Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Dagens dagbok

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dagens dagbok

Helt sjef
    "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Re: Dagens dagbok

Enig... men når de håper på Fellus, var ikke han på vei til XXX?
    Møt opp på Jordal! Året rundt med Vål\'enga

Comment

Hey-hey, Vålerengen på nett med med positive ord angående RBKs sannsynlige seriegull?! Hyggelig det, selv om kanskje gleden over Branns sedvanlige tryning har bittelitt med saken å gjøre...

Men seriøst; påpekningen av TV2s Brann-dyrkende rolle synes jeg er interessant. At Davy Wathne så åpent har vært Brann-supporter i alle år har liksom bare vært sjarmerende; stakkars Davyen som higer å oppleve et Brann-gull én eneste gang til før han dauer. Mer betenkelig synes jeg det er at også alle de andre bergenserne i kanalen i stadig større grad ser bort fra den uskrevne (?) lov om å forholde seg noenlunde upartisk: selv en dyktig kommentator som Øyvind Alsaker var nær ved å forkynne sin utløsning da Brann scoret i går.

Nå er absolutt ikke dette ment som klaging fra trønder-synspunkt (tvert imot, seieren smaker ekstra godt når Brann-kanalen føles som en av de beseirede), men mer fra et allment fotballinteressert ståsted. Hvis Brann er i samme situasjon neste år samtidig som VIF er med i kampen om gull, og TV 2 fortsetter med sin lokalpatriotisme - vil det brummes fra Oslo øst da?

Comment

Sitat: Den man, 23 oktober 2006 14:07 skrev bartulf:

> Hvis Brann er i samme situasjon neste år samtidig som VIF er med i kampen om gull, og TV 2 fortsetter med sin lokalpatriotisme - vil det brummes fra Oslo øst da?

Nei, vi er vant til medias kjønnsløse rapportering når vi gjør det bra og gledesfylte krafsing når det dukker opp "kjempekriser" "nedturer" "interne Slåsskamper" mm. På den annen side hadde det vært moro å høre Hr Wathne lese høyt opp tabellen etter siste serierunde og måtte konstatere at vi har snytt klubben hans for sølvet... Men det er jo bare vanlig skadefryd, og det er jo som kjent så godt.

Comment

Sitat: Den man, 23 oktober 2006 14:07 skrev bartulf:

> Mer betenkelig synes jeg det er at også alle de andre bergenserne i kanalen i stadig større grad ser bort fra den uskrevne (?) lov om å forholde seg noenlunde upartisk: selv en dyktig kommentator som Øyvind Alsaker var nær ved å forkynne sin utløsning da Brann scoret i går.

Det er ufattlig hvordan TV2 gang på gang setter opp en bergenser til å kommentere Brann sine kamper på TV. Det irriterer meg noe inni h...

Derimot er det jo desto mer artig når Brann snørrer. Litt som å sette over på svensk TV når de norske langrennsgutta vinner...

I Brann-VIF for et par år siden klarte de å sette opp to bergenser til å kommentere... ff.

Comment

Sitat: Den tir, 24 oktober 2006 18:11 skrev trulte:

> Sitat: Den man, 23 oktober 2006 14:07 skrev bartulf:

>

> > Mer betenkelig synes jeg det er at også alle de andre bergenserne i kanalen i stadig større grad ser bort fra den uskrevne (?) lov om å forholde seg noenlunde upartisk: selv en dyktig kommentator som Øyvind Alsaker var nær ved å forkynne sin utløsning da Brann scoret i går.

>

> Det er ufattlig hvordan TV2 gang på gang setter opp en bergenser til å kommentere Brann sine kamper på TV. Det irriterer meg noe inni h...

>

> Derimot er det jo desto mer artig når Brann snørrer. Litt som å sette over på svensk TV når de norske langrennsgutta vinner...

>

> I Brann-VIF for et par år siden klarte de å sette opp to bergenser til å kommentere... ff.

>

--------------------------

Helt enig.

"ÅH! FOR EN STRAFFE! RETT I KRYSSET!! SE PÅ DET STRAFFESPARKET NILS JOHAN! UTROLIG! OIOIOIOIOI! MARTIN ANDRESEN ER ISKALD!!"

Kan se for meg at Semb så på han med et rart utrykk da.

Comment

Sitat: Den tir, 24 oktober 2006 21:26 skrev Sasukhan:

>

> "ÅH! FOR EN STRAFFE! RETT I KRYSSET!! SE PÅ DET STRAFFESPARKET NILS JOHAN! UTROLIG! OIOIOIOIOI! MARTIN ANDRESEN ER ISKALD!!"

>

> Kan se for meg at Semb så på han med et rart utrykk da.

>

Jepp.. viser bare kompeansenivået til Alsaker

Den eneste følelsen Møbelsjeiken hadde var nok en utrolig lettelse av at den gikk på innsia... en straffe som går i stolpen er etter min mening en særdeles dårlig satt straffe.
              ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Jeg hørte bare kampen på NRK radio, og jeg reagerte på at sidekommentatoren var trønder, og en smule RBK-patriotisk. Da er det jo enda mer spesielt at TV2 har Alsaker som hovedkommentator.

Mener dessuten at Arild Rønsen ikke fikk lov til å være kamp-referator på Vålerenga-kamper da han var i TV2, fordi han holdt med Vålerenga. Det er altså forskjell på folk i den kanalen...

Comment

Sånn er det vel de fleste steder..

Roar Stokke er vel ikke rent lite begeistret for RBK når de spilte CL. Sikkert nedtur for han når han måtte kommentere Enga.

Men synes nå Ø.Alsaker er en av de beste kommentatorene til Tv2, og er i tillegg den som får de fleste hovedkampene (var jo derfor han ble henta fra canal+). At han da kommenterer Brann Rbk synes jeg er helt naturlig. Og skjønner jo godt patriotismen hans, hadde nok gjort det samme..

Comment

Sitat: Den ons, 25 oktober 2006 14:52 skrev donny:

> Roar Stokke er vel ikke rent lite begeistret for RBK når de spilte CL. Sikkert nedtur for han når han måtte kommentere Enga.

>

I CL stiller det seg litt annerledes da man har et norsk lag mot et utenlandsk lag. Vidar Davidsen har kommentert Vålerenga flere ganger i CL og har vært like entusiastisk som Stokke.

Litt annerledes når man kommenterer to norske lag.

Comment

>

> Litt annerledes når man kommenterer to norske lag.

>

Må si meg helt enig der. Forventer faktisk at samtlige norske kommentatorer holder med det norske laget når vi spiller i Europa, uavhengig av hvilket lag det er, mens når det er snakk om en kamp mellom to norkse lag, bør det være mulig å forvente en relativt nøytral kommentator.

Stolt eier av "sjefskommentaren" 1 april 08. RIP Maya.

Comment

Sitat: Den ons, 25 oktober 2006 16:09 skrev FrankO:

> Sitat: Den ons, 25 oktober 2006 14:52 skrev donny:

> > Roar Stokke er vel ikke rent lite begeistret for RBK når de spilte CL. Sikkert nedtur for han når han måtte kommentere Enga.

> >

>

> I CL stiller det seg litt annerledes da man har et norsk lag mot et utenlandsk lag. Vidar Davidsen har kommentert Vålerenga flere ganger i CL og har vært like entusiastisk som Stokke.

>

> Litt annerledes når man kommenterer to norske lag.

>

Men allikevel. Hva om Tv3 hadde hatt rettighetene da?

Da ville Roar Stokke hylt som en stukken gris over resultatet på søndag. Det jeg mener er at du vil aldri komme utenom patriotisme ved en kommentator, enten om det er Alsaker, Stokke eller Davidsen. (kanskje med et hederlig unntak av Arne Scheie)

Comment

Sitat: Den tir, 24 oktober 2006 21:26 skrev Sasukhan:

> Helt enig.

>

> "ÅH! FOR EN STRAFFE! RETT I KRYSSET!! SE PÅ DET STRAFFESPARKET NILS JOHAN! UTROLIG! OIOIOIOIOI! MARTIN ANDRESEN ER ISKALD!!"

>

> Kan se for meg at Semb så på han med et rart utrykk da.

>

>

>

>

Det er bare én av tingene som irriterer meg.

En annen ting er at hver eneste Brann-kamp får så jævlig mye mer oppmerksomhet på FotballXtra sine oppsummeringer etter rundene. De snakker så jævla mye om Brann-kampene at de får så jævlig dårlig tid til alt annet. De får til slutt bare fossa gjennom de andre kampene uten kommentarer e.l.

Partiske drittkanal. Skulle ønske en litt mindre partisk kanal (gjerne uten reklamepause hvert 10. minutt) kunne fått rettighetene.

Comment

Sitat: Den ons, 25 oktober 2006 19:29 skrev Marsh:

> Partiske drittkanal. Skulle ønske en litt mindre partisk kanal (gjerne uten reklamepause hvert 10. minutt) kunne fått rettighetene.

Du kan like godt bare si NRK, men vi skjønner tegninga. Men som du veit styrer penga, og folk hyler vel som noen stukne griser om de får plussa på noen kroner på lisensen for at krinken skal sende fotballen.

Mer interesse = mer kommersielt interessant, og det finnes jo både fordeler og ulemper ved det vettu.

Hva vi synes om tv2s sendinger bryr dem midt i ræva, de veit vi ser på uansett, hvor skulle vi ellers se fotballen?

Comment

Working...
                            X