Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Akademi i Afrika

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Akademi i Afrika

Vålerenga vil åpne akademi i Afrika - Tv2 16.01.2012

http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...a-3684681.html

Javel? Denne her så jeg virkelig ikke komme.. Vet ikke helt hva jeg skal si. Det mest positive her er å se at ledelsen har langsiktige planer. Men om dette er en god idé, nei det er ikke godt å si.

"Martin Andresen og talentspeider Jon Thorstensen er i Senegal i håp om å etablere et Vålerenga-akademi i det afrikanske landet"
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Originally posted by lokalhelt View Post
    Vålerenga vil åpne akademi i Afrika - Tv2 16.01.2012

Javel? Denne her så jeg virkelig ikke komme.. Vet ikke helt hva jeg skal si. Det mest positive her er å se at ledelsen har langsiktige planer. Men om dette er en god idé, nei det er ikke godt å si.

"Martin Andresen og talentspeider Jon Thorstensen er i Senegal i håp om å etablere et Vålerenga-akademi i det afrikanske landet"
    Synes det er helt KONGE jeg, viser at klubben tenker langsiktig og er villige til å vise litt pondus At vi etablerer et akademi hvor vi feks har forkjøpsrett og prosentandeler ved salg av spillere osv er ikke noe annet en dritpositivt spørr du meg
    Go Martin!!
    "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Ja, dette smaker fugl. Skal vi være unike i noe som helst, kan vi ikke gjøre akkurat det samme som de andre lagene i TL. Håper bare vi har langsiktig finansiering på plass, så dette ikke forsvinner selv om det tar tid å få resultater.

Comment

Kansje dette var det Truls og styret var uenige om?

Comment

Jeg er absolutt enige i at vi burde etablere oss mer i Afrika enn vi har gjort tidligere men kanskje litt i overkant med ett akademi.
          FULL PAKKE!

Comment

Hva skjedde med lokal forankring? Fy faen!

Comment

Originally posted by Plaum View Post

Går fint ann å ha to tanker i hue på en gang. I tillegg til å drive godt talentarbeid her hjemme, synes jeg tanken med et akademi er interessant. Er vel flere klubber i England, Frankrike og Nederland som har det samme. Greit å tenke litt utenfor boksen også her oppe i nord.

Men først vil jeg høre hvilken plan de har. Hvor store utgifter er det, oppbygningen etc. Kan jo være en gullgruve hvis det gjøres proffesjonelt.

Comment

Siden linken henviser til hos TV2 finnes ikke, får jeg beskjed om...

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                  Siden linken henviser til hos TV2 finnes ikke, får jeg beskjed om...
                  samma her, er den blitt trukket? -uansett, skeptisk med mindre dette er eksterne penger.

Comment

Enig, hva med å lage et akademi her hjemme først?

Greit å vise til andre og mye større klubber på kontinentet, men de har hatt sine egne akademier i årtier før de etablerte seg i Afrika. Vi driter i den lokale satsingen og går rett til Afrika, det klinger veldig dårlig i mine lokale Vålerengaører.

Comment

Originally posted by henrig View Post
                      samma her, er den blitt trukket? -uansett, skeptisk med mindre dette er eksterne penger.
                      Morten Stokstad
                      mst@tv2.no
                      Publisert 16.01.2012 18.33
                      Oppdatert 16.01.2012 18.33

Den er trukket ja.

Hvis noen har den i temp internettfilene er det hyggelig om de poster teksten her slik at flere enn oss som var pålogget igår fra 19:00 og til kvelden får lese den.

Dobbeltsjekket datoen, den er fra igår kveld. Ser noen fra VGD forumet sier saken er gammel, det er altså feil.

http://vgd.no/sport/fotball-norsk/te...ademi-i-afrika

Comment

Her er en fungerende lenke:

Comment

Takker, den linken fungerer fint

Comment

Originally posted by usbenga View Post
                            Enig, hva med å lage et akademi her hjemme først?

Greit å vise til andre og mye større klubber på kontinentet, men de har hatt sine egne akademier i årtier før de etablerte seg i Afrika. Vi driter i den lokale satsingen og går rett til Afrika, det klinger veldig dårlig i mine lokale Vålerengaører.
                            Jeg trodde VIF Junior og rekruttlag var vårt akademi i Norge? Vi satser jo ganske hardt i Norge. At vi driter i lokale talenter blir jo rett og slett feil.

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
                              Jeg trodde VIF Junior og rekruttlag var vårt akademi i Norge? Vi satser jo ganske hardt i Norge. At vi driter i lokale talenter blir jo rett og slett feil.
                              Her ligger det nok et lite poeng i hvordan man definerer akademi. Jeg tenker noe ala FC Midtjyllands, som er et helhetlig akademi hvor spillerne bor og lever, ikke bare at man har et godt utbygget trenerapparat.

FC Midtjylland

Wiki

Comment

Working...
                              X