Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hasle/Løren - Vålerenga 2, lørdag 22/10 kl 13

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hasle/Løren - Vålerenga 2, lørdag 22/10 kl 13

Skjebnekamp for VIF 2 i siste serierunde for rekrutta som må ta poeng mot nedrykksklare Hasle/Løren for å være sikret fornyet kontrakt i 2. divisjon.

Hasle/Løren ligger på nest sisteplass og har 2-8-15.

Harstad, som ligger to poeng bak Vålerenga med en langt dårligere målforskjell, spiller hjemme mot Skarp som ligger sist med 2-5-18. Harstad vinner sin kamp, men alt er likevel opp til Vålerenga.

Det er kun spillere som ikke startet forrige A-kamp som kan bli med på denne kampen. Det vil med andre ord si spillere som Harmeet Singh, Aleksander Solli, Mohammed Fellah, Freddy dos Santos og Benjamin Dahl Hagen alle er spilleberettiget til denne kampen. Problemet er at flere av disse er tiltenkt en plass i startoppstillingen mot Aalesund mandag.

Kampstart klokken 13 på Løren Kunstgress.

Dem greier vel å spella litt på lørdagen når det ikke er kamp før mandag, såpass får dem klare. Rimelig viktig denna kampen. Har stor tru på seier og 2 div neste år også. Satser og hardt på at lsk2 ikke rykker opp også.

Comment

Før Kjelsås-kampen prøvde jeg å fyre opp forumdeltagere til å komme å heie på våre unge og håpefulle, med poengene at "hvis vi vinner så redder vi plassen" og at "fett om rekruttlaget klarer å revansjere A-lagets tap i cupen". Jeg skjønner at det kanskje er mye forlangt at noen skal bruke de beste timene på dagtid en lørdag hvor solen stråler inne i Vallhall. For oppmøtet var jo begredelig, kanskje en 20-30 stk, hvorav kanskje bare 4 -5 stykker jublet høyt når Vålerenga scoret.
      OK det er rekruttlaget, men de trenger litt mer støtte enn det. Min påstand er at vi hadde vunnet kampen mot Kjelsås med litt mer støtte på tribunen. Du unge gutta på banen var ganske variable, men til tider imponerende gode. Og Chuma gitt fra elendig til strålende, flere ganger i kampen. Han var ikke eneste. Og mye av det skyldes innsatsen
      Taper vi denne kampen så er det bankers 3. divisjon til neste år. Tar vi poeng så er plassen berget.
      Med støtte fra tribunen så føler nok gutta at de må gi mer gjennom hele kampen, og da vinner vi stort. Uten støtte er resultatet fort et tap, dessverre.
      Kanskje det er uvesentlig om rekruttlaget spiller i 2. divisjon eller 3. divisjon, men rykker vi ned og det ikke har vært folk for å heie dem frem så synes jeg supportere og rekruttlaget kan dele skylda, sånn 50-50.
      T

Comment

Og av de 20 -30 stk som møtte opp snakker jeg ikke om folk som står på kamp, nei det var slekt og venner av spillerne, og det var like mange som skrev på PCen sin og gjorde andre ting enn å se på kamp

Comment

Originally posted by astoman View Post
          Min påstand er at vi hadde vunnet kampen mot Kjelsås med litt mer støtte på tribunen. Du unge gutta på banen var ganske variable, men til tider imponerende gode. Og Chuma gitt fra elendig til strålende, flere ganger i kampen. Han var ikke eneste. Og mye av det skyldes innsatsen
          Hvis disse unge spillerene skal se for seg en fremtid som godt betalt fotballspiller burde de gjøre noe med holdningene om innsatsen er som følge av oppmøtet på kampene.

Med støtte fra tribunen så føler nok gutta at de må gi mer gjennom hele kampen, og da vinner vi stort. Uten støtte er resultatet fort et tap, dessverre.
          Du tror ikke du overvurderer dette sånn bare litt her? At uten støtte, så taper de kampen. Igjen burde man da som spiller gå i seg selv og vurdere sitt ønske om yrkesvalg.

Kanskje det er uvesentlig om rekruttlaget spiller i 2. divisjon eller 3. divisjon, men rykker vi ned og det ikke har vært folk for å heie dem frem så synes jeg supportere og rekruttlaget kan dele skylda, sånn 50-50.
          T
          Uvesentlig er det ikke, men man kan stille seg spørsmålet om vi har en bra nok rekruttstall til å være i 2div, når vi hvert år havner så langt ned som vi gjør. At du vil dele skylda 50-50 blir vel noe dumt og forhåpentligvis ironisk ment også.
          Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

50-50 var kanskje litt flåsete sagt, men jeg mener seriøst at støtte fra tribune er helt avgjørende. Og synes at det er litt enkelt si at de må skjerpe seg hvis de noen gang skal bli fotballproffer.
            Det er litt som barneoppdragelse; man kan selvsagt sitte i sofaen i sin svette helsetrøye, med øl i den ene hånda og fjernkontrollen i den andre, mens man skriker til ungene at de må skjerpe seg.
            Alternativet er selvsagt å engasjere seg i det ungene holder på med. Av og til holder det med å bli sett.

Comment

50-50 var kanskje litt flåsete sagt, men jeg mener seriøst at støtte fra tribune er helt avgjørende. Og synes at det er litt enkelt si at de må skjerpe seg hvis de noen gang skal bli fotballproffer.
              Det er litt som barneoppdragelse; man kan selvsagt sitte i sofaen i sin svette helsetrøye, med øl i den ene hånda og fjernkontrollen i den andre, mens man skriker til ungene at de må skjerpe seg.
              Alternativet er selvsagt å engasjere seg i det ungene holder på med. Av og til holder det med å bli sett.
              Når du snakker om barneoppdragelse her, er det supportere eller trenerene som da er foreldrene ?

Tenkte meg det ja.
              Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

Jeg skal uansett se rekruttlaget på lørdagen, og mandagen går turen til Ålesund. Er helt sikker på at både rekruttlaget og A-laget setter pris på at folk dukker opp og heier på de, og at det bidrar til det lille ekstra som jo er så viktig i en idrett hvor det drøyt mange marginale situasjoner i i løpet av en kamp.
                Dessuten er det jo gøy.
                Selvsagt kan man nøye seg med Zebra på mandagen, og da har man jo den fordelen at man kan skru av hvis vi havner under.

Comment

Originally posted by geirb View Post
                  Når du snakker om barneoppdragelse her, er det supportere eller trenerene som da er foreldrene ?

Tenkte meg det ja.

Han prøver å skape entusiasme. Går det ikke ann å slippe folk som deg, som skal pirke
                  På uvesentligheter? Gud bedre så lei man blir.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                    Han prøver å skape entusiasme. Går det ikke ann å slippe folk som deg, som skal pirke
                    På uvesentligheter? Gud bedre så lei man blir.
                    Å skape entusiasme ved å forsøke å skape dårlig samvittighet har hockey'n prøvd på mange ganger uten å lykkes. Det er ikke veien å gå. Fortelle folk at det er viktig kamp og når og hvor den går er en ting, å si at om de rykker ned så må folk som ikke møter opp påta seg 50% av skylda er noe helt annet.

Forøvrig er det jo artig å kalle det uvesentligheter når det var 90% av innlegget hans da.
                    Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

Vi er ihvertfal en liten gjeng som hadde tenkt oss på denne kampen også skal vi på håndball etterpå, finfin lørdag.
                      ouSV - Enga for de gale!

Comment

Hvis man skal på én rekruttkamp i år, og ikke har vært på en ennå, så er tida inne!

Det er langt i fra sikkert at vi vinner denne kampen så jeg er sikker på at gutta tar i mot så mange tilskuere som mulig.

Hva skal du ellers gjøre en lørdag klokka ett?

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                          Hva skal du ellers gjøre en lørdag klokka ett?
                          Jeg kan ikke komme på en eneste ting..da ses vi ved Løren kunstgress folkens
                          In the beginning the Universe was created.
                          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                          - Douglas Adams

Comment

Tenkte å ta turen sjæl.

Og til geirb: Sofasupporter! FLASS!

Comment

Troppen ligger her.

Comment

Working...
                              X