Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga må begynne å sette ned foten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Vålerenga må begynne å sette ned foten

Sitat: Den ons, 30 august 2006 21:37 skrev Vål'enga:

> Selvom spillere vil gå, er det ikke bare å si ja..

> Spillerne er ikke større en klubben og har de kontrakt, så har de kontrakt. Bare se på Brann og LSK. Koren, Mifsud og Miller vil bort, men de må bli ut kontrakten.

>

> I Vålerenga sier Hoset; "Jeg vil tilbake til Molde", Vålerenga sier "Selvfølgelig, vi taper bare noen mill, men pytt pytt"

> Det samme gjelder Skiri og Gashi. I tillegg har vi leid ut Horn.

>

> Det vil si 3 midtbanespillere mindre og 1 forsvarspiller mindre. I tillegg har vi mistet Mabizela og prøver på død og liv å kvitte oss med Melkadze.

>

> Kan ikke skjønne noe annet enn at det kommer minst en ny spiller før vinduet stenger imorgen.

Helt enig!!!!vi slipper spillere bare hvis de griner litt,behøver ikke være vellgrunnet engang.

Eksemplene fra fÅråsen er gode..Der har de nektet spillerne å dra før etter sesongen,og hva har skjedd?Jo,Koren har nå yttret frempå at det faktisk ikke er umulig at han fortsetter i klubben.

Mens vår klubb gir bort spillere hele tiden....

Hvis en spiller sees på som viktig for laget,eller en som har en stor fremtid,så skal ha beholdes uansett!Kontrakt er kontrakt

Klubben er viktigere enn enkeltspillere.
    statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 09:30 skrev Ogni M:

> Gashi hadde kontrakt ut 2009. Vålerenga kunne uten problemer insistert på å beholde Gashi. "

Ikke hvis det finnes en muntlig avtale som overstyrer denne. Så ikke bare risikerte vi at Gashi skulle legge opp (som han truet med), vi risikerte også å ende opp i en rettsak + at vi ville gå glipp av de peanøttene vi fikk.

"Jeg tror ikke på eksistensen av denne muntlige avtalen."

Det står du jo fritt til å gjøre.

"Hvorfor skrive under på én ting og si en annen? "

Kanskje ikke alle VIF-ledere har vært så gode som man trodde?

Comment

Fra Gashis agent:

- Vi hadde en forståelse, en slags muntlig avtale, at om det kom et tilbud fra en klubb Ardian ville gå til, og prisen var markedsmessig, hva nå det måtte bety, så skulle VIF la ham gå. Det var denne forståelsen som nå ble benyttet, og VIF skal ha honnør for at de forholdt seg til en muntlig avtale i en vanskelig periode for klubben, sier Simonsen.

Legg merke til første linje her. Hvis det kom et tilbud fra en klubb Ardian ville gå til, skulle han få lov til det.

Legg så merke til følgende sitat:

- Flere klubber var i posisjon til å signere kontrakten, men Gashi ville at Brann skulle spørres om de var interessert. Dermed fikk Brann midtbaneterrieren ned fra himmelen, rett i fanget, bekrefter Simonsen som jobber for FIFA-agent Espen Juul Haugen.

Altså gikk Gashi til Brann og sa han ville spille for dem. Når Brann kom med et bud MÅTTE Vålerenga akseptere.

Og folk ønsker likevel å forgude denne spilleren?

Glemte linken: http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article724946.ece

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 10:48 skrev FrankO:

>

> Altså gikk Gashi til Brann og sa han ville spille for dem. Når Brann kom med et bud MÅTTE Vålerenga akseptere.

>

Det ble også sagt markedspris... er 7 millioner i nærheten av det en spiller av Gashis kaliber (med tre år igjen av kontrakten) er verdt? Som Bohinen selv sier er prismekanismen slik at prisene gjerne dobles mot slutten av overgangsvinduet. Betyr det at Gashi egentlig er verdt 3,5 mill.?

Dessuten er "en slags forståelse" langt i fra en bindende muntlig avtale. Jeg mener Vålerenga burde ha insistert på at Gashi blir, minst ut sesongen.
          mvh

Ogni M

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 10:48 skrev FrankO:

> Glemte linken: http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article724946.ece

>

Det der stiller ikke Gashi i et pent lys nei

Sjæl er jeg i et "dagen derpå" modus, i går var jeg drittsur og forbanna, i dag er jeg bare skuffet og på vei til å legge ting bak meg, får ikke gjort noe med dette allikevel og det er bedre å bruke energi på de spillerne som er her og (tilsynelatende) ønsker å spille for oss enn en som tydeligvis var helt desperat etter å komme seg vekk

On the bright side....det blir mer og mer plass til unggutta

"A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 10:53 skrev Ogni M:

> Som Bohinen selv sier er prismekanismen slik at prisene gjerne dobles mot slutten av overgangsvinduet. Betyr det at Gashi egentlig er verdt 3,5 mill.?"

Nei, det betyr at de spillerne vi forsøker å kjøpe nå får en pris langt over markedspris. Dessverre for oss har ikke de klubbene inngått en avtale med spilleren om at han kan bytte klubb når han vil.

"> Dessuten er "en slags forståelse" langt i fra en bindende muntlig avtale. Jeg mener Vålerenga burde ha insistert på at Gashi blir, minst ut sesongen."

Agenten: [...] og VIF skal ha honnør for at de forholdt seg til en muntlig avtale i en vanskelig periode for klubben

Det er mao en muntlig avtale. En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig. Dersom VIF bryter avtalen med Gashi, kan det ende med rettsak og det kan ende med at spillere ikke tør gå til Vålerenga ettersom vi kan få et rykte på oss som en klubb som ikke opprettholder avtaler.

Nå har du hørt dette om juridisk bindende avtale fra Bohinen og fra Gashis agent. Hvor mange andre må nevne dette for at du skal tro på det og ikke lage dine egne konspirasjonsteorier?

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 11:00 skrev Sofasupporter:

> Sitat: Den tor, 31 august 2006 10:48 skrev FrankO:

>

> > Glemte linken: http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article724946.ece

> >

>

> Det der stiller ikke Gashi i et pent lys nei

>

> Sjæl er jeg i et "dagen derpå" modus, i går var jeg drittsur og forbanna, i dag er jeg bare skuffet og på vei til å legge ting bak meg, får ikke gjort noe med dette allikevel og det er bedre å bruke energi på de spillerne som er her og (tilsynelatende) ønsker å spille for oss enn en som tydeligvis var helt desperat etter å komme seg vekk

>

> On the bright side....det blir mer og mer plass til unggutta

>

Vel, jeg synes det er greit. Når han først skulle gå, så insisterte han på å gå til serieleder. Ålesund hadde vært verre å svelge...Gashi har ambisjoner, det var vel derfor han var så godt likt hos oss, og gjorde det så bra?

Comment

Nå skal ikke jeg dra opp enda en Rekdal tråd,men syns dette setter diskusjonen "Hvem sin feil er det,Rekdal eller spillerne" diskusjonen i ett kanskje annet lys.

Gashi viser her en holdning som jeg syns er uproff og uakseptabel i en klubb...

Og i det siste er det ikke bare Gashi som har vist "holdnings" problemer,og det kan umulig være lett å være treneren for en sånn gjeng med bortskjemte drittunger som gjør som de vil.

og til deg Gashi.....Må du brenne i helvete!

statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 11:06 skrev FrankO:

> Nå har du hørt dette om juridisk bindende avtale fra Bohinen og fra Gashis agent. Hvor mange andre må nevne dette for at du skal tro på det og ikke lage dine egne konspirasjonsteorier?

>

If you can trust the motive, you can trust the man.

Motivet "to save face" eller "to cover one's ass" står sterkere enn denne påståtte muntlige avtalen. Å lage en muntlig avtale samtidig som man skriver en ny kontrakt virker bare ikke troverdig.

mvh

Ogni M

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 11:11 skrev Ogni M:

> If you can trust the motive, you can trust the man.

> Motivet "to save face" eller "to cover one's ass" står sterkere enn denne påståtte muntlige avtalen. Å lage en muntlig avtale samtidig som man skriver en ny kontrakt virker bare ikke troverdig.

>

Du synes ikke en slik ting høres veldig ut som noen i Vålerenga kunne gjort? Hvor har du vært de siste 10-20 årene?

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 12:42 skrev FrankO:

> Sitat: Den tor, 31 august 2006 11:11 skrev Ogni M:

> > If you can trust the motive, you can trust the man.

> > Motivet "to save face" eller "to cover one's ass" står sterkere enn denne påståtte muntlige avtalen. Å lage en muntlig avtale samtidig som man skriver en ny kontrakt virker bare ikke troverdig.

> >

>

>

> Du synes ikke en slik ting høres veldig ut som noen i Vålerenga kunne gjort? Hvor har du vært de siste 10-20 årene?

>

>

Det er ikke uvanlig med slike "gentleman agreements", ikke bare i enga. Så lenge det ikke er tvil om hva som er avtalt (og det er det absolutt ikke i dette tilfellet), så er en muntlig avtale i prinsippet like god som en skriftlig. Og hvis det var dette som skulle til for å få Gashi til å signere sist....vel, such is life.

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 12:42 skrev FrankO:

> Sitat: Den tor, 31 august 2006 11:11 skrev Ogni M:

> > If you can trust the motive, you can trust the man.

> > Motivet "to save face" eller "to cover one's ass" står sterkere enn denne påståtte muntlige avtalen. Å lage en muntlig avtale samtidig som man skriver en ny kontrakt virker bare ikke troverdig.

> >

>

>

> Du synes ikke en slik ting høres veldig ut som noen i Vålerenga kunne gjort? Hvor har du vært de siste 10-20 årene?

>

>

Joda, det er egentlig veldig Vålerenga. Jeg regnet imidlertid med (og regner fortsatt med) at avtaler ble skrevet på papir under Siems ledelse, og at denne påståtte muntlige avtalen kun er til for få dagens Vålerenga-ledelse til å se litt mindre imbesille ut.
                          mvh

Ogni M

Comment

Working...
                          X