Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

[Overgangssaken] Hallén og forbundet...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [Overgangssaken] Hallén og forbundet...

Når jeg leser denne artikkelen i Aftenpoften, blir jeg bare mer og mer sikker på at hele Gunnarsson-sagaen oppstod for at smørbukken Hallén skulle bli kvitt en motkandidat til presidentvervet.

Det lukter bitter maktkamp inne i pamperommene på Ullevål lang vei av denne saken. Den maktkampen har foreløpig dratt med seg Vålerenga og Stabæk inn i et "negativ-omtale-dragsug". Smellen kommer nok likevel etter hvert som skattemyndigheter og politi begynner å snuse nærmere på fotball-Norge generelt. Da har smørbukken virkelig lagt egget på vegne av fotballen - for å berge sin egen posisjon.
    Last edited by Hjesus; 25.12.2014, 11:55.
    Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Det er tydeligvis ikke bare på styrerommene til VIF og Stabæk det bør ryddes i.

Skummelt er det også at det har gått ganske mye prestisje i dette, og da blir det nok domfellelse uansett hva som er rett eller galt.

-jørn-
    (*´ェ`*)

Comment

Tar med et langt sitat fra aftenposten:

Stabæk skriver i sitt tilsvar til doms- og sanksjonsutvalget, som Aftenposten har fått tilgang til, at:

«Vi har notert at Michel Platini uttalte at dette var tale om «fraud» da han var i Norge ... Da vi legger til grunn at Platini ikke leser norske aviser må noen ha gitt ham premisser for denne uttalelsen, og det er ikke usannsynlig at det kan ha kommet fra vertskapet. Det er på bakgrunn av det som er nevnt over, og den aktivitet Påtalenemnda har utvist, grunn til å frykte at det på mange nivåer i og utenfor NFF har gått så mye prestisje i de standpunkter, uttalelser og skritt som allerede er tatt, at de anmeldte er svært bekymret for om det er mulig å få en rettferdig behandling av sin sak i NFFs domsutvalg»

Det poenget ser også leder for doms- og sanksjonsutvalget, Sven Olav Larsen. Torsdag åpnet han for at saken først måtte bero til politiet hadde ferdigbehandlet saken, slik at man fikk belyst den best mulig. I praksis kan det bety at man kommer langt ut på nyåret før man får en beslutning fra fotballforbundet.

Fotballpresident Yngve Hallén besvarte ikke Aftenpostens henvendelser

Bra skrevet av Stabæk-folka.
      Er jo litt påfallende at Hallén ikke ville svare for seg...

PS: Nå sa vel Platini at 'it looks/sounds like fraud to me'... i innslaget på TV2-sporten da saken var oppe. Helt kategorisk var han ikke... men dog...

Comment

Det er jo også mulig at han har fått vite noe gjennom Nancy/franske medier.

Comment

Originally posted by Jørn View Post
          Neppe. Så vidt jeg skjønner var denne saken knapt omtalt i franske medier før Platini åpnet kjeften. Mener å ha lest et sted at Hallén innrømmet at han snakket til Platini om saken i bilturen fra Gardermoen eller noe slikt? Finner ikke igjen saken på nett, da...

Ja, det står jo i artikkelen linket til i første sak:
          "I en redegjørelse fra fotballpresident Yngve Hallén til Påtalenemnda innrømmer NFF-fotballpresidenten at det var han som tipset Platini om overgangssaken."

Comment

Originally posted by Jørn View Post
            Det er ikke at han vet om saken som er Stabæks argument her, det er det at han kaller det fraud. Noen må ha sagt til han at det er fraud, og når Hallén sier at de har snakket med han om saken, er det lett å legge sammen to pluss to.

Comment

Dette er noe leder for doms- og sanksjonsutvalget, Sven Olav Larsen, også ser, altså at NFF her foregriper en konklusjon. Iflg samme artikkel som referert til over, så åpner Larsen "for at for at saken først måtte bero til politiet hadde ferdigbehandlet saken, slik at man fikk belyst den best mulig. I praksis kan det bety at man kommer langt ut på nyåret før man får en beslutning fra fotballforbundet." Mao la politiet granske saken, la de konkludere på det strafferettslige, og så vil doms- og sanksjonsutvalget, på grunnlag av de fakta politiet bringer til torgs, konkludere på hvorvidt NFFs regler er brutt.

Spørsmålet om dette er "fraud" eller ikke er ikke et NFF anliggende, det er et anliggende for politi og påtalemyndigheten. NFF skal finne ut om deres regler er brutt.

Comment

Originally posted by ice69 View Post
                Spørsmålet om dette er "fraud" eller ikke er ikke et NFF anliggende, det er et anliggende for politi og påtalemyndigheten. NFF skal finne ut om deres regler er brutt.
                Noe NFF-presidenten også burde visst. Det at han i det hele tatt snakker om "fraud" før noen er dømt er problematisk.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                  Noe NFF-presidenten også burde visst. Det at han i det hele tatt snakker om "fraud" før noen er dømt er problematisk.
                  My point exactly.

Comment

Kjære nissen,

Tusen takk for mange gaver på julaften, jeg vet at jeg kanskje ikke fortjente de alle sammen - så snill har jeg da ikke vært?

Meeen; kan jeg be deg om en bitteliten presang litt forsinket, sånn ut på nyåret? Vær så snill?

Du skjønner nemlig at i Norges FotballForbund finnes det en sjef som ligner litt på en smørbukk. Siden han ikke er så flink til det han driver med må han ty til skitne triks for å sikre seg gjenvalg til våren. Og det skitneste trikset han fant i boka si var å varsle media om en bestemt spillerovergang som ikke var helt blendahvit i alle kanter, siden de som var involvert i handelen var konkurrentene til smørbukken.

Men så fikk smørbukken seg en liten overraskelse; media synes dette var kjempeinteressant, og begynte å grave litt mer i flere saker. Og nå viser det seg at smørbukken selv kan få problemer, siden han selv har hatt pølsefingrene sine borti flere overganger som skal undersøkes.

Så, kjære nisse, det jeg ønsker meg mest som en liten bonusgave er at smørbukken Hallén blir tatt med buksa langt nede i en eller flere overgangssaker. Gjerne i god tid før fotballtinget...

På forhånd supertakk!

Koz og klemz,
                    Skrible
                    Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Working...
                    X