slik den er, ikke slik vi ønsker den skal være.

Dette er overhodet ikke en forsvarstale for Gashi. Jeg sier bare hva jeg tror er klubbens beste.

Comment

Tror ikke det hadde vært noe vits i å beholde Gashi slik jeg har forstått situasjonen, men man kunne kanskje vært forberedt på at den ville komme.

Uansett har dette blitt et slags symbol på den situasjonen klubben er inne i nå, de eneste 2 menneskene med ambisjoner og visjoner er borte pga småkonger, spillere som ikke liker å få kjeft, osv osv.. Imens er vi som sitter igjen på full fart 6-7 år tilbake i tid.Men det betyr visst ikke noe sålenge bohemånden får regjere...

Comment

Working...
            X