Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klanen og VPN gjør det vanskeligere for klubben!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klanen og VPN gjør det vanskeligere for klubben!

Diskusjonen om Gashis overgang er i ferd med å debbe ut, de fleste har fått blåst ut sine frustrasjoner. Det snakkes om brenn i helvetet, med banner på VPN og "talsmenn" som snakker om grådighet. Alle ønsker det beste for klubben, men i Enga er det et nesten unisont krav om at spillerne skal dø for Enga, i alle fall ha hjerte for klubben. Hvis ikke er de ikke velkommen. Er vel derfor alle nye spillere sier de har drømt om å spille for Enga og foran klanen, rimelig patetisk spør du meg.

Alle som hører en ung spiller bli intervjuet hører at han sier ambisjonene er spill i en toppklubb, aller helst i utlandet. Spillerne er salgsvare, og bare kvalitet gir dem muligheten. I vår førsteellever er det ingen spillere med mere enn 3-4 år i Enga. Vi har ingen ekte Vålerenga-gutter. Selvsagt skal de være profesjonelle og yte sitt beste, men de må også trives. Vi hadde enorm fremgang høsten 2004, og vant i fjor. Så kommer nedturen. Fra å ha Norges beste sportsdirektør og beste trener, har vi nå bare en uerfaren Bohinen og en en fersk trener. Det er ikke bare ambisøse spillere (som ønsker mere spilletid) som forsvinner, det har publikum gjort også. Fra et snitt på 19000 høsten 2004, har vi nå 13800.

Etter all den dritten "talsmenn" og VPN skriver om Gashi, skulle det ikke forundre meg om unge og attraktive spillere vil tenke seg godt om før de velger Enga som den norske toppklubben de vil spille i for å oppnå sine drømmer. Vi kan alltid ønske oss at spillerne blir her for evig tid, men i Norge er det bare en slik spiller, Roar Strand.

Som jeg sa i går ettermiddag: Spillere kommer og spillere går, Enga består !

Re: Klanen og VPN gjør det vanskeligere for klubben!

Sitat: Den tor, 31 august 2006 13:27 skrev Pondus:

> Diskusjonen om Gashis overgang er i ferd med å debbe ut, de fleste har fått blåst ut sine frustrasjoner. Det snakkes om brenn i helvetet, med banner på VPN og "talsmenn" som snakker om grådighet. Alle ønsker det beste for klubben, men i Enga er det et nesten unisont krav om at spillerne skal dø for Enga, i alle fall ha hjerte for klubben. Hvis ikke er de ikke velkommen. Er vel derfor alle nye spillere sier de har drømt om å spille for Enga og foran klanen, rimelig patetisk spør du meg.

>

> Alle som hører en ung spiller bli intervjuet hører at han sier ambisjonene er spill i en toppklubb, aller helst i utlandet. Spillerne er salgsvare, og bare kvalitet gir dem muligheten. I vår førsteellever er det ingen spillere med mere enn 3-4 år i Enga. Vi har ingen ekte Vålerenga-gutter. Selvsagt skal de være profesjonelle og yte sitt beste, men de må også trives. Vi hadde enorm fremgang høsten 2004, og vant i fjor. Så kommer nedturen. Fra å ha Norges beste sportsdirektør og beste trener, har vi nå bare en uerfaren Bohinen og en en fersk trener. Det er ikke bare ambisøse spillere (som ønsker mere spilletid) som forsvinner, det har publikum gjort også. Fra et snitt på 19000 høsten 2004, har vi nå 13800.

>

> Etter all den dritten "talsmenn" og VPN skriver om Gashi, skulle det ikke forundre meg om unge og attraktive spillere vil tenke seg godt om før de velger Enga som den norske toppklubben de vil spille i for å oppnå sine drømmer. Vi kan alltid ønske oss at spillerne blir her for evig tid, men i Norge er det bare en slik spiller, Roar Strand.

>

> Som jeg sa i går ettermiddag: Spillere kommer og spillere går, Enga består !

Vi har følelser for klubben. Vi vil at spillere skal ha det. Og når spillere ikke har det, så må vpn få lov til å slenge dritt. Skulle vi tenke rasjonelt på alt? Hvor er moroa da?

arne s-k

Comment

Vel at spiller kommer, spillere går er greit. Men når man drar av gårde på mest mulig råttent måte, to dager før overgangsvinduet stenger. Kyss meg i ræva sier nå jeg. Klanen, VPN, og den jevne VIF supportern skal få si akkurat hva man mener om Judas Gashi....

Jeg har ikke tenkt til å være rasjonell. Stian Ohr er ikke lenger nummer en på hatlista over tidligere VIF spellere, det er fra nå Judas Gashi

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 13:27 skrev Pondus:

> Diskusjonen om Gashis overgang er i ferd med å debbe ut, de fleste har fått blåst ut sine frustrasjoner. Det snakkes om brenn i helvetet, med banner på VPN og "talsmenn" som snakker om grådighet. Alle ønsker det beste for klubben, men i Enga er det et nesten unisont krav om at spillerne skal dø for Enga, i alle fall ha hjerte for klubben. Hvis ikke er de ikke velkommen. Er vel derfor alle nye spillere sier de har drømt om å spille for Enga og foran klanen, rimelig patetisk spør du meg.

>

> Alle som hører en ung spiller bli intervjuet hører at han sier ambisjonene er spill i en toppklubb, aller helst i utlandet. Spillerne er salgsvare, og bare kvalitet gir dem muligheten. I vår førsteellever er det ingen spillere med mere enn 3-4 år i Enga. Vi har ingen ekte Vålerenga-gutter. Selvsagt skal de være profesjonelle og yte sitt beste, men de må også trives. Vi hadde enorm fremgang høsten 2004, og vant i fjor. Så kommer nedturen. Fra å ha Norges beste sportsdirektør og beste trener, har vi nå bare en uerfaren Bohinen og en en fersk trener. Det er ikke bare ambisøse spillere (som ønsker mere spilletid) som forsvinner, det har publikum gjort også. Fra et snitt på 19000 høsten 2004, har vi nå 13800.

>

> Etter all den dritten "talsmenn" og VPN skriver om Gashi, skulle det ikke forundre meg om unge og attraktive spillere vil tenke seg godt om før de velger Enga som den norske toppklubben de vil spille i for å oppnå sine drømmer. Vi kan alltid ønske oss at spillerne blir her for evig tid, men i Norge er det bare en slik spiller, Roar Strand.

>

> Som jeg sa i går ettermiddag: Spillere kommer og spillere går, Enga består !

----------------------------------------------------------------

Her tar du så feil som det går an å gjøre. Vi har da sett dette eksempelet x antall ganger i andre klubber også. Hva med da Karadaz forlot Brann og dro til RBK? Hva med Bastionens sin reaksjon overfor Swift og Jan Derek Sørensen? Stabæk fansen sin reaksjon overfor Basma også videre også videre?

Alt for mange fotballspillere mangler den tingen som supporterne setter mest pris på, nemlig kjærlighet og lojalitet til klubben de spiller for, og da mener jeg ikke at man skal være i klubben til evig tid, men opptre proffesjonelt ovenfor klubb og supportere.

Vi kan kritisere Tom Henning Hovi for å ikke holde mål lenger, men han er en spiller som har vært lojal mot klubben helt siden 1998, og han er en person (ikke spiller lenger) som jeg har sansen for. Selv om hans beste tid som spiller er over er det hvertfall en person jeg vil savne og jeg håper han faktisk kan komme tilbake til klubben i en eller annen rolle.

En annen er vår avgåtte trener. Rekdal har vel også vist sin kjærlighet til klubben, noe mer trenger jeg ikke å si om den saken.

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 14:14 skrev Vader:

> ----------------------------------------------------------------

>

> Her tar du så feil som det går an å gjøre. Vi har da sett dette eksempelet x antall ganger i andre klubber også. Hva med da Karadaz forlot Brann og dro til RBK? Hva med Bastionens sin reaksjon overfor Swift og Jan Derek Sørensen? Stabæk fansen sin reaksjon overfor Basma også videre også videre?

>

> Alt for mange fotballspillere mangler den tingen som supporterne setter mest pris på, nemlig kjærlighet og lojalitet til klubben de spiller for, og da mener jeg ikke at man skal være i klubben til evig tid, men opptre proffesjonelt ovenfor klubb og supportere.

>

> Vi kan kritisere Tom Henning Hovi for å ikke holde mål lenger, men han er en spiller som har vært lojal mot klubben helt siden 1998, og han er en person (ikke spiller lenger) som jeg har sansen for. Selv om hans beste tid som spiller er over er det hvertfall en person jeg vil savne og jeg håper han faktisk kan komme tilbake til klubben i en eller annen rolle.

>

> En annen er vår avgåtte trener. Rekdal har vel også vist sin kjærlighet til klubben, noe mer trenger jeg ikke å si om den saken.

>

>

Jepp, eksemplet Skiri sier vel også at det går an å gjøre ting annerledes. Ingen er sur på han.

mvh

Ogni M

Comment

Vis man tror at alle spillerne i enga elsker klubben så må jeg nok skuffe dere. Noen gjør det så lenge de har det bra her og kanskje noen få blir her til de blir kastet ut f.eks Øyvind og freddy.

Men spillere vi kjøper inn kan vi ikke forvente at har hjertet i klubben. Ta f.eks Lange som har en siste drøm om å få spille i tromsø igjen, kan ikke kaste han på bålet forde??

Det man kan forvente er at de gir 100% for klubben når de er her.

De fleste vet at vis man ikke trives på jobben eller sosialt så søker man noe nytt. At man ikke trives går fort utover andre i samme miljø og seg selv med familie. Da søker man noe nytt for man orker ikke gå rundt å være lei.

Det er kanskje blitt for mye dritt her inne men vis det er noen som gjør det vanskelig for klubben så er det gutta på Valle. Vis de hadde gjort jobben sin og hatt god komunikasjon hadde vi kanskje hatt en direktør nå, kanskje Reka, kanskje Gashi eller i hvertfall en erstatter. Legge skylden på folket som elsker klubben og viser følelser når ting er på vei i feil rettning blir feil.
            Med vennlig hilsen

Rovel

"Dø for Enga"

Comment

Og når vi først er i gang. Ingen er forbanna på Hoset heller.

Comment

er vel ingen som er forbannet pga at en spiller går til en annen klubb,folk er forbanna pga måten det blir gjort
                -Bergen består stort sett av folk fra Sogn, som enten var for dumme eller for fulle til å komme på Amerikabåten-

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 14:53 skrev mæggern:

> er vel ingen som er forbannet pga at en spiller går til en annen klubb,folk er forbanna pga måten det blir gjort

Både måten og tidspunktet er gode nok grunner til å reagere.

Dette er kun egotakter og ufin lite proff oppførsel fra Gashi sin side. Ettersom Enga ikke var det springbrettet ut i Europa han ønsket seg går han videre til mer eller mindre sikret E-cup spill neste år. Dette er ikke noe han ikke har tenkt på før.

Han burde spilt med åpne kort ikke lure seg ut i siste minutt med sikkert hastig resultat fra Brann sin side (les høyere lønn, bedre betingelser)og vi sitter igjen med svarteper og vinduet lukkes. Dette er feig oppførsel og har ikke noe med en eller annen altfor romatisk tro på spillere som dør for klubb og klan mm. Slik trådstarter antyder. Dette er naturlige reaksjoner på råttent og kynsik spill fra Gashi.

At det er tilsynelatende urovekkende lite action på Valle er en annen diskusjon, og kanskje enda mer bekymringsfullt enn lille (i ordets alle betydninger) Adrian

Comment

hadde bohinen og co hatt litt kompetanse i drift av fotballklubb så hadde erstatter vært klar i dag hvis DE ville.

Men jeg er redd Bohinen har en helt annen agenda enn den vi tror.

Comment

virker som om det meste er på vei tilbake til det gamle med kaos og pølse papir.

Siem kom tilbake å hjelp til

Comment

Ønsket ikke at denne tråden skulle handle direkte om gashi,til det er et annen tråd som passer bedre. Vil heller sette fokus på reaksjonsmåten til Klanen og VPN. Når jeg nå ser hva som sto i tekst på banneret av en brennende Gashi, vil jeg bare si at VPN bør ta en intern diskusjon på hva som skal være poenget med denne siden. At anonyme debattanter slenger om seg med ubekvemsord får så være, men som nettsted knyttet til Enga kan man bare ikke tilte så jævlig.

Hovedpoenget mitt er at jeg nå tror at det blir vanskeligere for klubben å få tak i unge norske spillere. Spesielt spillere som har så stor tro på seg selv at de mener de skal gå rett inn på laget. Nå vet de at om de ikke lykkes helt, eller blir flyttet rundt på banen som Gashi (og Miller og Solli), risikerer de et helvete om de ønsker seg bort.

Folk må akseptere at vi er ikke så spesielle at spillerne skal være noe annerledes hos oss enn hos andre. Spillere som Arason, Johnsen, Flo og Lange er ikke her pga kjærlighet til Enga. De er profesjonelle spillere uten andre ambisjoner enn å tjene penger. Vi har også en type som Grindheim som helt sikkert har større ambisjoner enn spill for Enga. Blir han den neste ?

Comment

Sitat: Den tor, 31 august 2006 16:52 skrev Pondus:

> Ønsket ikke at denne tråden skulle handle direkte om gashi,til det er et annen tråd som passer bedre. Vil heller sette fokus på reaksjonsmåten til Klanen og VPN. Når jeg nå ser hva som sto i tekst på banneret av en brennende Gashi, vil jeg bare si at VPN bør ta en intern diskusjon på hva som skal være poenget med denne siden. At anonyme debattanter slenger om seg med ubekvemsord får så være, men som nettsted knyttet til Enga kan man bare ikke tilte så jævlig.

>

> Hovedpoenget mitt er at jeg nå tror at det blir vanskeligere for klubben å få tak i unge norske spillere. Spesielt spillere som har så stor tro på seg selv at de mener de skal gå rett inn på laget. Nå vet de at om de ikke lykkes helt, eller blir flyttet rundt på banen som Gashi (og Miller og Solli), risikerer de et helvete om de ønsker seg bort.

>

> Folk må akseptere at vi er ikke så spesielle at spillerne skal være noe annerledes hos oss enn hos andre. Spillere som Arason, Johnsen, Flo og Lange er ikke her pga kjærlighet til Enga. De er profesjonelle spillere uten andre ambisjoner enn å tjene penger. Vi har også en type som Grindheim som helt sikkert har større ambisjoner enn spill for Enga. Blir han den neste ?

>

Joda, når har vel selv VPN antydet at å trekke ting fra Gashi's privatliv inn i dette var under beltestedet. Men VPN bør definitivt sette seg ned å tenke på hvordan de ønsker å framstå. Onsdagen var lavmål.

Konsekvensene vet jeg ikke om er så dramatiske, vi vil alltid trekke spillere til oss. Og Gashi overlever nok, skal du se (det tror jeg de fleste ser...). Mest er det snakk om å drite ut enga-supportere som blir assosiert med den type pubertil svada. Ille nok, det, spør du meg.

Spillerne du nevner er profesjonelle, men ønsker nok litt sølvtøy i skapet oså, ikke bare penger på bok. Men ja, løkkefotball-loyalitet kan vi se langt etter.

Comment

> Ønsket ikke at denne tråden skulle handle direkte om gashi,til det er et annen tråd som passer bedre. Vil heller sette fokus på reaksjonsmåten til Klanen og VPN. Når jeg nå ser hva som sto i tekst på banneret av en brennende Gashi, vil jeg bare si at VPN bør ta en intern diskusjon på hva som skal være poenget med denne siden. At anonyme debattanter slenger om seg med ubekvemsord får så være, men som nettsted knyttet til Enga kan man bare ikke tilte så jævlig.

>

> Hovedpoenget mitt er at jeg nå tror at det blir vanskeligere for klubben å få tak i unge norske spillere. Spesielt spillere som har så stor tro på seg selv at de mener de skal gå rett inn på laget. Nå vet de at om de ikke lykkes helt, eller blir flyttet rundt på banen som Gashi (og Miller og Solli), risikerer de et helvete om de ønsker seg bort.

>

> Folk må akseptere at vi er ikke så spesielle at spillerne skal være noe annerledes hos oss enn hos andre. Spillere som Arason, Johnsen, Flo og Lange er ikke her pga kjærlighet til Enga. De er profesjonelle spillere uten andre ambisjoner enn å tjene penger. Vi har også en type som Grindheim som helt sikkert har større ambisjoner enn spill for Enga. Blir han den neste ?

>

Hør her, ingen lagde sinte poenger da Panzer-Hagen gikk til Russland. Mange synes det var trist, men ingen var sinte.

Når skal man ha lov til å vise sinne?

Gashi var en spiller som skrev ny kontrakt i fjor, snakket om at spillere måtte vise lojalitet til klubben og holdt tale i Vålerenga kirke. Han var elsket av Klanen. Nå går han til Brann. For penger.

Spiller alle bare profesjonelt for pengenes skyld? Gjør de virkelig det? Jeg tror ingen fotballspillere har blitt fotballspillere for å tjene mest mulig penger. De har blitt det fordi de synes fotball er gøy.

Og jeg velger å tro at for noen så er det gøy å spille for nettopp Vålerenga. Selv om Gashi ikke viste seg å være en av dem.

arne s-k

Comment

Var folk forbannet på Skiri ?

Hoset ?

Panzer ?

Jalland ?

Ishi ?

Det var en del som var forbannet på Iversen, men det er nok mest fordi de ble skuffet over at han viste seg å være den klubbhora alle andre hele tiden sa at han var. Måten Gashi stakk på er helt spesiell og det gjør det bare enda værre at han gjør det på denne måten når han vet at klubben nylig har kvittet seg med Hoset, Skiri og OJ slik at vi etter hans avgang sitter igjen med Grindheim og Holm samt et par juniorer til å fylle to plasser på midtbanen i de neste 8 kampene

At Gashi stakk driter jeg nesten i, skuffelsen ligger i måten han gjorde det på og jeg forbeholder meg retten til å lufte min frustrasjon.

Forøvrig tror jeg du tillegger Klanen og VPN alt for stor makt, folk som er voksne nok til å spille TL fotball må tåle såpass og om de mot formodning ikke skulle gjøre det så passer de vel ikke hos oss i det hele tatt

Ja, kommentarene som lå ute sammen med banneret var på kanten, kanskje også over, men der har VPN tatt selvkritikk og enkelte feilskjær må de folka også få lov til å gjøre
                              "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Working...
                              X