Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Samletråd: Vålerengas treningskamper/oppkjøring 2012

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gleder meg litt til vi får på plass ett skikkelig forsvar. vi har ihvertfall funnet ut en ting, Dawda passer ihvertfall ikke som høyre back. Er mye å jobbe med frem mot sesongstart og regner med at vi begynner og nærme oss en full 11er når vi reiser til La Manga. Moro at Kone fikk en assist, og Sid fikk ett mål. Endte da 3-1 til Bærum

Comment

• Hm, hvor blir det av kravene om at Martin, trenerteamet og hele ledelsen av klubben må gå av på dagen etc??

Well, well - RBK tapte jo en kamp mot Byåsen el.lign. for ikke lenge sida og Molde tapte nylig for Kristiansund og det ligger an til snø i ca. to måneder til, så...

Kort og bra intervju med Ibba etter kampen.
      http://webtv.tv2.no/webtv/?progId=590655
      Merker jeg er spent på hva han kommer til å få til. At Martin har tro på han, er jo et klart pluss. Begynner å få tro på at Ibba kan bli en av sesongens positive overraskelser...

Comment

• Originally posted by san Paolo View Post
        Hm, hvor blir det av kravene om at Martin, trenerteamet og hele ledelsen av klubben må gå av på dagen etc??
        Er det virkelig noen som krever det etter en TRENINGSkamp?

Jeg klarer aldri å legge spesielt mye i disse treningskampene. Jeg husker godt at Brann tapte sin siste treningskamp for Nest-Sotra forrige sesong. Det blei rabalder i Bergen, men i den første tellende kampen mot RBK endte Brann opp med 2-1. Det gjelder å være skjerpa når kampene virkelig teller. Nå er alt bare trening. Etter hvert skal Martin sette et lag. Nå får flere av spillerne prøve seg. Vi vil nok få se gode relasjoner underveis i oppkjøringsperioden.

Comment

• Fikk ikke sett kampen idag, så lurer derfor på en liten ting: Hvordan virka gutta fra Nigeria som vi har på prøvespill i dag?
          "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Originally posted by Loke View Post
            Fikk ikke sett kampen idag, så lurer derfor på en liten ting: Hvordan virka gutta fra Nigeria som vi har på prøvespill i dag?
            Suliman(?) var god. Håper på en signering der

Comment

• Originally posted by Loke View Post
              Fikk ikke sett kampen idag, så lurer derfor på en liten ting: Hvordan virka gutta fra Nigeria som vi har på prøvespill i dag?
              Suleiman Ahmed var i perioder veldig bra. Spilte ving mot KFUM og sentral midt i går. Han er kjapp, ballsikker og virker som han forstår spillet godt. Sentrer nå det skal sentres, fører ball når det er lurt og sånt. Jobber også bra defensivt.

Han hinka ut i starten av andre etter å ha ligget nede tre ganger. Håper ikke det er noe alvorlig og at vi får henta han til klubben. I mine øyne en mye mer spennende spiller enn feks Børufsen som har vært nevnt her en del.

Han andre nigerianeren virker som en ok spiller, men fikk ikke utrettet like mye som Ahmed.

Ellers synes jeg vi har et mye bedre pasningspill enn vi hadde på samme tid i fjor. Lovende greier.

Comment

• Originally posted by Lego View Post
                Suleiman Ahmed var i perioder veldig bra. Spilte ving mot KFUM og sentral midt i går. Han er kjapp, ballsikker og virker som han forstår spillet godt. Sentrer nå det skal sentres, fører ball når det er lurt og sånt. Jobber også bra defensivt.

Han hinka ut i starten av andre etter å ha ligget nede tre ganger. Håper ikke det er noe alvorlig og at vi får henta han til klubben. I mine øyne en mye mer spennende spiller enn feks Børufsen som har vært nevnt her en del.

Han andre nigerianeren virker som en ok spiller, men fikk ikke utrettet like mye som Ahmed.

Ellers synes jeg vi har et mye bedre pasningspill enn vi hadde på samme tid i fjor. Lovende greier.
                Høres jo lovende ut det her, og de trenger vel heller ikke være så utrolig dyre i innkjøp osv tenker jeg
                "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

• Hadde trodd at det skulle være Ojabu som ville være nærmest kontrakt av de to, tatt i betraktning at han står med kamper for U-17 og U-20 i Nigeria. Håper i hvert fall én av de overbeviser nok til signering.

Comment

• Greit nok at vi prøver en del nye ting osv, men allikevel.. Dette er lag vi skal slå!

Jeg vet at gutta kan mye bedre enn dette, men syns det mangler litt innsatsvilje i treningskampene våre til nå.. Samtidig mener jeg at det virker som at de mangler litt selvtillit samt at de total-undervurderer motstanderen når det er snakk om et normalt sett dårligere lag.

Dumt å skrike om trenerens avgang.. Man kan heller kjefte litt på spillerne som ser ut til å mangle motivasjon til å spille mot antatt dårligere lag.

Gleder meg til bedre motstand, for disse treningskampene har vært penger rett i dass i mine øyne.. fortsatt av mobbeuke på jobb. Slitsomt! =)
                    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

• Det er vel ikke noe mål i seg selv med seier i treningskamper? Poenget er vel å drille på reelle kampsituasjoner. Mot Bærum trodde jeg det var meningen å trene på å ligge under, etter at vi skrudde opp tempo 10 minutter ut i andre omgang. Når vi lider av skuddvegring, og i tillegg ikke har noen tilsynelatende gode avsluttere, mister man helt momentet i angrepet. Frykter dermed at vi taper mange irriternde poeng på det i år. Mostafa Abdellaoue kunne vi trengt. Poeng kommer som kjent verken gratis, eller av seg selv. Enig at gutta ruller opp bedre enn samme tid i fjor. Allikevel skulle jeg sett dem trene på taktikk og kynisme i spillet. Vi er alt for lettleste. Ønsker rett og slett og se VIF trene på å bruke ballpossessjonen til å skape rom. Lokke motstanderne ut av den komfortable kompakte defensive posisjonen som de er så raske med å legge seg i under angep. Få dem ut i det utrygge. Dit hvor de gir fra seg rom som vi kan utnytte. Som i fjor benytter vi kantene alt for dårlig. Ballen skal stort sett også nå gå innover mot midten, og trees igjennom etablert forsvar. Håpløst. Vil faktisk trekke frem Næss som overrasket meg positivt. Virker rolig og solid med ball. Synes også Ibba gjorde en god figur på venstre kant. Sånne spillertyper mener jeg er veien å gå. Ahmed la seg alt for lett ned, men liker de frekke vendingene og fine pasningene han viste der.

Comment

• Tja. Selvtillit er en vesentlig del som kan komme godt med i starten av sesongen.
                        Men jeg syns Vålerenga har manglet motivasjon mot antatt dårligere lag i lang lang tid.

Ja, det er en treningskamp. Men det er det for motstanderen også. Man har kommet omtrent like lang i oppkjøringen. Spillerne står omtrent likt. Så å tape mot Bærum er dårlig.
                        Wanderer

Neste år så tar vi alt

Comment

• Enig i at vi skal slå lag som Bærum, men ikke at det nødvendigvis er hovedhensikten med treningskampene. De avhenger av opplegget til Martin og spillerne han tester. Til tider var det så mye ungt utpå der at vi knapt ligna ett "fotballag." Hva angår Bærum er dette unge spillere og trener som vil vise seg frem for storklubber som Vålerenga. Husk, de har nylig rykket opp i første divisjon og drivet dems er stort. På bakgrunn av det regner jeg med at de hadde ett ganske annet fokus enn VIF. Undervurdere antatt dårligere motstand er typisk VIF. Den er jeg fullstendig enig i.

Comment

• En generell tendens jeg mener og ha bitt meg merke i, i alle slags lagidretter egentlig, er at hvis ett lag går til en kamp med tanker om at det blir lett match, så pleier det ikke å bli det. Forutsatt at motstanderlagets slagplan går på hvordan kampen skal vinnes, og ikke tapes minst mulig. Er målet og tape med mindre enn ti mål, så taper du med ti mål eller mer.

Det er helt tydelig en tendens i Vålerenga og ta for lett på enkelte oppgaver, og at man av det får en del uheldige resultater. Men, med en trener som var godt kjent for å være like kompromissløs i alle kamper uansett viktighet, og ett lag bestående stort sett av unggutter med markeringsbehov burde jo ikke dette vært ett problem. Likevel er det slik. Løsningen? Nei, den er det nok ingen som har, desverre.
                            Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                            [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

• en ting jeg lurer litt på. Nå har vi spilt 3 treningskamper i år, og i disse 3 kampene har vi spilt en omgang med de beste spillerne vi har tilgjengelig og da rekrutter og juniorer da gjerne i 2 omgang.

Hvorfor spiller ikke rekruttene egne treningskamper?
                              (Mulig de gjør det, men har ikke lest om det noe sted ihvertfall.)

Comment

• Da blir det kamp i Vallhall i morgen mot Ull/Kisa klokka 12.00. Gratis inngang. Hadde vært gøy med endel folk.

http://www.vif-fotball.no/article3327407.ece

Comment

Working...
                                X