Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Føler med VIF

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Føler med VIF

Sitat: Den tir, 05 september 2006 23:25 skrev hmchrist:

> Sitat: Den tir, 05 september 2006 12:30 skrev Bohem1:

>

> > Hater jævla judas Iversen - Hvem tror han han er som kan be klanen om å holde kjeft når spillere stikker engai ryggen - for så å si at han føler sånn med oss - jævla tofaced kvisetryne.

> >

> > Panzer er en legende og bør ikke bli nevnt i samme setning som Iversen en gang - makan til klasseforskjell når det gjelder integritet!

>

> Du har lada kanonen hører jeg. Synd det bare freser og ikke smeller ordentlig...

>

> Forklar den klasseforskjellen litt nærmere, er du grei...

>

> Hagen - under kontrakt med enga når han fulgte pengene og sa takk for seg.

> Iversen - skrev først en kontrakt med enga - som han fullførte. Så skrev han en kontrakt til - som han fullførte. Når han var arbeidsledig fulgte han pengene og valgte den arbeidsgiveren som betalte best.

> Ivers gikk riktignok til en konkurent i TL, men bortsett fra det ser jeg ikke den store integritetsforskjellen på de to.

>

> Men, jo da - jeg er mer glad i Hagen enn Ivers, som type, men jeg ser ingen grunn til å kalle Ivers ved navnet til han derre dispiplen som ikke har det beste ryktet eller påpeke hans hudproblemer. Uren hud har liksom fint lite med intergritet å gjøre...

>

> Og hva Gashi angår. La nå "personlige årsaker" være personlige. Fyren trengte miljøskifte, og søkte seg vekk. Kjipt, men sant. La oss drite i å spekulere i om "personlige årsaker" er at han det hemmelige skapforholdet til Rekdal tok slutt når Reka sa opp jobben. Kanskje Gashi rett og slett var lei seg? Eller kanskje han og Eirik Bakke er fremtidas Beckhams og ville leve ut sin kjærlighet i samme klubb? Hvem vet? Iversen har et sinnsykt bra poeng når han kritiserer såra brølaper for å gauke for høyt. Proff fotball innebærer klubbytter. Gashi forlot Horten på en mer spekulativ og bedriten måte enn han forlot oss. At fyren ikke er av den mest lojale typen burde vi kanskje fatta på den tida, men da var det hele i vår favør, så det var det vel ingen som gadd å bry seg med... Han har ikke stukket noen i ryggen så vidt jeg kan forstå - han har bare vært tilstrekkelig ego til å tenke på sitt eget beste. Forøvrig en resept som kan anbefales noen og en vær. Elsk deg selv - hallelujah

>

Når det gjelder integritet, så kan jeg godt forklare det:

- Det eneste jeg fikk inntrykk av Iversen når han var her, var at han ville gå på dagen, hvis han fikk et bedre tilbud en annen plass - gang etter gang, så vinglet han i forhold til at han skulle bytte klubb... (slik han har gjort i de fleste kundene han har vært i før) - når vi vant seriegullet, så syngte han - RBK er Rævva (mot de som har brukt mest tid på å gjøre han god...) - året etter, så signerer han på nytt med RBK og langer ut mot Klanen og VIF... - hva i all verden kan han gjøre mer, for å bevise at han ikke har integritet?

Så over til Panzer - nevn en ting, som gjør at han ikke har integritet - tror du at Panzer ville vært med på å synge VIF er rævva, være usikker på om han skal forlate klubben annenhver måned, lange ut mot klanen i media...? -
    Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Sitat: Den ons, 06 september 2006 09:32 skrev Flem:

> Sitat: Den ons, 06 september 2006 09:20 skrev ice69:

>

> > Sitat: Den ons, 06 september 2006 07:50 skrev Flem:

> >

> > > Sitat: Den tir, 05 september 2006 23:25 skrev hmchrist:

> > >

> > > Han har ikke stukket noen i ryggen så vidt jeg kan forstå - han har bare vært tilstrekkelig ego til å tenke på sitt eget beste. >

> > >

> > > ----

> > >

> > > Her tar du feil mener jeg. Det å forlate en klubb 2 dager før overgangsvinduet stenger (dette kom nokså overraskende på de fleste, også ledelsen) er nettopp å tråkke på din klubb og alt rundt den. Hvis vi legger til at han kanskje var klubbens mest populære spiller, blir tråkket enda hardere.

> > > Fyren trua med å sykmelde seg til han ble solgt, dette beviser bare at tosken sparker folk som ligger nede.

> >

> > Så når skulle han gått? En uke tidligere, rett etter at Rekdal sa opp?

> >

> > Han ba om å gå tidligere i sesongen, men ble da klubben sa nei. Ja, han satte sin egen karriære foran klubbens ve og vel. Og det er fantastisk naivt å tro at profesjonelle spillere i TL i dag spiller av kjærlighet til klubben sin, og ikke for sin egen karriære og lommebok. Det er noen få unntak som bekrefter den reglen.

> >

> > Situasjonen med Gashi ble kjedelig fordi hans egeninteresser var fryktelig i konflikt med klubbens interesser. På forumet vises det til en masse andre "snille" overganger - er dette "bedre mennesker", eller var situasjonen for disse rett og slett slik at det var mulig å tilfredstille alle parter, i motsetning til tilfellet Gashi?

> >

> > Det virker som om folk tror Gashi forlot enga bare på faenskap - hva får dere til å tro det? At han forlot oss på et uheldig tidpunkt betyr ikke at hans begrunnelser ikke var gode (for han!)

> >

> > Jeg regner med at du ville blitt i jobben din hvis det var "best for firmaet", selv om du mistrivdes, karriæren stagnerte, du ønsket deg bort fra stedet du bor, og hadde et fett jobbtilbud et annet sted?

> >

> > Vi kan ikke kreve at spillerne skal være profesjonelle, og så samtidig kreve at de skal handle irrasjonelt ifht sin egen karriære. Når det er sagt, så tror jeg tiden vil vise at Gashi har gjort en sportslig sett dårlig avgjørelse.

>

> ----

>

> Du skriver selv at han ville bort tidligere i sesongen (noe jeg ikke har sett, selvom det har vært spekulert i det fra media sin side pga mindre spilletid), hvorfor kunne han ikke DA stilt ultimatumet med å sykmelde seg til han ble solgt?

> Hvis du som arbeidstager sier til din leder at får jeg ikke bytta jobb nå, sykmelder jeg meg i oppsigelsesperioden. Hva ville ledern din sagt da? Hva med arbeidskollegaene dine?

> Selvfølgelig blir du sett på som en idiot, noe som er rettmessig i en slik situasjon.

Bohinen sa det hadde vært interesse tidligere i sesongen, men at klubben hadde sagt nei. Det aksepterte Gashi da. Etter som tiden har gått har han åpenbart fått det travelt med å flytte på seg. Slikt skjer.

Dette med at han truet med å sykemelde seg har versert som et rykte her på forumet blandt folk som mener Gashi bør brenne i helvete. Uansett om han gjorde det eller ei, så la han selvfølgelig et sinnsykt press på klubben, og klubben er selvfølgelig ikke interessert i å ha en umotivert spiller i stallen, sykmeldt eller ei. Vet ikke hvilken bransje du er i, men arbeidstakere forsvinner på dagen av mange grunner, det er noe arbeidsgivere stadig må forholde seg til, spesielt i et marked der arbeistakerne er spesielt ettertraktede (les: markedet for gode midtbanespillere i TL). Det må også VIF forholde seg til, og det har de, på en profesjonell måte.

Man prøver å forklare Gashis valg med grådighet - uten å kunne vise til noen spesielt gullkantet avtale. Da står man igjen med to muligheter: han ville utelukkende fucke det til for klubben så mye han kunne; eller at han hadde personlige grunner til å ønske seg vekk fra Oslo, grunner som var sterke nok for han til å legge den type press på klubben. Jeg tror det siste er mest sannsynlig, men de fleste her på forumet får tydeligvis mer ut av å tro på det første.

Jeg synes VIF supporterne har oppført seg tåpelig og barnslig i Gashi-saken, og jeg synes det vitner om mindrverdighetskomplekser og dårlig selvtillit blandt supporterne. Gashi elsket ikke klubben så mye som noen av dere kanskje trodde - so what? Er vi virkelig så små at vi ikke tåler det? Gashi har gjort masse for klubben og har gjort sine valg. Takk for innsatsen, ferdig med det. Get on with it.

Comment

Sitat: Den ons, 06 september 2006 11:18 skrev ice69:

> Man prøver å forklare Gashis valg med grådighet - uten å kunne vise til noen spesielt gullkantet avtale. Da står man igjen med to muligheter: han ville utelukkende fucke det til for klubben så mye han kunne; eller at han hadde personlige grunner til å ønske seg vekk fra Oslo, grunner som var sterke nok for han til å legge den type press på klubben. Jeg tror det siste er mest sannsynlig, men de fleste her på forumet får tydeligvis mer ut av å tro på det første.

>

Helt greit det, og jeg forstår at det skjer ting i en persons liv som gjør at man må flytte på seg, Soma forlot Brann til fordel for Viking og Kvisvik forlot Brann til fordel for FFK for å nevne to eksempler. I begge disse tilfellene dro personene "hjem" for å rydde opp i personlige/familiære ting. Hva i all verden var det som var så prekært i Gashis tilfelle at han ikke kunne ha blitt her ut sesongen, vi snakker om 3 ynkelige mnd, 8 kamper, hvorpå han kunne ha forlatt klubben under ryddige forhold, slutt med kona....flytt på hybel i Oslo da vel, mistrivsel i forhold til klubben....det kan du leve med i 3 mnd, voksne folk finner en måte å komme overens på til beste for alle parter, i arbeidslivet ellers har man en oppsigelsestid og det er bare folk som Morgan som blir kastet ut på dagen.

Om Gashi sjukmeldte seg aner jeg ikke, men ifølge hans egen agent hadde Gashi en muntlig klausul om at han skulle få forlate klubben om det kom en klubb som var villig til å betale markedspris, så Gashi, gjennom sin agent, tok kontakt med flere klubber, deriblandt AaFK og Brann, og forhørte seg om de var interessert....ikke helt overraskende synes Brann at dette var en god ide

Mannen arrangerte jo sin egen avgang fra klubben gjennom en avtale han visste det ville bli svært vanskelig for klubben å ikke overholde....dette ifølge hans egen agent, mer råtten går det nesten ikke an å være mot en klubb som tross alt har behandlet deg noenlunde fair

Men vent litt, dette skjer 48 timer før vinduet stenges slik at det i praksis vil være umulig for klubben å finne en erstatter, jo, det gikk visst an å være enda litt mere råtten

Men vent litt 2, dette skjer etter at klubben har solgt nær sagt alle spillere som kunne være et alternativ til Gashi, OJ, Skiri og Hoset, jøss, det gikk visst an å være enda litt mere råtten

"A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Sitat: Den ons, 06 september 2006 12:00 skrev Sofasupporter:

> Sitat: Den ons, 06 september 2006 11:18 skrev ice69:

>

> > Man prøver å forklare Gashis valg med grådighet - uten å kunne vise til noen spesielt gullkantet avtale. Da står man igjen med to muligheter: han ville utelukkende fucke det til for klubben så mye han kunne; eller at han hadde personlige grunner til å ønske seg vekk fra Oslo, grunner som var sterke nok for han til å legge den type press på klubben. Jeg tror det siste er mest sannsynlig, men de fleste her på forumet får tydeligvis mer ut av å tro på det første.

> >

>

> Helt greit det, og jeg forstår at det skjer ting i en persons liv som gjør at man må flytte på seg, Soma forlot Brann til fordel for Viking og Kvisvik forlot Brann til fordel for FFK for å nevne to eksempler. I begge disse tilfellene dro personene "hjem" for å rydde opp i personlige/familiære ting. Hva i all verden var det som var så prekært i Gashis tilfelle at han ikke kunne ha blitt her ut sesongen, vi snakker om 3 ynkelige mnd, 8 kamper, hvorpå han kunne ha forlatt klubben under ryddige forhold, slutt med kona....flytt på hybel i Oslo da vel, mistrivsel i forhold til klubben....det kan du leve med i 3 mnd, voksne folk finner en måte å komme overens på til beste for alle parter, i arbeidslivet ellers har man en oppsigelsestid og det er bare folk som Morgan som blir kastet ut på dagen.

>

> Om Gashi sjukmeldte seg aner jeg ikke, men ifølge hans egen agent hadde Gashi en muntlig klausul om at han skulle få forlate klubben om det kom en klubb som var villig til å betale markedspris, så Gashi, gjennom sin agent, tok kontakt med flere klubber, deriblandt AaFK og Brann, og forhørte seg om de var interessert....ikke helt overraskende synes Brann at dette var en god ide

>

> Mannen arrangerte jo sin egen avgang fra klubben gjennom en avtale han visste det ville bli svært vanskelig for klubben å ikke overholde....dette ifølge hans egen agent, mer råtten går det nesten ikke an å være mot en klubb som tross alt har behandlet deg noenlunde fair

>

> Men vent litt, dette skjer 48 timer før vinduet stenges slik at det i praksis vil være umulig for klubben å finne en erstatter, jo, det gikk visst an å være enda litt mere råtten

>

> Men vent litt 2, dette skjer etter at klubben har solgt nær sagt alle spillere som kunne være et alternativ til Gashi, OJ, Skiri og Hoset, jøss, det gikk visst an å være enda litt mere råtten

>

Jeg er imponert over at du har slik innsikt i Gashis psyke at du kan stille deg til doms over hans personlige situasjon. Deg om det.

Så her er altså klanens/VPNs/forumgnålernes analyse av overgangen:

Gashi planla å fucke det opp for klubben så mye som mulig. Han ventet tålmodig til andre midtbanespillere ble solgt, så ventet han enda litt til, tålmodig som en ekte djevel er, og SÅ slo han til rett før overgangsvinduet stengte med å dikte opp noen såkalte "personlige grunner" til at han ville gå til vår verste fiende. Alt dette utelukkende for å fucke klubben så mye som mulig, og ikke minst for å såre de lojale VIF-supporterne som har støttet han de siste tre årene. Han tjente ikke noe spesielt på overgangen, han har jo egentlig ikke noen gode personlige grunner vet vi jo (siden vi vet alt om hans personlige situajon og hvordan han BURDE håndtere den), og alle fornuftige mennesker trives jo i klubben. Gjør de ikke det, så er et fordi de ikke prøver hardt nok.

Det er en imponerende analyse. Kraften av denne analysen er så overveldende at jeg innser at mine egne betraktninger kommer til kort, og gir meg herved.

Comment

Hva han planla, hva han tenkte og hvorfor han gjorde det er for meg revnende likegyldig.

Problemet mitt med denne overgangen er at han gikk såpass sent, og gjorde det derfor så og si umulig for klubben å hente inn en erstatter.

Hadde han gått midt i sommer, eller etter sesongen (og vi hadde henta inne en erstatter), hadde jeg ikke hatt noe problemer med dette. Men når han går på et så ufattelig utidig tidspunkt, så syns jeg han er en illojal dust som ikke fortjener bedre.

For meg er han nå en Aardwolf, som det heter på engelsk.

Comment

Er glad for at Hagen fortsatt følger med oss.

Kom hjem snart!

Hvem er Ivers?

Comment

Sitat: Den ons, 06 september 2006 13:31 skrev ice69:

> Det er en imponerende analyse. Kraften av denne analysen er så overveldende at jeg innser at mine egne betraktninger kommer til kort, og gir meg herved.

Gashi hadde en muntlig avtale om at han kunne gå om det var en klubb som var interessert i å betale markedspris, han kontakter Brann og lurer på om de er interessert (dette ifølge Gashis agent), korrekt ?

Gashi visste at klubben ikke hadde mange midtbanespillere igjen etter salg av OJ, Hoset og Skiri, korrekt ?

Gashi visste at det var kun 48 timer igjen til overgangsvinduet stengte, korrekt ?

Om Gashi ønsket å sette klubben i en særdeles vanskelig posisjon eller ikke driter jeg i, saken er at han gjorde det og at han *visste* at han gjorde det

At Gashi vil vekkk fra klubben er hans egen sak, at han heller vil spille for en konkurrerende klubb er hans egen sak, men at at han velger å gjøre det på en måte som setter klubben i en meget vanskelig situasjon, en klubb jeg bryr meg ganske mye om, *det* er ikke bare hans egen sak

Nå legger ikke jeg ut bilder av en brennende Gashi, jeg kaller ikke mannen hverken Judas eller Sviker, men jeg har forståelse for at en del personer som lever seg litt mere inn i klubben enn det jeg selv gjør føler for å gi utløp for frustrasjonene sine på den måten

"A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Working...
                X