Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

[Overgangssaken] politietterforskes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [Overgangssaken] politietterforskes

http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3275213.ece

«Asker og Bærum politidistrikt har etter en totalvurdering besluttet å iverksette etterforskning i overgangsaken mellom Stabæk og Vålerenga fotballklubb. Det vil bli gjennomført nødvendige etterforskningskritt for å vurdere eventuelle straffbare forhold i tilknytning til saken», skriver politiet i en pressemelding.
    Last edited by Hjesus; 25.12.2014, 10:51.

Originally posted by gleee View Post
    http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3275213.ece

«Asker og Bærum politidistrikt har etter en totalvurdering besluttet å iverksette etterforskning i overgangsaken mellom Stabæk og Vålerenga fotballklubb. Det vil bli gjennomført nødvendige etterforskningskritt for å vurdere eventuelle straffbare forhold i tilknytning til saken», skriver politiet i en pressemelding.
    Oslo politidistrikt vil altså ikke ha saken...

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
      Oslo politidistrikt vil altså ikke ha saken...
      Ikke unaturlig at Asker og Bærum tar denne saken, det er tross alt der Stabæk hører til, og de er kilden til saken. VIF (og RBK) er mer som medhjelpere å regne.
      Så kan man jo alltids håpe at båndene er tett knyttet i A&B, slik at politiet ikke er ute etter å statuere noe eksempel i denne saken, men stille og rolig henlegger saken etter noen uker.

Comment

Stabæk, RBK og VIF.

http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...n-3639074.html

Comment

Flott at politiet brukes ressursene sine på å etterforske økonomisk kriminalitet. Heldigvis er det ikke så jævla mye annet svineri å ta tak i i gatene i Oslo, Voldtekt? Pff, hva er det for noe ?

Comment

Originally posted by Septiktank View Post
            Flott at politiet brukes ressursene sine på å etterforske økonomisk kriminalitet. Heldigvis er det ikke så jævla mye annet svineri å ta tak i i gatene i Oslo, Voldtekt? Pff, hva er det for noe ?
            At øk.krim og vold og sedelighet er to separate avdelinger, og at de har hvert sitt budsjett er jo helt uten betydning.. ironi...

Til saken: ingen bombe at etterforskningen kommer. så får vi se hva resultatet blir..

Comment

Synes det er greit at Politiet gjør de oppgavene de er satt til. Som denne Stengel saken.

Hvis det er for mange saker, får man bevilge mer penger slik at man har kapasitet.
              Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                Det er vel ingen reell diskusjon om opsjonen henger sammen med overgangen til VPG. Den biten er vel rimelig klar.

Beklager. Jeg formulerte meg feil. Jeg er enig i at det er tvilsomt om NFF kan kreve opsjonen eller overgangen for den saks skyld nullet. Men at de (i samarbeid med UEFA antagelig) kan kreve at Stabæk oppfyller kontraktspunktet i kontrakten med Nancy i lys av hva de mener er reell salgsverdi på VPG til oss, er veldig sannsynlig. Det er jo heller ikke verken opsjonen (med unntak av manglende underskrift) eller overgangen i seg sjøl som er problemet, men at Stabæk evt. med hjelp fra oss har svindla Nancy for et par millioner. Lignende ting gjøres jo fra tid til annen av UEFA og FIFA, når penger for overganger ikke kommer inn på riktig konto.

Hva er markedsverdi?
                Jeg trodde det var hva markedet ville betale og ikke hva media mener verdien er. Men så feil kan man ta.

Comment

Originally posted by johnoler View Post
                  Hva er markedsverdi?
                  Jeg trodde det var hva markedet ville betale og ikke hva media mener verdien er. Men så feil kan man ta.
                  Markedsverdien er det som markedet er villig til å betale til en hver tid. Stridens kjerne er jo nettopp hva VIF/RBK egentlig var villig til å betale, var det 1 mill (kontrakten sier det), eller nærmere 5 mill (verdien av pakka - den reelle betalingen vil NFF si)?

Når man svindler noen så gjør man ofte det ved å gjøre en ting i formelle dokumenter og gjøre noe annet i virkeligheten - det er hele poenget: en måte å svindle staten på er "her er kvittering på 50 000 fra vår handel på 100 000, så slipper vi moms på 50 000". Da kan du stå å skrike til du er blå i trynet at det bare ble betalt 50 000, fordi "det står på kvitteringen", hvis økokrim klarer å bevise at den reelle betalingen var 100 000 så er du i deep shit. Det gjelder også de som hjalp deg med å gjøre dette, selv om de ikke har tjent noe på det.

Comment

Nå jobber ikke politiet fra Asker og Bærum så veldig mye i Oslo, så jeg tror du kan slappe av med dine bekymringer. Etterforskning av denne saken vil ikke føre til flere voldtekter i Oslo.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                      Politiet har altså gått fra å vurdere om de skal igangsette etterforskning, til faktisk å starte etterforskning. Da har de sett noe som ligner på røyk, og vil sjekke om det er ild. Jeg blir ikke beroliget av sånt. Omdømmemessig en ny nedtur: vi etterforskes for økonomisk kriminalitet.

Comment

Haakonsen er glad politiet tar saken, og mener han ikke har gjort noe galt.

http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3275548.ece

Comment

Klippet inn et innlegg på stabæk support sitt forum som jeg synes var godt.

-------------------------------------------------------------------------------

Dette ser jeg på som en naturlig konsekvens av alt medieoppstyret som har kommet i saken, selv om det mest fornuftige vel hadde vært å sende en klage til PFU. Videre håper jeg at dette også kommer som en konsekvens av at NFF ikke kan dømme noen av partene pga manglende hjemler i regelverket. Jeg tror fortsatt at involverte parter får irettesettelse og at regelverket strammes inn.

I Morgansaken forfalsket Morgan signaturen til Mikel (på hans 18-årsdag), hvilket muliggjorde et salg til ManU verdt 50 mill. (Mikel var Chelseas eiendom). I et forlik ender Chelsea opp med å betale 135 mill til ManU og 60 mill (!) til Lyn.
                          Morgan blir etterhvert dømt for å ha forfalsket Mikels underskrift og får 1 års betinget fengsel, mens Chelsea krever overgangssummen tilbakebetalt. Hemmelig forlik mellom Chelsea og Lyn løser floken.
                          Kilde: NRK og TV2

Det komiske her er at NFF/Politiet bruker de store summene for å understreke alvoret i saken. Dersom Morgan-saken skaper presedens, ser jeg ikke at noen klubber annet enn en liten bot, betydelig under 250.000. Videre ser det ut til at selv om ledelsen vår desverre har havnet i politiets søkelys, trenger de neppe å sove dårlig, selv om media forsøker å skremme med 5-6 års fengsel.

--------------------------------------------------------------------------------

Hva skal man da si om Vålerengas rolle som er langt mindre skyldig enn Stabæk?

Håper domsutvalget og Polititet virkelig klarer å se på saken uten å ta hensyn til media og også se på Morgan-saken som bør ha skapt presedens.
                          I den saken så tjente dem sikkert 50 mill(etter forlik) på handelen.

Hvor mye har vi tjent på handelen?
                          EVIG VIF

Comment

Jeg stoler ihvertfall mer på politiets etterforskning enn NFF så fint at de har satt igang.

Comment

"– Vålerenga tok initiativet til avtalen" melder NRK.no.

"Konstituert styreleder i Stabæk Jarl Øverby, mener Gunnarsson-saken har blitt framstilt «svært ubalansert». Han hevder Vålerenga tok initiativet til avtalen, som nå er under politietterforskning."

Comment

Working...
                              X